Δοκιμή - Nissan Qashqai e-Power: Αντίλογος!

Με την έξυπνη υβριδική τεχνολογία e-Power της Nissan, το Qashqai αποκτά αρετές της ηλεκτροκίνησης απαλλαγμένο από το άγχος της αυτονομίας.

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή330 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)122,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Μετά το Juke, το Qashqai αποκτά και αυτό με τη σειρά του φουλ υβριδική εκδοχή, που με 190 ίππους τοποθετείται στη κορυφή της γκάμας του ιαπωνικού crossover.

Δεν είναι μυστικό, πως το Qashqai είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο της Nissan στην ευρωπαϊκή αγορά, και φυσικά στη χώρα μας. Η 3η γενιά του ιαπωνικού crossover εκσυγχρονίστηκε και αναβαθμίστηκε ριζικά, παραμένοντας μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία. Παράλληλα, ακολουθώντας το πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της Nissan εφοδιάστηκε με κινητήρια σύνολα που ενισχύονται με την αρωγή συστημάτων ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Όμως, αυτό ήταν απλά το ορεκτικό πριν το κυρίως πιάτο. Μετά την full hybrid εκδοχή του Juke είναι η σειρά του μεσαίου SUV της Nissan να αποκτήσει αντίστοιχη έκδοση. Και μάλιστα, την έξυπνη τεχνολογία e-Power, που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στα υβριδικά συστήματα. Με απλά λόγια, σε αντίθεση με αντίστοιχες κατασκευές του είδους η συγκεκριμένη τεχνολογία «αλλάζει τους ρόλους» ανάμεσα σε ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επί του προκειμένου, ο πρώτος αναλαμβάνει την κίνηση του αμαξώματος, την ώρα που ο δεύτερος έχει ρόλο γεννήτριας. Πως μεταφράζεται αυτό στην πράξη; Ως μία λύση που προσφέρει τις αρετές της ηλεκτροκίνησης, αλλά με τη δυνατότητα ανεφοδιασμού με καύσιμο σε ελάχιστη ώρα, με τον τρόπο που όλοι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Μπέρδεμα;

Το νέο πρωτοποριακό σύστημα κίνησης αποτελείται από ένα θερμικό 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.500 cc απόδοσης 156 ίππων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η ιδιαιτερότητα που διακρίνει το σύνολο εντοπίζεται στο γεγονός ότι η μετάδοση της ισχύς στους τροχούς γίνεται από τον ηλεκτροκινητήρα. Το μηχανικό σύνολο της βενζίνης λειτουργεί σαν γεννήτρια που τροφοδοτεί τη μπαταρία των 2,1 kWh ή τον ηλεκτροκινητήρα απευθείας! Για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος ευθύνεται ένας μετατροπέας ή αλλιώς μία έξυπνη μονάδα διαχείρισης, που φροντίζει για το αν η ενέργεια θα διοχετευθεί απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, στην μπαταρία ή και στα δύο ταυτόχρονα.

Δείτε ακόμη: Nissan Juke! Ποια έκδοση να προτιμήσω; 
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 190 ίππους και 330 Nm ροπής, ενώ στο όλο σύστημα πρέπει να προσθέσουμε και μία μίζα-γεννήτρια που αναλαμβάνει την εκκίνηση του κινητήρα βενζίνης και ένα μέρος της λειτουργίας του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Μάλιστα, όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά η τεχνολογία e-Power προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης προγράμματος με ένα πεντάλ (e-Pedal), επιτυγχάνοντας κατά την επιβράδυνση ανάκτηση έως και 0,11 g. Φυσικά, ο θερμικός κινητήρας αποτελεί τη βασική πηγή φόρτισης του ηλεκτροκινητήρα, με το Qashqai να μην φορτίζεται από εξωτερική πηγή, όπως τα μοντέλα plug-in. Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας εντοπίζονται στο γεγονός ότι προσφέρει αυξημένη οικονομία καυσίμου και φυσικά χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, συνδυάζοντας επιπλέον βασικές αρετές της ηλεκτροκίνησης, όπως οι υψηλές τιμές απόδοσης και το χαμηλό επίπεδο θορύβου.

Ένα λογότυπο μόνο…

Αυτό είναι το βασικό στοιχείο που ξεχωρίζει την έκδοση e-Power σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Qashqai. Αν τώρα είσαι περισσότερο παρατηρητικός, θα εντοπίσεις το νέο σήμα της Nissan στην εμπρός μάσκα και τις ελαφρώς διαφοροποιημένες γρίλιες που το συνοδεύουν. Πέρα από αυτό, δεν υπάρχουν αλλαγές, με το ιαπωνικό crossover να παραμένει ελκυστικό, σύγχρονο και θελκτικό λόγω της αιχμηρής του σχεδίασης. Περισσότερες διαφορές συναντάμε στο εσωτερικό, το οποίο αναβαθμίστηκε με την παρουσία της νέας αιωρούμενης οθόνης 12,3’’ που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων. Η λειτουργία του είναι αρκετά εύκολη και αποδεικνύεται φιλικό προς το χρήστη, ενώ η παρουσία φυσικών διακόπτων εξασφαλίζει την πρακτικότητα κατά τη χρήση βασικών συστημάτων, όπως για παράδειγμα του κλιματισμού.

Δείτε ακόμη: Το νέο Nissan X-Trail στην Ελλάδα! Δείτε τιμες

Η διαφορετικότητα του Qashqai e-Power εντοπίζεται επίσης στον ψηφιακό πίνακα οργάνων διάστασης 12,3’’, που διαθέτει διαφορετική απεικόνιση σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Σε κάθε περίπτωση η ποιότητα κατασκευής και συναρμογής είναι εξαιρετική, ενώ το ίδιο ισχύει και για την επιλογή των υλικών. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως στην περίπτωση της υβριδικής εκδοχής του Qashqai δεν έχουν γίνει χωροταξικές υποχωρήσεις, με το ιαπωνικό crossover να διατηρεί ακριβώς τις ίδιες αρετές. Πέντε επιβάτες μπορούν να βολευτούν στη καμπίνα του εσωτερικού, ενώ ο χώρος αποσκευών με το διπλό πάτωμα διατηρεί τη χωρητικότητα του από 479 έως και 504 λίτρα.

Smooth operator

Οι βασικές αρχές λειτουργίας του υβριδικού συνόλου είναι αντίστοιχες με αυτές ενός ηλεκτρικού και το διαπιστώνεις από τα πρώτα μέτρα. Στον αστικό κύκλο κινούμενοι σε χαμηλές ταχύτητες και έχοντας ικανοποιητικό απόθεμα μπαταρίας, το Qashqai κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό, με τον θερμικό κινητήρα να βρίσκεται σε λήθη. Όταν αυτός με τη σειρά του ενεργοποιηθεί, ο θόρυβος του παραμένει διακριτικός και σε καμία περίπτωση ενοχλητικός. Το επίπεδο της ηχομόνωσης είναι εξαιρετικό, κάτι για το οποίο ευθύνεται και η τεχνολογία Active Noise Cancellation. Τόσο στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και σε τίποτα δεν θυμίζει αντίστοιχες θορυβώδεις υβριδικές κατασκευές. Για αυτό ευθύνεται σε μεγάλο βαθμού η χρήση κιβωτίου μονής σχέσης, σε αντίθεση με τη λύση των κιβωτίων CVT που επιλέγει ο ανταγωνισμός.

Μάλιστα, σε συνθήκες επιτάχυνσης η χρήση της τεχνολογίας Linear Tune, σε συνδυασμό με το κιβώτιο, προσφέρουν στον οδηγό την εμπειρία του ήχου και της φυσικής αίσθησης της ταχύτητας, αφού οι στροφές του θερμικού κινητήρα ανεβαίνουν ανάλογα με τον τρόπο που πατάει το γκάζι και σύμφωνα με τις απαιτήσεις ενέργειας που αναπτύσσονται. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το υβριδικό σύστημα εκτός από την πολιτισμένη λειτουργία του, να διακρίνεται και για την ευχάριστη αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό. Όσον αφορά την απόδοση του υβριδικού συνόλου, εντύπωση προκαλεί η πολύ καλή απόκριση στις πολύ χαμηλές στροφές (κλασσικό χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών μοντέλων), αλλά και η γραμμικότητα που το διακρίνει. Με μόλις 7,9 sec για τα πρώτα 100 km/από στάση είναι δεδομένο πως αποτελεί το ταχύτερο Qashqai της σειράς. Δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο και περισσότερο ξεχωρίζει για τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όντας σβέλτο και ζωντανό, εκμεταλλευόμενο φυσικά και τα 330 Nm ροπής…

Φυσικά, η παρουσία του υβριδικού συστήματος δεν εγγυάται μόνο χαμηλές εκπομπές ρύπων, αλλά και μειωμένη κατανάλωση. Κάτι που διαπιστώσαμε στην πράξη, αφού κατά μέσο όρο το Qashqai χρειάστηκε 6,0 lt/100 km τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεση μας. Η συγκεκριμένη τιμή μπορεί να πέσει κοντά και ίσως κάτω από τα 5,0 lt/100 km, στην περίπτωση όμως που το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων πραγματοποιηθεί στον αστικό κύκλο και γίνει χρήση του προγράμματος Eco σε συνδυασμό με τη λειτουργία e-Pedal. Βέβαια, σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη λειτουργία απαιτεί μία μικρή περίοδο συνήθειας, αφού κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης το πεντάλ του φρένου πιέζεται αυτόματα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα μικρό κενό όταν χρειαστεί να πατήσει το φρένο ο οδηγός.

γλυκά
  • Τεχνολογία
  • Υβριδικό σύστημα
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή
  • Αίσθηση e-Pedal

Η παρουσία του υβριδικού συστήματος έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθεί το συνολικό βάρος κατά 200 περίπου κιλά, και μάλιστα με τα περισσότερα από αυτά να εντοπίζονται στο εμπρός μέρος. Για αυτό οι Ιάπωνες τεχνικοί προχώρησαν σε μία σειρά από αλλαγές, επιλέγοντας διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ, μία σειρά νέων συνδέσμων στην ανάρτηση, αλλά και αντιστρεπτικές με διαφορετική διάμετρο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το υβριδικό Qashqai να παραμένει ένα ευχάριστο οδηγικά σύνολο. Προσφέρει πολύ καλό επίπεδο άνεσης αντιμετωπίζοντας εξαιρετικά αποτελεσματικά τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Το στιβαρό πλαίσιο εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό και το υβριδικό Qashqai μόνο κοντά στο όριο θα ανοίξει την τροχιά του εμπρός μέρους, έχοντας φροντίσει νωρίτερα να προειδοποιήσει τον οδηγό. Σε κάθε άλλη περίπτωση ξεχωρίζει για την αποτελεσματικότητα του και την αίσθηση ασφάλειας που προκαλεί στον οδηγό. Το σύστημα διεύθυνσης βοηθά με την καλή αίσθηση και την σωστή πληροφόρηση, την ώρα που τα φρένα ξεχωρίζουν για την καλή τους απόδοση.

συμπέρασμα

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση και σκέψη για να καταλήξει κανείς στο συμπέρασμα πως η υβριδική εκδοχή του Qashqai είναι πιθανότατα η κορυφαία της σειράς. Συνδυάζει μία σειρά από χαρακτηριστικά όπως η μειωμένη κατανάλωση, ο ενισχυμένος οικολογικός χαρακτήρας και οι αναβαθμισμένες επιδόσεις, τα οποία ενισχύουν περαιτέρω τα στοιχεία που έχουν καθιερώσει το ιαπωνικό crossover ως μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία. Βέβαια, με τιμή εκκίνησης τα 41.690 € το κόστος δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο, αλλά πρόκειται για μία εκδοχή του ιαπωνικού best seller που παντρεύει τα καλύτερα στοιχεία από δύο κόσμους, και μάλιστα χωρίς συμβιβασμούς σε κανένα επίπεδο.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...