Δοκιμή Mercedes-Benz A 200: All-star!

Παραμένοντας διαχρονική και σταθερή αξία στην κατηγορία, η νέα Mercedes-Benz Α-Class ανανεώθηκε όσο επιβάλλουν οι καιροί…

  • -
  • -
Ισχύς177 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)133,0 gr/km
με μια ματιά

Οδηγούμε την ανανεωμένη και αναβαθμισμένη Mercedes-Benz A-Class και συγκεκριμένα στην εισαγωγική της έκδοση με τον 1.300άρη κινητήρα, ο οποίος ενισχύεται με την παρουσία ενός συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.

Όσοι μεγαλύτεροι σε ηλικία θα θυμούνται πως η A-Class ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της ως MPV για να μεταμορφωθεί ολοκληρωτικά το 2012 και να περάσει στην κατηγορία των hatchback. Φυσικά, συγκαταλέγεται ανάμεσα στις premium επιλογές του segment και δεν είναι υπερβολή πως παραδοσιακά αποτελούσε τον ιδανικό τρόπο για να πραγματοποιήσει κάποιος την είσοδο του στην πολυτελή κόσμο της Mercedes-Benz. Σήμερα, και συγκεκριμένα τέσσερα χρόνια μετά την αποκάλυψης της τέταρτης γενιάς, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για ένα απαραίτητο φρεσκάρισμα, με στόχο να διατηρηθεί σε θέση ισχύος στην κατηγορία. Με δεδομένη την επιτυχία και τη διαχρονικότητα του μοντέλου, οι Γερμανοί τεχνικοί προχώρησαν σε λεπτές παρεμβάσεις, προσθέτοντας όμως ισχυρές δόσεις τεχνολογίας και πολυτέλειας. Η έκδοση που δοκιμάζουμε και τοποθετείται στη βάση της γκάμας της A-Class, συνοδεύεται πλέον από το χαρακτηριστικό Α200 και εφοδιάζεται με το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1,3 λίτρων. Ο σημαντικότερος νεοτερισμός στη νεότερη εκδοχή εντοπίζεται στην παρουσία ενός ήπια υβριδικού συστήματος, το οποίο και ενισχύει τον κινητήρα αυξάνοντας υπό συνθήκες την απόδοση, αλλά και την αποδοτικότητα του συνόλου. 

Σχεδίαση - Αμάξωμα

Η A-Class αποτελεί σταθερή αξία στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων, έχοντας γνωρίσει σημαντική εμπορική επιτυχία. Ειδικότερα η 4η γενιά διέθετε ενισχυμένα νεανικά χαρακτηριστικά, κάνοντας στροφή και σε χαμηλότερο ηλικιακά κοινό. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η σχεδίαση της εξακολουθεί και παραμένει επίκαιρη, στοιχείο που επέτρεψε στους Γερμανούς τεχνικούς να μην προχωρήσουν σε ριζοσπαστικές αλλαγές… Έτσι, για να διαπιστώσεις τις διαφορές της ανανεωμένης εκδοχής πρέπει νωρίτερα να έχεις μελετήσει καλά το presskit Το εμπρός κεκλιμένο καπό με τα δύο χαρακτηριστικά power domes και το επιβλητικό ρύγχος διατηρούνται απαράλλαχτα και εξακολουθούν να αποπνέουν δυναμισμό. Πλέον, συνδυάζονται με τις νέες γρίλιες του ψυγείου, που έχουν μοτίβο σε σχήμα αστεριού. Μάλιστα, στις πιο πλούσιες εκδόσεις, η συγκεκριμένη λεπτομέρεια είναι χρωμιωμένη.

Ελαφρώς διαφοροποιημένα είναι τα φωτιστικά σώματα που κάνουν χρήση τεχνολογίας LED, αλλά και ο προφυλακτήρας χαμηλά. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα εφοδιάζονται και αυτά με τη σειρά τους με τεχνολογία LED, ενώ μικρές λεπτομέρειες έχουν αλλάξει και στον προφυλακτήρα. Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, που στην περίπτωση της δικής μας λευκής A-Class έχουν διάσταση 18 ιντσών. Συνολικά, η εικόνα της παραμένει φρέσκια, αποπνέοντας  δυναμισμό και διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό το νεανικό της χαρακτήρα. 

Δείτε ακόμη: Πόσο κοστίζει η φθηνότερη Mercedes-Benz στην Ελλάδα; 

Εσωτερικό - χώροι

Η αύρα και το πολυτελές περιβάλλον του εσωτερικού είναι στοιχεία που έχουν καθιερώσει και τοποθετήσει την A-Class στις premium επιλογές της κατηγορίας. Η κομψότητα, η διαχρονική αισθητική της Mercedes-Benz και το απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον χαρακτηρίζουν την καμπίνα των επιβατών. Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα είναι κορυφαία, και ουσιαστικά αντίστοιχο με αυτό που περιμένεις από ένα μοντέλο της γερμανικής εταιρείας. Κύριο χαρακτηριστικό της… «αρχιτεκτονικής» της κεντρικής κονσόλας είναι οι δύο οθόνες σε διάσταση 10,25 ιντσών, που μοιάζουν να αποτελούν μία ενιαία μονάδα. Η κεντρική φιλοξενεί την τελευταία γενιά του συστήματος MBUX και συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, όντας εύχρηστη.

Όσοι έχουν βρεθεί κατά καιρούς σε κάποιο μοντέλο της Mercedes-Benz θα παρατηρήσουν πως πλέον έχει καταργηθεί το χαρακτηριστικό pad ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, με το οποίο μέχρι πρότινος διαχειριζόταν κανείς την οθόνη αφής. Στη θέση του υπάρχει ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος και η λειτουργία του συστήματος πολυμέσων γίνεται μέσω της οθόνης αφής, αλλά και από τα χειριστήρια στο τιμόνι. Τα τελευταία υιοθετούν και αυτά με τη σειρά τους την τεχνολογία αφής και αποδεικνύονται πρακτικά. Ευδιάκριτη και ευχάριστη αλλαγή, αποτελεί το νέο τιμόνι με τη σχετικά μικρή διάμετρο, το οποίο μάλιστα από το βασικό εξοπλισμό διαθέτει επένδυση με δέρμα νάπα!

Τον high tech χαρακτήρα της ανανεωμένης A-Class αναδεικνύει και ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, που προσφέρει τρία στιλ προβολής (Classic, Sport, Discreet) και επτά διαφορετικά χρωματισμούς! Μάλιστα, το ίδιο ισχύει και για τον φωτισμό της καμπίνας, ο οποίος προσφέρει τη δυνατότητα χρωματικής εξατομίκευσης και χαρίζει μία φουτουριστική αισθητική στο εσωτερικό τις νυκτερινές ώρες. Όπως είναι λογικό, χωροταξικά δεν υπάρχουν αλλαγές με το γερμανικό μοντέλο να τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες, με τον χώρο αποσκευών να παραμένει περιορισμένος στα 350 lt. Σημαντικό μέρος της ανανέωσης αφορά το τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου, το οποίο και έχει ενισχυθεί με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η Mercedes-Benz σήμερα, τόσο σε επίπεδο ψυχαγωγίας όσο και φυσικά ασφάλειας. Όπως για παράδειγμα η αναβαθμισμένη υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας, αλλά και η επόμενη γενιά του πακέτου στάθμευσης που προσφέρει προβολή 360 μοιρών με τρισδιάστατες εικόνες. 

Δείτε ακόμη: Μάθε τα πάντα για τη νέα Mercedes-Benz E-Class! 

Τεχνική σκοπιά

Η Mercedes-Benz έχει χαράξει μία συγκεκριμένη στρατηγική τα τελευταία χρόνια, προχωρώντας με ταχύτατους ρυθμούς το πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Δεν είναι τυχαίο, πως ήδη προσφέρει πληθώρα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, την ώρα που η συντριπτική πλειονότητα των συμβατικών εκδόσεων ενισχύονται με την παρουσία υβριδικών συστημάτων. Η A-Class δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση και εκτός από τις εκδόσεις που κάνουν χρήση plug-in τεχνολογίας, όλες οι βενζινοκίνητες διαθέτουν ήπιο υβριδικό σύστημα. Έτσι και στην βασική Α200, ο γνωστός μας υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος κινητήρας των 1.300 cc συνδυάζεται πλέον με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V με ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια.

H παρουσία του βελτιώνει τη λειτουργία του συστήματα Start & Stop, μειώνοντας τους κραδασμούς και τους θορύβους κατά την εκκίνησης. Επιπλέον, επιτρέπει τη λειτουργία coasting με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης απενεργοποιημένο. Η ανάκτηση της ενέργειας γίνεται κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης αποθηκεύοντας την στη μπαταρία των 48V. Η ενέργεια που παράγεται με αυτό τον τρόπο αξιοποιείται κατά την επιτάχυνση από στάση, ενισχύοντας το θερμικό μοτέρ με 14 επιπλέον ίππους. Ο κινητήρας που αποδίδει 163 ίππους και 270 Nm ροπή στην Α200 συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων της Mercedes-Benz.

H παρουσία του υβριδικού συστήματος είναι εμφανής κατά τη διάρκεια του coasting, ενώ βελτιστοποιημένη είναι η λειτουργία του start & stop, η οποία γίνεται ανεπαίσθητα χωρίς να μεταφέρονται κραδασμοί στην καμπίνα των επιβατών. Η προσθήκη του δεν εγγυάται τη χαμηλή κατανάλωση, αφού η μέση τιμή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το… βάρος του δεξιού ποδιού του οδηγού. Με το πρόγραμμα eco και σε χαλαρό ρυθμό είδαμε νούμερα κοντά στα 6,5 lt/100 km, νούμερο που αυξήθηκε σημαντικά όταν αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε και τους 163 ίππους του κινητήρα. Μία μέση τιμή κοντά στα 8 lt/100 km είναι η πιο ρεαλιστική… 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz GLC 220d

Οδική συμπεριφορά

Ως γνήσιος γόνος της Mercedes-Benz, η Α200 ξεχωρίζει για την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το επίπεδο άνεσης είναι κορυφαίο και νομίζεις ότι βρίσκεσαι στην καμπίνα ενός μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας. Η πολύ καλή ηχομόνωση, σε συνδυασμό με τα νέα ηχομονωτικά παράθυρα, ελαχιστοποιούν το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό και σε προδιαθέτει να ταξιδέψεις ξεκούραστα χωρίς να υπολογίζεις τον αριθμό των χιλιομέτρων. Η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί ιδανικά στη λεπτή γραμμή άνεσης-δυναμικών χαρακτηριστικών. Οι περισσότερες κακοτεχνίες φιλτράρονται με άνεση, και μάλιστα παρά τις ζάντες των 18 ιντσών που διέθετε το μοντέλο δοκιμής.

Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η λειτουργία του κινητήρα, που χαρακτηρίζεται για τη ζωντάνια του. Έχει ικανοποιητική δύναμη και γραμμική απόδοση στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Τα 8,2 sec για τη διαδικασία του 0-100 km/h μαρτυρούν του λόγου το αληθές, ενώ η ροπή των 270 Nm φροντίζει να έχεις άμεση απόκριση στο γκάζι τη στιγμή που θα τη χρειαστείς. Αρωγός σε αυτή την αίσθηση είναι το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο των επτά σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά σφικτή κλιμάκωση. Γενικότερα ξεχωρίζει για το υψηλό επίπεδο άνεσης που προσφέρει, τη ραφιναρισμένη λειτουργία του, όντας και σχετικά άμεσο στις αλλαγές ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Σχεδίαση εσωτερικού
  • Τεχνολογίες
  • Κινητήρας
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Χώρος αποσκευών

Η ρύθμιση της ανάρτησης που αναφέραμε παραπάνω, δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό που της αποδίδουμε στον επαρχιακό δρόμο, και μάλιστα παρά τη χρήση ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και ουσιαστικά ελέγχει απόλυτα τις αντιδράσεις της Α-Class στις στροφές. Σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Στις μέτριες και γρήγορες στροφές μπορεί να κουβαλήσει πολλά χιλιόμετρα στο εσωτερικό τους, χωρίς το πίσω μέρος να έχει την τάση να γλιστρήσει. Στις πιο κλειστές στροφές και σε περίπτωση υπερβολής το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις το μπροστινό σύστημα ξεχωρίζει για την ακρίβεια του και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Φυσικά, δεν διακρίνεται για τον σπορ χαρακτήρα της, αλλά σε συνδυασμό με το καλό (αν και ελαφρύ για τα γούστα μας) σύστημα διεύθυνσης και τα αποδοτικά φρένα, δημιουργείται ένα σύνολο που αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματικό και εν τέλει ευχάριστο!

συμπέρασμα

Η A-Class αποτελεί σταθερή αξία στην κατηγορία. Η διαχρονικότητα που την χαρακτηρίζει καθιστά απόλυτα φυσιολογική την απόφαση της Mercedes να την ενισχύσει και όχι να την διαφοροποιήσει σημαντικά. Η λογική της ανάδειξης του οικολογικού της χαρακτήρα και ο εμπλουτισμός της με ότι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα η γερμανική εταιρία στα ράφια, ήταν η πλέον ενδεδειγμένη λύση. Το χρηματικό αντίτιμο είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το παρελθόν, αλλά εμπλουτισμένη με πληθώρα τεχνολογιών και πλούσιο εξοπλισμό, τοποθετείται ένα κλικ πάνω στην κατηγορία, όντας σήμερα ένα πολυτελές χάτσμπακ. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...