Δοκιμή Ford Puma ST-Line X Vivid Ruby: Σπάνιο ρουμπίνι

Διατηρώντας όλα τα στοιχεία που διακρίνουν το Ford Puma, η έκδοση Vivid Ruby προσθέτει μία νότα στιλ και διαφορετικότητας που κάνει το διάσημο crossover να ξεχωρίζει.

  • -
  • -
Ισχύς155 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)125,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η έκδοση Vivid Ruby επαναφέρει το Puma στο προσκήνιο και αναδεικνύει μία πιο στιλάτη και εντυπωσιακή πλευρά του B-SUV.

Το Ford Puma συστήθηκε εκ νέου σε κοινό και κριτικούς όταν επέστρεψε στην αγορά ως το βασικό και πλέον εξαιρετικά επιτυχημένο B-SUV της μάρκας. Το αιλουροειδές κατάφερε να κατακτήσει τις καρδιές όσον το οδήγησαν χάρη σε στοιχεία όπως η εμφάνιση, οι χώροι και ο οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας για να γίνει μία από τις πιο δημοφιλείς προτάσεις της κατηγορίας των compact crossover.

Διαφέρει χωρίς να φωνάζει

Σήμερα η Ford αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον της ελληνικής αγοράς για το Puma με την έκδοση Vivid Ruby. Πρόκειται για ένα trim περιορισμένη παραγωγής, το οποίο έχει σαν κύριο στόχο… το να μην περνά απαρατήρητο. Αυτό φυσικά οφείλεται στον εξαιρετικά εντυπωσιακό χρωματισμό με το αμάξωμα να είναι ντυμένο με την απόχρωση Beautiful Berry όπως ονομάζεται σε συνδυασμό με μαύρη οροφή αλλά και μαύρες λεπτομέρειες περιμετρικά του crossover.

back

Η μυώδης σχεδίαση που συνδυάζει ιδανικά τις καμπύλες με τις ακμές έχει τονιστεί ακόμη περισσότερο χάρη στην διχρωμία των πάνελ. Τα φτερά των τροχών, τα μαρσπιέ και το κάτω μέρος των εμπρός και πίσω προφυλακτήρων είναι βαμμένα με μαύρο χρώμα και μαζί με την μαύρη οροφή δημιουργούν την ψευδαίσθηση μίας πιο λεπτεπίλεπτης σιλουέτας που δεν χάνει όμως τον δυναμισμό της. Οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών έχουν και αυτές διχρωμία δένοντας έτσι άψογα με το υπόλοιπο σύνολο. Σε άλλα νέα μαύρη απόχρωση συναντάμε και σε μέρη όπως τα καλύμματα των καθρεπτών, η πίσω αεροτομή, η περίμετρος της εμπρός μάσκας αλλά και το όνομα Puma στην 5η πόρτα.

Να θυμίσουμε πως το B-SUV της Ford πατά πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το Fiesta κι ας μοιάζει σημαντικά μεγαλύτερο. Το μεταξόνιο φτάνει στα 2,59 m, αυξημένο κατά 10 cm σε σχέση με το Fiesta, αλλά κάπου στα μέσα της δικής του κατηγορίας.

back

Δεν του λείπει τίποτα

Η ελκυστική εικόνα στο εξωτερικό δεν γινόταν να μην συνδυάζεται και με έναν πλούσιο εσωτερικό κόσμο, τόσο από μεριάς design όσο και εξοπλισμού. Το γνώριμο και πλήρες περιβάλλον των καλά εξοπλισμένων εκδόσεων που μάθαμε να αγαπάμε τόσο στο Puma όσο και στο Fiesta παραμένει, απλά εδώ έχουμε και τις απαραίτητες πινελιές «ala Vivid Ruby». Οι ραφές σε πόρτες, τιμόνι, επιλογέα αλλά και καθίσματα έχουν ίδια απόχρωση με το εξωτερικό του αμαξώματος, δένοντας έτσι την διακριτική αλλά ξεχωριστή εμφάνιση με μία επίσης διακριτικά διαφοροποιημένη καμπίνα.

inside

Από εκεί, ο εξοπλισμός της νέας αυτής έκδοσης κάθε άλλο παρά ελλιπείς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Αρχικά, να πούμε πως μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ο γνωστός πλέον ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, ο οποίος δένει άψογα με την οθόνη των 8 ιντσών για το infotainment που βρίσκεται στην κορυφή της κονσόλας. Η αίσθηση ποιότητας που προσδίδουν τα υλικά στο εσωτερικό του Puma με την πολύ καλή συναρμογή έρχεται να ενισχύσει η ατελείωτη λίστα του εξοπλισμού.

Ο αυτόματος κλιματισμός και τα θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι φροντίζουν για το ευχάριστο κλίμα στο εσωτερικό. Από την άλλη, το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με δυνατότητα σύνδεσης smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto και το hi-fi ηχοσύστημα Bang & Olufsen αναλαμβάνουν την ψυχαγωγία των επιβατών. Στην συνέχεια, στοιχεία όπως η είσοδος χωρίς κλειδί, η ασύρματη φόρτιση, τα Full LED φωτιστικά σώματα, η ηλεκτρική 5η πόρτα, και το πλούσιο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας απλά αναβαθμίζουν ακόμη περισσότερο την premium πλευρά του «ρουμπινιού».

inside

Ροπή και ισχύς ανώτερου επιπέδου

Η έκδοση Vivid Ruby συνδυάζεται αποκλειστικά με το κορυφαίο σύνολο της απλής γκάμας (διαφορετικά υπάρχει και το ST), το οποίο θέλει τον 1.000άρη Ecoboost των 155 ίππων με την ήπια υβριδική τεχνολογία να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η ροπή κορυφώνεται στα 240 Nm όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι και πάρει το μέγιστο από τον συνδυασμό θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ. Στην ουσία πρόκειται για μια μίζα/γεννήτρια (BISG), η οποία ανακτά ενέργεια την οποία το σύστημα αποθηκεύει σε μια μπαταρία Li-Ion 10 Ah. Όταν είναι απαραίτητο, η ενέργεια αυτή έρχεται σαν μια συμπληρωματική μορφή υπερτροφοδότησης, συνεισφέροντας ισχύ 11,5 kW και ροπή 50 Νm, με έμφαση στις χαμηλές στροφές.

puma

Στην πράξη αυτό που νιώθει ο οδηγός είναι ένα ελαστικό μοτέρ το οποίο δεν φοβάται τις χαμηλές στροφές. Αντιθέτως τραβά με πυγμή από νωρίς, χωρίς να αφήνει καμία αμφιβολία σχετικά με την απόδοση του λιλιπούτειου τρικύλινδρου συνόλου. Εκτός από επιδόσεις όμως, το υβριδικό σύστημα προσφέρει και οικονομία και ένας τρόπος που το καταφέρνει αυτό είναι να σβήνει τον κινητήρα σε κάθε ευκαιρία, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει και πέσει κάτω από τα 15 km/h. Στα χαρτιά, το 155άρι Puma μπορεί να ολοκληρώσει το σπριντ έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 9 sec, ενώ δεν θα σταματήσει να επιταχύνει μέχρι την τελική ταχύτητα των 205 km/h. Από πλευράς κατανάλωσης τώρα, ο κατασκευαστής δηλώνει 5,5 lt/100km. Για να επιτευχθεί μία τέτοια τιμή ο οδηγός σίγουρα θα πρέπει να είναι προσεκτικός με την πίεση στο γκάζι, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι εφικτή. Εμείς είδαμε κατά μέσο όρο κάπου στα 6,5 lt/100km χωρίς κανένα συμβιβασμό, ενώ ακόμη και υπό συνθήκες πίεσης το νούμερο ποτέ δεν ξεπέρασε τα 7,1 lt/100km.

Crossover με χαρακτηριστικά supermini

side

Αν κάτι εντυπωσιάζει στην οδηγική εμπειρία του Puma τότε αυτό είναι αναμφίβολα τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Ενώ από την μία οι χώροι είναι αυτοί που αρμόζουν σε ένα B-SUV που σέβεται τον εαυτό του, με τον χώρο αποσκευών των 402 lt και τον δευτερεύων χώρο του MegaBox των 80 lt να λύνουν τα χέρια σε κάθε εξόρμηση, το στήσιμο του Puma παραπέμπει άμεσα σε ένα οδηγοκεντρικό hatchback.  Με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω ο οποίο όμως είναι κατά 50% πιο στιβαρός σε σχέση με το συγγενικό Fiesta, η συνταγή του Puma μοιάζει ιδανική.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Κιβώτιο
ξiνά
  • Τιμή
  • Σκληρά πλαστικά χαμηλά στην καμπίνα

Σύμμαχοι στο συμμετοχικό πλαίσιο είναι φυσικά τόσο ο ζωηρός βενζινοκινητήρας όσο και το πολύ ευχάριστο χειροκίνητο κιβώτιο. Ο κινητήρας είναι ψυχωμένος, όσο περισσότερο πατάς τόσο πιο πολλά έχει να σου δείξει. Ανεβάζει στροφές με όρεξη, αλλά και με έναν τραχύ ήχο, ο οποίος όμως σίγουρα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ευχάριστος. Έχει σοβαρά αποθέματα ισχύος ώστε όχι μόνο να αναδείξει το ωραία στημένο πλαίσιο, αλλά και να σε παρασύρει σε έναν πιο ζωηρό ρυθμό.

Με το πρόγραμμα οδήγησης Sport επιλεγμένο (υπάρχουν επίσης τα Normal, Eco, Slippery και Trail) η απόκριση στο γκάζι εμπνέει ζωντάνια, με τις εξαιρετικές ρεπρίζ και την σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου να καθιστούν το Puma το κορυφαίο της κατηγορίας του εκεί που η κυκλοφορία αραιώνει και η χάραξη του δρόμου γίνεται πιο «πικάντικη». Ο ίδιος ο λεβιές είναι ακριβής, γρήγορος και με σαφείς διαδρομές. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν θα κουράσει στις κακοτεχνίες του αστικού δικτύου, ενώ θα λάμψει όσο ο ρυθμός ανεβαίνει. Το τιμόνι είναι όσο πρέπει βαρύ και η πληροφόρηση που μεταφέρει ουσιαστική. Το επίπεδο της πρόσφυσης είναι υψηλό, αν και η αλλαγή των ελαστικών από Michelin Primacy 4 σε Continental EcoContact 6 περιόρισε ελαφρώς την άμεση αίσθηση κατευθυντικότητας.

front

Ευτυχώς, η ελαφρώς υπερστροφική διάθεση του συνόλου κατά την είσοδο στην στροφή παραμένει αλλά πάντα σε λογικά πλαίσια με το ESP να καραδοκεί να επαναφέρει στην τάξη την όποια υπερβολή. Τα φρένα είναι δυνατά και χάρη στην ήπια μορφή υβριδισμού δεν επηρεάζεται από πλευράς αίσθησης.

Τέλος, αφού η διασκέδαση στις επαρχιακές οδούς φτάσει στο τέλος της και το Puma χρειαστεί να πάρει τον δρόμο του γυρισμού από τον αυτοκινητόδρομο, τότε θα φροντίσει ώστε οι επιβάτες να φτάσουν όσο πιο ξεκούραστα γίνεται στον προορισμό τους. Τεχνολογίες όπως το Adaptive Cruise Control ξεκουράζουν τον οδηγό, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση μειώνει τους αεροδυναμικούς θορύβους στο ελάχιστο.

συμπέρασμα

Το Ford Puma Vivid Ruby ήρθε για να μας θυμίσει γιατί το B-SUV της αμερικανικής μάρκας έχει αγαπηθεί τόσο πολύ αλλά και να προσθέσει την δική του πινελιά διαφορετικότητας. Με μικρές και εύστοχες αλλαγές δημιουργήθηκε ένα σύνολο που πραγματικά ξεχωρίζει τόσο από πλευράς εμφάνισης, όσο και εξοπλισμού, ενώ φέρει και την απαραίτητη ποσότητα «ειδικής περίπτωσης» που αρμόζει σε μία έκδοση περιορισμένης έκδοσης. Αν αξίζει τις 33.214 € που ζητά η ελληνική αντιπροσωπεία; Αυτό είναι στην κρίση του καθενός, αλλά σίγουρα το Vivid Ruby συγκριτικά με το υπόλοιπο segment έχει όλα τα εφόδια για να διεκδικήσει ένα τέτοιο ποσό από τους επίδοξους αγοραστές.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...