Δοκιμή - Renault Captur 1.3 TCe 140 MHEV: Η έξυπνη λύση

Το Captur 1.3 TCe βρίσκεται ακριβώς στο μέσον της γκάμας του δημοφιλούς B-SUV της Renault, ισορροπώντας ανάμεσα στο θερμικό παρελθόν και το ηλεκτρικό μέλλον.

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)132,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το Renault Captur MHEV με τους 140 ίππους του και το ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο μπορεί να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και παράλληλα να μειώσει την κατανάλωση ώστε να γίνουν πιο οικονομικές οι μετακινήσεις.

Η γκάμα του Renault Captur είναι μία από τις πληρέστερες της αγοράς, καθώς έχει σχεδόν όλες τις επιλογές όσον αφορά τις κινητήριες μονάδες. Στο κάτω άκρο συναντάμε σύνολα βενζίνης και διπλού καυσίμου (LPG), λίγο πιο ψηλά είναι το ήπια υβριδικό που δοκιμάζουμε όπως και το πλήρως υβριδικό, ενώ στην κορυφή συναντάμε μία plug-in έκδοση (PHEV). Στη γκάμα του δεν περιλαμβάνονται μόνο εκδοχές με κινητήρα πετρελαίου, αλλά και αμιγώς ηλεκτρική.

Όπως είναι εύκολα κατανοητό, το ήπια υβριδικό μοτέρ συνδυάζει αρετές από δύο διαφορετικές τεχνολογίες. Εν ολίγοις διατηρεί τα πλεονεκτήματα της βενζίνης και την εξοικείωση που έχουν οι οδηγοί με το καύσιμο, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιεί το ρεύμα σε τέτοιο βαθμό ώστε να μειώσει την κατανάλωση, χωρίς να απαιτεί από τον οδηγό να αλλάξει τις συνήθειες του.

Κινητήρας – επιδόσεις – κατανάλωση

Κάτω από το εμπρός καπό έχει τοποθετηθεί ο βενζινοκινητήρας TCe των 1,3 λίτρων της εταιρείας ενισχυμένος με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Το τελευταίο λειτουργεί στα 12 Volts και τροφοδοτείται με ρεύμα από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,13 KWh. Η ισχύς αγγίζει τους 140 ίππους και τα 260 Nm ροπής, μεγέθη τα οποία περνάνε στους μπροστά τροχούς μέσα από αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC των επτά σχέσεων.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά δίνουν στο Renault Captur MHEV την ικανότητα να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 9,2 δευτερόλεπτα, με τη βελόνα του κοντέρ να συνεχίζει να ανεβαίνει μέχρι να φτάσει στα 196 km/h.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/27b0f5311e0ff7d369f10f2441676cca.jpg

Αν και οι επίσημες τιμές κατανάλωσης είναι 5,8 lt/100 km, στην πραγματικότητα ο οδηγός θα δει ένα νούμερο γύρω από τα 7 lt/100 km. Σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της κατανάλωσης χαμηλά παίζει και το βάρος, το οποίο έχει συγκρατηθεί στα 1.267 kg. Όσο για τους ρύπους, έχουν μετρηθεί στα 132 – 136 gr CO2/km, οπότε τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 84 – 87 ευρώ/έτος. Μεγάλο πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι η υβριδική του φύση επιτρέπει την ελεύθερη διέλευση από τον Δακτύλιο, ανεξάρτητα από τη μέρα του μήνα.

γλυκά

Άνεση αυτόματου κιβωτίου

Δύναμη κινητήρα

Χαμηλή κατανάλωση

Χώροι

Προγράμματα οδήγησης

ξινά
Συμπεριφορά στο όριο
Θόρυβος κινητήρα στις ψηλές στροφές 
Τιμή

Εκτός από το μειωμένο βάρος, σημαντικό ρόλο στους χαμηλούς ρύπους και κατά συνέπεια τις μικρές ανάγκες για καύσιμο, παίζει το κιβώτιο ταχυτήτων και η λειτουργία του κινητήρα ειδικά όταν επιλεγεί το οδηγικό προφίλ Eco (υπάρχει ακόμα το Sport και το MySense στο οποίο ο οδηγός κάνει τη δική του διαμόρφωση). Έχοντας επιλέξει το Eco, οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται σε όσο το δυνατό χαμηλότερες στροφές, με γνώμονα την εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ ο κινητήρας απενεργοποιείται όχι μόνο με το αυτοκίνητο σε στάση, αλλά και όταν ρολάρει. Έτσι επιτυγχάνεται διπλός στόχος. Από τη μία το αυτοκίνητο διατηρεί τη φόρα του για περισσότερο διάστημα, ενώ ταυτόχρονα παρατείνεται ο χρόνος που η κατανάλωση είναι μηδενική.

Δείτε ακόμαRenault Austral: Σε αυτό το οικογενειακό SUV στρίβουν και οι πίσω τροχοί!

Άνεση και ευρυχωρία

Εκτός από τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την κατανάλωση και τη διαχείριση της ενέργειας, το Renault Captur MHEV δε διαφέρει σε τίποτα από όσα έχουμε γνωρίσει οδηγώντας άλλες εκδόσεις του μοντέλου. Η κύλιση είναι άνετη και οι όποιες κλίσεις θα εμφανιστούν μόνο αν πιεστεί πέραν του αναμενόμενου για την κατηγορία και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στην πόλη φυσικά η ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου κάνει πολύ πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού, οι χώροι είναι αρκετοί για τη μετακίνηση τεσσάρων ατόμων με άνεση, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει ικανοποιητική χωρητικότητα που κυμαίνεται από τα 422 έως 536 lt. Ο λόγος που μεταβάλλεται εντοπίζεται στα πίσω καθίσματα που μετακινούνται μπροστά – πίσω, ώστε να δοθεί προτεραιότητα στην άνεση των επιβατών ή στις αποσκευές, ανάλογα με τις ανάγκες. Το εύρος της κίνησης του καθίσματος φτάνει τα 16 cm, οπότε η χρήση του μπορεί να αποδειχθεί σημαντική σε πολλές περιπτώσεις.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/f67d49836d2c348f5275302065924d3d.jpg

Οδήγηση σε ψηφιακό περιβάλλον

Οδηγικά το αυτοκίνητο κάνει ξεκάθαρο ότι ο στόχος του είναι οι άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις, ενώ ο οδηγός περιβάλλεται από ένα σύγχρονο και πλήρως ψηφιακό περιβάλλον. Τον τόνο δίνουν οι δύο οθόνες 7 ιντσών, με την πρώτη να χρησιμοποιείται ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και τη δεύτερη να βρίσκεται στο κέντρο για τον χειρισμό του infotainment. Προαιρετικά η δεύτερη μπορεί να έχει διαγώνιο 9,3 ιντσών. Η τιμή του Renault Captur MHEV ξεκινάει από τα 27.950 ευρώ για το εξοπλιστικό πακέτο Equilibre Plus που είναι το εισαγωγικό, στο μεσαίο επίπεδο Techno ανεβαίνει στα 29.220 ευρώ και στο πιο πλούσιο πακέτο Rive Gauche ο τιμοκατάλογος γράφει 29.720 ευρώ.

συμπέρασμα
Χωρίς να αλλάξει κανένα από τα στοιχεία που το χαρακτήριζαν μέχρι τώρα, το Renault Captur MHEV συστήνει την ηλεκτροκίνηση στον οδηγό ώστε να του δείξει τα οφέλη της, να τον βοηθήσει στη διαδικασία της μετάβασης και πάνω απ’ όλα να μειώσει κατανάλωση και ρύπους.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...