Nissan Qashqai+2 1.6 Acenta Pack
Εμπνευστής στην crossover αντεπίθεση, η Nissan με το Qashqai δείχνει τον δρόμο της επιτυχίας
- -
- -
με μια ματιά
Δυναμικό στιλ και πολυμορφικές ιδιότητες από ένα ευρύχωρο επταθέσιο «SUV», χωρίς τετρακίνηση στην έκδοση των 1.6 λίτρων.
γλυκά
- Σχεδιασμός
- Βελτιωμένη ποιότητα κύλισης
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Απόσταση από το έδαφος
ξυνά
- Τετρακίνηση μόνο στο δίλιτρο
- Κλίσεις στις στροφές
- Αντιδράσεις πίσω ανάρτησης
απόψεις
Προσπερνά τα πολυμορφικά και τα κλασσικά οικογενειακά, προσφέροντας χώρους και πρακτικότητα, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον με τις 7 θέσεις και την υπόσταση crossover.Η κίνηση αποκλειστικά μόνο στους εμπρός τροχούς και ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.6 λίτρων, μπορεί να δρουν αρνητικά στο πεδίο δράσης του και τις επιδόσεις στο ταξίδι, μειώνουν σημαντικά όμως το λογαριασμό στην καθημερινή μετακίνηση.
Δημήτρης Παππάς
Η Nissan έπιασε την ευκαιρία από τα μαλλιά! Συνδύασε την μικρομεσαία καρότσα με τα crossover, γαρνίρισε με προχωρημένη εμφάνιση και χώρους και να πως εκτοξεύονται οι πωλήσεις. Στον βαθμό μάλιστα που για αρκετούς μήνες κατείχε τα πρωτεία σε μια κατηγορία που βασιλεύει ένα αδιαφιλονίκητο φαβορί, που φυσικά χρόνια τώρα λέγεται Golf. Ο περισσότερος κόσμος μπορεί να ονειρεύεται ένα SUV, όμως δεν χρειάζεται απαραίτητα την τετρακίνηση. Γοητεύεται από την ψηλή, αμφιθεατρική, θέση οδήγησης και τους χώρους, αλλά ταυτόχρονα γοητεύεται και από την έμπνευση του σχεδιαστή και δεν θέλει να ξεφύγει υπερβολικά ούτε σε διαστάσεις, ούτε σε κυβικά, και το σημαντικότερο ούτε σε τιμή. Αυτό είναι μέρος του μυστικού Qashqai και ο λόγος άνθησης της κατηγορίας των crossover.
Crossoverextralarge
Με ένα έξυπνο τρικ η Nissan προχώρησε ακόμα περισσότερο την λογική Qashqai, πονοκεφαλιάζοντας τον επίδοξο ανταγωνισμό. Μια βόλτα από το κρεβάτι του Προκρούστη και το Qashqai κερδίζει το διακριτικό +2, επιπλέον μήκος 210 mm σε σχέση με το απλό, και 3η σειρά καθισμάτων που φωλιάζει στον αυξημένο κατά 50 λίτρα χώρο αποσκευών(450 λίτρα). Στην πρόσφατη ανανέωση το περιπετειώδες look αναβαθμίστηκε κερδίζοντας παράλληλα κομψότητα που συναντά κανείς σε πιο premium προτάσεις. Το νέο καπό με τα πιο τονισμένα νεύρα, τα νέα φώτα εμπρός-αλλά και πίσω με LED για τα stop- οι νέες ζάντες αλουμινίου 16’’ ή 17’’, και η φρέσκια μάσκα με το άβαφο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα, προσφέρουν και διαφοροποιούν την εμφάνιση του Qashqai. Στο εσωτερικό οι ορατές αλλαγές είναι μικρότερες και το μάτι θα σταθεί στα ποιοτικότερα υλικά στο ταμπλό και σε μικρές διαφοροποιήσεις στην κεντρική κονσόλα. Ο πίνακας οργάνων είναι πλέον πιο ευανάγνωστος και οι θήκες για μικροαντικείμενα έχουν αυξηθεί σημαντικά. Συνολικά, οι εξωτερικές επεμβάσεις έχουν προσθέσει 17 mm στο μήκος του αμαξώματος, ενώ ο καλύτερος αεροδυναμικός συντελεστής (Cd: 0,33 από 0,34) βελτιώνει οριακά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2(165 gr/km). Ο εξοπλισμός ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες και ανάλογα με την έκδοση μπορεί να ξεπεράσει τις προσδοκίες της κατηγορίας(όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής), ενώ οι χώροι παραμένουν γενναιόδωροι. Το crossover της Nissan, με το αυξημένο μεταξόνιο(από τα 2.630 mm του απλού, στα 2.765 mm του +2), έχει ευεργετήσει τους χώρους για τους πίσω επιβάτες, την στιγμή μάλιστα που το μήκος του, είναι μόλις 4.525 mm. Τα πίσω καθίσματα, είναι συρόμενα προσφέροντας χωροταξική ευελιξία για επιβάτες ή αποσκευές, ενώ η τρίτη σειρά καθισμάτων απευθύνεται κυρίως σε παιδιά.
Ξέγνοιαστο, εκδρομικό και καθημερινό
Ο βασικός προσανατολισμός του Qashqai δεν είναι να κάνει την υπέρβαση σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα, αλλά συνολικά. Παρόλα αυτά το ελκυστικά υπερυψωμένο ιαπωνικό hatchback τολμά και ξεπερνά τις προσδοκίες του οδηγού, εμφανίζοντας μια ισορροπημένη συμπεριφορά, ανάλογη ενός καλοστημένου χάτσμπακ της μικρομεσαίας κλάσης. Οι λογικές κλίσεις στις στροφές, είναι υπαρκτές αλλά χωρίς να επηρεάζουν, ενώ η σφιχτή φιλοσοφία της ανάρτησης προσφέρει αποτελεσματικότητα και άμεσες αντιδράσεις που ίσως κλέβουν λίγο από την άνεση. Από την άλλη η μαλακότερη ρύθμιση της ανάρτησης έχει βελτιώσει την εικόνα των έντονων αντιδράσεων του πίσω άξονα, που θα γίνουν αισθητές στις εγκάρσιες συνεχόμενες κακοτεχνίες. Πάντως οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και το SUV ύψος από το έδαφος εξασφαλίζουν ξέγνοιαστες περιηγήσεις στις χωμάτινες εξορμήσεις, χωρίς το άγχος «τραυματισμού» της κοιλιάς. Αυτά είναι και τα μόνα εφόδια του Qashqai για διαφυγή και περιπέτεια και φυσικά όποιος αναζητά τον διακόπτη της τετρακίνησης, η δίλιτρη έκδοση είναι μονόδρομος. Η θέση οδήγησης και η ορατότητα δημιουργούν ένα φιλικό περιβάλλον, ενώ και η εργονομία παραμένει εξαιρετική. Το βάρος συνολικά έχει ανέβει κάτι παραπάνω από 1.600 κιλά, κάτι που δεν έχει μεγάλο αντίκτυπο στον τομέα της κατανάλωσης, όμως δεν διεκδικεί δάφνες και στις επιδόσεις. Ο πρόθυμος 1600άρης της Nissan αποδίδει 115 ίππους στις 6.000 σ.α.λ και 156 Nm στις 4.400 σ.α.λ. αλλά εμφανίζει άμεση απόκριση και το εξαιρετικό σε αίσθηση και κλιμάκωση 5άρι κιβώτιο, προσφέρουν ζωντάνια. Μπορεί να μην βάζει φωτιά στην διάθεση αλλά κινείται αξιοπρεπώς ακόμα και φορτωμένο, ενώ ταυτόχρονα παραμένει ένα απο τα φθηνότερα επταθέσια της αγοράς.
συμπέρασμα
Η αποδεδειγμένα πετυχημένη λύση του crossover μπορεί να εκπροσωπείται από το Qashqai της Nissan. Άλλωστε οι πωλήσεις του επιβεβαιώνουν μια επιτυχία που δεν οφείλεται σε επικοινωνιακά κόλπα, αλλά σε ουσιαστικές δυνατότητες που κουμπώνουν στην ελληνική πραγματικότητα. Στο πρόσφατο φρεσκάρισμα που δέχθηκε, 2,5 χρόνια μετά την παρουσίασή του, κέρδισε μερικά παράσημα βελτίωσης της εικόνας του και διαμόρφωσε το σύγχρονο στιλ που απαιτεί η αγορά των crossover. Απάλυνε τις λιγοστές αδυναμίες του και είναι έτοιμο να συνεχίσει την διαδρομή στο χρόνο με αισιοδοξία.