Δοκιμή Mercedes-Benz C 300 e: Οικογενειακό plug-in hybrid με 313 PS
Στον απόηχο των κινητήρων εσωτερικής καύσης και οδεύοντας ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση, ένα Plug-In Hybrid καταφέρνει να συνδυάσει τα καλύτερα των δύο κόσμων: η Mercedes C 300 e.
- -
- -
με μια ματιά
Προσφέροντας 100 πραγματικά χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, η Mercedes-Benz C 300 e προσφέρει χαρακτηριστικά «κανονικού» ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με την ασφάλεια και την ευκολία του κινητήρα εσωτερικής καύσης στις… ταξιδιωτικές αποστολές της. Γνήσια Mercedes σε όλα τα υπόλοιπα, fun to drive και ταχύτατη, έρχεται για να καλύψει πολλές και διαφορετικές απαιτήσεις.
Αν και έχουν ουσιαστικά πλεονεκτήματα για τον συνειδητοποιημένο αγοραστή, τα Plug-In Hybrid μοντέλα έχουν αντιμετωπιστεί με αρκετό… hate από το κοινό. «Προσωρινή λύση», «μεταβατικό στάδιο» και άλλα πολλά έχουν ακουστεί, όμως η πραγματικότητα δεν είναι ακριβώς έτσι. Η ουσία πίσω από την αγορά ενός PHEV είναι η καθημερινή χρήση με ρεύμα, αλλά και η ύπαρξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης ως «καβάτζα» για άνετα ταξίδια. Ιδίως σε χώρες με περιορισμένες υποδομές φόρτισης, όπως η Ελλάδα.
Μερικά αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz C 300 e όμως, έρχονται για να ξαναγράψουν τα δεδομένα στην κατηγορία. Βλέπετε, το μεγάλο μειονέκτημα των Plug-In υβριδικών είναι η περιορισμένη ηλεκτρική αυτονομία. Περίπου 40, άντε 50 χιλιόμετρα σε ρεαλιστικές συνθήκες, δεν φτάνουν για όλους. Οπότε αναγκαστικά, χρησιμοποιούν τον βενζινοκινητήρα σε καθημερινή βάση. Η Mercedes-Benz C 300 e δεν περιορίζεται σε μικρή ηλεκτρική αυτονομία και μπορεί να προσφέρει ακόμη και… 100 χιλιόμετρα, σε πραγματικές συνθήκες!
Το πιο… ηλεκτρικό υβριδικό!
Στα σωθικά της Mercedes C 300 e βρίσκεται μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ασυνήθιστα μεγάλη χωρητικότητα για PHEV. Με δυνατότητα αποθήκευσης 25,4 kWh, εξηγεί την πολύ μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία των 110 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τη Mercedes-Benz. Στην πράξη, άνετα βλέπεις από 85 έως 100 χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, ανάλογα με το βάρος του δεξιού ποδιού και τις συνθήκες οδήγησης. Η μέση κατανάλωση ενέργειας που μετρήσαμε ήταν 23,1 kWh ανά 100 km. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο εντοπίζεται στην ισχύ του ηλεκτροκινητήρα. Οι 129 ίπποι είναι μια ικανοποιητική απόδοση, όμως τα 440 Nm ροπή κάνουν την περισσότερη δουλειά και βοηθάνε στην άνετη κίνηση της C-Class των 2,1 τόνων.
Ωστόσο, όπως σε όλα τα πράγματα στη ζωή, το νόμισμα έχει δύο όψεις. Η μεγάλη μπαταρία, απαιτεί και αρκετό χρόνο φόρτισης. Σε απλή πρίζα σούκο θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από δέκα ώρες. Συνήθως ο χρόνος που μένει παρκαρισμένη το βράδυ πριν τη χρησιμοποιήσουμε ξανά το πρωί, αρκεί. Αν όχι, η εγκατάσταση ενός τριφασικού Wallbox είναι απαραίτητη για να μειωθεί η διάρκεια της διαδικασίας στις 2,5 ώρες. Η Mercedes φρόντισε να εξοπλίσει την Plug-In Hybrid C-Class με έναν αρκετά ισχυρό On-Board Charger των 11 kW, κάνοντας τη ζωή του ιδιοκτήτη πολύ πιο εύκολη. Αν είστε ακόμη πιο απαιτητικός, τότε να σας πούμε ότι η C 300 e υποστηρίζει ακόμη και ταχεία φόρτιση DC (συνεχόμενου ρεύματος) έως και 55 kW, κάτι που σημαίνει πλήρη φόρτιση σε μισή ώρα. Όταν είπαμε ότι είναι το πιο… ηλεκτρικό υβριδικό, το εννοούσαμε!
313 ίπποι on demand
Το μακρύ καπό της εντυπωσιακής C-Class κρύβει έναν τετρακύλινδρο, turbo βενζινοκινητήρα των 2.0 λίτρων με 204 ίππους και 320 Nm ροπή. Μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα των 129 ίππων και 440 Nm, προκύπτουν 313 ίπποι και 550 Nm! Το έργο της μετάδοσης στον πίσω άξονα το αναλαμβάνει ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο με 9 (ολογράφως: εννέα!) σχέσεις. Το σασμάν έχει έξυπνη λειτουργία και αλλάζει πολύ γρήγορα. Στις χαμηλότερες ταχύτητες, η κλιμάκωση είναι πυκνή και αραιώνει όσο ανεβαίνεις. Η επιλογή της φίρμας αποδεικνύεται ευεργετική στο ταξίδι καθώς με επιλεγμένη την ένατη στο κιβώτιο, ο βενζινοκινητήρας γυρίζει με λιγότερες από 2.000 rpm στα 140 km/h. Φυσικά, αρκεί ένα αποφασιστικό πάτημα στο δεξί πεντάλ για να κατεβάσει γρήγορα και να προσφέρει μέγιστη επιτάχυνση. Η οποία παρεμπιπτόντως, είναι εντυπωσιακή.
Τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,1 δευτερόλεπτα σύμφωνα με τις μετρήσεις του εργοστασίου και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 km/h. Χάρη και στο σασμάν, η C 300 e αποδεικνύεται το ίδιο πρόθυμη και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, κολλώντας το σώμα στο κάθισμα με έναν άκρως πειστικό τρόπο. Μιλώντας για κατανάλωση καυσίμου, να πούμε ότι η Mercedes αναφέρει… 0,6 λίτρα ανά 100 km. To νούμερο αποδεικνύεται πραγματικό για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα, αν έχεις φορτισμένη μπαταρία. Όταν αδειάσει, υπολογίστε κάπου στα 8,5 λίτρα ανά 100 km ή 7 λίτρα για την ίδια απόσταση σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου. Η μέση κατανάλωση πάντως, ποτέ δεν εκτοξεύεται αφού και αν είναι άδεια η μπαταρία, η C 300 e λειτουργεί σαν full hybrid (ξεκινάει με ρεύμα, παίρνει μπροστά σε υψηλότερη ταχύτητα).
Γνήσια Mercedes στην οδήγηση
Πίσω από το τιμόνι της C 300 e εισπράττεις το γνώριμο αίσθημα των Mercedes-Benz. Σταθερή, ακλόνητη στην πορεία της όταν ταξιδεύει, ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό και με έναν μαγικό τρόπο, «εξαφανίζει» τις διαστάσεις αλλά και το βάρος της. Η πλατφόρμα MRA II βοηθάει στην ποιοτική κύλιση του αυτοκινήτου, παρά το αυξημένο βάρος που πλησιάζει τους 2,1 τόνους. Οι μηχανικοί της μάρκας όμως, φρόντισαν να αλλάξουν αρκετά πράγματα στην ανάρτηση προκειμένου να διατηρηθεί η πολύ καλή οδική συμπεριφορά της νέας C-Class με τον κωδικό W206.
Η αρχιτεκτονική τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω διατηρήθηκε αναλλοίωτη, όμως στον πίσω άξονα προστέθηκαν αερόσουστες (αερανάρτηση) που διαχειρίζεται σαφώς καλύτερα το βάρος της Plug-In έκδοσης. Όπως και οι υπόλοιπες W206, πρόκειται για την καλύτερη C-Class της ιστορίας στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς. Βγάζει σπορ αίσθηση αν το ζητήσεις, με το μπροστινό τμήμα της να αποδεικνύεται απροσδόκητα άμεσο για τον χαρακτήρα της κατασκευής. Στρίβει με φόρα, πολλή φόρα και ο οδηγός λαμβάνει συνεχώς πληροφόρηση από το αρκετά θετικό σε αίσθηση τιμόνι με την παχιά στεφάνη. Το σασμάν δεν εντυπωσιάζει με την ταχύτητα των αλλαγών του αλλά δεν θα σε κρεμάσει ποτέ.
γλυκά
- Επιδόσεις
- Πολυτέλεια
- Τεχνολογία
- Ηλεκτρική αυτονομία
- Κατανάλωση
- Δυνατότητα φόρτισης DC
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Εμφάνιση
ξινά
- Χώρος αποσκευών
- Εργονομία χειριστηρίων αφής (τιμόνι)
Τα paddles εκτελούν γρήγορες αλλαγές και τα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και τους αεριζόμενους, αλλά και τρυπητούς δίσκους δύσκολα θα εμφανίσουν σημάδια κόπωσης. Πάντως, με τόση δύναμη και τα ηλεκτρονικά στο off, η C 300 e δεν δυσκολεύεται καθόλου να εκτελέσει εντελώς αντισυμβατικές για Mercedes πόζες με ανάποδο τιμόνι. Ο έλεγχος σε αυτές τις συνθήκες είναι πολύ πιο εύκολος από ότι νομίζεις όταν διαβάζεις το βάρος του αυτοκινήτου, γεγονός που οφείλεται στις εύστοχες παρεμβάσεις των μηχανικών. Η εξαιρετική θέση οδήγησης, είναι ακόμη ένα στοιχείο που βοηθά τον οδηγό να επικεντρωθεί στο έργο του. Επιστρέφοντας στην… κανονικότητα, να πούμε ότι τα paddles πίσω από το τιμόνι λειτουργούν τόσο ως χειριστήρια για αλλαγή σχέσεων, όσο και σαν επιλογέας της ανάκτησης ενέργειας. Όταν η C 300 e κινείται με ρεύμα, από εκεί ρυθμίζεις πόσο έντονα θες να «φρενάρει» με τον ηλεκτροκινητήρα σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι.
Spaceship!
Η καμπίνα της Mercedes-Benz C 300 e δεν διαφοροποιείται σε τίποτα συγκριτικά με τις υπόλοιπες C-Class. Αυτό σημαίνει ότι η τεχνολογία ρέει άφθονη σε κάθε σπιθαμή του εσωτερικού, με αιχμή του δόρατος, τις εντυπωσιακές οθόνες 12,3 ιντσών και 11,9 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, αντίστοιχα. Η τελευταία φιλοξενεί το MBUX δεύτερης γενιάς, ένα από τα καλύτερα infotainment της αγοράς. Οι λειτουργίες του έχουν τόσο βάθος που θα χρειαστείς αρκετό χρόνο προσαρμογής μέχρι να το ανακαλύψεις πλήρως, αλλά μια στοιχειώδης εξοικείωση με smartphones τελευταίας γενιάς αρκεί για να σε βάλει γρήγορα στο κλίμα.
Υπάρχει ασύρματο Apple CarPlay, αλλά και ένας ψηφιακός βοηθός που ενεργοποιείται λέγοντας “Hey Mercedes” και είναι έτοιμος να απαντήσει σε πολλά ερωτήματα. Δεν δέχεται συγκεκριμένες εντολές αλλά έχει τη «νοημοσύνη» να καταλάβει τι του λες. Ας πούμε, μπορεί να σε ενημερώσει για τον καιρό, την κίνηση στο δρόμο, ακόμα και να ρυθμίσει τον κλιματισμό, αν για παράδειγμα του πεις ότι κρυώνεις ή ζεσταίνεσαι! Στην οθόνη, ενσωματώνονται και τα χειριστήρια του κλιματισμού. Η υλοποίηση είναι καλύτερη συγκριτικά με άλλους κατασκευαστές που το κάνουν ιδιαίτερα πολύπλοκο, όμως ακόμη κι έτσι, τα φυσικά χειριστήρια θα ήταν προτιμότερα.
Ολοκληρώνοντας με την πληροφόρηση του οδηγού, ο πίνακας οργάνων προσφέρει πρωτοφανείς δυνατότητες εξατομίκευσης, κάτι που μας άρεσε πολύ αφού κάθε άνθρωπος θα βρει τη διαμόρφωση που του ταιριάζει. Επίσης, υπάρχει Head-Up Display για προβολή των βασικότερων πληροφοριών κατευθείαν στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι μας άφησαν με ανάμεικτα συναισθήματα. Είναι όμορφα και δίνουν high tech νότα αλλά απαιτείται χρόνος για να μάθεις να τα χειρίζεσαι με τα ακροδάκτυλά σου, όπως συμβαίνει με τα κανονικά κουμπιά.
Στα θετικά μετράμε τους αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα στην κονσόλα, αλλά και το βαθύ υποβραχιόνιο. Η ποιότητα των υλικών είναι ικανοποιητική και η συναρμογή στιβαρή. Στο κομμάτι των χώρων, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν στην καμπίνα της C 300 e, όμως υπάρχει ένα μειονέκτημα συγκριτικά με τις υπόλοιπες C-Class και αυτό εντοπίζεται στο πορτμπαγκάζ. Με 360 λίτρα χωρητικότητα (από 455 lt), η μπαταρία του Plug-In υβριδικού συστήματος περιορίζει αρκετά το βάθος του διαμερίσματος αποσκευών.
συμπέρασμα
Κρίνοντας τη Mercedes-Benz C 300 e ως ένα PHEV μοντέλο, αριστεύει με τη χωρητικότητα της μπαταρίας της και την αυτονομία που προσφέρει με μια φόρτιση. Πρόκειται για ένα από τα λίγα αυτοκίνητα του είδους που καταφέρνουν να εξασφαλίσουν αρκετή ενέργεια για 2 ή και 3 ημέρες κίνησης με ρεύμα, ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε χρήστη. Από την άλλη, κρίνοντάς τη ως ένα πολυτελές sedan, αποσπά και πάλι κορυφαία βαθμολογία. Όμορφη, high tech, με αδιαπραγμάτευτο κύρος από το σήμα στο καπό και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, είναι ένα πακέτο που δύσκολα βρίσκεις στην αγορά, ακόμη και σε αυτή την κατηγορία τιμής. Μιας και αναφερθήκαμε στο κόστος, να πούμε ότι η βασική έκδοση της Plug-In C 300 e ξεκινάει από τα 59.100 €.