Δοκιμή Hyundai Santa Fe PHEV 4WD 265 PS: Σαν τα χιόνια!

Ύστερα από πολλά χρόνια απουσίας, το Hyundai Santa Fe επιστρέφει στην ελληνική αγορά και μας συστήνεται εκ νέου ως Plug-In υβριδικό, τετρακίνητο, με 6 ή 7 θέσεις επιβατών και τεράστιους χώρους.

  • -
  • -
Ισχύς265 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,8 sec
Κατανάλωση ενέργειας18,10 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)37,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Μοναδικά ευρύχωρο, με υψηλή τεχνολογία, γεμάτο εξοπλισμό και κορυφαία άνεση, το Hyundai Santa Fe είναι ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Στην Plug-In Hybrid έκδοσή του μπορεί να αποδειχθεί εντυπωσιακά ολιγαρκές σε καύσιμο, ενώ η στάνταρ τετρακίνηση ολοκληρώνει το πακέτο.

Πάνω από μια δεκαετία μεσολαβεί από τότε που είδαμε για τελευταία φορά το όνομα Hyundai Santa Fe στην ελληνική αγορά. Το μεγαλύτερο SUV της κορεάτικης φίρμας γνώρισε πολύ καλή εμπορική πορεία στην πρώτη, αλλά και τη δεύτερη γενιά του, όμως κάπου εκεί τελείωσε η καριέρα του στη χώρα μας. Η facelift εκδοχή της δεύτερης γενιάς δεν ήρθε ποτέ, το ίδιο και η τρίτη. Το Hyundai Santa Fe ωστόσο, δεν έπαψε να εξελίσσεται και επιστρέφει δριμύτερο, πιο προηγμένο και ενδιαφέρον από ποτέ. Δίχως αμφιβολία, έχει υιοθετήσει όλα τα χαρακτηριστικά που κάνουν τα σύγχρονα μοντέλα της φίρμας ελκυστικά και για αυτό, είναι μια πρόταση που αξίζει προσοχή.

Comeback!

Αυτό είναι το Hyundai Santa Fe τέταρτης γενιάς, στην ανανεωμένη (facelift) εκδοχή του. Το μεγάλο SUV της μάρκας έχει διαστάσεις που το τοποθετούν ξεκάθαρα στο άνω άκρο των D-SUV, με μήκος στα 4.785 mm και μεταξόνιο 2.765 mm. Στο κομμάτι της σχεδίασης, διαφοροποιείται σημαντικά συγκριτικά με τα μοντέλα της γκάμας και η «αμερικάνικη» προσέγγιση δεν κρύβεται. Η μεγάλη μάσκα και οι καθαρές γραμμές δίνουν αισθητική ταυτότητα στο μεγάλο SUV, με τα «διώροφα» φωτιστικά σώματα να είναι ίσως ο μόνος δεσμός με τα υπόλοιπα Hyundai. Και πιο συγκεκριμένα, με το μικρότερο Kona. Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι περισσότερο συμβατική, με εκλεπτυσμένη σχεδίαση που τονίζεται από τα LED φανάρια και την κόκκινη γραμμή που τα ενώνει.

Business lounge

Ως ένα μεγάλο SUV, ένα ευρύχωρο εσωτερικό δεν αποτελεί σπουδαία έκπληξη. Το Hyundai Santa Fe όμως δεν έχει πει την τελευταία του λέξη, αφού προσφέρει… πρωτόγνωρες ανέσεις για την κατηγορία! Ειδικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με διάταξη έξι καθισμάτων. Εδώ, να τονίσουμε ότι στην Ελλάδα προσφέρεται αποκλειστικά ως εξαθέσιο ή επταθέσιο.

Η διαμόρφωση των πέντε θέσεων δεν είναι διαθέσιμη. Η στάνταρ επιλογή είναι η επταθέσια, ενώ με λίγα επιπλέον χρήματα, το εσωτερικό αποκτά έξι ανεξάρτητα καθίσματα, μια ασυνήθιστη επιλογή ακόμη και σε αυτή την κατηγορία μεγέθους.

Οι επιβάτες της μεσαίας σειράς απολαμβάνουν μοναδική ευρυχωρία. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, διαθέτουν πληθώρα ρυθμίσεων και εξασφαλίζουν άριστο χώρο για τα γόνατα, τα πέλματα και το κεφάλι. Στην τρίτη σειρά καθισμάτων οι συνθήκες δεν είναι ίδιες, οπότε προορίζονται για μικρόσωμους ενήλικες ή παιδιά.

Να πούμε πάντως, ότι ακόμη και εκείνοι έχουν στη διάθεσή τους αεραγωγούς κλιματισμού, χειριστήρια για ρύθμιση έντασης του ανεμιστήρα και ποτηροθήκες. Όταν δεν χρειάζονται, αναδιπλώνονται και αποθηκεύονται πλήρως στο δάπεδο, απελευθερώνοντας έναν μεγάλο χώρο αποσκευών 571 λίτρων. Η τιμή αυτή μπορεί να μεταβληθεί έως και στα 782 λίτρα, χάρη στα συρόμενα καθίσματα της δεύτερης σειράς. Τώρα, αν χρησιμοποιούνται και οι έξι θέσεις, τότε απομένουν 130 λίτρα για τις αποσκευές.

Είναι βασικό να τονίσουμε ότι παρά τα καθίσματα της τρίτης σειράς, αλλά και την ύπαρξη μπαταρίας για το Plug-In Hybrid σύστημα κίνησης, υπάρχει ρεζέρβα (με μικρότερο τροχό αλλά όχι τύπου ανάγκης). Βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου και απελευθερώνεται ξεβιδώνοντας ένα μπουλόνι από τη μέσα πλευρά. Μια καλοδεχούμενη κίνηση από τη Hyundai, καθώς πλέον… σπανίζει η ύπαρξη εφεδρικού τροχού στα νέα μοντέλα. Επιστρέφοντας στο εσωτερικό, υπάρχουν πολλά ακόμη σημεία που αξίζουν την προσοχή μας, εκτός από τους χώρους.

Για παράδειγμα, η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία. Στην έκδοση Limited που οδηγήσαμε, το ταμπλό καλύπτεται από δέρμα, τα πλαστικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και η συναρμογή όλων των υλικών ξεπερνά ακόμη και premium κατασκευαστές. Η Hyundai έκανε εξαιρετική δουλειά, η οποία θα ήταν ακόμη καλύτερη αν δεν υπήρχαν μερικά ασημένια διακοσμητικά που δείχνουν φθηνότερα από ότι είναι. Σε κάθε περίπτωση, όλες οι επιφάνειες έχουν προσεκτικό φινίρισμα και το μοντάρισμα όχι απλά δεν επιτρέπει τριγμούς, αλλά σου δίνει μια συμπαγή αίσθηση.

Clean cut

Παρά τους χώρους και την άνεση, η λειτουργικότητα ήταν αυτή που μας κέρδισε περισσότερο στο εσωτερικό. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί δεκάδες κουμπιά και διακόπτες, κάτι που πλέον δεν συναντάμε καθόλου στα νέα αυτοκίνητα. Με την πρώτη ματιά δείχνει υπερβολικά «φορτωμένη» και δύσχρηστη, αλλά η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Κάθε λειτουργία είναι άμεσα προσβάσιμη χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού.

Τα χειριστήρια του κλιματισμού, τα μπουτόν για τα θερμαινόμενα -και αεριζόμενα- καθίσματα, ο περιστροφικός διακόπτης για τα προγράμματα οδήγησης και τη λειτουργία της τετρακίνησης, ακόμη και η σειρά κουμπιών για το σύστημα πολυμέσων, συνηθίζονται γρήγορα και συμβάλουν στην εργονομία. Την ίδια ώρα, η πλειάδα πρακτικών χώρων αποθήκευσης και ποτηροθηκών βοηθούν την καθημερινότητα.

Αν θα έπρεπε να γκρινιάξουμε για κάτι, αυτό θα ήταν η περίεργα τοποθετημένη επιφάνεια ασύρματης φόρτισης. Για να λειτουργήσει θα πρέπει να τοποθετήσει κανείς κάθετα το smartphone στην ειδική υποδοχή, όμως όταν το όχημα κινείται, φεύγει συνέχεια από την προβλεπόμενη θέση και σταματάει η φόρτιση. Κλείνοντας, η τεχνολογία δεν έμεινε σε δεύτερη μοίρα και η μεγάλη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών έχει όλα τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας. Δεν υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay αλλά έχει γρήγορη απόκριση, εύκολο μενού και πλειάδα λειτουργιών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τη σειρά του, έχει όμορφα γραφικά που αλλάζουν ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Οι πληροφορίες που φιλοξενεί μπορούν να παραμετροποιηθούν, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού.

Με τη δύναμη του Plug-In

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν στην κορυφαία έκδοση Plug-In Hybrid, κάτι που σημαίνει ότι κινείται από έναν τετρακύλινδρο turboβενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο πρώτος, αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπή, ενώ ο δεύτερος, 90 ίππους και 305 Nm ροπή. Συνολικά, το σύστημα αποδίδει 265 ίππους και 350 Nm και ένα αυτόματο κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής) των έξι σχέσεων τα μοιράζει και στους τέσσερις τροχούς.

Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος έχει χωρητικότητα 13,8 kWh και λειτουργεί στα 360V. Η ενέργεια που μπορεί να αποθηκεύσει αρκεί για 58 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο ή 69 χιλιόμετρα εντός πόλης, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Hyundai βάσει του κύκλου WLTP. Στα χέρια μας, καταφέραμε να καλύψουμε έως και 45 χιλιόμετρα μεικτών διαδρομών, χωρίς να πάρει μπροστά ο βενζινοκινητήρας.

Αξίζει να τονίσουμε ότι το υβριδικό σύστημα δεν εξαντλεί ποτέ το ποσοστό φόρτισης, οπότε κι αν αδειάσει η μπαταρία, το Santa Fe συνεχίζει να λειτουργεί σαν full hybrid. Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιεί πολύ τον ηλεκτροκινητήρα (ειδικά στο σταμάτα-ξεκίνα) και εξοικονομεί βενζίνη. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα με την μπαταρία φορτισμένη, τα ολοκληρώσαμε με κατανάλωση 4 λίτρα ανά 100 km, νούμερο εντυπωσιακό για ένα SUV 2 τόνων (2.005 κιλά).

Στη συνέχεια, όταν ξεφόρτισε η μπαταρία, μετρήσαμε 6 λίτρα ανά 100 km σε αστικό περιβάλλον και 8 λίτρα ανά 100 km στον αυτοκινητόδρομο, εκεί που ο βενζινοκινητήρας πολύ σπάνια σβήνει λόγω των αυξημένων απαιτήσεων ισχύος. Σε κάθε περίπτωση, χάρη στους χαμηλούς ρύπους (37 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο), το Hyundai Santa Fe Plug-In Hybrid έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

γλυκά
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Ύπαρξη ρεζέρβας
  • Εργονομία
  • Εγγύηση
ξινά
  • Μικρό ντεπόζιτο βενζίνης
  • Απουσία ασύρματου Apple CarPlay

Στο κομμάτι των επιδόσεων, οι 265 ίπποι φτάνουν για να κινήσουν άνετα το βαρύ SUV. Η άμεση ισχύς του ηλεκτροκινητήρα κάνει το σύστημα κίνησης να δείχνει πρόθυμο και το σασμάν δεν αργεί να πάρει αποφάσεις, κατεβάζοντας γρήγορα σχέση όταν χρειαστεί. Το τελευταίο καθυστερεί λίγο στο πρόγραμμα οδήγησης Eco, το οποίο ωστόσο είναι σχεδιασμένο για εξοικονόμηση καυσίμου, οπότε δικαιολογείται. Αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί γρήγορο, το Santa Fe τα καταφέρνει αρκετά καλά ακόμη και όταν πατήσεις τέρμα το δεξί πεντάλ. Σύμφωνα με τις μετρήσεις του εργοστασίου, σταματά το χρονόμετρο στα 9 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία των 0-100 km/h και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 187 km/h.

Motorway express!

Το Hyundai Santa Fe ανήκει ξεκάθαρα στην κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων. Εκτός από τους χώρους, έχει όλα τα απαραίτητα όπλα για να αποσπάσει τη μέγιστη δυνατή βαθμολογία και αυτό το διαπιστώνεις από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Μάλιστα, η πίσω ανάρτηση διαθέτει τεχνολογία self-levelizer για να διατηρεί σταθερή την απόσταση από το έδαφος ακόμη και με πλήρες φορτίο ή κατά τη ρυμούλκηση.

Η ρύθμιση της ανάρτησης προσανατολίζεται στην άνεση και οι κακοτεχνίες πολύ σπάνια θα ενοχλήσουν την ησυχία της καμπίνας. Σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης (ηχομόνωση, μηδενικοί κραδασμοί) μπορείς να ταξιδεύεις μαζί του για ώρες χωρίς να κουραστείς. Στο ταξίδι, το μοναδικό χαρακτηριστικό που θα θέλαμε, ήταν ένα ρεζερβουάρ βενζίνης μεγαλύτερης χωρητικότητας. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος τοποθετείται στο κέντρο, κάτω από την καμπίνα (μέχρι τη δεύτερη σειρά καθισμάτων), όμως για να χωρέσει, το ντεπόζιτο μίκρυνε από τα 67 λίτρα, στα 47 λίτρα. 

Από εκεί και ύστερα, δεν μπορείς να προσάψεις τίποτα στο μεγάλο SUV της Hyundai. Ούτε τις κλίσεις που αναπτύσσει στις στροφές. Όπως είπαμε, έχει ξεκάθαρα οικογενειακό προσανατολισμό, οπότε είναι παράλογο αν του ζητήσεις να στρίβει σαν… i30 N στο βουνό. Αν ο οδηγός το πιέσει, θα δει ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης, λόγω και της τετρακίνησης.

Γέρνει αρκετά, όμως η υποστροφή αργεί να εμφανιστεί, ενώ το τιμόνι έχει αρκετά θετική αίσθηση για το είδος του. Στο πρόγραμμα Sport το κιβώτιο «ξυπνάει» λίγο και το βάρος του συστήματος διεύθυνσης αυξάνεται, με αποτέλεσμα το Santa Fe να δηλώνει πρόθυμο να αναπτύξει έναν σβέλτο ρυθμό. Μέχρι εκεί, όμως. Αν ο οδηγός θελήσει να πάει γρήγορα, τότε διάλεξε λάθος αυτοκίνητο!

Για… τα τυπικά, να πούμε ότι η απόσταση από το έδαφος είναι στα 176 mm και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 17,9, 15,4 και 19,3 μοίρες, αντίστοιχα. Η τετρακίνηση HTRAC είναι στάνταρ στην Plug-In Hybrid έκδοση και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Snow, Mud και Sand για να διαλέξει το κατάλληλο, ανάλογα με τις συνθήκες.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής ακολουθήσαμε μερικούς χωματόδρομους και διαπιστώσαμε ότι το σύστημα τετρακίνησης (σε συνεργασία με τα ηλεκτρονικά) μοίραζε πολύ καλά τη ροπή, απομονώνοντας άμεσα τους τροχούς που δεν είχαν πρόσφυση. Φυσικά, με τα ασφάλτινα ελαστικά 235/55 σε ζάντες 19 ιντσών, δεν δοκιμάσαμε περισσότερα.

συμπέρασμα

Είναι προφανές ότι το Hyundai Santa Fe έχει αλλάξει εντελώς από την τελευταία φορά που ήταν διαθέσιμο στη χώρα μας. Το άλμα είναι πολύ μεγαλύτερο από τη μία γενιά που μεσολάβησε, καθώς στο μεσοδιάστημα η ίδια η Hyundai έχει… μεταμορφωθεί. Φτάνοντας στο σήμερα λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά ποιοτικό, ευρύχωρο και άνετο (από όλες τις απόψεις) μεγάλο SUV. Ότι καταφέρνει να κινείται με τόσο χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, οφείλεται στην κορυφαία Plug-InHybrid τεχνολογία που ενσωματώνει, ενώ το γεγονός ότι δεν έχουμε να προσάψουμε ουσιαστικά μειονεκτήματα, δείχνει ότι το νέο Hyundai Santa Fe είναι ένα πραγματικά ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV.

Από την άλλη, όλα τα παραπάνω αποτυπώνονται και στην τιμή του. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τις 50.990 € για την full hybrid έκδοση των 230 ίππων και από τις 61.590 € για το Plug-In Hybrid των 265 ίππων που δοκιμάσαμε. Στο επίπεδο Limited, ανεβαίνει στις 67.690 €, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Ωστόσο, πρόκειται για ένα από τα πληρέστερα -από πλευράς εξοπλισμού- αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει το τελευταίο διάστημα, με στοιχεία άνεσης και τεχνολογίας που δύσκολα θα συναντήσει κανείς ακόμη και σε μοντέλα πολλαπλάσιας τιμής. Με την πρώτη ματιά, τα χρήματα μπορεί να φαίνονται πολλά -και σίγουρα είναι- όμως σε αυτό το ποσό δεν αγοράζεις τόσο μεγάλο και τόσο «γεμάτο» σε εξοπλισμό Plug-In Hybrid SUV από καμία μάρκα. Στα συν, η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό και η εγγύηση 8 ετών (ή 160.000 km) για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...