Δοκιμή Mercedes-Benz EQA 250+: Anxiety Killer
Ποτέ ξανά η προσθήκη μόνο ενός προσήμου στον τίτλο ενός μοντέλου δεν είχε τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο συνολικό αποτέλεσμα όσο στην νέα, πιο αποδοτική EQA 250+.
- -
- -
με μια ματιά
Με μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία και σημαντικά αυξημένη αυτονομία, η EQA 250+ διώχνει το άγχος της αυτονομίας, δικαιολογώντας στο έπακρο το σχετικό αντίτιμο στο κόστος κτήσης.
Παρατηρώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέα Mercedes-Benz EQA 250+ είναι εύκολο να απορήσει κάποιος για το πόσο σημαντικές μπορεί να είναι οι διαφορές της, σε σχέση με την απλή 250. Η νέα εκδοχή, μπορεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη βασική έκδοση του εισαγωγικού μοντέλου της αμιγώς ηλεκτροκίνητης γκάμας του Γερμανού κατασκευαστή, αλλά όπως όλα δείχνουν καταφέρνει να τελειοποιήσει την ήδη επιτυχημένη συνταγή. Έτσι, όπως η EQA στηρίχθηκε στην GLA ώστε να δημιουργήσει ένα θελκτικό μοντέλο με γερές βάσεις για το πρώτο βήμα της μετάβασης προς την ηλεκτρική εποχή, με τον ίδιο τρόπο η νέα EQA 250+ κάνει το επόμενο άλμα εξέλιξης προς μία πραγματικά συμφέρουσα και δελεαστική λύση, που δεν έχει να ζηλέψει σχεδόν κανένα από τα «πλεονεκτήματα» των θερμικών προγόνων της.
Ίδια αλλά καλύτερη
Όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για την EQA 250, διατηρούνται στο μεγαλύτερο μέρος τους και στην περίπτωση της 250+. Η κίνηση περνά στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης, έχοντας ως «πηγή ενέργειας» το ίδιο ασύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ των 190 ίππων με τα 385 Nm ροπή. Μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο, ανάμεσα στους εμπρός τροχούς συναντάμε το διαφορικό αλλά και το σύστημα ψύξης. Δηλαδή, όπως ακριβώς συμβαίνει και στη βασική 250. Η αλλαγές ξεκινούν με την τοποθέτηση μίας νέας μπαταρίας ιόντων λιθίου μεγαλύτερης χωρητικότητας, η οποία πλέον φτάνει τις 70,5 kWh σε αντίθεση με τις 66,5 kWh των εκδόσεων 250, 300 4MATIC και 350 4MATIC. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας, αλλά σίγουρα δεν είναι μόνο οι 4 παραπάνω kWh που καταφέρνουν να κάνουν την 250+ να ξεπερνά τα 500 km με μία φόρτιση. Ειδικά, όταν για την απλή 250 ο κατασκευαστής δηλώνει έως 426 km αυτονομίας.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz GLC 220 d [video]
Όχι, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz δεν αρκέστηκαν σε αυτό και έτσι δούλεψαν έξυπνα πάνω στην εξαιρετική βάση που είχαν δημιουργήσει με την EQA 250, για να εξουδετερώσουν μια για πάντα το επονομαζόμενο “range anxiety”. Ο λόγος που έχουμε τόσο μεγάλη διαφορά μεταξύ των εκδόσεων, εντοπίζεται στο γεγονός πως στην 250+ η μεγαλύτερη μπαταρία συνδυάζεται με χαμηλότερη κατανάλωση. Αυτό οφείλεται σε μία σειρά παραγόντων, όπως η βελτιωμένη αεροδυναμική και η μειωμένη αντίσταση κύλισης. Τα παραπάνω επιτυγχάνονται χάρη στην προσθήκη του πακέτου Range Plus. Ουσιαστικά, αυτό περιλαμβάνει την αφαίρεση των ραγών οροφής, χαμηλωμένη ανάρτηση και νέες ποδιές για καλύτερη ροή του αέρα, τόσο πάνω όσο και κάτω από το αυτοκίνητο, ελαφρώς διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα και αυξημένη πίεση αέρα στα ελαστικά που προσφέρουν μειωμένη αντίσταση.
Εστιάζοντας στο σχεδιαστικό κομμάτι, οι διαφορές σε σχέση με την 250 μειώνονται στο ελάχιστο. Αυτό σημαίνει πως μπροστά έχουμε την ίδια ενιαία επιφάνεια που συνδυάζει την κλειστή μάσκα τύπου black panel με τα φωτιστικά σώματα στις δύο άκρες, ενώ το ίδιο ισχύει και με το πίσω μέρος, το οποίο για ακόμη μία φορά φιλοξενεί τα φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους με μία φωτεινή εντυπωσιακή λωρίδα. Αν και με γυμνό μάτι οι διαφορές μεταξύ της βασικής και της + έκδοσης μπορούν εύκολα να περιοριστούν στο αντίστοιχο λογότυπο στην 5η πόρτα, στα χαρτιά παρατηρούμε πως η πιο αποδοτική έκδοση έχει ρίξει τον συντελεστή οπισθέλκουσας από 0,28 σε 0,27.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz EQA 250
Ηλεκτρική πολυτέλεια από το μέλλον
Η εικόνα εντός της καμπίνας της EQA 250+ παραμένει πιστή στο φουτουριστικό και premium υπόβαθρο των μοντέλων EQ, με τον ambient φωτισμό να παραπέμπει σε όχημα βγαλμένο από το σύμπαν της ταινίας TRON. Όπως έχουμε συνηθίσει σε όλα τα μοντέλα του Γερμανού κατασκευαστή, η κορυφαία ποιότητας κατασκευής και η digital αύρα κυριαρχεί, με το σύστημα πολυμέσων MBUX να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ ακριβώς δίπλα τον συνοδεύει η οθόνη αφής των 10,25’’. Η χρήση του συστήματος πολυμέσων της Mercedes είναι εξαιρετικά εύκολη και απλή, ενώ σε επίπεδο συνδεσιμότητας προσφέρει όλες τις εφαρμογές που θεωρούνται σήμερα δεδομένες.
Οι χώροι για τους επιβάτες δεν έχουν μειωθεί και φιλοξενεί πέντε ενήλικες εύκολα στο εσωτερικό της. Δεν είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, αλλά σίγουρα την τοποθετούν πάνω από το μέσο όρο. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 340 lt, παρά την ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία, αλλά θυμίζουμε πως είναι σημαντικά μικρότερος συγκριτικά με την θερμική εκδοχή της, την GLA που βρίσκεται στα 435 lt. Το θετικό είναι πως χάρη στο επίπεδο πάτωμα και το μηδενικό σκαλοπάτι η διαδικασία φόρτωσης είναι πολύ εύκολη.
Το αστέρι του show
Περνώντας στο εσωτερικό της συγκεκριμένης έκδοσης και θέτοντας
το αθόρυβο σύστημα σε λειτουργία, έχουμε την πρώτη γνωριμία με τον
πρωταγωνιστή του show! Κι αυτός δεν είναι άλλος από τον τρόπο
λειτουργίας του εξαιρετικά καλιμπραρισμένου συνόλου. Αφού
φορτίσουμε την μπαταρία των 70,5 kWh είτε μέσω εναλλασσόμενου
ρεύματος AC με ισχύ έως 11 kW σε περίπου 6,5 ώρες,
είτε μέσω ταχυφορτιστή DC ισχύος έως και 100
kW σε περίπου μισή ώρα (35 λεπτά
για το 10%-80%), έχουμε στην διάθεση μας μία αυτονομία της τάξεως
των 496-521 km. Τιμή που στην
αρχή αντιμετωπίσαμε με δυσπιστία αλλά μετά από 7 ημέρες συμβίωσης
και πάνω από 700 km
συνειδητοποιήσαμε πως είναι απόλυτα εφικτή. Η μέση κατανάλωση που
δηλώνει η Mercedes-Benz είναι 15,7-16,6 kWh/100 km και το
αυτοκίνητο της δοκιμής έκλεισε τα 700 km με μέση κατανάλωση
16,4
kWh/100 km. Εάν υπολογίσουμε
πως στο παραπάνω νούμερο συμπεριλαμβάνονται συνθήκες φωτογράφισης,
ένα ταξίδι εκτός Αθηνών και οι καθημερινές μετακινήσεις εντός
αστικού κύκλου, συνειδητοποιούμε πως στη Στουτγάρδη έχουν πετύχει
διάνα στη βελτίωση του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη
Mercedes-Benz EQA 300 4MATIC
Κι αυτό γιατί οι 16,4 kWh δεν προέκυψαν με σύνεση στο πεντάλ του γκαζιού ή μη ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης. Αντιθέτως, η EQA 250+ μπορεί να διατηρήσει μία μέση ταχύτητα 120-130 km/h στον αυτοκινητόδρομο, με τον κλιματισμό σε λειτουργία και χωρίς η κατανάλωση να ξεπεράσει τις 18-19 kWh/100km. Να θυμίσουμε, πως ενώ στην απλή 250 χρειαζόταν προσπάθεια για να επιτευχθούν 400 km με μία φόρτιση, εδώ μπορούσαμε σχετικά εύκολα να πλησιάσουμε αλλά και να ξεπεράσουμε τα 500 km! Αυτό από μόνο του αποτελεί τεράστια επιτυχία.
Άνεση και ποιότητα
Με τη βελτίωση της αυτονομίας και την εξάλειψη του σχετικού άγχους, οδηγός και επιβάτες μπορούν να απολαύσουν την κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης. Η έλλειψη θορύβου από την μονάδα ισχύος τονίζεται ακόμη περισσότερο χάρη στην πολύ προσεγμένη ηχομόνωση που κάνει την οποιαδήποτε μετακίνηση το ίδιο ξεκούραστη, ασχέτως απόστασης. Μπορεί η θέση οδήγησης να είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη, αλλά αποδεικνύεται βολική προσφέροντας παράλληλα πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Το πακέτο ποιότητας ολοκληρώνεται από την υποδειγματική λειτουργία της ανάρτησης, η οποία ενισχύει τον premium χαρακτήρα και στην κύλιση του συνόλου. Αν και έχει πιο σφιχτή σε σχέση με την GLA, ελέω και του βάρους των 2.045 kg, καταφέρνει πραγματικά να «σιδερώσει» τις όποιες κακοτεχνίες, αρκεί βέβαια να μην είναι διαδοχικές. Αυτή είναι και η μοναδική περίπτωση όπου κάποιος κραδασμός μπορεί να διαταράξει την ηρεμία που επικρατεί στην καμπίνα.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Ποιότητα υλικών
- Απόδοση ηλεκτροκινητήρα
- Αυτονομία
- Χώροι επιβατών
ξινά
- Χώρος αποσκευών
Στον επαρχιακό δρόμο καταλαβαίνεις πως δεν πρόκειται για κατασκευή που ξεχωρίζει για τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η EQA θα προβληματίσει σε συνθήκες πίεσης. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, ενώ αν και το αμάξωμα θα πάρει κλίση, η ανάρτηση ποτέ δεν σου δίνει την αίσθηση πως δεν ελέγχει την μάζα των δύο τόνων. Αντιθέτως, οι αντιδράσεις είναι προοδευτικές και μάλιστα με σύμμαχο μία ελαφρώς πιο ολισθηρή επιφάνεια ασφάλτου και το ESP απενεργοποιημένο, η EQA θα σε αφήσει να αποσταθεροποιήσεις έως ένα μικρό βαθμό την ουρά και να χρησιμοποιήσεις το βαρύ αλλά ευχάριστο σε αίσθηση τιμόνι για να την επαναφέρεις στη σωστή πορεία. Οι 190 ίπποι και τα 375 Nm δεν δίνουν την χαρακτηριστική «κλωτσιά» στην πλάτη που έχουμε συνηθίσει από τα ηλεκτρικά, αλλά εντυπωσιάζουν με την ομαλότητα όπου περνούν στο δρόμο. Η ακαριαία διαθέσιμη ροπή της χαρίζει μία σβέλτη αίσθηση που σίγουρα είναι ευπρόσδεκτη, είτε σε κάποια προσπέραση είτε όταν ο οδηγός θέλει να κινηθεί πιο ζωηρά. Σε κάθε περίπτωση, η EQA θα κερδίσει το κοινό της με την ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήριου συστήματος. Η πλοήγηση ανάμεσα στα διάφορα επίπεδα ανάκτησης από τα paddles επιτρέπουν στο σύστημα να προσαρμόζεται με ακρίβεια στις ανάγκες της κάθε περίστασης, αυξάνοντας παράλληλα την ευκολία χάρη στο one-pedal, όσο και την αποδοτικότητα.
συμπέρασμα
Εάν το λανσάρισμα της EQA ήταν η απαραίτητη κίνηση για να παραμείνει η Mercedes-Benz ζωντανή στο παιχνίδι των πωλήσεων, η 250+ αποτελεί τον κρυμμένο άσσο στο μανίκι. Μπορεί η αυτονομία της 250 να θεωρούταν ικανοποιητική, αλλά η 250+ είναι αυτή που κερδίζει την παρτίδα, καθώς συνδυάζει τον premium χαρακτήρα των κατασκευών του Γερμανού Κατασκευαστή, με ένα εξαιρετικά αποδοτικό σύνολο που κάνει τη διαφορά των 2.000 € από την βασική να μοιάζει με πταίσμα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ