Δοκιμή Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8: Επαναστάτης με αιτία

Κρατώντας κάποια από τα στοιχεία των SUV, αλλά χωρίς να είναι ακόμη ένα τέτοιο, το Peugeot 408 επιτέλους διαλύει τη μονοτονία. Ως Plug-In Hybrid με 225 ίππους, τα χαρίσματά του δεν σταματούν εκεί.

  • -
  • -
Ισχύς225 PS
Ροπή360 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,40 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)26,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Κρατώντας τα καλύτερα στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες, το Peugeot 408 δημιουργεί μια πρόταση χωρίς ανταγωνισμό στην αγορά. Αδιαμφισβήτητα όμορφο, με κορυφαίους χώρους και υψηλή ποιότητα, πιστοποιεί πλήρως το premium ταμπελάκι που έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια η Peugeot. Με το Plug-In Hybrid σύστημα κίνησης των 225 ίππων, το υβριδικό 408 προσθέτει ακόμη δύο άσσους στα μανίκια του: την ελάχιστη κατανάλωση και τις πολύ καλές επιδόσεις.

Η Peugeot είναι μια από τις εταιρείες που πρωταγωνιστούν στη «μόδα» των SUV. Έχοντας μια πλήρη γκάμα από τέτοιου είδους μοντέλα, δεν φοβάται μήπως… χάσει το τρένο. Το επόμενο βήμα λοιπόν είναι να προσφέρει μια αξιόλογη πρόταση για εκείνους που δεν θέλουν να ακολουθήσουν το trend της εποχής. Για αυτό και παρουσίασε το 408, ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο, το οποίο ακροβατεί ανάμεσα σε διαφορετικές κατηγορίες της αγοράς.

Από τα SUV κράτησε μόνο τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά: τη σχετικά ψηλή θέση οδήγησης που εξασφαλίζει ορατότητα και τη μεγαλύτερη απόσταση από τον δρόμο, ώστε ο οδηγός να μην ανησυχεί διαρκώς για επαφές του αμαξώματος με το έδαφος. Στη συνέχεια, η συνταγή είναι μοναδική. Μακρύ αμάξωμα που θυμίζει μεγάλο hatchback, ακόμη και station wagon, coupe γραμμή οροφής, fastback τελείωμα της ουράς… το 408 δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο!

Εκτός πεπατημένης

Δύσκολα θα βρεθεί κάποιος που να μη χαρακτηρίζει ως «πανέμορφο» το τελικό αποτέλεσμα. Το 408 είναι γνήσιο Peugeot της νέας εποχής στο μπροστινό μέρος του, με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα να χωνεύονται στην τρισδιάστατη μάσκα και τους χαρακτηριστικούς χαυλιόδοντες ως φώτα ημέρας. Τα τονισμένα φτερά αγκαλιάζονται από ένα καπό γεμάτο νευρώσεις, τρικ που προσδίδει ακόμη περισσότερο δυναμισμό στο σύνολο. Από το πλάι, το highlight είναι το σβήσιμο της οροφής προς τα πίσω και οι 19άρες (προαιρετικά 20άρες) ζάντες αλουμινίου.

Καταλήγοντας πίσω, η Peugeot έφτιαξε ένα σύνολο γεμάτο γωνίες και ακμές. Ψηλά στην αεροτομή της οροφής τα δύο χαρακτηριστικά «αυτιά γάτας» όπως τα λένε στην Peugeot, θυμίζουν το αντίστοιχο σημείο της Jaguar I-Pace, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στο τελείωμα της πέμπτης πόρτας με το διακριτικό flat επίπεδο. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που παρομοίασαν το νέο Peugeot 408 ακόμη και με Lamborghini Urus, ενδεικτικό της πολύ καλής δουλειάς που έκαναν οι σχεδιαστές της φίρμας αναφορικά με την εντύπωση που προκαλεί το δημιούργημά τους όταν το βλέπεις μπροστά σου.

Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι το Peugeot 408 είναι σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό που νομίζει κάποιος βλέποντας τις φωτογραφίες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το μήκος του αγγίζει τα 4,7 μέτρα (4.687 mm), το πλάτος τα 1,85 μέτρα (1.848 mm) και το ύψος, τα 1,48 μέτρα (1.478 mm). Τα νούμερα αποτελούν το πρώτο ενδεικτικό ότι στο εσωτερικό θα υπάρχουν πλούσιοι χώροι. Σε αυτό το σημείο, έρχεται το μεταξόνιο των 2,787 mm για να το πιστοποιήσει. Για χάρη της σύγκρισης, να πούμε ότι το Peugeot 3008 έχει μεταξόνιο 2.675 μέτρων…

Όλοι χωράνε

Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις και το πλούσιο μεταξόνιο από την επιμηκυμένη πλατφόρμα EMP2 έχουν ως αποτέλεσμα την άριστη ευρυχωρία. Οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατά τους ακόμη κι αν είναι πολύ ψηλοί, ενώ η οροφή, παρά την κεκλιμένη γραμμή της, δεν προβληματίζει τον διαθέσιμο «αέρα» για τα κεφάλια. Μαζί με το ικανό πλάτος της καμπίνας, αλλά και το μικρό κεντρικό τούνελ, θα βολευτούν ακόμη και πέντε ενήλικες. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών μπορεί να χάνει μερικά λίτρα στην έκδοση Plug-In Hybrid που οδηγούμε, λόγω της μπαταρίας και της ανεξάρτητης ανάρτησης πίσω (αντί ημιάκαμπτου), όμως ακόμη κι έτσι προσφέρει το ιδιαίτερα ικανοποιητικό νούμερο των 471 λίτρων.

Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό έχει την τελευταία αισθητική και τεχνολογική προσέγγιση της Peugeot, όπως αυτή διαμορφώθηκε με το νέο 308. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας με μπόλικο μαλακό πλαστικό και ευχάριστη υφή, όπου κι αν καταλήξει το χέρι, Προσεγμένη είναι και η συναρμογή, δημιουργώντας ένα σύνολο υπεράνω κριτικής. Η αρχιτεκτονική της κεντρικής κονσόλας εξασφαλίζει μπόλικους χώρους για μικροαντικείμενα με μια μεγάλη θήκη, δύο ποτηροθήκες και ένα πρακτικό ράφι για το smartphone, ενώ το υποβραχιόνιο καλύπτει έναν πολύ πρακτικό αποθηκευτικό χώρο. Παράπονο για το χωροταξικό ζήτημα λοιπόν δεν υφίσταται, λαμβάνοντας υπόψη τις «τσέπες» στις πόρτες, αλλά και το ντουλαπάκι.

Στον αντίποδα, το πολυσυζητημένο i-Cockpit δημιουργεί μια θέση οδήγησης που άλλους θα τους βολέψει, άλλους όχι. Οι ψηλότεροι θα πρέπει να συμβιβαστούν με το γεγονός ότι το χαμηλότερο τμήμα του ψηφιακού καντράν θα κρύβεται από τη στεφάνη του τιμονιού, ωστόσο άλλο πρόβλημα δεν προκύπτει. Η υπόλοιπη γεωμετρία της θέσης οδήγησης είναι εξαιρετική καθώς το κάθισμα (με εργονομική πιστοποίηση AGR) κατεβαίνει αρκετά χαμηλά, χωρίς να υπονομεύεται η ορατότητα. Επίσης το μικρό τιμόνι φαίνεται περίεργο στην αρχή, όταν το συνηθίσεις όμως σου αρέσει. Στα συν, ότι λόγω της μικρής διαμέτρου του, το χειρίζεσαι εντυπωσιακά γρήγορα στις μανούβρες που χρειάζεται να κάνεις εντός πόλης.

Εκτός από το ευρύχωρο premium προφίλ, το Peugeot 408 αριστεύει στο κομμάτι της τεχνολογίας. Η κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών συγκαταλέγεται ανάμεσα στις καλύτερες του είδους χάρη στην εξαιρετική της ανάλυση, τα όμορφα γραφικά και την ταχύτατη απόκριση. Τα i-Toggles από κάτω της, είναι συντομεύσεις που αλλάζουν ανάλογα με την επιθυμία του χειριστή προσφέροντας γρήγορη πρόσβαση σε βασικά μενού, ενώ υποστηρίζεται ασύρματα το Apple CarPlay. Μπροστά στον οδηγό δεσπόζει μια ακόμη οθόνη 10 ιντσών με 3D γραφικά (στην έκδοση GT), που αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και παραμετροποιείται ανάλογα με τις ανάγκες. Τέλος, το προαιρετικό ηχοσύστημα της Focal με τα 10 ηχεία και τον ενισχυτή, προσφέρει εντυπωσιακή εμπειρία ακρόασης.

Υβριδικό υβρίδιο

Κάτω από το μακρύ εμπρός καπό βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων με 180 ίππους και 250 Nm ροπή. Συνδέεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, μέσα στο οποίο υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας 110 ίππων και 320 Nm. Η συνδυαστική τους απόδοση αγγίζει τους 225 ίππους και τα 360 Nm ροπής, διαθέσιμα σε ένα ευρύ φάσμα. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή λόγω της άμεσης παροχής ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ με το δεξί πεντάλ στο πάτωμα ανεβάζει γρήγορα ταχύτητα, πετυχαίνοντας 0-100 km/h σε 7,9 sec και τελική ταχύτητα 233 km/h.

Δείτε ακόμη: Η video-δοκιμή μας για το Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 των 130 ίππων

Η μπαταρία των 12,4 kWh φορτίζει σε 1 ώρα και 40 λεπτά αν συνδεθεί σε Wallbox και εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 64 χιλιομέτρων. Εντός πόλης καταφέραμε να καλύψουμε σχεδόν 60 χιλιόμετρα χωρίς να ενεργοποιηθεί ο κινητήρας βενζίνης, μια πολύ ικανοποιητική επίδοση.

Όσο η μπαταρία έχει ακόμη ρεύμα, η μέση κατανάλωση για τα πρώτα 100 km είναι στα 3,0 λίτρα, ενώ από εκεί και μετά, εντός πόλης σταθεροποιείται περίπου στα 6,5 λίτρα ανά 100 km. Λίγο υψηλότερη είναι η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο (7,0 lt/100 km), ανάλογα πάντα με την ταχύτητα κίνησης.

Αναφορικά με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του τετρακύλινδρου συνόλου, η μετάβαση από τον ηλεκτροκινητήρα στον βενζινοκινητήρα γίνεται ομαλά και δίχως ενοχλητικούς κραδασμούς. Όσο λειτουργεί ο 1.600άρης ο ήχος που παράγεται δεν ενοχλεί, στις υψηλές rpm όμως εμφανίζεται μια τραχύτητα. Τουλάχιστον, σπάνια θα χρειαστεί να φτάσει εκεί, αφού τα αποθέματα ισχύος στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα επαρκούν και με το παραπάνω.

Made in Sochaux

Ως ένα γνήσιο γαλλικό αυτοκίνητο και ειδικότερα, ένα Peugeot, το 408 σε κερδίζει αμέσως με την οδική συμπεριφορά του. Δυναμικό, δεμένο και ευκίνητο, αλλά παράλληλα άνετο και συγκροτημένο, δεν υπάρχει κατάσταση που θα το εκθέσει. Στην Plug-In Hybrid εκδοχή του ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω αντικαθίσταται με μια ανεξάρτητη ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων) σε κάθε τροχό, κίνηση που προσφέρει σαφώς καλύτερη διαχείριση των κακοτεχνιών. Μπροστά διατηρείται η αρχιτεκτονική των γονάτων MacPherson. Στη ρύθμιση έχουμε λίγο πιο σκληρή επιλογή συγκριτικά με την απλή έκδοση βενζίνης των 130 ίππων, για την αντιμετώπιση του επιπλέον βάρους από το υβριδικό σύστημα.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Ηχοσύστημα
  • Χώροι
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Άνεση
  • Απόσταση από το έδαφος
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
ξινά
  • Τιμή
  • Αίσθηση πεντάλ φρένων
  • Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

Αν και το 408 Hybrid ζυγίζει πάνω από 1.700 κιλά, δεν κοπανάει στις λακκούβες, ούτε πλέει υπό πίεση. Καταφέρνει να ισορροπεί εξαιρετικά. Σε επαρχιακό οδικό δίκτυο θα αναπτύξει κάποιες κλίσεις, λόγω και της απόστασης από το έδαφος των σχεδόν 19 εκατοστών, όμως ποτέ σε τέτοιο βαθμό που να τρομάζει. Γενικά είναι πιο ευχάριστο συγκριτικά με ένα αντίστοιχο SUV, κερδίζοντας τους αγοραστές που ζητούν μια πιο δυναμική οδική συμπεριφορά. Από την άλλη, όπως είναι φυσιολογικό, δεν φτάνει στο επίπεδο ενός καλού hatchback όπως το 308. Το μικρό τιμόνι έχει μέτρια αίσθηση, σχετικά χαμηλό βάρος αλλά πολύ καλή ακρίβεια, ενώ μόνο το πεντάλ των φρένων χαλάει τη συνταγή με το απότομο «σκαλοπάτι» λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Στον αυτοκινητόδρομο, είναι αυτό ακριβώς που περιμένει κάποιος διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά του. Άνετο και σταθερό, παραμένει ακλόνητο στην πορεία του. Διαθέτει υψηλή ποιότητα κύλισης ταξιδεύοντας ευχάριστα και μπορεί να διατηρήσει πολύ υψηλό ρυθμό κίνησης, αν το ζητήσει ο οδηγός. Σε αυτή την περίπτωση όμως, το ντεπόζιτο βενζίνης των μόλις 40 λίτρων θα αποδειχθεί λίγο, περιορίζοντας την αυτονομία. Στην πόλη, αν ξεπεραστούν οι μεγάλες διαστάσεις που δυσκολεύουν το έργο αναζήτησης θέσης στάθμευσης, είναι απροσδόκητα ευέλικτο και το τιμόνι «κόβει» πολύ.

Ανένταχτο

Το Peugeot 408 είναι ακριβώς αυτό που λέμε «μια κατηγορία μόνο του». Δεν έχει άμεσο ανταγωνιστή και δεν εντάσσεται σε καμία συγκεκριμένη κλάση αυτοκινήτων. Στηρίζει την εμπορική του πορεία στο στυλ και τη διαφορετικότητα, οπότε εκείνοι που τελικά θα το επιλέξουν είναι οι αγοραστές που απλώς το είδαν και τους άρεσε πολύ. Τα μετρημένα SUV χαρακτηριστικά του δίνουν μερικά επιπλέον εφόδια επιτυχίας, αφού, κακά τα ψέματα, όσο καλό κι ωραίο αν είναι ένα αυτοκίνητο, δύσκολα θα πετύχει χωρίς λίγα SUV γονίδια.

συμπέρασμα

Τι έχουμε, λοιπόν, εδώ; Ένα πείραμα που ακροβατεί ανάμεσα στα SUV, τα coupe, τα fastback και τα station wagon. Παίρνει τα καλύτερα χαρακτηριστικά από όλα και δημιουργεί μια ξεχωριστή συνταγή. Οι πωλήσεις θα δείξουν αν το πείραμα πέτυχε ή όχι, όμως είμαστε βέβαιοι πως το Peugeot 408 έχει όλες τις προδιαγραφές για να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο στην αγορά. Πανέμορφο, τρομερά ευρύχωρο, προηγμένο τεχνολογικά, με σύγχρονους κινητήρες και κορυφαίο εξοπλισμό. Στην έκδοση των 225 ίππων, στην εξίσωση προσθέτουμε τις πολύ καλές επιδόσεις, αλλά και την αυξημένη τιμή. Στοιχίζει από 51.800 € στην έκδοση Allure Plus, ενώ για την έκδοση GT της δοκιμής μας, ο τιμοκατάλογος δείχνει 55.000 €. Με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, ωστόσο, σε αμφότερες τις περιπτώσεις.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...