Δοκιμή Citroen C5 X Plug-in Hybrid 225 PS: Special one

H νέα ναυαρχίδα της Citroen δεν ακολουθεί τα τετριμμένα, ξεχωρίζοντας με τη διαφορετικότητα της, αλλά και με στοιχεία που παραδοσιακά διακρίνουν το χαρακτήρα των μοντέλων του γαλλικού εργοστασίου.

  • -
  • -
Ισχύς225 PS
Ροπή360 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,70 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)27,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Για ακόμα μία φορά η Citroen τολμάει, ρισκάρει και με τη ναυαρχίδα της ταιριάζει στοιχεία που μέχρι πρότινος έμοιαζαν αταιριάστα. Η plug-in εκδοχη των 225 ίππων τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας και αναδεικνύει τις αρετές του γαλλικού μοντέλου.

Αν υπάρχει ένα στοιχείο που διαφοροποιεί τα μοντέλα της Citroen σε σχέση με όλα τα άλλα, αυτό είναι η μοναδικότητα. Οι Γάλλοι αρέσκονται μέχρι και σήμερα να πειραματίζονται στο σχεδιαστικό τραπέζι, χωρίς συμβιβασμούς, με το αποτέλεσμα πολλές φορές να έχει κριθεί έως και εκκεντρικό. Ακόμα και έτσι, όμως, στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία. Ρισκάρουν και τις περισσότερες φορές το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, ενισχύοντας το στοιχείο της διαφορετικότητας που διακρίνει τα μοντέλα της. Ο αντικομφορμισμός είναι ένα στοιχείο που παραδοσιακά χαρακτήριζε τη Citroen. Και η νέα ναυαρχίδα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Η νέα C5 X τοποθετείται σήμερα στην κορυφή της γκάμας της γαλλικής εταιρείας και έρχεται να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά με τη φιλοσοφία της. Μέσα στη λαίλαπα των SUV που επικρατεί σήμερα, η Citroen διαφοροποιείται συνδυάζοντας στοιχεία που κάποιοι θα έλεγαν πως είναι αταίριαστα. Θαρρείς πως οι Γάλλοι είχαν μπροστά τους πολλά κομμάτια από διαφορετικά παζλ, τα οποία ένωσαν. Και με ένα μαγικό τρόπο όλα κούμπωσαν ιδανικά μεταξύ τους. Βέβαια, η ναυαρχίδα της Citroen δεν ξεχωρίζει μόνο για τη ριζοσπαστική της σχεδίαση, αλλά για τις καινοτομίες και τις σύγχρονες τεχνολογίες που είναι εφοδιασμένη. Ιδιαίτερα στην plug-in hybrid έκδοση που οδηγήσαμε στους ελληνικούς δρόμους, που με απόδοση 225 ίππων είναι για την ώρα η ισχυρότερη εκδοχή της σειράς.

Δείτε ακόμη: Video - Δοκιμή Citroen AMI

Απόγονος του CX!

Αρκετοί βρήκαν κοινά στοιχεία με τη CX της δεκαετίας του ’80, αλλά η πραγματικότητα είναι πως η C5 X μοιάζει να έχει προκύψει από ένα καινούργιο, τελείως ξεχωριστό καλούπι. Παρατηρώντας την είναι εμφανές ότι δανείζεται στοιχεία από διάφορες κατηγορίες. Το μακρύ εμπρός μέρος και το συνολικό της μήκος παραπέμπουν σε μπερλίνα, αλλά έρχεται η αυξημένη απόσταση από το έδαφος να σε επαναφέρει στη σημερινή crossover-πραγματικότητα. Κοιτώντας το τελείωμα της οροφής, διακρίνεις κάποια στοιχεία κουπέ αμαξώματος, αλλά όσο το μάτι καταλήγει κοντά στο πίσω μέρος, τόσο περισσότερο διακρίνεις τις γραμμές ενός stationwagon! Η C5 X είναι μία κατηγορία μόνη της και σίγουρα μοναδική. Μόνο η εμπρός μάσκα με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα της νεότερης σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Citroen, τη συνδέουν με τα υπόλοιπα μοντέλα του γαλλικού εργοστασίου.

Tο γεμάτο καμπύλες και με έντονες ακμές σε σημεία αμάξωμα, κάποιοι θα το βρουν υπερβολικό, ενώ άλλοι εκκεντρικό. Κάτι τελείως υποκειμενικό, αν και αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς είναι η διαφορετικότητα της. Στην επιβλητική της εικόνα συμβάλλουν επιπλέον οι μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος. Για να έχετε μία εικόνα, σημειώστε ότι το μήκος είναι 4.805 mm, ενώ το πλάτος 1.865 mm! Αν συνυπολογίσετε το ύψος των 1.485 mm, την απόσταση από το έδαφος των 194 mm (!) και τους τροχούς με διάμετρο 720 mm, εύκολα καταλαβαίνετε πως έχουμε έναν συνδυασμό με… ιδιαίτερες αναλογίες. Το μόνο σίγουρο είναι πως ξεφεύγει από τα όρια του C-Segment και τοποθετείται στην καρδιά του D-Segment.

Φινέτσα και πολυτέλεια

Η εκλεπτυσμένη σχεδίαση του αμαξώματος δένει απόλυτα με τον εσωτερικό διάκοσμο και το περιβάλλον της καμπίνας των επιβατών. Σε αυτή την περίπτωση δεν έχουν επιλεχθεί «ριζοσπαστικές» λύσεις, αλλά στοιχεία που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της Citroen. Η διαφορά είναι πως η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή τους δείχνει και είναι ένα κλικ ανώτερη, όντας πιο κοντά στις δημιουργίες της «αδελφής» DS Automobiles. Το περιβάλλον είναι premium, με την απλότητα να κυριαρχεί και την προσοχή στη λεπτομέρεια να είναι εμφανής. Η κομψότητα συνδυάζεται με τον απαραίτητο digital χαρακτήρα που προτάσσει η εποχή. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν λιτό ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ δίπλα ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 12 ιντσών. Το νέο σύστημα πολυμέσων με ασύρματη φόρτιση smartphone, σύστημα ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο μέσω του Cloud και λειτουργία οθόνης Mirror χωρίς να χρειάζεται σύνδεση με το smartphone, είναι ό,τι καλύτερο έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Citroen. Τόσο σε απεικόνιση, όσο και σε επίπεδο χρηστικότητας.

Δείτε ακόμη: Απόσυρση τώρα από τη Citroen!  

Οι αυξημένες διαστάσεις που αναφέραμε παραπάνω, λειτουργούν ευνοϊκά σε χωροταξικό επίπεδο. Για τη σημαντική ευρυχωρία στο εσωτερικό της ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό το μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.785 mm. Οι εμπρός επιβάτες έχουν άπλετο χώρο στη διάθεση τους, ενώ όσοι βρεθούν πίσω δεν θα έχουν παράπονο. Τρεις ενήλικες θα βολευτούν άνετα, έχοντας ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα, αλλά και για το κεφάλι τους, παρά την κεκλιμένη οροφή. Βέβαια, το στοιχείο που εκτοξεύει το επίπεδο χαλάρωσης στο εσωτερικό της C5 X, είναι τα καθίσματα. Χωρίς αμφιβολία συγκαταλέγονται ανάμεσα στα κορυφαία της αγοράς, προσφέροντας απαράμιλλη άνεση! Μάλιστα, διαθέτουν δυνατότητα προγραμμάτων μασάζ για οδηγό και συνοδηγό, μαζί με επιλογές αερισμού και θέρμανσης. Τέλος, ο χώρος των αποσκευών στην plug-in έκδοση έχει χωρητικότητα 480 lt (545 lt οι συμβατικές εκδόσεις), νούμερο ικανοποιητικό για μοντέλα που κάνουν χρήση υβριδικής τεχνολογίας.

Γνωστή συνταγή

Κάτω από το αμάξωμα, η νέα C5 X κρύβει γνωστές τεχνολογικές λύσεις που έχουμε συναντήσει σε πολλά από τα μοντέλα του Group Stellantis. Η έκδοση που δοκιμάσαμε επί ελληνικού εδάφους ήταν αυτή που τοποθετείται στη κορυφή της γκάμας, με το υβριδικό σύνολο να αποδίδει 225 ίππους. Αποτέλεσμα που προκύπτει από τη συνδυαστική λειτουργία ενός κινητήρας χωρητικότητας 1.600 cc απόδοσης 180 ίππων και ενός ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων. Η μπαταρία που δίνει ενέργεια στο ηλεκτρικό μοτέρ έχει χωρητικότητα 12,4 kWh και σύμφωνα με τη Citroen επιτρέπει στη C5 X να κινηθεί για 50 km αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Μάλιστα, μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως και 135 km/h! Όσον αφορά τη φόρτιση της, σε wallbox χρειάζεται περίπου μιάμιση ώρα για να γεμίσει, την ώρα που σε οικιακή πρίζα ο χρόνος φτάνει τις 7 ώρες. Στην πράξη, το υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτικό. Τα 50 χιλιόμετρα που αναφέρει η Citroen αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια δεν αποτελούν ουτοπία στον αστικό κύκλο, ενώ η συνδυαστική λειτουργία των δύο συνόλων έχει σαν αποτέλεσμα η μέση κατανάλωση στην πόλη να πέφτει κάτω από τα 4 lt/100 km. Στην περίπτωση που η ενέργεια στη μπαταρία μειωθεί αισθητά, τότε διαπιστώνεις και την αύξηση της κατανάλωσης, η οποία και πλησιάζει τα 7 lt/100 km.

Νέα στάνταρ!

Η avant-garde εμφάνιση και η διαφορετικότητα είναι το… περιτύλιγμα. Η ουσία κρύβεται κάτω από γεμάτο καμπύλες αμάξωμα της C5 X και εντοπίζεται στο κορυφαίο επίπεδο άνεσης που προσφέρει το γαλλικό μοντέλο. Το σύστημα ανάρτησης είναι ό,τι πιο εξελιγμένο έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Citroen και ουσιαστικά θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία. Η αρχιτεκτονική της μπορεί να αποτελείται από Γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αλλά η ενεργή ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με την τεχνολογία Progressive Hydrulic Cushions με τα υδραυλικά bump stop είναι η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά. Ο τρόπος και η δύναμη απόσβεσης του αμορτισέρ σε κάθε τροχό ελέγχεται σε πραγματικό χρόνο και ανεξάρτητα, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό. Η άνεση που προσφέρει είναι κορυφαία και δεν είναι υπερβολή πως στο εσωτερικό της νομίζεις ότι οι ελληνικοί δρόμοι έχουν αποκτήσει νέα και καλύτερης ποιότητας άσφαλτο. Ακόμα και σε κακοτεχνίες που περιμένεις ότι θα «τερματίσει» η ανάρτηση αντιδρά με μοναδικό τρόπο απορροφώντας κάθε ανωμαλία.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εσωτερικό
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Ανάρτηση
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Κλίσεις αμαξώματος

Δεν είναι υπερβολή πως η λειτουργία της συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες της αγοράς. Βέβαια, η ρύθμιση της είναι σαφέστατα εστιασμένη στο να προσφέρει κορυφαίο επίπεδο άνεσης, και όχι στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Σε πιο σβέλτους ρυθμούς οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές, με το βάρος των 1.722 kg να παίζει το ρόλο του. Το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά, με το  πίσω να παραμένει ακλόνητο. Σε κάθε περίπτωση είναι αποτελεσματική και προσφέρει έντονη αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό. Το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων ακολουθεί στο γενικότερο πνεύμα της κατασκευής και διακρίνεται περισσότερο για τη ραφιναρισμένη λειτουργία του σε ήπιους ρυθμούς. Αντίστοιχα, το σύνολο των 225 ίππων έχει γεμάτη λειτουργία, με πολύ καλή απόκριση στις χαμηλές στροφές. Σίγουρα, δεν έχει τον εκρηκτικό χαρακτήρα που περιμένεις από ένα σύνολο με 225 ίππους, αλλά μία ματιά στις επιδόσεις (7,9 sec για το 0-100 km/h) αρκεί για να σε πείσει για τις δυνατότητες της.

συμπέρασμα

Στη Citroen δεν ακολουθούν την πεπατημένη και η C5X είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της φιλοσοφίας που διέπει τη Citroen. Η ναυαρχίδα του γαλλικού εργοστασίου έχει το δικό της εκκεντρικό στιλ, με τη μοναδικότητα και την τόλμη να είναι το πρώτο στοιχείο που την ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Κάποιοι θα την λατρέψουν, ενώ άλλοι περισσότερο συντηρητικοί θα την αντιμετωπίσουν με δισταγμό. Αυτό που δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς, είναι η φινέτσα, η πολυτέλεια και η premium αύρα που αποπνέει το γαλλικό μοντέλο, αλλά και οι καινοτομίες που κουβαλάει σε επίπεδο τεχνολογιών. Άσσος στο μανίκι της; Το κορυφαίο επίπεδο άνεσης που προσφέρει, το οποίο έχουμε συναντήσει σε πολύ ακριβότερες κατασκευές, θέτοντας ουσιαστικά νέα στάνταρ στη κατηγορία. Η C5X είναι γνήσιος απόγονος των μοντέλων της Citroen και σήμερα δικαιολογεί απόλυτα τον τίτλο της ναυαρχίδας του γαλλικού εργοστασίου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...