Δοκιμή Volkswagen ID.5 Pro Performance: Η νεανική εκδοχή
Η οικογένεια ID διευρύνεται και το ID.5 είναι η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή ενός SUV με κουπέ χαρακτηριστικά και νεανική φιλοσοφία.
- -
- -
με μια ματιά
Με κουπέ χαρακτηριστικά και νεανική φιλοσοφία, το ID.5 διευρύνει την ηλεκτρική γκάμα της Volkswagen. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων, που συνδυάζει απόδοση με αποδοτικότητα.
Δεν είναι τωρινό φαινόμενο, ούτε μία τάση της εποχής. Τα SUV με κουπέ χαρακτηριστικά υφίστανται εδώ και αρκετά χρόνια έχοντας αποκτήσει το δικό τους –νεανικό κατά βάση- κοινό. Στη Volkswagen συνδύασαν τη συγκεκριμένη φιλοσοφία με την ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας μία εκδοχή του είδους βασισμένη στο ID.4. Και όπερ εγένετο το ID.5. Η νεότερη προσθήκη στη συνεχώς αναπτυσσόμενη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της Volkswagen. Το εντυπωσιακό μοντέλο είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV κουπέ της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και στόχος είναι η προσέλκυση νέων αγοραστών, θέλοντας να κάνει την είσοδο τη σε μία καινούργια και διαφορετική αγορά. Το ID.5 διατίθεται με τρία κινητήρα σύνολα και η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους έγινε με την έκδοση Pro Performance με απόδοση 204 ίππων και την κίνηση να μεταφέρεται στο δρόμο αποκλειστικά από τον πίσω άξονα.
Φουτουριστικό και premium
Αντίστοιχες δημιουργίες με αυτή της Volkswagen έχουμε συναντήσει και σε άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν. Ενώ είναι φανερό πως υπάρχουν αρκετές ομοιότητες με τη λογική της Audi και τις δύο εκδόσεις στο αμάξωμα του Q4 e-tron. Κάπως έτσι, και οι Γερμανοί τεχνικοί ξεκίνησαν με το ID.4 ως βάση εξελίσσοντας ή καλύτερα ανασχεδιάζοντας το SUV αμάξωμα για να καταλήξουνε στην κουπέ εκδοχή του. Όπως κάθε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ και μοιράζεται τα περισσότερα από τα μηχανικά μέρη του με την SUV εκδοχή. Οι βασικές και ουσιαστικές διαφορές εντοπίζονται στη σχεδίαση του αμαξώματος. Αντικρίζοντας την επιβλητική μάσκα εύκολα καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις με το ID.4, παρά μόνο στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, το οποίο και είναι ελαφρώς ανασχεδιασμένο. Παρόλα αυτά, το ID.5 διατηρεί το φουτουριστικό σχεδιασμό που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID, με κύριο χαρακτηριστικό τα ιδιαίτερα και καλαίσθητα φωτιστικά σώματα, με το αποτέλεσμα να έχει κριθεί αποδεδειγμένα θελκτικό.
Οι διαφορές είναι ευδιάκριτες από τη μεσαία κολώνα και πίσω. Η κλίση της οροφής στο τελείωμα της και τα μικρότερα πίσω παράθυρα ενσωματώνουν τα κουπέ χαρακτηριστικά στο αμάξωμα. Η διαφορετική 5η πόρτα με τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια και την ενσωματωμένη αεροτομή είναι τα στοιχεία που πιστοποιούν το διαφοροποιημένο χαρακτήρα του. Την ίδια ώρα, η νέα σχεδίαση του πίσω μέρους έχει σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση της αεροδυναμικής, με το συντελεστή να πέφτει στο 0.26, συμβάλλοντας στη βέλτιστη χιλιομετρική αυτονομία του μοντέλου. Παρά το πλάτος των 1,85 m και το μήκος των 4,6 m καταφέρνει να κρύψει τις αυξημένες διαστάσεις του, όντας συμπαγές και δυναμικό. Και όλα τα παραπάνω ενώ χαρακτηρίζεται από μία premium αύρα, σε συνδυασμό με έντονο το στοιχείο εκμοντερνισμού.
Δείτε ακόμη: Ποιά έκδοση του Volkswagen Golf έγινε η ταχύτερη στο Nurburgring;
Όπως είναι απολύτως λογικό, ανάμεσα στις δύο εκδόσεις δεν υπάρχει η παραμικρή διαφορά στο εσωτερικό. Όπως στο ID.4, έτσι και εδώ κυριαρχεί η μινιμαλιστική σχεδιαστική φιλοσοφία της σειράς ID. Καθαρές γραμμές και αισθητική που προτάσσει την απλότητα, αντί για την πολυπλοκότητα και τα περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Το φινίρισμα είναι εξαιρετικό, η ποιότητα κατασκευής πολύ καλή και το περιβάλλον αποδεδειγμένα φιλόξενο. Και φυσικά απόλυτα ψηφιακό, όπως προτάσσει η σημερινή εποχή. Ο οδηγός έχει μία μικρή οθόνη 5,3’’ μπροστά από το τιμόνι, ενώ στη κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η οθόνη αφής 12’’, με το γνωστό σύστημα πολυμέσων της Volkswagen. Φυσικά, είναι το ID.5 είναι εφοδιασμένο με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η Volkswagen σήμερα στα ράφια της, όπως διαδραστικό heads up display, φωνητικές εντολές, αλλά και το ID. Light. Τη λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ που ουσιαστικά «επικοινωνεί» με τον οδηγό, αλλάζοντας χρωματισμό ανάλογα με τις συνθήκες. Για παράδειγμα, προειδοποιεί τον οδηγό και λειτουργεί σε συνδυασμό με συστήματα όπως αυτό της πλοήγησης, της διατήρησης λωρίδας, του έκτακτου φρεναρίσματος ή ακόμα και σε περίπτωση εισερχομένης κλήσης. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι προσφέρεται με το νέο λογισμικό 3.1 της Volkswagen, το οποίο επιτρέπει και απομακρυσμένες αναβαθμίσεις!
Βέβαια, εκεί που το ID.5 τοποθετεί ψηλά τον πήχη είναι ο τομέας της ευρυχωρίας, προσφέροντας κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν άφθονους χώρους, με τον οδηγό να έχει παράλληλα εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα. Αντίστοιχη ευρυχωρία προσφέρει και η πίσω σειρά καθισμάτων, με την απουσία του κεντρικού τούνελ να επιτρέπει άνετα τη φιλοξενία τριών ενήλικων επιβατών. Μάλιστα, παρά το μειωμένο κατά 12 mm ύψος για τους πίσω επιβάτες λόγω της κεκλιμένης οροφής, όσοι είναι κάτω του 1.85 θα βολευτούν άνετα έχοντας άφθονο αέρα για το κεφάλι τους. Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 549 lt είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, έχοντας μάλιστα διπλό πάτωμα φόρτωσης για την τοποθέτηση καλωδίων.
Πετυχημένη συνταγή…
Όπως και στο εσωτερικό, έτσι και στην περίπτωση των μηχανικών
μερών τοποθετήθηκαν οι δοκιμασμένες λύσεις του
ID.4. Έτσι, η έκδοση Pro
Performance είναι εφοδιασμένη με τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων,
ο οποίος και είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, με τη μπαταρία
των 77 kWh να εντοπίζεται στο πάτωμα του αμαξώματος.
H ροπή αγγίζει τα 310
Nm, ενώ το βάρος είναι 2.118
kg. Οι επιδόσεις του είναι αξιοπρεπείς για μοντέλο
της κατηγορίας, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται
σε μόλις 8,4
km/h, την ώρα
που η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h. Στο
νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, η Volkswagen αναφέρει ότι το ID.5
έχει αυτονομία 520 km, με μέση
κατανάλωση 16,93 kWh/100 km. Μάλιστα, το ID.5 μπορεί να φορτίσει με
ταχύτητες έως 135 kW, κάτι που σημαίνει ότι έχει τη δυνατότητα να
ανανεώσει την ενέργεια του από το 10% στο 80% σε μόλις 29
λεπτά!
Δείτε ακόμη:
Δοκιμάζουμε το Volkswagen ID.4 (Video -
Δοκιμή)
Όπως και στο ID.4, έτσι και στην περίπτωση του ID.5 αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτικό! Με οδήγηση σε μικτό κύκλο καλύψαμε περισσότερα από 460 km, με τη μέση κατανάλωση να είναι περίπου 18 kWh/100 km. Και μάλιστα μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού, με το σύστημα κλιματισμού να «δουλεύει» υπερωρίες! Θυμίζουμε, ότι η Volkswagen έχει εγκαταστήσει μία αντλία θερμότητας, η οποία περιορίζει σημαντικά την απώλεια ενέργειας, με αποτέλεσμα η αυτονομία του να μην μειώνετε δραματικά με τη χρήση του κλιματισμού. Μάλιστα, θεωρούμε ότι αν υπήρχε δυνατότητα ρύθμισης της ανάκτησης ενέργειας, το ID.5 θα μπορούσε να σημειώσει ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Βλέπετε, όπως και στο ID.4 υπάρχει μόνο ένας βαθμός επιβράδυνσης, που υπολείπεται σε σχέση με τη λειτουργία one pedal που έχουμε δει σε άλλες προτάσεις της κατηγορίας…
Κάψουλα απομόνωσης…
Οι ομοιότητες με το ID.4 συνεχίζονται απολύτως φυσιολογικά και στην αίσθηση που προσφέρει το γερμανικό SUV κουπέ στο δρόμο. Καταρχήν, και εδώ εισέρχεσαι στο αυτοκίνητο χωρίς να πατάς ούτε ένα κουμπί, ανοίγοντας απλά την πόρτα, επιλέγοντας το «D» και ξεκινώντας προς τον προορισμό σου. Η θέση οδήγησης είναι καλή και με πολλές ρυθμίσεις, αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα. Ο όγκος του αμαξώματος δεν γίνεται αντιληπτός στα στενά της πόλης και στην καθημερινή μετακίνηση, αφού διαθέτει πολύ καλή ευελιξία. Στοιχείο για το οποίο ευθύνεται και ο μικρός κύκλος στροφής των 10,2 m. Αυτό που σε εντυπωσιάζει από τα πρώτα μέτρα είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Αυτή είναι αποτέλεσμα της εξαιρετικής ηχομόνωσης στο εσωτερικό, αλλά και της ανάρτησης. Η ρύθμιση της αγγίζει τη χρυσή τομή και η λειτουργία της δικαιώνει τους Γερμανούς τεχνικούς για την επιλογή τους.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Χώροι
- Τεχνολογίες
- Αυτονομία
- Άνεση
- Εξοπλισμός
ξινά
- Μη ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας
Στην καθημερινή μετακίνηση είναι άνετη και απορροφά με ευκολία όλες τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Την ίδια ώρα, δεν είναι τόσο μαλακή ώστε να μην μπορεί να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος της κατασκευής. Αντιθέτως, προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μικρές αναλογικά με το μέγεθος, το βάρος, αλλά και την απόσταση των 163 mm από το έδαφος. Φυσικά και δεν πρόκειται για σπορ κατασκευή, αλλά το χαμηλό κέντρο βάρους και η ιδανική αναλογία 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες, του χαρίζουν γενικότερα ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μπορείς να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια, όντας εξαιρετικά ισορροπημένο. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει την απαραίτητη εκρηκτικότητα στο πρόγραμμα Sport, ανεβάζοντας πρόθυμα χιλιόμετρα, αλλά και χαρίζοντας του πολύ καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Τέλος, το σύστημα πέδησης μπορεί να προβληματίζει με την παρουσία ταμπούρων στον πίσω άξονα, αλλά είναι ικανοποιητικό τόσο σε απόδοση, όσο και αίσθηση.
συμπέρασμα
Το Volkswagen ID.5 αποτελεί μία διαφορετική παραλλαγή στο ίδιο θέμα. Διατηρεί όλα τα προτερήματα της SUV εκδοχής, ενισχυμένα με μία πιο νεανική και δυναμική σχεδίαση, όντας απευθυνόμενο σε ένα διαφορετικό ηλικιακά κοινό. Οι γραμμές του αμαξώματος το καθιστούν θελκτικό και σίγουρα διαφορετικό, παραμένοντας το ίδιο φουτουριστικό. Υποχωρήσεις και συμβιβασμοί σε χωροταξικό επίπεδο δεν υφίστανται, ενώ κορυφαία παραμένει η άνεση που προσφέρει. Με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» το κόστος απόκτησης πέφτει στα 43.600 €, όντας ανταγωνιστικό απέναντι και σε μοντέλα της κατηγορίας που κάνουν χρήση θερμικού κινητήρα.