Δοκιμή Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC: Πιο ποιοτικό από ποτέ!

Το Duster αναπτύσσει ακόμη περισσότερο την πολιτισμένη του πλευρά συνδυάζοντας το επιτυχημένο σύνολο με ένα ισχυρό και ραφιναρισμένο συνδυασμό μοτέρ-κιβωτίου, αλλά και με τη νέα εταιρική ταυτότητα της Dacia.

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)141,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το Dacia Duster αποκτά την νέα εταιρική ταυτότητα και ταυτόχρονα αναβαθμίζεται όντας πιο άνετο και ολοκληρωμένο από ποτέ.

To… «θαυματουργό» και προσιτό SUV της Dacia είναι κάτι παραπάνω από εμπορική επιτυχία για τη ρουμάνικη μάρκα. Κατάφερε να κερδίσει τη θέση της value for money επιλογής στην πολυπληθή κατηγορία των υπερυψωμένων μοντέλων και κατέληξε να γίνει ανάρπαστο. Προσφέροντας ουσιαστικά off-road χαρακτηριστικά και ικανότητες που δεν αρκούνται στο «φαίνεσθαι», το Duster έγινε η επιλογή-μονόδρομος για όσους αναζητούν ένα αυθεντικό SUV που δεν θα τους αδειάσει το πορτοφόλι, αλλά θα προσφέρει περισσότερα απ’ όσα θα ζητήσει.

Κάπως έτσι, το μέλος του C-SUV segment από την Ρουμανία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία που έχει σημειώσει η Dacia τα τελευταία χρόνια και σήμερα επιστρέφει ανανεωμένο και ακόμα καλύτερο. Με ακόμα πιο πολιτισμένη φιλοσοφία για την πόλη και τον αυτοκινητόδρομο, αλλά και τα ίδια ενθουσιώδη χαρακτηριστικά για τις off-road περιηγήσεις.

2

Νέο πρόσωπο

Η Dacia γνωρίζει πολύ τη συγκεκριμένη τακτική. Δηλαδή, να προσφέρει την αλλαγή, την ανανέωση και το φρεσκάρισμα σε τιμή κόστους. Ενώ άλλοι κατασκευαστές μπορεί να ζητήσουν αρκετές χιλιάδες ευρώ επιπλέον ακόμη και για μία facelift εκδοχή του μοντέλου τους, το Duster έρχεται εμπλουτισμένο με την νέα ταυτότητα της μάρκας και πολλά ακόμη ζητώντας τα απολύτως απαραίτητα. Βασικότερη αλλαγή στην εμφάνιση του ανανεωμένου Duster είναι το νέο λογότυπο της εταιρείας, το οποίο εκμοντερνίστηκε συνδυάζοντας τα γράμματα D και C σε ένα σχεδιαστικό μοτίβο που θυμίζει κρίκους αλυσίδας. Το νέο αυτό σήμα εντοπίζεται στην ανασχεδιασμένη μάσκα, στα κέντρα των τροχών, ενώ με νέα γραμματοσειρά συναντάμε το όνομα της μάρκας ολογράφως στην 5η πόρτα, αλλά και στο τιμόνι.

3

Από εκεί και έπειτα, οι υπόλοιπες αλλαγές που φέρει το νέο μοντέλο, όπως η απόχρωση των ραγών οροφής, των προστατευτικών ποδιών και των καθρεπτών ή τα σκούρα φιμέ κρύσταλλα αποτελούν μέρος του νέου επίπεδου εξοπλισμού Journey που είναι και το μοναδικό με το οποίο συνδυάζεται η κορυφαία έκδοση βενζίνης που οδηγούμε. Φυσικά πρέπει να γίνει και μία αναφορά στο εξαιρετικό νέο χρώμα που κοσμούσε το αυτοκίνητο δοκιμής, με τη γήινη χακί απόχρωση να ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα και το σουλούπι του νέου Duster. Τα φωτιστικά σώματα για ακόμη μία φορά διαθέτουν τεχνολογία Eco LED και φέρουν την ίδια φωτεινή υπογραφή σε σχήμα Υ. Η λειτουργία τους είναι πολύ καλή, αν και λόγω της πιο προσεγμένης εικόνας που εκπέμπει γενικότερα το νέο μοντέλο, η χρήση συμβατικών φωτιστικών σωμάτων για την μεγάλη σκάλα αντί για LED, είναι κάτι που κατά την γνώμη μας θα έπρεπε να έχει αποφευχθεί.

Πινελιές φρεσκάδας

Οι μικρές αλλαγές ανανέωσης συνεχίστηκαν και εντός της καμπίνας, με το νέο σήμα στο τιμόνι και τους διαφοροποιημένους παραλληλόγραμμους αεραγωγούς με την ασημί απόχρωση, να έχουν τον πρώτο λόγο. Ευχάριστη προσθήκη αποτελεί ο νέος ήχος καλωσορίσματος πριν προλάβεις να βρεθείς στη θέση του οδηγού! Μία πινελιά που δίνει το κάτι παραπάνω στον κατά τ’ άλλα οικονομικό χαρακτήρα του Duster.  Στο κέντρο της κονσόλας, η οθόνη των 8 ιντσών σε ρόλο infotainment καλύπτει όλες τις βασικές ανάγκες που μπορεί να έχουν οι επιβάτες ενός σύγχρονου αυτοκινήτου, ενώ η γενικότερη εικόνα στο εσωτερικό δείχνει αναβαθμισμένη και προσεγμένη από άποψη ποιότητας. Σίγουρα τα σκούρα πλαστικά καλύπτουν μεγάλο μέρος των επιφανειών, αλλά η συναρμογή και η αίσθηση στην αφή είναι άκρως ικανοποιητική.

4

Όσον αφορά την ευρυχωρία, αυτή ποτέ δεν αποτέλεσε θέμα με το Duster, κάτι που ισχύει και στην τελευταία του γενιά. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν στο εσωτερικό του χωρίς παραχωρήσεις, ενώ για την προσθήκη πέμπτου οι συμβιβασμοί θα είναι ελάχιστοι. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, εκτός και αν ένας από τους πίσω επιβάτες θελήσει να φέρει μαζί κάποιο ρόφημα, καθώς από την δεύτερη σειρά καθισμάτων λείπουν οι ποτηροθήκες. Ο χώρος αποσκευών των 478 λίτρων στην δικίνητη έκδοση που οδηγούμε είναι άκρως ικανοποιητικός, ενώ μπορεί να φτάσει έως και τα 1.623 λίτρα όταν διπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

5

Ισχύς και άνεση

Ένα από τα μεγαλύτερα ατού του νέου Duster είναι αναμφίβολα η γκάμα κινητήρων. Με επιλογές για όλα τα γούστα, το μεσαίο SUV έχει πλέον μία λύση για κάθε ενδιαφέρομενο, καθώς εκτός από τα οικονομικά κινητήρια σύνολα LPG και diesel, οι υπετροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης των 1,3 λίτρων φροντίζουν για αυτούς που οι επιδόσεις έχουν τον πρώτο λόγο. Με δύο επίπεδα ισχύος, 130 και 150 ίππους, το σύνολο 1.3 TCe του Ομίλου Renault Alliance προσφέρει την ισχύ και τη ραφιναρισμένη λειτουργία που μπορεί να λείψει από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Στην δική μας περίπτωση πρόκειται για το ισχυρότερο εκ των δύο, που μάλιστα συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 6 σχέσεων, προσφέροντας έτσι ακόμη πιο άνετες μετακινήσεις.

6

Λειτουργεί γραμμικά και ένα από τα στοιχεία που διακρίνουν τον κινητήρα είναι η βελτιωμένη απόκριση στις χαμηλές στροφές, συγκριτικά με τα λιγότερο ισχυρά μοτέρ της γκάμας. Αυτό οφείλεται στα 250 Nm ροπή, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.700 rpm, που καταφέρνει να κινήσει ξεκούραστα και αβίαστα το αμάξωμα των 1.263 kg. Φυσικά, και εδώ δεν λείπει το πρόγραμμα ECO για την πιο οικονομική λειτουργία του συνόλου, που έχει ως στόχο την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης. Σε αυτή την περίπτωση, παρατηρούμε μία πιο νωχελική απόκριση στο γκάζι, την τάση του κιβωτίου να ανεβάζει σχέση νωρίτερα και την ελαφριά μείωση στην απόδοση του κλιματισμού. Στην ίδια λογική εντάσσεται και το σύστημα start/stop, με το μοτέρ να σβήνει κάθε φορά που ακινητοποιείται το αυτοκίνητο και να ενεργοποιείται εκ νέου με αρκετά πολιτισμένο τρόπο τη στιγμή που αφήσουμε το φρένο.

7

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Επιδόσεις
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Τιμή
ξινά
  • Ταμπούρα πίσω
  • Κατανάλωση υπό πίεση

Σύμφωνα με την Dacia, το Duster των 150 ίππων αποτελεί την έκδοση με τις καλύτερες επιδόσεις, καθώς χρειάζεται μόλις 9,7 sec για την ολοκλήρωση του 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα βρίσκεται οριακά κάτω από τα 200 km/h, και συγκεκριμένα στα 199 km/h. Σύμμαχος σε αυτό είναι φυσικά και το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο λειτουργεί τάχιστα και χωρίς κραδασμούς, επιλέγοντας πάντα την ιδανική σχέση για τις συνθήκες οδήγησης και το ποσοστό πίεσης του γκαζιού. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή βρίσκεται στα 6,2 lt/100km. Τιμή αρκετά αισιόδοξη, με την πραγματική να κινείται γύρω στα 7,5 lt/100km για όσο διάστημα είχαμε στη διάθεση μας το κορυφαίο Duster. Σε αυτό ρόλο έπαιξε η καλή απόκριση στο γκάζι και η εύστροφη λειτουργία του συνόλου, η οποία σε κάθε ευκαιρία σε βάζει στον πειρασμό να βυθίσεις περισσότερο το πεντάλ της βενζίνης. Εάν υποκύπτεις τακτικά, τότε τιμές κατανάλωσης της τάξεως των 8-9 lt/100 km δεν θα αργήσουν να εμφανιστούν.

8

Πιο ποιοτικό από ποτέ

Η γενικότερα πιο προσεγμένη προσέγγιση στην νεότερη γενιά του Duster έχει περάσει και στην εμπειρία πίσω από το τιμόνι, με το νέο μοντέλο να έχει αφήσει πίσω πολλά ψεγάδια του παρελθόντος. Η σωστά καλιμπραρισμένη λειτουργία και συνεργασία ανάμεσα σε κινητήρα και κιβώτιο, ενισχύεται περαιτέρω χάρη στη βελτιωμένη μόνωση της καμπίνας τόσο από πλευράς ήχου, όσο και από πλευράς κραδασμών. Η τραχύτητα που συναντούσαμε παλαιότερα σε εκδόσεις του Duster με το μοτέρ πετρελαίου ή ο αυξημένος θόρυβος σε σύνολα όπως το 1.000άρι LPG, εδώ έχουν δώσει την θέση τους στην άνεση, την ομαλή λειτουργία και την ποιοτική κύλιση. Εντός πόλης, το αυτόματο κιβώτιο λύνει τα χέρια του οδηγού κάνοντας τις μετακινήσεις εύκολες και ξεκούραστες, ενώ η σωστή του κλιμάκωση σε συνδυασμό με τα στοιχεία που αναφέραμε παραπάνω κάνουν το ταξίδι πιο ξεκούραστο από ποτέ, ακόμη κι αν η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 217 mm.

9

Αναμενόμενα, η ανάρτηση είναι μαλακή φιλτράροντας την οποιαδήποτε ατέλεια του οδοστρώματος, με ελάχιστο μέρος του κραδασμού να περνά στην καμπίνα και αυτό μόνο αν πρόκειται περισσότερο για «πηγάδι» παρά για λακκούβα. Αν και το Duster με οποιοδήποτε σύστημα μετάδοσης, περιμένεις πως στο χώμα θα βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο του, το νέο 150άρι θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ευχάριστο στο δρόμο. Οι κλίσεις είναι σίγουρα αντιληπτές, αλλά ακόμη και υπό συνθήκες πίεσης το σύνολο είναι ευχάριστο, με το ουδέτερο στήσιμο να φροντίζει να δείχνει έγκαιρα πότε ο οδηγός πλησιάζει το όριο. Το τιμόνι μπορεί να μην παρέχει τεράστια ποσότητα πληροφόρησης, αλλά όσο ανεβαίνει ο ρυθμός αποκτά βάρος και σε συνδυασμό με την ακρίβεια που προσφέρει, δεν την καθιστά αποτρεπτική στην πιο σβέλτη οδήγηση.

Γρήγορο αποδεικνύεται το κιβώτιο, με τη χειροκίνητη λειτουργία να ακολουθεί τις εντολές του οδηγού χωρίς δισταγμό στα οριακά κατεβάσματα. Τα φρένα με τους δίσκους εμπρός και τα ταμπούρα πίσω έχουν ικανοποιητική απόδοση και αίσθηση, με τα πρώτα σημάδια κούρασης να έρχονται μόνο μετά από συνεχή και βαριά καταπόνηση. Βέβαια, δεδομένης της κατηγορίας στην οποία εντάσσεται σήμερα το ρουμάνικο crossover, ίσως η επιλογή δισκόφρενων και για τον πίσω άξονα να είναι η πλέον ενδεδειγμένη.

10

συμπέρασμα

Το κορυφαίο βενζινοκίνητο Duster των 150 ίππων μπορεί να κοστίζει 27.540 €, αλλά είναι από τα ελάχιστα μοντέλα που μπορούν να δικαιολογήσουν μέχρι και το τελευταίο ευρώ. Η νέα σχεδιαστική ταυτότητα είναι μία από τις μικρότερες αλλαγές που θα παρατηρήσει όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι του, με τη γενικότερη βελτίωση του μοντέλου να έχει πραγματική ουσία. Είναι πιο ποιοτικό σε σημαντικούς τομείς και για ακόμη μία φορά κερδίζει το αγοραστικό κοινό με απτές αποδείξεις, και όχι τεχνολογικές… υπερβολές. Το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου του ταιριάζει υπό όλες τις συνθήκες οδήγησης, ενώ ταυτόχρονα του χαρίζει έναν αέρα ξεγνοιασιάς και ευκολίας που δεν συναντάμε εύκολα στο segment των C-SUV.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...