Δοκιμή Range Rover MHEV P400: Ο βασιλιάς
Από την πραγματική ζούγκλα, στη ζούγκλα των δρόμων κάθε είδους. Σε κάθε φάση της ιστορικής διαδρομής του το Range Rover δεν αρκείται σε τίποτα λιγότερο από τη θέση του ηγέτη.
- -
- -
με μια ματιά
Tο Range Rover είναι απόλυτα συνυφασμένο με τον όρο πολυτέλεια. Η νεότερη γενιά συνδυάζει τις μοναδικές εκτός δρόμου ικανότητες με την υποδειγματική συμπεριφορά στο δρόμο. Δοκιμάζουμε την εκδοχή με τους 400 ίππους που ενισχύεται με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Με την πρώτη ματιά, το αυτοκίνητο μοιάζει οικείο αλλά ταυτόχρονα διαφορετικό. Πιο μοντέρνο, πιο «ελαφρύ» οπτικά. Με ίσιες, σαφείς γραμμές, μεγάλες καθαρές επιφάνειες και αυστηρά γεωμετρικά μοτίβα εμπνευσμένα από την αρχιτεκτονική. Έχουν περιορίσει τις λεπτομέρειες, τις σχεδιαστικές εξάρσεις. Και έχουν επιμείνει στην ουσία, δημιουργώντας ένα σύνολο που εκφράζει διακριτικά τον αριστοκρατικό και ταυτόχρονα δυναμικό χαρακτήρα του. Στο εμπρός μέρος, η γρίλια ξεχωρίζει πιο έντονα από την υπόλοιπη μάσκα, τα φώτα είναι λεπτότερα, πιο αιχμηρά, κρύβοντας στο εσωτερικό τους 1,2 εκατομμύρια μικροκαθρέπτες, οι οποίοι ελέγχουν με ακρίβεια δεκάτου της μοίρας τη δέσμη φωτισμού ώστε να μην τυφλώνει τους οδηγούς των αντιθέτως διερχόμενων οχημάτων. Μιλώντας για την τεχνολογία των εμπρός φώτων, να πούμε ότι αναγνωρίζουν στο περιβάλλον ως και 16 διαφορετικές πηγές φωτισμού ταυτόχρονα, ώστε να προσαρμόσουν ανάλογα το εύρος και την ένταση της δέσμης που εκπέμπουν.
Ο αρμονικός συνδυασμός των τριών βασικών γραμμών που ορίζουν το προφίλ, τα μαύρα μαρσπιέ και η ενιαία πλαϊνή κρυστάλλινη επιφάνεια, η οποία κάνει την οροφή να δείχνει αιωρούμενη, κρύβουν τον όγκο. Η ακμή που διατρέχει το αμάξωμα είναι προέκταση της γραμμής που σχηματίζεται στο σημείο που το καπό σφραγίζει πάνω στα φτερά. Μια επιφάνεια από την οποία έχουν αφαιρεθεί αρκετά εκατοστά ύψους, και πάλι προς την κατεύθυνση της πιο «ανάλαφρης» οπτικής εντύπωσης. Και της αεροδυναμικής απόδοσης, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να φτάνει στο 0,30. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι πιο σαφείς. Τα νέα πολύ λεπτά κάθετα φώτα είναι στην ουσία μια νέα σχεδιαστική υπογραφή για το μοντέλο. Η αφαίρεση κάθε άλλου στοιχείου από το χώρο περιμετρικά της πινακίδας είναι απόλυτα συμβατή με τη λογική “less is more” που χαρακτηρίζει την αισθητική του μοντέλου.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Range Rover Sport
Πλατφόρμα, κατασκευή, χώροι
Το νέο Range Rover βασίζεται στη νέα προσαρμόσιμη πλατφόρμα MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture). Το μήκος ξεπερνά τα 5 μέτρα (5.052 mm), το πλάτος είναι 2.208 mm και το ύψος 1,87 μέτρα. Κατασκευασμένη σε ποσοστό 80% από αλουμίνιο, είναι ενισχυμένη κατά 50% σε ό,τι έχει να κάνει με την στρεπτική ακαμψία, και διαθέσιμη σε έκδοση με επιμηκυμένο μεταξόνιο. Είναι έτοιμη να δεχτεί μια ευρεία γκάμα εξηλεκτρισμένων υβριδικών κινητήρων αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, καθώς και όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες που αναβαθμίζουν την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Αρκεί να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο διαθέτει πάνω από 70 μονάδες ECU αλλά και μπορεί να δέχεται over-the-air αναβαθμίσεις.
Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 75 mm στην «κοντή» έκδοση φτάνοντας τα 2.997 mm (και κατά 200 mm στο «μακρύ»). Αντίστοιχα έχει μεγαλώσει ο χώρος για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν πλέον +72 mm για τα πόδια. Το νέο Range Rover διατίθεται με 5θέσια ή 7θέσια διαμόρφωση καθισμάτων και χώρο αποσκευών που κυμαίνεται από τα 1.061 lt ως τα 2.061 αν μιλάμε για το αμάξωμα με το μακρύ μεταξόνιο και 2θέσια διαμόρφωση καθισμάτων. Η διπλή πίσω πόρτα διαθέτει ειδική διαμόρφωση ώστε όταν ανοίγει να γίνεται... καναπές, με φωτισμό και ήχο, ελεγχόμενα από το σύστημα πολυμέσεων PiVi Pro. Γενικότερα, το Range Rover δεν ξεχνά τον περιπετειώδη και πρακτικό χαρακτήρα του, παρότι ένα όχημα συβαρίτικης πολυτέλειας. Όχι μία, ούτε δύο, αλλά 14 είναι οι θύρες φόρτισης και μεταφοράς δεδομένων USB. Διατίθεται ασύρματος φορτισής smart συσκευών, 60w USB Type C θύρα, παροχές 12V & 230V και WiFi hotspot.
Safari chic
Το εσωτερικό είναι ένας χώρος υψηλής πολυτέλειας, φτιαγμένο με
πανάκριβα υλικά και την απόλυτη προσοχή στο φινίρισμα. Βγάζει την
αίσθηση του χειροποίητου και συνδυάζει υπέροχα την αύρα του
κλασικού με την πλέον σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία
ασφάλειας, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Η οθόνη του PiVi
Pro έχει διαγώνιο 13.1 ίντσες και το μενού είναι απλοποιημένο ώστε
πάνω από το 90% των λειτουργιών να εκτελούνται με δύο κινήσεις από
την αρχική οθόνη. Το Νέο Range Rover προσφέρει την υπηρεσία
Amazon Alexa με χρήση φωνητικών εντολών.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Land
Rover Defender 110 P400e
Εκτός από το αφράτο δέρμα, το καλοδουλεμένο ξύλο και το αλουμίνιο, χρησιμοποιούνται και εναλλακτικά οικολογικά υλικά, με την ίδια άριστη υφή, την ίδια αίσθηση κορυφαίας ποιότητας αλλά το ελάχιστο, αν όχι μηδενικό, περιβαλλοντικό αποτύπωμα. «Αισθητική με ηθική», είναι η φιλοσοφία της μάρκας. Με 999 mm εμπρός και 996,5 mm πίσω, ο χώρος για το κεφάλι ακόμη και με πανοραμική οροφή είναι άφθονος. Αλλά ο χώρος για τα γόνατα των πίσω, παρότι το νούμερο 1.027 mm φαίνεται πληθωρικό, δεν είναι αυτό που περιμένεις από τις εξωτερικές διαστάσεις, τουλάχιστον στην εκδοχή με το κοντό μεταξόνιο. Οι παχιές ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες ξεχωριστές πίσω πολυθρόνες κλέβουν αρκετά εκατοστά. Ο χώρος αποσκευών των 818 λίτρων με κανονική διάταξη καθισμάτων πάντως είναι αρκετά μεγάλος για να δηλωθεί ακόμα και ως μόνιμη κατοικία.
The world is not enough
Στο δρόμο το νέο Range Rover υπόσχεται μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία, με έμφαση στην άνεση, χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό στις off-road δυνατότητες. Και ανταποκρίνεται πλήρως, τουλάχιστον στα δύο πρώτα σκέλη της υπόσχεσης, καθώς off-road δεν βγήκαμε. Με την κορυφαία τεχνολογία Terrain Response 2 ωστόσο, και όλη την τεχνογνωσία της εταιρείας στα δύσκολα εδάφη, είναι τουλάχιστον ιεροσυλία να αμφισβητήσει κανείς τις δυνατότητές του μακριά από την άσφαλτο. Η κορυφαία τετρακίνηση ελέγχεται από τα έξι διαφορετικά (και ρυθμιζόμενα) προγράμματα λειτουργίας.
Με 295 mm απόσταση από το έδαφος (στο πρόγραμμα Off Road) και δυνατότητα διαφοροποίησης του ύψους ως και 145 mm ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, δύσκολα θα βρεθεί εμπόδιο να κόψει την πορεία του. Η γωνία προσέγγισης είναι 34 μοίρες και αυτή της διαφυγής 29, ενώ περνά ακόμη και από βάθους 90 cm νερό, με το μοτέρ να αναπνέει κανονικά και με ασφάλεια. Όταν δεν είναι απαραίτητος για να περάσει η δύναμη στο δρόμο, ο εμπρός άξονας απεμπλέκεται εξοικονομώντας ως και 5% CO2. Η πρώτη εντύπωση είναι αρκετά διαφορετική, σε σχέση με τη μικρότερη έκδοση Sport. Κάθεσαι ψηλότερα, και κάπως πιο όρθια, περισσότερο εποπτικά. Ενώ το αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο, η ορατότητα περιφερειακά είναι μάλλον καλύτερη.
Καλοί τρόποι
Παρά τις αυξημένες διαστάσεις, η ευελιξία στην πόλη εντυπωσιάζει. Ο κύκλος στροφής είναι μόλις 10,95 m χάρη στην τετραδιεύθυνση, που επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν ως 7 μοίρες. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και το κιβώτιο βελούδινο στις αλλαγές. Το αυτοκίνητο ξεκινά με λίγο γκάζι, γλυκά, και αλλάζοντας έξυπνα και νωρίς, έχεις πάντα επαρκή ροπή για μια ώθηση δυνατή και προοδευτική ταυτόχρονα, όπως ακριβώς απαιτεί το κύρος του αυτοκινήτου. Στην έκδοση MHEV P400 ο κινητήρας έχει εξαιρετική απόκριση στις μεσαίες στροφές, και παρότι εξακύλινδρος λειτουργεί με μια πολύ ευχάριστη διακριτική χροιά, με προσωπικότητα οκτακύλινδρου. Ο ήχος φτάνει στην καμπίνα τόσο όσο χρειάζεται για να δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα, ένα ευπρόσδεκτο συναίσθημα αυτοπεποίθησης, χωρίς ποτέ να ενοχλεί. Βλέποντας ως ανταγωνισμό όχι μόνο τα κορυφαία SUV του είδους, αλλά και τις πολυτελείς λιμουζίνες, όπως ας πούμε η S-Class της Mercedes-Benz, η Range Rover έχει εξελίξει για τη ναυαρχίδα της ένα ενεργό σύστημα εξουδετέρωσης των ενοχλητικών συχνοτήτων, με μικρόφωνα μέσα στους θόλους των τροχών και ένα σήμα ακύρωσης να εκπέμπεται από 35 ηχεία.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Range Rover Evoque P300e
Ingenious
Είχαμε ήδη άριστη εικόνα από το Range Rover Sport. Αλλά ακόμη και σε συνδυασμό με το μεγάλο αμάξωμα του κλασικού Range, ο μικρότερος κινητήρας της γκάμας αποδεικνύεται ευχάριστη έκπληξη. Ο συνδυασμός δύναμης, ήχου και εκλεπτυσμένης λειτουργίας διαμορφώνουν μια προσωπικότητα ισχυρή ακόμη και για τα δεδομένα της μεγάλης κατηγορίας. Η ροπή στις μεσαίες είναι το δυνατό του κομμάτι, αλλά εντυπωσιάζει με την ευστροφία του ψηλά, αν επιμείνεις στο γκάζι και αφήσεις το αυτόματο ZF να κρατήσει τη σχέση ως τον κόφτη. Η επιτάχυνση είναι δυνατή και ο ήχος παραμένει διακριτικός και ευχάριστος σε όλη την κλίμακα των στροφών, ανεξάρτητα από την πίεση. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 5,8” και με τη βοήθεια της αεροδυναμικής (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,30) η τελική αγγίζει τα 242 km/h. Μιλώντας για τη σχέση του αμαξώματος με τον άνεμο, ο αεροδυναμικός θόρυβος στην περιοχή γύρω από τις εμπρός κολώνες πάνω από τα 140 km/h είναι κάτι που το εργοστάσιο θα πρέπει να ξαναδεί.
Διπλωματία
Έτσι αντιμετωπίζει το μεγάλο Range τις προκλήσεις μιας διαδρομής στην άσφαλτο που τα έχει όλα. Από αστικό περιβάλλον, αυτοκινητόδρομο ως έναν στριφτερό επαρχιακό. Η νέας γενιάς ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση της Bilstein συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές. Το 48V κύκλωμα που ελέγχει το σύστημα Dynamic Response Pro ασκεί ως και 1.400 Nm στις αντιστρεπτικές για να για τον βέλτιστο έλεγχο του βάρους και της κλίσης του αμαξώματος, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. Το αυτοκίνητο «διαβάζει» το δρόμο εμπρός ως και 3 km και αναλόγως προσαρμόζει το set up, ρυθμίζοντας σε πραγματικό χρόνο την ανάρτηση, τη μετάδοση και το σύστημα διεύθυνσης. Στη βασική ρύθμιση Comfort η αερανάρτηση είναι απολύτως κυριολεκτικά… αέρας. Το αυτοκίνητο μοιάζει να πατά σε ένα αφράτο σύννεφο, αδιαφορώντας για τις ατέλειες της ασφάλτου. Τις περισσότερες από αυτές, τέλος πάντων. Σε κάποιες βαθιές λακκούβες ο τροχός πέφτει κάπως βαριά και με θόρυβο. Κατά τα άλλα μιλάμε για πραγματικό μαγικό χαλί. Το αντίτιμο είναι κάποιες τάσεις πλεύσης στον αυτοκινητόδρομο. Σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, ίσως παραείναι άνετο για κάποιον που ενδιαφέρεται να το οδηγήσει και δεν απολαμβάνει τη βόλτα από το πίσω κάθισμα βλέποντας ταινία σε κάποια από τις οθόνες υψηλής ευκρίνειας.
Το ενσωματωμένο στο Pivi Pro σύστημα τηλεμετρίας για πίστα, με χρονόμετρο και g-meter ίσως είναι υπερβολή, για το είδος αυτού του αυτοκινήτου. Από την άλλη, εκφράζει την αυτοπεποίθηση των ανθρώπων που έκαναν το set-up. Επιλέγοντας το δυναμικό πρόγραμμα οδήγησης, η απόκριση στο γκάζι γίνεται λίγο καλύτερη ακόμη, αλλά αυτό που κυρίως βελτιώνεται είναι το βάρος του τιμονιού. Με περισσότερη αντίσταση και σαφέστερη πληροφόρηση, σαν να μειώνεται η απόσταση από τους εμπρός τροχούς. Η απόσταση από το έδαφος μειώνεται έτσι κι αλλιώς, και η ανάρτηση σφίγγει. Η χαλαρότητα εξαφανίζεται, μαζί και οι τάσεις πλεύσεις. Το αυτοκίνητο γίνεται πιο σταθερό στις υψηλές ταχύτητες. Στις στροφές η κλίση μειώνεται. Και χάρη στην τετραδιεύθυνση, είναι απρόσμενα ευέλικτο και πρόθυμο να στρίψει. Το όριο είναι υψηλό και το προσεγγίζει προοδευτικά, χωρίς να τρομάζει. Την ιδια ώρα η άνεση δεν επηρεάζεται καθόλου. Ίσως μάλιστα να βελτιώνεται κιόλας, αφού το αυτοκίνητο έχει πια κατέβει από το αφράτο σύννεφο και πατά με σιγουριά στο δρόμο.
συμπέρασμα
Με υβριδικούς κινητήρες αλλά και έτοιμο για την ηλεκτροκίνηση, με την πλέον σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία αλλά και το εκλεπτυσμένο του στυλ, το νέο Range Rover διατηρεί τον ασυμβίβαστο χαρακτήρα του ως προς τις off-road δυνατότητες, εντυπωσιάζει στην άσφαλτο και παραμένει το σημείο αναφοράς σε ποιότητα, πολυτέλεια και άνεση. Διατηρεί αναλλοίωτη την προσωπικότητα της μάρκας έχοντας όλα αυτά που ανέκαθεν τη χαρακτήριζαν, και ταυτόχρονα, ό,τι απαιτείται για να οδηγηθεί στο μέλλον με αυτοπεποίθηση.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ