Δοκιμή Mazda CX-30 e-Skyactiv-X 186: Ιαπωνική φινέτσα

Μερικοί επιπλέον ίπποι και στιλιστικές διαφορές αναβαθμίζουν περαιτέρω την εικόνα του premium compact crossover της Mazda.

  • -
  • -
Ισχύς186 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)127,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Δοκιμάζουμε την αναβαθμισμένη εκδοχή του Mazda CX-30 με τον δίλιτρο κινητήρα, ο οποίος έχει ελαφρώς αυξημένη ισχύ και συνδυάζεται με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο, αλλά και το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού Homura.

Σε μία κατηγορία που κατακλύζεται από κάθε είδους κατασκευές και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν πληθώρα επιλογών, η Mazda έκανε την είσοδο της με το CX-30. Μία δημιουργία που ξεχώρισε για τη θελκτική της σχεδίαση, αλλά και την προσοχή στην κατασκευαστική λεπτομέρεια, τοποθετώντας την στο άνω άκρως της κατηγορίας και ουσιαστικά ανάμεσα στα premium compact crossover. Πρόσφατα, η ιαπωνική εταιρεία ανανέωσε στα σημεία το εντυπωσιακό μικρομεσαίο της μοντέλο, προσθέτοντας μία επιπλέον έκδοση στην ήδη πληθωρική εξοπλιστική γκάμα του και αναβαθμίζοντας τον πρωτοποριακό e-Skyatciv X με ελαφρώς αυξημένη ισχύ. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι αυτή με τον δίλιτρο κινητήρα που σήμερα αποδίδει 186 ίππους, ο οποίος για την περίσταση συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και φέρει τον εξοπλισμό της έκδοσης Homura

Kodo rules

Όσο κλισέ και αν ακούγεται, στην περίπτωση του ιαπωνικού crossover η έκφραση «πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει» ταιριάζει απόλυτα. Το CX-30 διακατέχεται από τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo, που το διαφοροποιεί σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Η χαρακτηριστική μάσκα με τα λεπτά φωτιστικά σώματα, η σφηνοειδής γραμμή του εμπρός μέρους και η κλίση της οροφής πίσω που παραπέμπει σε κουπέ είναι στοιχεία που το καθιέρωσαν και εξακολουθούν να το καθιστούν εκλεπτυσμένο. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεση μας είχε το νέο χρώμα Platinum Quartz αναδεικνύοντας ακόμα περισσότερο τις αναλογίες και τις καλαίσθητες γραμμές του αμαξώματος. Επιπλέον, τα στοιχεία της έκδοσης Homura τονίζουν περαιτέρω το δυναμισμό, αλλά και τον premium χαρακτήρα της κατασκευής. Αυτά, εντοπίζονται στις σκουρόχρωμες μαύρες ζάντες και τα ίδιου χρώματος καλύμματα στους καθρέφτες.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Mazda MX-5 MY2023 στη δίλιτρη εκδοχή του! 

Αισθητική υπεροχή

Η premium αισθητική είναι το κύριο χαρακτηριστικό της καμπίνας του εσωτερικού. Το αναλογικό στιλ παντρεύεται ιδανικά με το ψηφιακό και hightech περιβάλλον, με την απλότητα να κυριαρχεί στον τομέα της σχεδίασης. Δεν έχουν επιλεχθεί εξεζητημένες λύσεις, με μία οθόνη 8,8’’ στο κέντρο της κονσόλας να συγκεντρώνει τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, με τη λειτουργία της να γίνεται παραδοσιακά μέσω περιστροφικού επιλογέα. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν αναλογικό πίνακα οργάνων, ο οποίος συνδυάζεται με μία κεντρικά τοποθετημένη οθόνη TFT σε διάσταση 7’’ προσφέροντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με πολύ καλή απεικόνιση.

Το στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα κατασκευής, με χρήση μαλακών πλαστικών και υλικών από το πάνω ράφι, με τις μαύρες gloss επιφάνειες να ενισχύουν το στοιχείο της πολυτέλειας. Η συναρμογή και η γενικότερη αίσθηση στην καμπίνα των επιβατών είναι πως βρίσκεσαι στο εσωτερικό μίας κατασκευής που ξεχωρίζει για την προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια. Μάλιστα, η έκδοση Homura με την δερμάτινη επένδυση και τις κόκκινες ραφές αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την premium αισθητική του εσωτερικού. Η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ οι επιβάτες έχουν στη διάθεση τους αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα. Όσοι βρεθούν στις πίσω θέσεις έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, ενώ άκρως ικανοποιητικός είναι ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων.

Όπως λέμε… ντίζελ!

Ο πρωτοποριακός κινητήρας e-Skyactiv X έχει ξεχωρίσει με την καινοτόμα τεχνολογία SPCCI, η οποία και προσφέρει υψηλή απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το σημείο κλειδί του δίλιτρου τετρακύλινδρου συνόλου άμεσο ψεκασμού, κρύβεται στο γεγονός ότι λειτουργεί με μία μείξη αυτανάφλεξης, όπως συμβαίνει στους ντίζελ κινητήρες, αλλά και ανάφλεξης με σπινθήρα, όπως σε έναν συμβατικό τετράχρονο βενζινοκινητήρα. Η προηγμένη λύση της Mazda επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει απρόσκοπτα μεταξύ συμβατικής ανάφλεξης και ανάφλεξης με συμπίεση, χρησιμοποιώντας ένα μπουζί για να προκαλέσει και τους δύο τύπους καύσης με διαφορετικούς τρόπους. Επιπλέον, ένα σύστημα μίζα/γεννήτρια μέσω ιμάντα και μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου 24V έρχονται για να ενισχύσουν περαιτέρω την οικονομία καυσίμου και να συμβάλλον στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων. Πιο συγκεκριμένα τώρα, στη νεότερη εκδοχή του ο αναβαθμισμένος κινητήρας αποδίδει 186 ίππους στις 6.000 rpm, ενώ η ροπή έχει σκαρφαλώσει στα 240 Nm στις 4.000 rpm. Σύμφωνα με τη Mazda, τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 8,3 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 204 km/h. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως έχει βελτιωθεί η καμπύλη ροπής, αποδίδοντας καλύτερα στις χαμηλές στροφές, ενώ στα χαρτιά μειωμένη κατά 0,4 lt/100 km είναι η κατανάλωση, και περίπου –ανάλογα την έκδοση- κατά 8 gr/km οι εκπομπές CO2. Πιο συγκεκριμένα, η Mazda αναφέρει ότι κατά μέσο όρο απαιτούνται 5,6 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 της χειροκίνητης έκδοσης είναι 128 gr/km.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Mazda CX-60 PHEV

Στο πνεύμα της Mazda

Ένα στοιχείο που παραδοσιακά διακρίνει την πλειονότητα των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας είναι η αίσθηση που προσφέρουν στον οδηγό πίσω από το τιμόνι τους. Το CX-30 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα. Νιώθεις καλά από τη στιγμή που θα βρεθείς στη θέση του οδηγού, με το σχετικά χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα να αγκαλιάζει το σώμα. Θαρρείς πως δεν βρίσκεσαι σε ένα ψηλό crossover, αλλά σε ένα hatchback μοντέλο με πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Από τα πρώτα μέτρα το κιβώτιο είναι το στοιχείο που αμέσως θα σου φτιάξει τη διάθεση. Οι μικρές διαδρομές, το κούμπωμα των σχέσεων και η γενικότερη αίσθηση που προσφέρει, σε ωθούν να αλλάζεις σχέση απλά για να απολαμβάνεις τη διαδικασία. Βέβαια, όσοι κατά καιρούς έχουν οδηγήσει μοντέλα της Mazda γνωρίζουν ότι η κορυφαία αίσθηση του κιβωτίου είναι ένα στοιχείο που χαρακτήριζε όλα τα μοντέλα της.

Ο κινητήρας ξεχωρίζει για την ελαστικότητα του, και μάλιστα από τις χαμηλές στροφές. Η λειτουργία του είναι γενικότερα γραμμική και χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή απόκριση στο γκάζι στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Σκαρφαλώνει άνετα μέχρι τις 6.000-6.500 rpm, αν και στις μεσαίες ξεδιπλώνει τις αρετές του. Έχει δύναμη και σίγουρα δεν δυσανασχετεί στις ψηλές, στοιχείο που τον καθιστά ακόμα πιο ευχάριστο. Αναμφίβολα, τα 8,3 sec που ανακοινώνει το ιαπωνικό εργοστάσιο δεν είναι μοιάζουν με ουτοπία. Και το σημαντικότερο; Δεν μεταφράζονται σε ακραία κατανάλωση καυσίμου! Κατά τη διάρκεια της δοκιμής είδαμε έως και 8 lt/100 km, αν και με πιο συνετή οδήγηση έπεσε στα 7 lt. Μία μέση τιμή της τάξεως των 7,5 lt/100 km είναι εφικτή και σίγουρα άκρως ικανοποιητική για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο με κοντά στους 200 ίππους…

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση
  • Κιβώτιο
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Κυβισμός

Στο δρόμο, το CX-30 αποδεικνύεται αντίστοιχα ευχάριστο με την λειτουργία του κινητήρα του. Η ρύθμιση της ανάρτησης μοιάζει προσεκτικά μελετημένη, αφού αποσβαίνει άνετα τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ελέγχοντας παράλληλα τις αντιδράσεις του αμαξώματος. Είναι σφικτή για τα δεδομένα της κατηγορίας και ουσιαστικά «διαβάζει» το δρόμο, χωρίς όμως να γίνεται δυσάρεστη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα εκτός από το πολύ καλό επίπεδο άνεσης, να προσφέρει και αντίστοιχη αίσθηση στις στροφές. Το στιβαρό πλαίσιο και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σου εμπνέουν εμπιστοσύνη να κινηθείς γρήγορα. Παρά τα 175 mm απόσταση από το έδαφος οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, ενώ υποδειγματική είναι και οι αντιδράση στην απότομη αλλαγή πορείας. Μάλιστα, σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, διαπιστώνεις ότι η ουρά έχει την τάση να ελαφρώσει βοηθώντας στην είσοδο της στροφής. Ένας συνδυασμός αντιδράσεων που σίγουρα ο μυημένος θα εκτιμήσει. Εκτός από το εξαιρετικό κιβώτιο, στη γενικότερα ευχάριστη αίσθηση που σου προκαλεί το CX-30, συμβάλλει το τιμόνι με το σωστό βάρος και την καλή πληροφόρηση, όπως επίσης και τα αποδοτικά φρένα. 

συμπέρασμα

Το CX-30 έρχεται σε μία κατηγορία που η Mazda δεν είχε παράδοση στο παρελθόν διατηρώντας στο έπακρο τη φιλοσοφία της. Τα compact crossover βρίσκονται στο προσκήνιο, αλλά η ιαπωνική εταιρεία δεν κάνει συμβιβασμούς και ακολουθεί τις βασικές αρχές της. Η «πένα» των σχεδιαστών έχει δημιουργήσει ένα θελκτικό αμάξωμα, το οποίο διαφέρει και ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό, την ώρα που η ποιότητα κατασκευής το τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας. Το τεχνολογικό υπόβαθρο, είτε σε επίπεδο εξοπλισμού είτε κινητήρα, είναι αντίστοιχο με αυτό που έχουμε συνηθίσει από την ιαπωνική εταιρεία, ενώ η οδική του συμπεριφορά το καθιστούν ως ένα από τα πλέον ευχάριστα μοντέλα της αγοράς.


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...