Δοκιμή Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI 150PS: Υποκατάστατο… [video]

Το Skoda Fabia δεν προσφέρεται εδώ και χρόνια σε έκδοση RS και αυτή με τα διακριτικά «Monte Carlo» είναι η πλέον σπορ εκδοχή του τσέχικου σούπερμινι.

  • -
  • -
με μια ματιά

Δοκιμάζουμε το ισχυρότερο Skoda Fabia της νεότερης γενιάς, το οποίο εφοδιάζεται με τον γνωστό 1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο TSI των 150 ίππων και συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πόσο σπορ αποδεικνύεται στην πράξη;

Στην εποχή του εξηλεκτρισμού και των φιλικών προς το περιβάλλον κατασκευών, τα hot hatch ή αλλιώς τα… «καυτά σούπερμινι» αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Οι εξαιρέσεις είναι ελάχιστες και ουσιαστικά πρόκειται για μία κατηγορία που συγκεντρώνει μικρό ενδιαφέρον από τις εταιρείες. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στην περίπτωση της Skoda, η οποία μέχρι και πριν από μία δεκαετία διέθετε το Fabia με τα διακριτικά RS. Μπορεί να μην αποτελούσε την πλέον σκληροπυρηνική κατασκευή της κατηγορίας, αλλά σίγουρα συγκέντρωνε σημαντικό οδηγικό ενδιαφέρον. Την ίδια περίοδο, και συγκεκριμένα το 2011, η Skoda λάνσαρε για πρώτη φορά την έκδοση «Monte Carlo», η οποία σήμερα τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του Fabia.

Φυσικά, δεν πρόκειται για ένα καθαρόαιμο hot hatch, αλλά για μία έκδοση με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, ενισχυμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και σπορ αισθητικές πινελιές. Στο αμάξωμα του Fabia 4ης γενιάς, η έκδοση Monte Carlo είναι διαθέσιμη με δύο κινητήρια σύνολα. Συγκεκριμένα, τον 1.000άρη TSΙ των 110 ίππων, αλλά και τον γνωστό TSI των 1.500 cc απόδοσης 150 ίππων. Η εκδοχή που δοκιμάζουμε είναι αυτή με τον ισχυρότερο κινητήρα της σειράς, ο οποίος μάλιστα συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Skoda Enyaq Coupe RS iV

Σχεδίαση αμαξώματος

Οι εκδόσεις RS της Skoda έχουν συγκεκριμένα στοιχεία που προδίδουν το χαρακτήρα και ουσιαστικά την ταυτότητα τους. Και δεν αναφερόμαστε στα μηχανικά μέρη, αλλά στην αισθητική του αμαξώματος. Στην περίπτωση του… ειδικού Monte Carlo, οι αλλαγές μπορεί να μην τόσο έντονες, αλλά του επιτρέπουν να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες μικρότερες εκδόσεις. Οι πρώτες διαφοροποιήσεις εντοπίζονται σε μία σειρά από μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα στο αμάξωμα. Συγκεκριμένα, οι πιο ευδιάκριτες αλλαγές είναι τα μικρά στοιχεία στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, τα νέα μαρσπιέ, η αεροτομή στην 5η πόρτα και ο εντυπωσιακός διαχύτης.

Οι μαύροι τροχοί με την αεροδυναμική σχεδίαση, στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής έχουν διάσταση 18 ιντσών και δένουν αρμονικά με το σύνολο. Μάλιστα, η απόχρωση τους ταιριάζει απόλυτα με τη διχρωμία του αμαξώματος, τις σκουρόχρωμες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία, αλλά και τα φιμέ τζάμια. Στοιχεία που συνολικά το καθιστούν ακόμα πιο δυναμικό. Τα λογότυπα «Monte Carlo» στα εμπρός φτερά έρχονται απλά για να επιβεβαιώσουν την ταυτότητα του. Σε κάθε περίπτωση, το «αγριεμένο» Fabia σε προδιαθέτει ευχάριστα με την εικόνα του, όντας νεανικό και σπορ. 

Εσωτερικό – Χώροι

Οι καταβολές και ο σπορτίφ χαρακτήρας της κατασκευής είναι το ίδιο έντονος και στην καμπίνα των επιβατών. Η σημαντικότερη και ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στα μονοκόμματα τύπου μπάκετ καθίσματα. Διαθέτουν εξαιρετική αισθητική, ενώ προσφέρουν αντίστοιχου επιπέδου πλευρική στήριξη αγκαλιάζοντας ιδανικά το σώμα των εμπρός επιβατών. Ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα τριάκτινο flatbottom τιμόνι με χοντρή στεφάνη και δερμάτινη επένδυση, το οποίο έχει πολύ καλή αίσθηση. Ο δυναμικός χαρακτήρας του Fabia Monte Carlo αναδεικνύεται περαιτέρω με την περίτεχνη τοποθέτηση κόκκινων πινελιών σε διάφορα σημεία του εσωτερικού, αλλά και με τα τμήματα στην κεντρική κονσόλα που έχουν καλυφθεί από υλικό που θυμίζει ανθρακόνημα.

Δείτε ακόμη: Ένα Skoda Favorit ακίνητο στην Αθήνα 30 χρόνια, πόσο πουλήθηκε; 

Μία επιπλέον μοναδικότητα που συναντάμε στην κορυφαία έκδοση του Fabia, αποτελεί μία συγκεκριμένη δυναμική ψηφιακή απεικόνιση στον πίνακα οργάνων σε διάσταση 10,25’’, ο οποίος γενικότερα χαρακτηρίζεται από σημαντικές δυνατότητες παραμετροποίησης. Από εκεί και πέρα, στοιχεία όπως η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, η σύγχρονη εικόνα της καμπίνας, οι άφθονοι χώροι στο εσωτερικό και ο κορυφαίος βαθμός πρακτικότητας διατηρούνται στο ακέραιο στην έκδοση MonteCarlo. Επιπλέον, το ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο εξοπλισμού που την συνοδεύει είναι πιο πλούσιο από την πλειονότητα των εκδοχών του Fabia. Γεγονός που δικαίως το τοποθετεί στην κορυφή της γκάμας του τσέχικου σούπερμινι και δικαιολογεί την αυξημένη τιμή του. 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

H έκδοση του Skoda Fabia με τα διακριτικά Monte Carlo είναι διαθέσιμη με δύο γνωστά κινητήρια σύνολα. Πιο συγκεκριμένα, προσφέρεται με τον 1.000άρη TSI των 110 ίππων, αλλά και αυτόν των 1.500 cc απόδοσης 150 ίππων. Η συγκεκριμένη εκδοχή, η οποία και είναι η ισχυρότερη της σειράς, συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Αυτό ακριβώς το… «πακέτο» διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής, συνδυασμό που έχουμε γνωρίσει σε αρκετά μοντέλα του Group στο παρελθόν. Ο κινητήρας με την τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων έχει να αντιμετωπίσει στην περίπτωση της Fabia ένα αμάξωμα με βάρος της τάξεως των 1.360 kg και στην πράξη καταφέρνει να το κινεί εξαιρετικά σβέλτα! Είναι χαρακτηριστικό, πως για τα πρώτα 100 km από στάση χρειάζονται μόλις 8 sec, νούμερο που πριν από μερικές δεκαετίες θα το τοποθετούσε ανάμεσα στα κορυφαία hot hatch. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Καθίσματα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πρακτικότητα
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Απουσία paddles

Οδική συμπεριφορά

Οι προδιαγραφές μπορεί να θυμίζουν αντίστοιχες κατασκευές του παρελθόντος, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι σε προδιαθέτουν ευχάριστα. Εξάλλου, δεν είναι μακριά οι εποχές που αρκούσαν 100 ίπποι, αλλά και βάρος κάτω από τον ένα τόνο για να απολαύσεις μία φιδωτή διαδρομή. Στην περίπτωση του Fabia Monte Carlo νιώθεις ευχάριστα από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Και σε αυτό ευθύνονται τα εξαιρετικά τύπου μπάκετ καθίσματα, τα οποία συμβάλλουν στην πολύ καλή θέση οδήγησης. Μπορεί το αυτόματο κιβώτιο να μην ακούγεται ως η ιδανική επιλογή για όσους ενθουσιώδεις, αλλά η σφικτή του κλιμάκωση αναδεικνύει περαιτέρω τις αρετές του κινητήρα.

Αυτός εξακολουθεί να διακρίνεται για τη γραμμική του λειτουργία στο μεγαλύτερο εύρος στροφών χαρίζοντας ζωντάνια στο Fabia. Η απόκριση είναι πολύ καλή από χαμηλά, με τα 250 Nm ροπή να φροντίζουν για αυτό σχεδόν από τις 1.500 rpm. Μάλιστα, είναι ιδιαίτερα θετικό πως επιταχύνει χωρίς κομπιάσματα μέχρι και τις 6.500 rpm, οπότε και το αυτόματο κιβώτιο επιλέγει την επόμενη σχέση. Την ίδια ώρα, οι γρήγορες αλλαγές του διπλοσύμπλεκτου σαζμάν του προσφέρουν εξαιρετική επιτάχυνση χωρίς δισταγμούς όσο διατηρείς το πόδι στο πάτωμα. Όσον αφορά τον κινητήρα, εκτός από τις πολύ καλές επιδόσεις χαρακτηρίζεται και από την ικανοποιητική κατανάλωση. Συγκεκριμένα, κάνοντας χρήση του προγράμματος eco ή normal είδαμε τιμές κοντά στα 6-6,5 lt/100 km, ενώ σε πιο γρήγορο ρυθμό τα νούμερα δεν εκτοξεύθηκαν, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται κοντά στα 7,5 lt/100 km.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS DSG

Με δεδομένο ότι δεν αποτελεί μία ειδική σπορ έκδοση, το Fabia Monte Carlo διατηρεί στο δρόμο τα βασικά χαρακτηριστικά που έχουμε γνωρίσει και στις υπόλοιπες εκδόσεις του τσέχικου σούπερμινι. Είναι άνετο και έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η εκδοχή που οδηγούμε διαθέτει το προαιρετικό πακέτο Sport Chassis Control, κάτι που μεταφράζεται σε πιο σφικτά ελατήρια αλλά και χαμηλωμένο κατά 15 mm αμάξωμα. Η διαφορά είναι εμφανής, αφού νιώθεις ότι διαβάζει περισσότερο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να είναι ενοχλητικό για τους επιβάτες. Η συγκεκριμένη επιλογή στη ρύθμιση έχει αυξήσει κι άλλο τα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ έχει βελτιώσει ακόμα περισσότερο την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό. Το άκαμπτο πλαίσιο σου εμπνέει εμπιστοσύνη να κινηθείς γρήγορα και μπορεί να εντυπωσιάσει με τις δυνατότητες του. Το τιμόνι έχει το επιθυμητό βάρος και καλή πληροφόρηση, ενώ αποδοτικά είναι και τα φρένα που δεν δείχνει εύκολα σημάδια κόπωσης. Το αυτόματο κιβώτιο έχει καλή απόκριση στις εντολές του οδηγού, αν και στα κατεβάσματα σε γρήγορο ρυθμό κάποιες φορές καθυστερεί. Σίγουρα, αισθητή είναι η απουσία των paddlesπίσω από το τιμόνι για τη χειροκίνητη επιλογή, στοιχείο που θα βοηθούσε στη γρήγορη οδήγηση.

Δείτε τη δοκιμή του Fabia Monte Carlo και σε video:

συμπέρασμα

Η Skoda Fabia Monte Carlo δεν είναι ένα καθαρόαιμο GTi ή hot hatch. Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη εκδοχή του τσέχικου supermini, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, στοιχείο που δικαιολογεί εν μέρει και το αυξημένο κόστος κτήσης, όντας και η μοναδική έκδοση με τον κινητήρα των 150 ίππων. Επιπλέον  διαθέτει σχεδιαστικές πινελιές που ενισχύουν τα δυναμικά στοιχεία του αμαξώματος, την ώρα που αν ζητήσεις το κάτι παραπάνω θα σε αποζημιώσει, αφού είναι ευχάριστη οδηγικά, εξαιρετικά αποτελεσματική και ουσιαστικά η πιο σπορ εκδοχή της Fabia σήμερα…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...