Δοκιμή BMW i7 xDrive60 544 PS: Zero gravity

Μόλις κλείσει η πόρτα, οι νόμοι της φυσικής και τα στοιχεία της φύσης καταργούνται. Η νέα BMW i7 απομονώνει τους επιβάτες της σε μια απροσπέλαστη κάψουλα πολυτέλειας, άνεσης και μηδενικού άγχους!

  • -
  • -
Ισχύς544 PS
Ροπή745 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,7 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,80 kWh/100 km
με μια ματιά

Στη νεότερη εκδοχή της, η ναυαρχίδα της BMW καταφέρνει να τραβάει τα βλέμματα περισσότερο από ποτέ. Επιδεικνύει αστείρευτες ποσότητες άνεσης, πολυτέλειας και τεχνολογίας, ενώ στην ηλεκτρική version της, φροντίζει ώστε οι παραδοσιακές αξίες της Σειράς 7, να συνοδεύονται από το trend της εποχής. Ταχύτατη, με μεγάλη αυτονομία και ασύλληπτο uniqueness, αυτή η BMW ξεπερνά τα λόγια. Και τη φαντασία.

Η Σειρά 7 πάντα έδειχνε το πιο προηγμένο, πολυτελές και ποιοτικό πρόσωπο της BMW. Στην έβδομη γενιά της, έφτασε η ώρα για την μεγαλύτερη αλλαγή που έγινε ποτέ στο κορυφαίο sedan: την παρουσίαση της i7, που αποτελεί την ηλεκτρική εκδοχή της εμβληματικής limo με σήμα τη γαλανόλευκη προπέλα. Μαζί με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ήρθαν ακόμη περισσότερες αναβαθμίσεις σε όλα τα επίπεδα. Η i7 είναι μια βιτρίνα καινοτομίας, τεχνολογίας και πολυτέλειας, αλλά και μια ξεκάθαρη επίδειξη των δυνατοτήτων της εταιρείας.

Ύφος κυριαρχίας

Σε αισθητικό επίπεδο, η BMW i7 διχάζει. Το εμπρός τμήμα έχει έναν μονοκόμματο σχεδιασμό, δίνοντας ένα επιβλητικό ύφος στην τεράστια κατασκευή. Με μήκος στα 5.391 mm και πλάτος 1.950 mm, το πληθωρικό… εκτόπισμα του αυτοκινήτου είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητο. Η μάσκα σε συνδυασμό με τα φωτιστικά σώματα δύο επιπέδων, αλλά και τις «τετράγωνες» γραμμές, δημιουργούν ένα σύνολο που υπό προϋποθέσεις, θυμίζει μέχρι και Rolls-Royce, όπως αναφέρουν όσοι την έχουν παρατηρήσει από κοντά.

Στο πίσω μέρος οι τόνοι είναι πιο ήπιοι. Την παράσταση κλέβουν τα LED φωτιστικά σώματα με τα φανταστικά γραφικά που προσδίδουν έναν άλλο αέρα τις βραδινές ώρες. Παράλληλα, οι κλασικές αναλογίες ενός sedan με το αμάξωμα τριών όγκων ξεφεύγει από τα… SUV και coupe πρότυπα των ημερών, δίνοντας ένα αρχοντικό προφίλ που δίχως αμφιβολία, της ταιριάζει.

Τέλος, κοιτάζοντας τη νέα i7 από το πλάι, εισπράττεις το αίσθημα μιας… μασίφ κατασκευής που προκύπτει από τον ενιαίο σχεδιασμό χωρίς πολλά «νεύρα» να διατρέχουν τις επιφάνειες. Άλλωστε, το σημαντικό σε αυτές τις κατηγορίες οχημάτων, είναι οι δόσεις κυριαρχίας που αποπνέει το σχέδιο του αυτοκινήτου. Η επιβλητική εικόνα είναι πιο σημαντική προκειμένου να αντανακλάται το απαραίτητο κύρος. Κάτι το οποίο δεν συμβαδίζει πάντα με την εκλεπτυσμένη εμφάνιση.

Παίρνοντας θέση σε ένα ξεκάθαρα υποκειμενικό (αλλά και ταξικό) ζήτημα, μπορούμε να πούμε ότι η νέα 7άρα ανήκει σε μια κατηγορία αυτοκινήτων που πρέπει να δεις μπροστά σου για να αξιολογήσεις αντικειμενικά την εμφάνιση και αν σου αρέσει ή όχι. Μόνο έτσι μπορείς να συνειδητοποιήσεις τις τεράστιες διαστάσεις και να αντιληφθείς πλήρως τη φιλοσοφία της παρουσίας του, τον τρόπο με τον οποίο στέκεται στην άσφαλτο μηδενίζοντας οποιαδήποτε τετράτροχη δημιουργία κάθεται δίπλα του.

Detox!

Οι πόρτες της BMW i7 ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρικά. Μόλις το soft close «σφραγίσει» την καμπίνα, ο έξω κόσμος απομονώνεται. Στο εσωτερικό της 7άρας η πολυτέλεια είναι διάχυτη, όμως το σύγχρονο στοιχείο της τεχνολογίας ξεχωρίζει. Όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό, φτάνοντας στο όριο να «προσβάλλει» το προφίλ μιας καθαρόαιμης λιμουζίνας, αλλά σε σημείο που ξεκαθαρίζει ότι αυτή είναι η πιο προηγμένη BMW. Η παχιά μοκέτα στο πάτωμα σε κάνει να θέλεις να βγάλεις τα παπούτσια σου πριν περάσεις στο εσωτερικό, ενώ το περιβάλλον είναι τόσο προσεγμένο που υποσυνείδητα αναρωτιέσαι αν έπρεπε να αλλάξεις ρούχα πριν μπεις.

Το μεταξόνιο των 3.215 mm επιτρέπει να κάτσεις σταυροπόδι ακόμη κι αν είσαι δύο μέτρα, πίσω από το κάθισμα του οδηγού που θα μπορούσε εύκολα να έχει ίδιο ύψος. Το κεντρικό τούνελ μετάδοσης υπενθυμίζει πως εκτός από την αμιγώς ηλεκτρική i7, υπάρχουν και εκδόσεις με θερμικό κινητήρα, όμως η ευρυχωρία είναι τέτοια που δεν δημιουργείται πρόβλημα. Η σημαντικότερη θέση στην BMW i7 όμως, είναι σίγουρα η πίσω δεξιά, αφού το πιθανότερο είναι ότι εκεί θα κάθεται ο ιδιοκτήτης της. Στην πόρτα υπάρχει μια οθόνη αφής 5,5 ιντσών η οποία προσφέρει πρόσβαση στις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Ελέγχεις τον κλιματισμό, επιλέγεις τι είδος μασάζ επιθυμείς και σε ποιο σημείο του σώματος, ρυθμίζεις τα θερμαινόμενα/αεριζόμενα καθίσματα, κλείνεις ή ανοίγεις τα ηλεκτρικά κουρτινάκια, αλλάζεις μουσική, αυξομειώνεις τη θερμοκρασία του κλιματισμού… με τη λίστα των δυνατοτήτων να είναι ατελείωτη. Επιπλέον, σετάρεις ακριβώς και τη θέση του καθίσματος, η οποία ρυθμίζεται σε πολύ μεγάλο εύρος. Μπορείς ακόμη να ρίξεις το κάθισμα του συνοδηγού και να απλώσεις τα πόδια σου στην πλάτη!

Η συγκεκριμένη λειτουργία αφορά μόνο τον πίσω δεξιά επιβάτη και δημιουργεί θέση που θυμίζει lounge πολυθρόνα, σχεδόν σε στάση… ύπνου και με τα πόδια σε έκταση. Εννοείται ότι υπάρχει μεσαίο υποβραχιόνιο το οποίο διαθέτει αποθηκευτικό χώρο, ποτηροθήκες και δύο θύρες USB-C για φόρτιση (υπάρχουν αντίστοιχες και στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων). Στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού υπάρχει και η BMW Theater Screen, μια οθόνη ανάλυσης 8Κ και διάστασης 31,3 ιντσών που ξεδιπλώνεται από την οροφή, η οποία όμως δεν περιλαμβανόταν στον εξοπλισμό του μοντέλου δοκιμής. Η οπτικοακουστική εμπειρία ολοκληρώνεται με το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Surround System των… 1.965 (!) Watt, με 36 ηχεία μεταξύ των οποίων τα τέσσερα, στην οροφή.

Διαθέτει τεχνολογία 4D με τον ήχο να έρχεται από όλες τις κατευθύνσεις και το μπάσο να καταλήγει ακόμη και στα καθίσματα, βάζοντας τον ακροατή κυριολεκτικά μέσα στη συχνότητα. Ωστόσο, ενώ η απόδοση είναι κορυφαία, δεν μας εντυπωσίασε τόσο όσο περιμέναμε ύστερα από την ανάγνωση των προδιαγραφών. Κλείνοντας, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός φαίνεται ότι έχει μελετηθεί στο έπακρο καθώς είναι -το λιγότερο- εντυπωσιακός. Τα χρώματα εναλλάσσονται ανάλογα με το στυλ που επιλέχθηκε, ενώ ακολουθούν και βασικές λειτουργίες. Για παράδειγμα, κόκκινο φως «τρέχει» κατά μήκος της κονσόλας όταν ενεργοποιηθούν τα alarm! Αδιαμφισβήτητο highlight η εφαρμογή λεπτών λωρίδων LED μέσα στην γυάλινη ηλιοροφή που απογειώνουν την αίσθηση κατά τις βραδινές ώρες.

Από τη θέση του οδηγού

Στο εμπρός μέρος, τα στοιχεία της άνεσης και της πολυτέλειας διατηρούνται στο ακέραιο. Το ίδιο και η ψηφιακή εμπειρία. Μπροστά στα μάτια του οδηγού ξεδιπλώνονται δύο εντυπωσιακές οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα πολυμέσων. Η κυρτή BMW Curved Display οθόνη αφής του infotainment έχει διάσταση 14,9 ιντσών και εκπληκτική ανάλυση, όπως και ταχύτητα απόκρισης. Η ματ επιφάνεια δυσκολεύει τη δημιουργία δακτυλικών αποτυπωμάτων, γεγονός που… ξαλαφρώνει τους ψυχαναγκαστικούς, ενώ το λογισμικό BMW Operating System 8 είναι λειτουργικό.

Το κεντρικό μενού φιλοξενεί πάρα πολλά εικονίδια που ίσως προκαλέσουν… χάος στο μυαλό όποιου το χειρίζεται για πρώτη φορά, όμως τελικά αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύχρηστο αν του αφιερώσεις λίγη ώρα εκμάθησης. Στην αρχική οθόνη μπορούν να τοποθετηθούν widgets με διάφορες συντομεύσεις και το περιστροφικό χειριστήριο iDrive απλοποιεί τη διαδικασία του χειρισμού. Φυσικά υποστηρίζεται ασύρματο Apple CarPlay, ενώ ενσωματώνεται και gesture control για βασικές λειτουργίες μέσω χειρονομιών, όπως αυξομείωση της έντασης ή αλλαγή ραδιοφωνικού σταθμού.

Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, προσεγμένη ακόμη και στις μικρότερες λεπτομέρειες. Δεν θα συναντήσεις υλικό που δεν ικανοποιεί σε αίσθηση, ούτε καν σε σημείο που θα παρατηρηθεί ατέλεια. Κάποιοι θα σκεφτούν ότι είναι δεδομένο στην συγκεκριμένη κατηγορία τιμής, όμως θα τους διαβεβαιώσουμε ότι… δεν είναι. Ακόμη και οι θήκες είναι ντυμένες με ποιοτική επένδυση που σε πείθει για τη δουλειά που έκαναν οι σχεδιαστές. Τα κρυστάλλινα χειριστήρια για το iDrive και τα καθίσματα προσφέρουν ακόμη πιο upper class αύρα και οι μάλλινες επενδύσεις του αυτοκινήτου δοκιμής από κασμίρ, προσφέρουν φανταστική αίσθηση.

Ανήκουν στον κατάλογο της BMW Individual και αποτελούν μια πιο… eco friendly επιλογή συγκριτικά με τα παραδοσιακά δερμάτινα καθίσματα, η οποία μάλιστα δεν «χάνει» καθόλου σε πρεστίζ. Αν κάτι δεν μας άρεσε στο εσωτερικό της BMW i7, αυτό είναι η λωρίδα χειριστηρίων κάτω από την οθόνη αφής. Φιλοξενεί λειτουργίες όπως το άνοιγμα για το ντουλαπάκι συνοδηγού, το ξεθόλωμα των παρμπρίζ και τα alarm, όμως μερικές φορές απαιτεί πολύ μεγαλύτερη πίεση από το δάχτυλο προκειμένου να «λάβει» την εντολή. Κυρίως στον διακόπτη των alarm.

Ξεφεύγοντας από το χρηστικό κομμάτι που δεν μας ικανοποίησε, τη θεωρούμε πολύ όμορφη, όπως και την ενσωμάτωση των αεραγωγών από πίσω της. Είναι πλήρως καμουφλαρισμένοι και ο αέρας διαχέεται εξαιρετικά από διακριτικές σχισμές. Ανάμεσα στα highlights του κλιματισμού είναι ότι όταν ενεργοποιούνται τα θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαίνεται και η επιφάνεια στο υποβραχιόνιο αλλά και το πάνελ των θυρών, σημεία που ακουμπάνε τα δύο χέρια. Τέτοια προσοχή στη λεπτομέρεια! Φυσικά διατίθεται και θερμαινόμενο τιμόνι, αλλά και αεριζόμενα καθίσματα για το καλοκαίρι, ενώ όπως και τα πίσω, διαθέτουν λειτουργία μασάζ.

Yacht με επιδόσεις cigarette

Κοιτάζοντας την BMW i7 xDrive60 και αναλογιζόμενος τον όγκο της, δύσκολα μπορείς να πιστέψεις πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί. Το σχεδόν 5,4 μέτρων αμάξωμα κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με συνδυαστική απόδοση 544 ίππων και 745 Nm ροπή. Η απόδοση είναι εκπληκτική, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 4,7 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με την BMW.

γλυκά
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ανάρτηση
  • Τεχνολογία
  • Χώροι
  • Πολυτέλεια
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Προσοχή στη λεπτομέρεια
  • Επιδόσεις
  • Αυτονομία
  • Ταχύτητα φόρτισης
ξινά
  • Αμφιλεγόμενη αισθητική
  • Τεράστιες διαστάσεις

Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport υπάρχει και λειτουργία Launch Control, ενώ ένα paddle με την επιγραφή “Boost” στο αριστερό τμήμα του οδηγού δίνει ταχεία πρόσβαση στο Sport, «ξεκλειδώνοντας» και τους 544 ίππους, αφού στα υπόλοιπα προγράμματα οδήγησης η ισχύς είναι μειωμένη. Στην πράξη, η επιτάχυνση είναι καταιγιστική και διατηρείται σχεδόν αμείωτη ακόμη και πάνω από τα 150 km/h, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240 km/h. Φυσικά η κίνηση μεταδίδεται και στους δύο άξονες, ενώ δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων, παρά μόνο μια και μοναδική σχέση μετάδοσης.

Δρομέας μεγάλων αποστάσεων

Αν και αμιγώς ηλεκτρικό, η φύση αυτών των αυτοκινήτων επιβάλλει υψηλές δυνατότητες στο ταξίδι. Η BMW εφοδίασε την i7 με μπαταρία… 101,7 kWh για να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση, η οποία μπορεί να προσφέρει έως και 625 χιλιόμετρα αυτονομίας σε ιδανικές συνθήκες. Πάντα  σύμφωνα με την BMW... Στην πράξη υπολογίστε περίπου 430 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, όπως διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στις 24 kWh ανά 100 km, ένα πολύ καλό νούμερο βάζοντας στην εξίσωση τις διαστάσεις, το βάρος αλλά και τους 544 ίππους που σε προκαλούν συνεχώς.

Αναφορικά με τη φόρτιση, υποστηρίζονται έως 22 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα AC χάρη στον αναβαθμισμένο On-Board Charger. Σε ταχυφορτιστή DC (συνεχόμενου ρεύματος) μπορεί να τραβήξει έως 195 kW. Σε αυτές τις συνθήκες, 34 λεπτά αρκούν για να φτάσει η μπαταρία στο 80% της πληρότητάς της. Στη δοκιμή μας συνδεθήκαμε σε πολύ ισχυρό φορτιστή με χαμηλό ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας (κάτω από 15%) και είδαμε να δέχεται έως και 170 kW, αναπληρώνοντας ταχύτατα το ρεύμα στον συσσωρευτή.

Μαγικό χαλί!

Οδηγώντας την BMW i7, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι το εκπληκτικό επίπεδο άνεσης που προσφέρει. Η στάνταρ αερανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και αισθάνεσαι σαν να μεσολαβεί ένα στρώμα αφρού ανάμεσα στον δρόμο και το αμάξωμα. Καμία κακοτεχνία στο οδόστρωμα δεν είναι ικανή να διαταράξει την ησυχία της καμπίνας, ακόμη και στην ελληνική άσφαλτο.

Οι τεράστιοι τροχοί των 21 ιντσών έχουν αρκετό προφίλ για να μην υπάρχουν ξερές αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες, με τους επιβάτες να βρίσκονται μόνιμα σε μια κατάσταση… ζεν. Ταξιδεύοντας η ποιότητα κύλισης είναι δύσκολο να αποδοθεί με λέξεις. Κινείται τόσο αέρινα που αδυνατείς να πιστέψεις ότι γυρνάνε τροχοί κάτω από το αμάξωμα. Νιώθεις ότι αιωρείται πάνω από την άσφαλτο! Η ηχομόνωση δεν επιτρέπει σε κανέναν θόρυβο, κύλισης ή αεροδυναμικό, να σπάσει τα όρια της καμπίνας. Το σύνολο είναι προσεκτικά ραφιναρισμένο μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας. Και εννοείται ότι η αερανάρτηση μπορεί να προσφέρει… διττό χαρακτήρα στην i7, όταν ο οδηγός επιλέξει το προφίλ Sport.

Κάνοντας χρήση του συγκεκριμένου προγράμματος, το τιμόνι αποκτά βάρος, το γκάζι τάχιστη απόκριση, οι κινητήρες αποδίδουν και τους 544 ίππους, και τα καθίσματα σφίγγουν το σώμα των επιβατών. Διαθέτει ακόμη και ενεργές αντιστρεπτικές που συνδέονται και αποσυνδέονται από το αμάξωμα, προσφέροντας καλύτερη άνεση ή πιο αποτελεσματικό έλεγχο του αμαξώματος για μειωμένο body roll και καλύτερη αίσθηση από το μπροστινό μέρος, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης.

Στο Sport λοιπόν, η i7 δεν μετατρέπεται σε M5, όμως γέρνει ελάχιστα και μπορείς να κινηθείς γρήγορα. ‘Έως πολύ γρήγορα θα λέγαμε… Η πρόσφυση είναι ανεξάντλητη, όμως ο σκοπός της γερμανικής λιμουζίνας δεν είναι σχεδιασμένη για να περνάει με μεγάλη ταχύτητα από τις στροφές. Άλλωστε ζυγίζει 2.800 kg (με τον οδηγό), τα οποία μπορεί να μην τα νιώθεις στο έπακρο, όμως δεν παύουν να υπάρχουν.

Η αίσθηση από το τιμόνι είναι αρκετά θολή καθώς οι μηχανικοί της BMW προτίμησαν να δώσουν έμφαση στην απόλυτα stress-free οδήγηση με μηδενικές δονήσεις, όπως κι αν είναι το ανάγλυφο του δρόμου. Τιμώντας το DNA της γαλανόλευκης προπέλας όμως, η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης είναι πολύ καλή. Το ίδιο και των φρένων, στοιχείο που σπανίζει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Να πούμε ότι το σύστημα πέδησης αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και μονοπίστονες πίσω, με εξαιρετική απόδοση και αντοχή.

Εντός πόλης η BMW i7 είναι απρόσμενα ευέλικτη, με βάση πάντα το μήκος των σχεδόν 5,4 μέτρων και το τεράστιο πλάτος. Είναι ευκολοδήγητη και η τετραδιεύθυνση βοηθάει πολύ, αφού οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός έως και 3,5 μοίρες κάνοντας την κίνηση στα στενά των αστικών κέντρων, ευκολότερη. Στις υψηλότερες ταχύτητες η τετραδιεύθυνση λειτουργεί αντίστροφα. Στρίβει τους πίσω τροχούς στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, βοηθώντας στη σταθερότητα του οχήματος.

συμπέρασμα

Με αρχική τιμή στις 162.150 €, η BMW i7 xDrive60 είναι προφανές ότι απευθύνεται σε λίγους. Με βάση τον configurator της BMW, μια αντίστοιχη με το μοντέλο δοκιμής ξεπερνά ακόμη και τις 210.000 €, αν προσθέσεις επιπλέον εξοπλισμό και ειδικά πακέτα. Πρόκειται για μια εκπληκτική λιμουζίνα, ένα πραγματικά πολυτελές αυτοκίνητο που τοποθετείται στο κορυφαίο σκαλοπάτι της αυτοκίνησης σε ό,τι έχει να κάνει με τις τεχνολογίες, την άνεση, την ποιότητα και το image. Τα ποσά αυτά δεν λένε απολύτως τίποτα στο κοινό που απευθύνεται, οπότε η δική μας άποψη για την τιμή, περισσεύει.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...