Δοκιμή DS 7 E-Tense 300: Η τέχνη του ταξιδιού

Ένα χαρισματικό SUV, ένα πραγματικά premium αυτοκίνητο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις γερμανικές προτάσεις της κατηγορίας, προτάσσοντας όλα τα πλεονεκτήματα της plug-in hybrid τεχνολογίας.

  • -
  • -
Ισχύς300 PS
Ροπή520 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,20 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)31,0 gr/km
με μια ματιά

Το να επιχειρήσεις να ανταγωνιστείς το γερμανικό κατεστημένο δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου. Οι Γάλλοι, ωστόσο, με τη σύσταση της μάρκας DS έχουν καταφέρει στο μικρότερο χρονικό διάστημα, να προσφέρουν αυτοκίνητα που διακρίνονται για τη διαφορετικότητα, την καθηλωτική εμφάνιση και τις προηγμένες τεχνολογίες. Το ανανεωμένο DS 7 E-Tense στην τετρακίνητη έκδοση με τους 300 HP, υποστηρίζει διαρρήδην τις αρχές του, ενσαρκώνοντας το «Art du Voyage» με αξεπέραστο γαλλικό στυλ.

Ουδείς συμβιβάζεται όταν καλείται να εκταμιεύσει τουλάχιστον το ποσό των 57.000 € για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο. Από την στιγμή που θα μπει στην έκθεση να το δει από κοντά, έως ότου ανοίξει την πόρτα και αντικρίσει το σαλόνι και τελικώς, προβεί στο test drive γνωριμίας, απαιτεί να είναι όλα… σχεδόν αψεγάδιαστα. Για να πείσεις τον πελάτη πως αυτό που του προσφέρεις αξίζει τα χρήματα, πρέπει να τον κερδίσεις με την εικόνα, την ποιότητα, την οδική συμπεριφορά, την άνεση, την ασφάλεια και τις τεχνολογίες που παρέχεις. Η DS με το 7άρι, μπορεί να υπερηφανεύεται πως όλα τα αυτά τα έχει καταφέρει στο μέγιστο βαθμό, έχοντας δημιουργήσει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πολυτελή C-SUV.

ds7

Η επιτυχία του DS 7 είναι πως ξεχωρίζει αισθητικά από κάθε άλλο μοντέλο στην κατηγορία. Από το 2017, οπότε παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, έως και το πρόσφατο facelift προβάλλει μια ανεπιτήδευτη κομψότητα, αποπνέοντας παράλληλα το περίφημο «je ne sais quoi», μια ολόκληρη φιλοσοφία η οποία συνίσταται στο να προβάλλεις τη φινέτσα και το chic χωρίς να φαίνεται ότι έχεις καταβάλει την παραμικρή προσπάθεια. Κι αυτό, το premium SUV των Γάλλων, στην ανανεωμένη εκδοχή του το έχει τελειοποιήσει.

Το κλειδί της επιτυχίας

Αν υπάρχει μυστικό της επιτυχίας, τουλάχιστον στην εικόνα, οι Γάλλοι σχεδιαστές το έχουν βρει στην περίπτωση του DS 7 και δεν είναι άλλο από το «Savoir-Faire». Την ικανότητα δηλαδή, να προσελκύει την προσοχή των άλλων, καθώς επίσης και τη δυνατότητα να καλύπτει όλους τους ρόλους.

ds7

Το DS 7 ανανεώθηκε στα σημεία, αλλά με τέτοια ακρίβεια, που ακόμη και αυτές οι μικρές αλλαγές, αναδεικνύουν περαιτέρω τη μοναδική εμφάνισή του. Οι λεπτοί προβολείς LED και τα νέα εντυπωσιακά φώτα  DS Light Veil, που αποτελούν βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, η ανασχεδιασμένη μάσκα, τα φώτα ημέρας με τις χαραγμένες κάθετες λωρίδες από τις οποίες αναδύεται το φως, η επιφάνεια των πίσω φωτιστικών σωμάτων LED 3D, το ανάγλυφο σήμα DS Automobiles που κοσμεί την πίσω πόρτα και οι ζάντες 19 ιντσών, ενισχύουν την επιβλητική παρουσία του και το κάνουν να ξεχωρίζει αισθητά από οποιοδήποτε άλλο SUV της αγοράς.  

ds7

Το εσωτερικό του από την άλλη δεν είναι απλά χαριτόβρυτο, αλλά αφειδώλευτα γοητευτικό. Ξεχειλίζει από πολυτέλεια, με τα υλικά των επιφανειών να αναδεικνύονται μέσα από τις εξιδεικευμένες τεχνικές. Η ραφή pearl με τα μοτίβα των ραφών σε σχήμα μαργαριταριού, η τεχνοτροπία «Clous de Paris» που την συναντάμε στην υψηλή ωρολογοποιία και η τεχνοτροπία «bracelet» στο δέρμα Nappa, δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης του premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

ds7

Οι μεγάλες διαστάσεις του - μήκος 4.593 mm, πλάτος 1.895 mm, ύψος 1.637 mm – κι ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια της κατηγορίας (2.738 mm), υπόσχονται στους επιβάτες μια εμπειρία άνεσης στην καμπίνα. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών, ο οποίος παραμένει αμετάβλητος, τόσο στις θερμικές, όσο και στις Plug-in Hybrid εκδόσεις με 555 lt., καλύπτει και με το παραπάνω τις μεταφορικές ανάγκες.

Ψηφιακή καινοτομία και χρονογράφος

Η τεχνολογική υπεροχή του DS 7 είναι αδιαμφισβήτητη. Το αυτοκίνητο βρίθει καινοτομιών, με το νέο σύστημα infotainment DS IRIS SYSTEM, να επικοινωνεί με τον οδηγό διαισθητικά μέσω της αφής ή και με φυσική ομιλία, την οθόνη αφής 12 ιντσών να εγγυάται την εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε κάθε λειτουργία και τον πίνακα οργάνων 12,3'' να προβάλλει όλες τις βασικές πληροφορίες οδήγησης και 3D πλοήγηση.

ds7

Εντύπωση κάνει το DS Driver Attention Monitoring, που βρίσκεται μπροστά από το τιμόνι και αναλύει το επίπεδο προσοχής του οδηγού μέσω δύο καμερών. Η πρώτη ελέγχει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο περιβάλλον του και η δεύτερη, τοποθετημένη απέναντι ακριβώς από τον οδηγό, αναλύει το βλέμμα, την κίνηση του προσώπου και των βλεφάρων του εντοπίζοντας ενδείξεις κόπωσης. Από τη φαρέτρα του γαλλικού SUV δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα συστήματα υποβοήθησης, όπως η κάμερα υπερύθρων που εντοπίζει πεζούς και ζώα σε απόσταση από 50 έως 100 μέτρων ακόμη και τη νύχτα, το ενεργό cruise control, τα αυτόματα φώτα, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και πολλά ακόμη.

Οι θήκες για μικροαντικειμένα είναι πλουσιοπάροχες εκτοξεύοντας την πρακτικότητα. Αντίθετα, η λειτουργικότητα μετριάζεται από την επιμονή της DS να τοποθετεί τα χειριστήρια των παραθύρων στην κεντρική κονσόλα, δεξιά και αριστερά από τον μοχλό ταχυτήτων.

ds7

Αφήσαμε τελευταίο το αξεσουάρ που μαγνητίζει τα βλέμματα όλων όσοι εισέλθουν στο σαλόνι – στις εκδόσεις Rivoli & Opera – και δεν είναι άλλο από τον χρονογράφο B.R.M R180 στην κορυφή του ταμπλό, ο οποίος  σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την εταιρία B.R.M. και αποτελεί πλέον το σήμα κατατεθέν της DS Automobiles.

Δρομέας αποστάσεων

Το DS 7 E-Tense 300, θα μπορούσε να περιγραφεί ως ένας δρομέας μικρών, μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων. Το plug-in hybrid σύνολο που αποτελείται από τον κινητήρα βενζίνης 1.6 lt και δύο ηλεκτροκινητήρες, φέρει πλέον μια ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 14,2 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως 50 km, νούμερο που καλύπτει τις καθημερινές αποστάσεις των περισσότερων οδηγών, κυρίως μέσα στην πόλη.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Πολυτέλεια
  • Χώροι επιβατών
  • Ποιότητα κύλισης
  • Πορτμπαγκάζ
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Τεχνολογίες
  • Απόδοση φωτών
ξινά
  • Περιορισμένη ηλεκτρική αυτονομία
  • Τοποθέτηση χειριστηρίων παραθύρων

Οι 300 ίπποι και η ροπή των 500 Nm, φροντίζουν για τη σβέλτη κίνηση του SUV των 1.900 kg τόσο σε αστικές συνθήκες, όσο και στον ανοικτό δρόμο. Παρά τον όγκο του, το DS 7 δεν δυσκολεύεται να ανεβάσει και να διατηρήσει έναν γρήγορο ρυθμό, κυρίως σε συνθήκες ταξιδιού, όπου οι απαιτήσεις είναι σαφώς υψηλότερες από την πλευρά του οδηγού. Το αυτοκίνητο σε καμία περίπτωση δεν είναι σπορ, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν θα ικανοποιήσει τις ανάγκες του οδηγού, όταν πιέσει το πόδι στο γκάζι. Αυτό αποδεικνύεται από τον χρόνο των 5,9 sec για τα 0-100 km/h και την τελική των 240 km.

To αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με τα paddles πίσω από το τιμόνι, έχει βελτιωθεί σε αμεσότητα και αίσθηση, με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση η οποία «σκανάρει» το οδόστρωμα και αυτοπροσαρμόζεται, να εξασφαλίζει την άνεση των επιβατών, απορροφώντας αποτελεσματικά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, παρά τις 19άρες ζάντες. Επίσης, τα εξαιρετικά επίπεδα ηχομόνωσης, εξοβελίζουν κάθε ενοχλητικό θόρυβο από το εσωτερικό. 

ds7

Σε δρόμο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι εμφανείς λόγω του όγκου και του βάρους του αυτοκινήτου, αλλά χωρίς να ενοχλούν. Η λειτουργία τετρακίνησης χάρη στην παρουσία του ηλεκτρικού μοτέρ στον πίσω άξονα, παρέχει μια επιπλέον αίσθηση ασφάλειας κυρίως σε ολισθηρό οδόστρωμα. Το DS 7 E-Tense 300 εξάλλου, έχει μια συγκεκριμένη φιλοσοφία, η οποία δεν είναι άλλη από την υψηλής ποιότητας κύλιση, την ασφαλή και ξεκούραστη μετακίνηση του οδηγού και των επιβαινόντων.

Σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και ιδιαίτερα σε επαρχιακές διαδρομές, οι προβολείς DS PIXEL LED VISION 3ης γενιάς προσαρμόζουν τον φωτισμό αυτόματα και φωτίζουν έως τα 380 μέτρα, κάνοντας κυριολεκτικά τη νύχτα-μέρα, γεγονός που θα εκτιμήσει δεόντως όποιος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

ds7

Όσον αφορά στα προγράμματα, εκτός από την ηλεκτρική κίνηση εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη, υπάρχει το πρόγραμμα Sport (για μέγιστη ισχύ), αλλά και τα Comfort και Hybrid, για απόδοση και οικονομία.

συμπέρασμα

Η τιμή των 57.000€ για το ανανεωμένο DS 7 E-Tense 300, μπορεί να φαντάζει «τσουχτερή», αλλά ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτά που προσφέρει το αυτοκίνητο. Το γαλλικό όχημα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για κάποια χιλιόμετρα, καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες γύρω στα 6 με 7 lt./100 km βενζίνης, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω των πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων και από τον επιπλέον φόρο για εταιρικούς χρήστες. Σε αυτά τα χρήματα λοιπόν, δύσκολα θα βρεις plug-in hybrid SUV με τόσο premium χαρακτήρα, πλούσιους χώρους και πληθώρα τεχνολογιών. Και μην ξεχνάμε τη σικάτη εμφάνισή του. Εξάλλου, όπως λέει και η DS, «η φινέτσα είναι ταξίδι».   

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...