Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid e-EAT8 225 PS: Ζήτημα DNA
Το C5 Aircross συμπυκνώνει όλη την ιδεολογία Citroen στη «συσκευασία» ενός οικογενειακού SUV. Η Plug-In Hybrid τεχνολογία και οι 225 ίπποι, απλώς το κάνουν ακόμη καλύτερο σε όλους τους τομείς.
- -
- -
με μια ματιά
Η Plug-In υβριδική τεχνολογία ταιριάζει γάντι με το οικογενειακό προφίλ του Citroen C5 Aircross. Τώρα, εκτός από κορυφαία άνεση και μεγάλους χώρους, διαθέτει ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου, μεγάλο απόθεμα ισχύoς και μηδενικό επίπεδο θορύβου, όταν κινείται ηλεκτρικά στην πόλη. Στα συν, το αισθητικό update μέσα – έξω και η περισσότερη τεχνολογία της facelift εκδοχής.
Η ανανέωση του Citroen C5 Aircross ήταν ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος της γαλλικής εταιρείας για να διατηρήσει στην επικαιρότητα το οικογενειακό C-SUV της, χωρίς να θυσιάσει ούτε ένα μέρος των χαρακτηριστικών του. Η άνεση, αλλά και η ευρυχωρία διατηρήθηκαν στο ακέραιο, όμως το τεχνολογικό του υπόβαθρο αναβαθμίστηκε, η εμφάνιση φρεσκαρίστηκε και το εσωτερικό κέρδισε μια νέα, περισσότερο σύγχρονη εικόνα. Φυσικά, οι Plug-In Hybrid εκδόσεις συνεχίζουν να είναι διαθέσιμες. Μάλιστα, η πρόταση των 225 ίππων, εκτός από κορυφαία στην γκάμα, δίνει διαφορετική διάσταση στο ανανεωμένο C5 Aircross!
Και βουνό και θάλασσα
Το Citroen C5 Aircross με το Plug-In Hybrid σύνολο των 225 ίππων, τα καταφέρνει εξαιρετικά σε δύο διαφορετικούς τομείς: την κατανάλωση καυσίμου και τις επιδόσεις. Ένας τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων PureTech με 180 ίππους και 300 Nm ροπής και ένας ηλεκτροκινητήρας των 109 ίππων με 320 Nm, συνδυάζονται, με το αποτέλεσμα να είναι 225 ίπποι και 360 Nm. Στην πράξη το σύνολο είναι αρκετά δυνατό και χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, τραβάει καλά από τα πρώτα χιλιοστά της διαδρομής του γκαζιού.
Η Citroen ανακοινώνει 8,7 δευτερόλεπτα για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 225 km/h, νούμερα πολύ ικανοποιητικά για ένα οικογενειακό SUV τέτοιου μεγέθους. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα άλλα αντίστοιχα μοντέλα του Stellantis Group, δεν προσφέρεται τετρακίνητη PHEV έκδοση. Η πρόταση των 225 ίππων είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη, χρησιμοποιώντας ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT. Αυτό που μας άρεσε ήταν η ποιότητα λειτουργίας του βενζινοκινητήρα, ο οποίος ποτέ δεν ενοχλεί με θόρυβο ή κραδασμούς στην καμπίνα. Δουλεύει ήπια, παράγοντας ένα ευχάριστο, μπάσο γουργουρητό στις χαμηλές στροφές που δεν συναντάμε σε κανένα άλλο C5 Aircross, καθώς οι συμβατικές εκδόσεις είναι είτε τρικύλινδρες, είτε πετρελαιοκίνητες, με εντελώς διαφορετικό ήχο κινητήρα. Ψηλότερα ο ήχος του γίνεται πιο δυνατός και τραχύς, όμως σπάνια θα χρειαστεί να τον πιέσεις σε τόσο υψηλό φάσμα στροφών.
Λόγια υβριδικά
Με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 13,2 kWh, το C5 Aircross μπορεί να καλύψει μέχρι και 66 χιλιόμετρα βάσει των μετρήσεων της Citroen στον κύκλο WLTP. Μπορούμε να πούμε ότι η πρόβλεψη είναι ρεαλιστική, αφού κάναμε περίπου 55 χιλιόμετρα μόνο με την μπαταρία. Σε αστικές συνθήκες, το νούμερο εύκολα θα ξεπεράσει τα 60 χιλιόμετρα. Η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από συμβατική πρίζα σπιτιού, είτε από Wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος. Με τον on-board φορτιστή των 7,4 kWh (δεν συναντάται συχνά σε plug-in) μπορεί να γεμίσει σε λιγότερες από 2 ώρες. Τώρα, σε ό,τι αφορά την κατανάλωση βενζίνης, για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα (ξεκινώντας με γεμάτη μπαταρία) μπορεί να περιοριστεί και στα 3 λίτρα / 100 km. Όταν η μπαταρία θα έχει αδειάσει, το C5 Aircross PHEV θα συνεχίσει να εξοικονομεί καύσιμο με το ρεύμα που συλλέγει κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση. Λειτουργώντας σαν συμβατικό υβριδικό, η μέση κατανάλωση στα περίπου 6,5 λίτρα / 100 km στην πόλη ή τα 8 λίτρα / 100 km στον αυτοκινητόδρομο, είναι νούμερα που ικανοποιούν -και με το παραπάνω- για ένα αυτοκίνητο του είδους. Στα συν, η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρύπων (κάτω από 33 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά km).
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε ότι η οδήγηση με το C5 Aircross στην ηλεκτρική λειτουργία είναι πολύ άνετη και αγχολυτική. Συγκριτικά με άλλα plug-in μοντέλα, ο ηλεκτροκινητήρας των 109 ίππων έχει αρκετή ισχύ για να μην σου λείπει η δύναμη όταν κινείσαι μόνο με το ρεύμα, ελαχιστοποιώντας τις φορές που θα χρειαστεί να εμπλακεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όσο υπάρχει απόθεμα στην μπαταρία. Το ηλεκτρικό πρόγραμμα λειτουργεί έως τα 135 km/h. Εκτός από αυτό, υπάρχει το Hybrid, στο οποίο η ηλεκτρονική μονάδα διαχειρίζεται τους δύο κινητήρες ανάλογα τις συνθήκες, για βέλτιστη κατανάλωση ενέργειας, ενώ υπάρχει και η λειτουργία E-Save που κρατάει μέρος του ποσοστού φόρτισης για μετέπειτα χρήση. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας μέσω του βενζινοκινητήρα, αυτό όμως επιβαρύνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη νέα Citroen C5 X Plug-in Hybrid
Στο βασίλειο της άνεσης
Αν φημίζεται για κάτι η Citroen, αυτό αναμφίβολα είναι το στοιχείο της άνεσης. Στο πέρασμα των χρόνων έχει παρουσιάσει αυτοκίνητα που ήταν σημεία αναφοράς σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης και την ανάρτηση. Οπότε, το C5 Aircross δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον κανόνα. Η δομή της ανάρτησης είναι γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω (τα plug-in είναι τα μόνα C5 Aircross χωρίς ημιάκαμπτο άξονα) και η ρύθμιση είναι τέτοια που κυριολεκτικά μαγεύει με τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει. Τα αμορτισέρ με υδραυλικά bump-stops κάνουν την απόσβεση ομαλή ακόμη κι αν τερματίσει η διαδρομή τους, με το όνομά τους να είναι Progressive Hydraulic Cushions.
Το «πακέτο» άνεσης ολοκληρώνεται με τα καθίσματα πλούσια σε αφρώδες υλικό, συνεπώς οδηγός και επιβάτες αισθάνονται σαν να… αιωρούνται πάνω σε ένα στρώμα νερού. Συγκριτικά με άλλα μοντέλα της Citroen, τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν καλύτερη στήριξη των σωμάτων, όμως και πάλι στις στροφές αντιλαμβάνεσαι ότι πρέπει να σφίξεις το κορμί για να παραμείνεις στη θέση σου. Ωστόσο το στοιχείο του Citroen C5 Aircross δεν είναι στο βουνό, αλλά στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί απολαμβάνεις την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την προσεγμένη ηχομόνωση. Μόνο στις πολύ υψηλές ταχύτητες θα διαπιστώσεις περισσότερο αεροδυναμικό θόρυβο από όσο θα ήθελες, ο οποίος προέρχεται από τις μεγάλες ράγες οροφής.
γλυκά
- Χώροι
- Άνεση
- Κατανάλωση
- Ηλεκτρική αυτονομία
- Πρακτικότητα
- Ποιότητα κύλισης
- Συνδεσιμότητα
- Εξοπλισμός
ξινά
- Μικρό ντεπόζιτο βενζίνης
- Ελαφρύ τιμόνι
Ακόμη ένα μικρό μειονέκτημα έρχεται από το ντεπόζιτο της βενζίνης, καθώς αυτό έχει μικρύνει σημαντικά λόγω των χωροταξικών απαιτήσεων της plug-in τεχνολογίας. Με δυνατότητα αποθήκευσης 43 lt, το απόθεμα καυσίμου θα τελειώσει νωρίτερα από ότι περιμένεις. Οι συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου έχουν ρεζερβουάρ 55 lt. Περνώντας στο κομμάτι της συμπεριφοράς υπό πίεση, το Citroen C5 Aircross γρήγορα ξεκαθαρίζει τις προθέσεις του.
Η μαλακή ανάρτηση επιτρέπει στο αμάξωμα να γείρει και η γενικότερη αίσθηση δεν βοηθά για να αναπτυχθεί ένα… σπορ κλίμα. Το ελαφρύ τιμόνι δεν έχει καλή αίσθηση, ενώ το περισσότερο βάρος που αποκτά στο πρόγραμμα οδήγησης Sport δεν διαφοροποιεί σημαντικά την κατάσταση. Είναι σαφές ότι το συγκεκριμένο Citroen προορίζεται αποκλειστικά για ήρεμες μετακινήσεις με… τουριστικό ρυθμό. Απόλυτα ταιριαστό για ένα οικογενειακό SUV!
Όλοι οι καλοί χωράνε
Βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2 και με μεταξόνιο που φτάνει τα 2,73 m, το Citroen C5 Aircross διαπρέπει σε χώρους. Το συνολικό του μήκος των 4,5 m (ακριβώς) σου προϊδεάζει ότι θα είναι ευρύχωρο, όμως η πραγματικότητα είναι ακόμη καλύτερη. Μέχρι και πέντε ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στο εσωτερικό, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι ανεξάρτητα, συρόμενα και με ρυθμιζόμενη κλίση. Κάθε επιβάτης μπορεί να φτιάξει τη θέση του ακριβώς όπως θέλει για να νιώσει άνετα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 460 lt στην plug-in έκδοση, νούμερο μειωμένο συγκριτικά με τις άλλες εκδόσεις, όμως και πάλι, αρκετά ικανοποιητικό. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, τα δερμάτινα, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα είχαν και λειτουργία μασάζ, οπότε μιλάμε για μια πραγματικά μοναδική εμπειρία μετακίνησης. Ακόμη και ύστερα από εκατοντάδες χιλιόμετρα σερί, τα σώματα των επιβατών (τουλάχιστον των εμπρός) δεν κουράζονται καθόλου.
Στο ανανεωμένο Citroen C5 Aircross συναντάμε μια εντελώς νέα κεντρική κονσόλα, με διακόπτες αφής και μεγάλους χώρους αποθήκευσης που βελτιώνουν την καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο. Στην κορυφή της δεσπόζει η νέα οθόνη αφής των 10 ιντσών, η οποία όμως δεν έχει το τελευταίο σύστημα πολυμέσων της εταιρείας (σαν αυτό που υπάρχει στο C5 X). Όπως κι αν έχει, η οθόνη είναι εύχρηστη και με απλό μενού.
Για όσους ενδιαφέρονται, υποστηρίζει και ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay, που κάνει τη χρήση των πολυμέσων και τη διαχείριση των κλήσεων πολύ πιο απλή, γρήγορη και ασφαλή. Ιδανικά, αυτό που θα ζητούσαμε θα ήταν ανεξάρτητα χειριστήρια για τον κλιματισμό και όχι ενσωματωμένο μενού στην οθόνη. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων από την πλευρά του, είναι πολύ όμορφος, ευανάγνωστος και με πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις για να τον φέρει στα μέτρα του ο οδηγός. Τέλος, η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής είναι αρκετά καλή. Τα πιο πολλά πλαστικά είναι σκληρά, αλλά όχι «φθηνά» στο μάτι και την αφή, ενώ θα πρέπει να πιάσεις τα χαμηλότερα τμήματα της καμπίνας για να βρεις εκείνα με την πιο τραχιά επιφάνεια.
συμπέρασμα
Η Plug-In Hybrid έκδοση του Citroen C5 Aircross προσφέρει εξαιρετική κατανάλωση, πολύ καλές επιδόσεις, αντίστοιχο επίπεδο άνεσης και εξαιρετικούς χώρους. Οι μόνες παραχωρήσεις που πρέπει να γίνουν είναι ο ελαφρώς μικρότερος χώρος αποσκευών και το μικρότερο ντεπόζιτο βενζίνης. Η τιμή του, ωστόσο, σίγουρα δεν είναι και φθηνή. Ο τιμοκατάλογος ξεκινάει από τις 44.600 € για την έκδοση των 180 ίππων, ενώ η έκδοση των 225 ίππων που οδηγήσαμε, στοιχίζει 46.450 € στην (πληρέστατη) έκδοση C-Series. Με ακόμη περισσότερο εξοπλισμό, η Shine Pack (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής) ανεβαίνει στις 48.900 €. Ακόμη κι έτσι πάντως, το Plug-In Hybrid C5 Aircross είναι πιο προσιτό από τα περισσότερα plug-in C-SUV της αγοράς.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ
ΠΕΡΡΑΚΗ