Δοκιμή DS 4 1.6 PureTech 180 EAT8: Κίνηση ουσίας
Αξίζει να κλείσεις τα αυτιά σου στις σειρήνες του εξηλεκτρισμού και να προτιμήσεις έναν παραδοσιακό, ισχυρό κινητήρα βενζίνης για τη DS 4;
- -
- -
με μια ματιά
Ανάμεσα στις εκδόσεις των 130 ίππων και στην υβριδική E-Tense των 225, η γκάμα της DS 4 περιλαμβάνει μια έκδοση με κινητήρα 1.6 PureTech και ισχύ 180 ίππων. Πρόκειται για ένα... περιττό σκαλοπάτι ή μήπως αποτελεί τη χρυσή τομή;
Η DS Automobiles φτιάχτηκε για να προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία μετακίνησης, φέρνοντας την πολυτέλεια και τα μοναδικά χαρακτηριστικά στην καθημερινότητα του οδηγού που επιλέγει ένα μοντέλο της. Και οι εκδόσεις που παντρεύουν τα παραπάνω με χορταστικές επιδόσεις χωρίς κανένα συμβιβασμό, ενσαρκώνουν την απόλυτη εκδοχή της φιλοσοφίας DS. Μια τέτοια περίπτωση είναι η DS 4 με τον αριθμό «180» στο όνομά της.
Το αυτοκίνητο που κατέκτησε τον τίτλο του «ομορφότερου αυτοκινήτου του 2022», το έχουμε γνωρίσει στις πιο προσιτές εκδόσεις των 130 ίππων, τόσο με κινητήρα 1.2 βενζίνης όσο και με 1.5 diesel, αλλά και στην κορυφαία εκδοχή E-Tense, ένα plug-in hybrid με 225 PS. Ανάμεσα στα δύο άκρα της γκάμας, ο βενζινοκινητήρας 1.6 PureTech χωρίς καμία μορφή υβριδικής υποβοήθησης, έρχεται να προσφέρει και στη DS 4 τα στοιχεία για τα οποία τον εκτιμήσαμε σε άλλα μοντέλα του ομίλου PSA: Χορταστική δύναμη, χωρίς σημαντική επιβάρυνση της κατανάλωσης και των πάγιων εξόδων κατοχής και χρήσης.
Οι 180 ίπποι που συγκρίνονται με… 225
Με τη μέγιστη ροπή των 250 Nm να εμφανίζεται από τις 1.650 rpm και να μην πέφτει αισθητά στο μεγαλύτερο μέρος του φάσματος λειτουργίας, η ώθηση που νιώθεις στις καθημερινές μετακινήσεις ικανοποιεί και με το παραπάνω. Εφόσον είναι επιλεγμένο κάποιο από τα προγράμματα Normal ή Comfort, το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 αλλάζει σχέσεις πολύ ομαλά και τη σωστή στιγμή, εναρμονιζόμενο πλήρως με τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Και όλη η δύναμη των 180 ίππων είναι εκεί όταν τη χρειαστείς, π.χ. για κάποια δύσκολη προσπέραση.
Αν θες να καθυστερήσεις όσο γίνεται την επίσκεψη στο πρατήριο μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα Eco, έτσι ώστε το γκάζι να γίνει πιο νωθρό και το κιβώτιο να καθυστερεί να κατεβάσει σχέση. Ωστόσο, εφόσον έχεις αποκτήσει συνειδητά κι όχι... κατά λάθος την ισχυρότερη συμβατική έκδοση της DS 4, είναι μάλλον πιθανότερο να ενδιαφερθείς για το Sport. Το οποίο με χαρά θα ανακαλύψεις ότι είναι μια απόλυτα ρεαλιστική κι όχι ακραία επιλογή, με τη βελτιωμένη απόκριση του γκαζιού και το πιο πρόθυμο κιβώτιο να δίνουν την απαραίτητη ζωηράδα στην καθημερινότητά σου.
Δείτε ακόμη Δοκιμή DS 4 E-Tense Plug-In: Έρωτας με την πρώτη ματιά [video]
Μπορεί η μέγιστη ισχύς των 180 ίππων αυτής της DS 4 να υπολείπεται στα χαρτιά σε σχέση με τους 225 της έκδοσης E-Tense, όμως η διαφορά βάρους μεταξύ των δύο εκδόσεων ξεπερνά τα 220 kg – 1.420 kg η συμβατική. Έτσι, τα 8" που χρειάζεται τούτη εδώ για το 0-100 km/h είναι πάρα πολύ κοντά στα 7,7" της υβριδικής. Στην πράξη, ακόμη κι αν έχεις μόλις βγει από εκείνη δεν νιώθεις ότι η PureTech 180 είναι ένα πιο αργό αυτοκίνητο – ειδικά εφόσον οδηγείς στο πρόγραμμα Sport.
Κύλιση με υπογραφή DS
Παρά τη ζωηράδα αυτής της έκδοσης, η ανάρτηση διατηρεί τον ίδιο προσανατολισμό, όπως και σε κάθε άλλη DS 4. Οι Γάλλοι έχουν βρει τη μαγική συνταγή που πετυχαίνει ίσως το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης στην κατηγορία. Ακόμα και οι πιο μεγάλες λακκούβες της πόλης αντιμετωπίζονται με... ψυχραιμία. Σε αυτό συνεισφέρουν άλλωστε και οι διαστάσεις των τροχών, αφού παρά τις ζάντες 19", τα λάστιχα έχουν αρκετό προφίλ (205/55). Με απαράμιλλη σταθερότητα και το θόρυβο από τον αέρα και το δρόμο να διατηρείται σε χαμηλό επίπεδο, το ταξίδι με τη DS 4 είναι απόλαυση.
Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη κλίση στις στροφές, ωστόσο, τα αμορτισέρ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και με πολύ αισθητή διαφορά μεταξύ των ρυθμίσεών τους. Στο Sport περιορίζουν αρκετά την κλίση, ενώ πλήττουν ελάχιστα την άνεση – κυρίως σε χαμηλή ταχύτητα. Έτσι παρότι είναι σαφές ότι δεν πρόκειται για μοντέλο με σπορ χαρακτήρα, ικανοποιεί όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις γρήγορα. Με την υποστροφή να μην εμφανίζεται εύκολα και με πολύ ήπιες αντιδράσεις, που έχουν σκοπό να σε κάνουν να νιώθεις πάντα... cool, ακόμη κι όταν πλησιάζεις το όριο και μπαίνει στο παιχνίδι το σύστημα ευστάθειας.
Δείτε ακομη Video-Δοκιμή DS 4 Cross 1.2 PureTech 130
Όταν οδηγείς έτσι μάλλον αδιαφορείς για την κατανάλωση, ωστόσο αξίζει να γνωρίζεις ότι σύμφωνα με την DS η έκδοση 1.6 PureTech 180 καίει 0,5 lt/100 km πάνω από την 1.2 PureTech 130. Και αυτή η διαφορά επιβεβαιώθηκε κατά τη δοκιμή μας, με τη μέση κατανάλωση να μένει στα 7,9 lt/100 km. Στο ταξίδι δεν χρειάζεται προσπάθεια για να πλησιάσεις τα 6 lt/100 km, ενώ με πιεσμένη χρήση ή πολλή οδήγηση εντός πόλης ίσως περάσεις τα 9 – νούμερο λογικό για βενζινοκίνητο με αυτά τα χαρακτηριστικά.
Σαλόνι φτιαγμένο με γούστο και top τεχνολογία
Μέσα στην καμπίνα της DS 4 απολαμβάνεις ένα πολυτελές και ξεχωριστό περιβάλλον. Σε επίπεδο ποιότητας και συναρμογής δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό της στην Premium-C κατηγορία, ενώ μια νότα διαφορετικότητας είναι η επένδυση Alcantara στην έκδοση Performance Line. Οι μεγάλες, καθαρές επιφάνειες, τα λίγα πλήκτρα και οι σχεδόν αόρατοι αεραγωγοί δημιουργούν μια λιτή εικόνα, η οποία ολοκληρώνεται από τις κορυφαίες λύσεις της ψηφιακής φαρέτρας της DS Automobiles.
Η Full HD οθόνη 10" στο κέντρο του ταμπλό με 3D σύστημα πλοήγησης συνοδεύεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7", αλλά και από μια ακόμη οθόνη αφής 5" χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Το νέο infotainment DS IRIS System είναι πολύ εύκολο στη χρήση και ιδιαίτερα διαμορφώσιμο, ενώ ο πίνακας οργάνων έχει απαρνηθεί τελείως τις παραδοσιακές μορφές καντράν και παραπέμπει... κι αυτός σε infotainment.
Η 5ιντση οθόνη DS Smart Touch παρέχει πρόσβαση σε επιλεγμένες συντομεύσεις και αναγνώριση γραφής, αλλά σίγουρα χρειάζεται συνήθεια μέχρι να σταματήσεις να αναρωτιέσαι γιατί να μην κάνεις το ίδιο κατευθείαν στην κεντρική οθόνη αφής. Πάντως IRIS 10" και Smart Touch 5" αποτελούν έξτρα εξοπλισμό, οπότε δεν χρειάζεται να τα επιλέξεις!
γλυκά
- Άνεση ανάρτησης
- Ποιότητα κύλισης
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός
- Ηχομόνωση
ξινά
- Εργονομία
- Χώρος για τα πόδια πίσω
Οι εργονομικές ατασθαλίες είναι πολύ περιορισμένες σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της DS, αν και η θέση των διακοπτών των παραθύρων παραμένει ιδιαίτερη – και πάντα σου προκαλεί χαμόγελο η αναζήτηση του αντίστοιχου κουμπιού από έναν συνοδηγό που μπαίνει για πρώτη φορά σε DS 4. Τα άνετα καθίσματα με αφρό υψηλής πυκνότητας στηρίζουν το σώμα στα σωστά σημεία έτσι ώστε να μην κουράζουν σε πολύωρη οδήγηση. Η θέση οδήγησης είναι όσο κοντά στο τέλειο περιμένεις από ένα τέτοιο μοντέλο, ενώ η ορατότητα προς τα πίσω είναι λίγο περιορισμένη λόγω του στενού πίσω παρμπρίζ και της κεκλιμένης οροφής. Η τελευταία πάντως δεν περιορίζει σημαντικά το ύψος για το κεφάλι των πίσω επιβατών. Αντίθετα, ο χώρος για τα πόδια θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος, με δεδομένο ότι το μήκος της DS 4 φτάνει τα 4,4 m.
Περιθώρια για παράπονα δεν αφήνει η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που με 430 lt προσφέρει και ένα πλεονέκτημα σε σχέση με την έκδοση E-Tense, στην οποία η ύπαρξη της μπαταρίας μειώνει το χώρο στα 390 lt. Δεν θα έλεγες «όχι» σε ένα χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης και σε έναν εν γένει λιγότερο ρηχό χώρο, αλλά αυτά είναι ζητήματα που εύκολα ξεπερνάς όταν θυμηθείς ότι η DS 4 φτιάχτηκε για να εντυπωσιάζει όποιον την οδηγεί και όποιον τη βλέπει, όχι για μετακομίσεις.
Χάρμα ι-DS-θαι
Το αμάξωμα της DS 4 εντυπωσιάζει με τη μεγάλη προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε του λεπτομέρεια, και με την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει. Τα κατακόρυφα φώτα ημέρας στις γωνίες του προφυλακτήρα, τα εμπρός φώτα DS Matrix LED Vision, οι αναδυόμενες χειρολαβές στις πόρτες και τα περίτεχνα πίσω φώτα με λεπτομέρειες σε σχήμα διαμαντιού, είναι μόνο μερικά τέτοια παραδείγματα. Η κλίση του πίσω παρμπρίζ είναι έντονη, οι «ώμοι» πολύ τονισμένοι και η απόσταση από το έδαφος μεγάλη (189 mm), παρότι δεν πρόκειται για την έκδοση Cross. Προκύπτει έτσι ένα λίγο hatchback, λίγο coupe, λίγο crossover, που εύκολα σε κερδίζει – είπαμε, «ομορφότερο αυτοκίνητο του 2022».
Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε την DS 4 1.5 Blue HDi 130
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ως 1.6 PureTech 180, η DS 4 είναι πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο απ’ ότι ως 1.2 PureTech 130. Αποκτά τις επιδόσεις που ταιριάζουν στην κλάση της και στο επιβλητικό της στιλ χωρίς κανένα ουσιαστικό μειονέκτημα, ενώ παραμένει πάνω από... 11.000 € φτηνότερη από την E-Tense 225. Στην πράξη, λόγοι φορολογίας κάνουν για πολλούς μονόδρομο τα plug-in hybrid, οπότε το ενδιαφέρον για την «180» θα είναι περιορισμένο. Ωστόσο αυτό δεν αναιρεί το ότι αυτή είναι η πιο κατάλληλη DS 4 για τον αγοραστή που δεν θέλει να κάνει κανένα συμβιβασμό.
συμπέρασμα
Το πιο ξεχωριστό Premium-C απέκτησε και χορταστικές επιδόσεις, για να προσφέρει ταχύτητα και άνεση, συχνά ταυτόχρονα, σε ιδανικό συνδυασμό. Μια εναλλακτική πρόταση που έχει πραγματικό νόημα για όποιον θέλει την πιο ευχάριστη οδηγικά έκδοση της DS 4.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ