Δοκιμή – Mercedes-Benz EQB 250: Η βασική εκδοχή!
Με άφθονους χώρους και υψηλό βαθμό πρακτικότητας η EQB δεν αποτελεί μόνο την εισαγωγική έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού SUV, αλλά μία ουσιαστική προσθήκη στη σειρά EQ της Mercedes-Benz.
- -
- -
με μια ματιά
Η Mercedes-Benz EQB είναι ένα από ελάχιστα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς προσφέρονται σε 5θέσια και 7θέσια διάταξη, με έμφαση στην άνεση, τους χώρους και την πρακτικότητα, με φόντο τον υψηλό βαθμό αποδοτικότητας.
Στο υποθετικό σενάριο πως μέσα σε μία νύκτα αποφασιζόταν η άμεση κατάργηση των οχημάτων που κάνουν χρήση θερμικού κινητήρα, υπάρχουν πολύ λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που θα μπορούσαν να προσφέρουν άμεσα μία πλήρη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Και αυτή με τη μεγαλύτερη είναι αναμφίβολα η Mercedes-Benz. Από την EQA έως και την EQV που αφορά επαγγελματίες οδηγούς, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προχωράει με γρήγορους ρυθμούς την υλοποίηση της… άκρως επιθετικής στρατηγικής εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Μία σειρά μοντέλων με διαφορετικά χαρακτηριστικά καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού, ισχυροποιώντας τη Mercedes-Benz στην κατηγορία. Η ρεαλιστική και πρακτική πρόταση της γερμανικής φίρμας στη κατηγορία των compact SUV είναι η EQB, με έμφαση στους χώρους, την άνεση και την πρακτικότητα, στοχεύοντας σε όσους αναζητούν ένα αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό μοντέλο. Μάλιστα, το γεγονός ότι διατίθεται σε 5θέσια, αλλά και 7θέσια διάταξη, την καθιστά μαζί με τα Tesla Model S και X, τα μοναδικά ηλεκτρικά της αγοράς (εκτός πολυμορφικών) που μπορούν να φιλοξενήσουν έως και επτά επιβάτες.
ΕQ Boost!
Η EQB δεν προσφέρεται μόνο με διαφορετικό αριθμό καθισμάτων στο εσωτερικό της, αλλά και σε τρεις εκδοχές. Η πιο ενδιαφέρουσα, φυσικά και για λόγους κόστους, είναι αυτή που συνοδεύεται από τον αριθμό «250» και ουσιαστικά τοποθετείται στη βάση γκάμας του μοντέλου. Το γερμανικό compact SUV σηματοδότησε το 3ο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που παρουσίασε η Mercedes-Benz μετά τις EQC και EQA. Αυτό σημαίνει ότι δεν βασίζεται σε κάποια από τις νεότερες πλατφόρμες που έχουν σχεδιαστεί να φιλοξενήσουν αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Έτσι, όπως και στην περίπτωση της EQA, βασίζεται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο πάτωμα επάνω στο οποίο έχουν κατασκευαστεί οι συμβατικές GLA και GLB, με τη μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και τον ηλεκτροκινητήρα κάτω από το εμπρός καπό.
Δείτε ακόμη: Mercedes-Benz EQ - Η ηλεκτροκίνηση συναρπάζει!
Στο σχεδιαστικό κομμάτι, τα κοινά σημεία με την GLB είναι αρκετά, ειδικά όσον αφορά τη σιλουέτα του αμαξώματος. Από εκεί και πέρα, όμως, υιοθετεί μία σειρά από στιλιστικές παρεμβάσεις που έχουμε συναντήσει στη σειρά EQ και τα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes-Benz. Όπως η χαρακτηριστική εμπρός μάσκα Black Panel χωρίς αεραγωγούς, αλλά και η δέσμη φωτιστικού σώματος τεχνολογίας LED που ενώνει τα εμπρός φανάρια. Στοιχείο που συναντάμε επιπλέον στα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος. Χαρακτηριστικές είναι και οι μπλε πινελιές-γραμμές στα εμπρός φανάρια, ενώ τα λογότυπα EQΒ πάνω από τους εμπρός τροχούς φροντίζουν να αναδεικνύουν την ηλεκτρική της ταυτότητα.
Larger than life!
Με την EQB η Mercedes-Benz στοχεύει να δελεάσει το οικολογικά ευαισθητοποιημένο κοινό, το οποίο αναζητά ένα οικογενειακό μοντέλο με μηδενικούς ρύπους. Για αυτό και ακριβώς δόθηκε ιδιαίτερα έμφαση στη διαμόρφωση και στην εκμετάλλευση των χώρων της καμπίνας των επιβατών. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.829 mm πρόσφερε μία καλή βάση στους τεχνικούς της γερμανικής μάρκας για να δουλέψουν. Το πλάτος των 1.834 mm και το ύψος των 1.677 mm επιτρέπει στην EQB να προσφέρει σημαντική ευρυχωρία στο εσωτερικό της. Οι πίσω επιβάτες έχουν 87 mm για τα γόνατα τους, ενώ με τη χρήση της προαιρετικά ρυθμιζόμενης 2ης σειράς καθισμάτων κατά 140 mm εμπρός-πίσω, αυτός ο χώρος μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο, ωφελώντας και αυτόν των αποσκευών. Στην 5θέσια έκδοση της δοκιμής μας η χωρητικότητα του αγγίζει τα 495 λίτρα (465 lt για την 7θέσια) και μπορεί να φτάσει έως τα 1.620 lt. Τώρα, όσον αφορά την 7θέσια εκδοχή, μπορεί να φιλοξενήσει δύο επιπλέον άτομα, αλλά με ύψος έως τα 1.65 m, κάτι που ουσιαστικά μεταφράζεται σε δύο νεαρά παιδιά.
Βέβαια, εκτός από ευρυχωρία το εσωτερικό της EQB προσφέρει και τη γνωστή πολυτέλεια που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mercedes-Benz. Η εικόνα είναι γνώριμη και ακολουθεί τη νεότερη minimal σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής φίρμας. Οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες, με διάσταση 10,25’’ κάθε μία, μοιάζουν ως συνέχεια η μίας της άλλης, ενισχύοντας το στοιχείο του εντυπωσιασμού. Παράλληλα, ο κρυφός φωτισμός σε διάφορα σημεία του εσωτερικού, δημιουργεί μία εξαιρετικά ατμοσφαιρική εικόνα, ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες. Το σύστημα πολυμέσων είναι το γνωστό MBUX της Mercedes-Benz, το οποίο δεν προσφέρει μόνο πολύ όμορφα γραφικά, αφού στην πράξη είναι λειτουργικό και εύχρηστο απαιτώντας ελάχιστη εξοικείωση. Οι φυσικοί διακόπτες δεν απουσιάζουν, κάτι που αυξάνει το βαθμό άνεσης και πρακτικότητας, ενώ είναι διακριτικά και όμορφα τοποθετημένοι. Η εργονομία είναι κορυφαία, με τα πάντα τοποθετημένα στο σωστό σημείο, ενώ πληθώρα τεχνολογιών φροντίζει για την άνεση, την ψυχαγωγία, αλλά και την ασφάλεια των επιβατών.
Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το εσωτερικό της EQS SUV!
Μικρή στα… χαρτιά
Η EQB 250 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι τοποθετημένος μπροστά και κινεί τους εμπρός τροχούς. Αυτή είναι η μοναδική εκδοχή του compactSUV με κίνηση στους δύο τροχούς, αφού οι 300 και 350 4ΜΑΤΙC διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες και σύστημα τετρακίνησης. Ακόμα και έτσι, η εισαγωγική έκδοση της σειράς δεν υπολείπεται σε δύναμη. Μπορεί οι 190 ίπποι να ακούγονται «λίγοι» για τη σημερινή εποχή, αλλά η άμεσα διαθέσιμη ροπή των 375 Nm είναι ικανή να κινήσει σβέλτα την EQB. Η Mercedes-Benz αναφέρει ότι τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,2 sec, την ώρα που η τελική περιορίζεται στα 160 km/h. Ικανοποιητικές επιδόσεις για ένα ηλεκτρικό SUV με βάρος 2,2 τόνους.
Το ηλεκτρικό σύστημα παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 66,5 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία της τάξεως των 474 km με μία φόρτιση. Η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης είναι 100 kW και σε ταχυφορτιστή μπορεί να σκαρφαλώσει από το 10-80 % σε περίπου 30 λεπτά. Σε αυτή την περίπτωση αρκούν μόλις 15 λεπτά για να προστεθούν 150 km αυτονομίας. Τώρα, αν επιλέξει κανείς να κάνει χρήση Wallbox 11 kW, για μία πλήρη φόρτιση χρειάζονται περίπου έξι ώρες. Τέλος, αξίζει να σημειώσετε πως η Mercedes-Benz αναφέρει ότι η μέση κατανάλωση αγγίζει τις 16,3 kWh/100 km.
Smooth Operator
Ένας οικογενειάρχης πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου αναζητά συγκεκριμένα στοιχεία, όπως το υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Και η Mercedes-Benz EQB προσφέρει αμφότερα αποσπώντας εξαιρετική βαθμολογία. Η ποιότητα κύλισης είναι υπεράνω κριτικής, στοιχείο που οφείλεται στη λειτουργία της ανάρτησης, αλλά και στην κορυφαία ηχομόνωση στο εσωτερικό. Τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στον αστικό ιστό, απολαμβάνεις τη διαδρομή πίσω από το τιμόνι του γερμανικού SUV. H ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση των επιβατών και δεν έχει πρόβλημα να απορροφήσει την πλειονότητα των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων. Τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά είναι αντίστοιχα με τα υψηλά στάνταρ της Mercedes-Benz, με τις όποιες ξερές αντιδράσεις να λάμπουν δια της απουσίας τους.
Δείτε ακόμη: Η πιο γρήγορη AMG της ιστορίας!
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, και συγκεκριμένα τα Eco, Comfort, Sport και Individual, ρυθμίζοντας την απόκριση στο γκάζι, το βάρος του τιμονιού και τη λειτουργία του συστήματος ευστάθειας. Το Eco είναι αυτό που συμβάλλει στη μέγιστη οικονομία ενέργειας, αν και «κόβει» υπερβολικά την απόκριση του ηλεκτροκινητήρα στο γκάζι. Το Comfort συνιστάται για την καθημερινή οδήγηση, ενώ στο Sport είναι φανερή η διαφορά στον τρόπο με τον οποίο η EQB επιταχύνει. Σε κάθε περίπτωση, δεν σε τρομάζει με τον τρόπο που το κάνει, αφού αποδεικνύεται περισσότερο πολιτισμένη και λιγότερο εκρηκτική, με κύριο χαρακτηριστικό την περίσσια ροπή που της επιτρέπει να κινηθεί γρήγορα όταν ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι.
Βέβαια, όλα τα παραπάνω έχουν και το αντίστοιχο αντίκτυπο στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Τα 16,3 kWh που αναφέρει η Mercedes-Benz δεν είναι ένα θεωρητικό νούμερο. Με τη γλώσσα των αριθμών, εμείς είδαμε από 350 έως και περισσότερα από 400 km, με τη μέση κατανάλωση να είναι λίγο παραπάνω από 18 kWh/100 km. Σε κάθε περίπτωση, η EQB έχει εξαιρετική διαχείριση της ενέργειας, με το σύστημα ανάκτησης να παίζει σημαντικό ρόλο. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα λειτουργία του συστήματος, με το D- να είναι αντίστοιχο με αυτό που ονομάζουμε One Pedal. Αν το επιλέξει κανείς το αυτοκίνητο επιβραδύνει έντονα, αλλά δεν ακινητοποιεί πλήρως το όχημα. Το πιο λειτουργικό και βολικό είναι το «D Auto», λειτουργία κατά την οποία το αυτοκίνητο αναλαμβάνει να επιβραδύνει αυτόματα ή να κάνει coasting, ανάλογα με την απόσταση του προπορευόμενου οχήματος ή τη στροφή που ακολουθεί!
γλυκά
- Χώροι
- Σχεδίαση εσωτερικού
- Τεχνολογίες
- Άνεση ανάρτησης
- Ποιότητα κύλισης
- Αυτονομία
- Διαχείριση ενέργειας
ξινά
- Αίσθηση πεντάλ φρένου
Η αποδοτικότητα που τη χαρακτηρίζει στο δρόμο συνδυάζεται με ασφαλή οδική συμπεριφορά. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ψηλά εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό. Σε αυτό συμβάλλουν και οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος, μιλώντας πάντα για ένα SUV, στοιχείο για το οποίο ευθύνεται το αρκετά χαμηλό κέντρο βάρους. Φυσικά και δεν ξεχωρίζει για τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, αφού αυτά δεν συνάδουν με το χαρακτήρα της. Το βάρος των 2,2 τόνων είναι εμφανές σε μία διαδρομή με κλειστές στροφές, με την υποστροφή να κάνει την εμφάνιση της στην υπερβολή. Ακόμα και έτσι, όμως, είναι φιλική και προβλέψιμη, και σε καμία περίπτωση δεν τρομάξει τον οδηγό. Το σύστημα διεύθυνσης μπορεί να μην είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε αίσθηση, αλλά σίγουρα μεταφέρει λεπτομερώς που σημαδεύουν οι εμπρός τροχοί. Αυτό που απαιτεί συνήθεια είναι το πεντάλ του φρένου, αφού έχει μεγάλη διαδρομή και ξενίζει στην πρώτη επαφή, αν και σε απόδοση δεν έχει κανένα πρόβλημα να ακινητοποιήσει την EQB μέσα σε λίγα μέτρα.
συμπέρασμα
Με την EQB η Mercedes-Benz στοχεύει σαφέστατα στο κοινό που αναζητά ένα οικογενειακό μοντέλο, σε 5θέσια ή και 7θέσια διάταξη, με έμφαση στην άνεση και την ευρυχωρία. Είναι πρακτική και λειτουργική, με αυτονομία που δεν της θέτει χιλιομετρικούς περιορισμούς, αλλά και διαχείριση της ενέργειας που της επιτρέπει την απερίσπαστη μετακίνηση. Διατηρώντας, φυσικά, τον premium χαρακτήρα που διακρίνει όλα τα μοντέλα της γερμανικής μάρκας. Όμως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό πως όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με μία τιμή που την τοποθετεί απέναντι από την «συμβατική» GLB, στοιχείο που ουσιαστικά την καθιστά μία ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία, ανεξαρτήτως τεχνολογίας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ