Δοκιμή BMW 220d Coupe: Πισωκίνητη, diesel και απολαυστική!

Την ώρα που τα ηλεκτρικά υπόσχονται να κατακλύσουν την αγορά σε βάθος δεκαετίας και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης γίνονται απαγορευμένος καρπός, έρχεται η BMW με ένα ξεχωριστό μικρό coupe να αναδείξει το μοναδικό οδηγικό της DNA και να μας κάνει να αναφωνήσουμε: Ζήτω ο «μαύρος χρυσός»!

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)130,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Σε λίγα χρόνια το να κυκλοφορείς με diesel θα είναι σαν να κυνηγάς χίμαιρες. Αυτό το αυτοκίνητο όμως, μην διστάσεις να το αποκτήσεις, έχοντας στο μυαλό σου πως το πετρέλαιο θα σταματήσει τελείως να κυκλοφορεί. Είναι φτιαγμένο για να ξεχωρίζει, να σου προσφέρει στιγμές απόλυτης απόλαυσης χωρίς «δήθεν», «αλλά» και περιττές φορτιτούρες. Σκέψου ότι είναι μια μελλοντική επένδυση που θα την φυλάσσεις στο γκαράζ και θα την βγάζεις μόνο για τις στιγμές που θέλεις να νιώσεις ζωντανός. Διότι, τη χαρά της πραγματικής οδήγησης δεν μπορείς να την βάλεις σε καλούπια, ούτε να την απαγορεύσεις με νομοθεσίες.

Μια γνήσια BMW, ένα αυτοκίνητο που έχει φτιαχτεί με την παραδοσιακή συνταγή της βαυαρικής φίρμας, δίνοντας την αίσθηση στον οδηγό πως επιστρέφει πίσω στον χρόνο, τότε που τα ηλεκτρικά δεν ήταν μόδα και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν οι απόλυτοι πρωταγωνιστές. Η Σειρά 2 Coupe στην έκδοση 220d είναι μια γήινη σπορ κατασκευή, ένα φινετσάτο τετράτροχο που ενσαρκώνει την υπεροχή της μάρκας στη δυναμική απόδοση, την αθλητική εικόνα, το αριστοτεχνικά σχεδιασμένο πλαίσιο και το αφάνταστα ακριβές τιμόνι.

coupe

Το νέο σπορ compact μοντέλο των Βαυαρών δεν αποκλείεται να βάζει τον επίλογο στην ιστορία των πετρελαιοκίνητων μοτέρ. Το κάνει όμως με τέτοια χάρη και ζωντάνια που πραγματικά μας έκανε να θυμηθούμε ξανά τις αρετές των θερμικών κινητήριων συνόλων και ιδιαίτερα του diesel, ενός μαύρου, υγρού ορυκτού καυσίμου που μπήκε στο στόχαστρο πριν 7 χρόνια και πλέον θεωρείται απαγορευμένος καρπός για την πλειοψηφία των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Μon dieu: Τι ομορφιά!

Ύφος μπλαζέ, μεγάλη μάσκα με κάθετα διατεταγμένα ενεργά πτερύγια, προεξέχοντας θόλοι των τροχών, μια σμιλεμένη σιλουέτα κι ένα αμάξωμα τόσο ακλόνητο που σχεδόν αψηφά τους νόμους της φυσικής. Η 220d Coupe διαθέτει τις τέλειες αναλογίες. Μια σταρ των δρόμων που στην έκδοση M Pack λάμπει μέσα στο πλήθος, προβάλλοντας τα τονισμένα οπίσθιά της, την άκρως επιθετική εμπρός όψη, τις 18άρες ζάντες και τις μυώδες γραμμές.

coupe

Ίσως, είναι η πιο όμορφη BMW που υπάρχει αυτήν τη στιγμή στην γκάμα, ένα compact sport coupe που υιοθετεί στοιχεία από το παρελθόν και τα παρουσιάζει στο παρόν με εκπληκτικό τρόπο. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, η νέα 2 Series Coupe είναι αρκετά μεγαλύτερη σε μήκος και πλάτος, κάθεται πιο χαμηλά στο έδαφος και έχει αυξημένα μετατρόχια και μεταξόνιο.

Η αύξηση των διαστάσεων και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, δεν την κάνουν μόνο πιο ελκυστική στο μάτι και ευρύχωρη, αλλά και πιο χαρισματική στην άσφαλτο. Το αυτοκίνητο είναι σχεδόν αψεγάδιαστο εμφανισιακά. Το μόνο που λείπει, είναι μια δεύτερη απόληξη στη δεξιά πλευρά του διαχύτη.

coupe

Στο εσωτερικό, τα σπορ στοιχεία, συνδυάζονται αρμονικά με την κομψότητα. Η εξαιρετική ποιότητα δένει αρμονικά με τα φινιρίσματα αλουμινίου, το τριάκτινο τιμόνι με την παχιά στεφάνη και το σήμα Μ στο κάτω μέρος, τις μπλε ραφές, τις δερμάτινες επενδύσεις και το Alcantara. Η 2άρα είναι ξεκάθαρα premium δίχως όμως υπερβολές. Τα πάντα στο σαλόνι έχουν σχεδιαστεί και τοποθετηθεί με σχολαστική ακρίβεια. Τα καθίσματα παρέχουν τη βέλτιστη στήριξη και άνεση σε οδηγό και συνοδηγό, η κεντρική οθόνη με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας iDrive ενσωματώνει κάθε λειτουργία και εφαρμογή και ελέγχεται εύκολα και κυρίως γρήγορα.

coupe

Το ψηφιακό καντράν από την άλλη θα μπορούσε να ήταν πιο λειτουργικό και να προσφέρει την επιλογή παραμετροποίησης, σπάζοντας τη μονοτονία των όχι και τόσο εμπνευσμένων γραφικών. Τα πίσω καθίσματα απλά ενισχύουν την πρακτικότητα που προσφέρει το βαθύ και φαρδύ πορτμπαγκάζ των 390 λίτρων. Διότι για να χωρέσουν δύο ενήλικες και δη άντρες άνω του μετρίου αναστήματος, κομματάκι δύσκολο.

Πάτα το κουμπί

Αφού πάρεις θέση στο αριστερό κάθισμα Μ, κουμπώσεις τη ζώνη και ρυθμίσεις το τιμόνι, τότε ήρθε η ώρα να πιέσεις το κουμπί start στην κεντρική κονσόλα. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος εν σειρά diesel κινητήρας τίθεται σε λειτουργία. Το μοτέρ υποβοηθείται από ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (8 kW/11 hp), με την ισχύ να ανέρχεται στους 190 HP και τη μέγιστη ροπή στα 400 Nm. Η δύναμή του δεν είναι τόση ώστε να βάζει «φωτιά στην άσφαλτο». Παρόλα αυτά, το εξαίσιο πλαίσιο, το κοφτερό τιμόνι και η σεμιναριακού επιπέδου ανάρτηση δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίες για τις δυνατότητες της 220d Coupe.

coupe

Αυτό το αυτοκίνητο ενσαρκώνει τη σπορ υπεροχή σε συμπυκνωμένη μορφή και αναδεικνύει το DNA της BMW. Όποιος περιμένει «εκρηκτικές» επιδόσεις και ανόθευτο ήχο, θα τον απογοητεύσουμε. Η πετρελαιοκίνητη εκδοχή της σπορ 2άρας δεν είναι η M240i. Είναι όμως ταχύτερη από την βενζινοκίνητη 220i και, ίσως, περισσότερο απολαυστική. Η ροπή μεταφέρεται ακαριαία, ιδιαίτερα στο μεσαίο φάσμα, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic με τα paddles πίσω από το τιμόνι αλλάζει σχέσεις χωρίς δισταγμό και οι τροχοί παραμένουν «βιδωμένοι» στην άσφαλτο.

Στον ανοικτό δρόμο και σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, οι ικανότητες του βαυαρικού μοντέλου μόνο ως άψογες μπορούν να χαρακτηριστούν. Κάθεσαι χαμηλά, με τα καθίσματα να έχουν αγκαλιάσει το σώμα και το cockpit να σε…κοιτάει. Όλες οι κινήσεις που χρειάζεται να κάνεις είναι μελετημένες από την ίδια τη BMW. Όταν οδηγείς τη Σειρά 2 Coupe, το ίδιο το αυτοκίνητο σου δίνει την αίσθηση πως δεν υπάρχει τίποτα που να σε απασχολεί.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Οδηγοκεντρικό cockpit
  • Αμεσότητα-πληροφόρηση τιμονιού
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Σύστημα πολυμέσων
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Οδηγική συμπεριφορά
  • Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ
ξινά
  • Απουσία σπορ ήχου
  • Περιορισμένοι χώροι για πίσω επιβάτες
  • Περιορισμένες δυνατότητες ψηφιακού πίνακα οργάνων

Καθώς πλησιάζεις την έξοδο για να βγεις από τον αυτοκινητόδρομο και να μπεις στο επαρχιακό δίκτυο, η επιλογή Sport στα προφίλ οδήγησης είναι η μόνη που ενδείκνυται. Η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου, το άριστο σετάρισμα και το τρομερό σύστημα διεύθυνσης σε προκαλούν να τεστάρεις τα ταλέντα τα δικά σου και του οχήματος.

Στις στροφές, η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου και τα ελεγχόμενα από το πλαίσιο πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται, σου δίνουν τη δυνατότητα να πιέσεις όλο και περισσότερο και να απολαύσεις την υπερστροφή ισχύος που χαρίζει η πίσω κίνηση.

coupe

Η ανάρτηση διαχειρίζεται κάθε πρόκληση των ελληνικών δρόμων με μαεστρία. Την περιμένεις σκληρή και είναι. Ωστόσο, με κάποιο μαγικό τρόπο δεν επιτρέπει στους κραδασμούς να περάσουν στην καμπίνα, ούτε κουράζει τους επιβάτες, θαρρείς και οι Γερμανοί τη ρύθμισαν με βάση τα δικά μας στάνταρ. Από την πλευρά του, το τιμόνι βρίσκεται σε δική του κλάση. Με μια λέξη… ανεπανάληπτο. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, το diesel αποδεικνύει πως σαν αυτό δεν υπάρχει. Κινείσαι χαλαρά μέσα στην πόλη με ενεργοποιημένο το προφιλ Eco και γράφει γύρω στα 6,5 lt/100 km. Ταξιδεύεις στην εθνική με Normal και πέφτει στα 5,5, ανεβαίνεις στα στροφιλίκια με το Sport ως επιλογή και δεν ξεπερνά τα 9. Τιμές εξόχως ικανοποιητικές.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή της BMW X1 xDrive23d

coupe

Αναμφισβήτητα, η BMW 220d Coupé είναι ένα από τα ελάχιστα αυθεντικά sport coupe. Ένα αυτοκίνητο που εκφράζει μια ολόκληρη φιλοσοφία και αντιστέκεται στις επιταγές των καιρών με τα SUV και τις ηλεκτρικές επιλογές.  

συμπέρασμα

Στην Ευρώπη με την πύρινη προμετωπίδα, θα υπάρχουν πάντοτε αυτοκίνητα που θα μας καλούν να ζήσουμε με πάθος, να ταξιδέψουμε, να νιώσουμε. Η BMW 220d Coupe, πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα της εποχής και τις εντολές της ΕΕ, μας έκανε να ερωτευτούμε ξανά την οδήγηση και να θυμηθούμε τα πλεονεκτήματα του diesel. Ξεχειλίζει από προσωπικότητα, στυλ και δυνατότητες. Είναι οικονομική σε κατανάλωση με βάση τους 190 HP, έχει περιορισμένους ρύπους γεγονός που μειώνει σημαντικά το χαράτσι των τελών κυκλοφορίας και καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6d. Η ποιότητα κατασκευής είναι κλασική γερμανική και η τεχνολογική φαρέτρα τόσο πλούσια, όσο αρμόζει σε μια BMW. Το μεγαλύτερο παράσημο του μοντέλου ωστόσο, είναι η πλημμύρα συναισθημάτων που σου χαρίζει. Για όλα αυτά, τα 47.000 € που απαιτούνται για την αγορά, αξίζουν και με το παραπάνω.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...