Δοκιμή DS 3 E-TENSE: Tense is gone
Η εταιρική ταυτότητα της DS Automobiles γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη με τον εμπλουτισμό της γκάμας και τώρα ήρθε η σειρά μοντέλων που άνοιξαν το δρόμο, όπως το DS 3, να την υιοθετήσουν.
- -
- -
με μια ματιά
Το ανανεωμένο DS 3 E-TENSE εκτός της πιο μοντέρνας σχεδιάσης, προσφέρει και πιο ουσιαστικές αλλαγές όπως η αυξημένη ισχύς και η απαλλαγή από το άγχος της αυτονομίας.
Η DS Automobiles έχει εδραιωθεί σήμερα στην αγορά ως ξεχωριστή οντότητα. Όπως και άλλες premium μάρκες που γεννήθηκαν μέσα από σειρές μοντέλων πιο mainstream κατασκευαστών -βλέπε CUPRA- έτσι και η DS έχει αφήσει το δικό της αποτύπωμα στην αυτοκινητοβιομηχανία, έχοντας φύγει πλέον από τη σκιά της Citroen.
Μετά από το ξεχωριστό branding που συναντούσαμε πάνω σε μοντέλα που έφεραν την σφραγίδα της Citroen, ακολούθησαν αυτοκίνητα τα οποία δήλωναν προϊόν της DS Automobiles. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback. Με την λέξη στο τέλος του ονόματος να έχει προστεθεί κυρίως για λόγους διαφοροποίησης του compact crossover από το συγγενικό hatchback της μαμάς-Citroen, η γαλλική εταιρία είχε αποφασίσει να την χρησιμοποιήσει σε όλα της τα μοντέλα που ανήκουν στην SUV γκάμα.
Εδραίωση και ανανέωση
Με τον καιρό οι προτεραιότητες του αγοραστικού κοινού άλλαξαν, ενώ η DS Automobiles άνοιξε τα φτερά της λανσάροντας νέα μοντέλα που διεύρυναν την γκάμα της και κατά συνέπεια το πελατολόγιο. Με τα SUV να έχουν περάσει πλέον ξεκάθαρα στην πρώτη θέση των προτιμήσεων, τα DS 3 και DS 7 δεν χρειάζεται πλέον να διαφοροποιούνται και έχουν πλέον τα αποκλειστικά δικαιώματα των ονομάτων τους, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει κι άλλες επιτυχημένες δημιουργίες, όπως τα DS 4 και DS 9. Με τα τελευταία δύο να χαρακτηρίζονται από τη νέα εταιρική ταυτότητα της μάρκας, τα δύο SUV έπρεπε αργά ή γρήγορα να ακολουθήσουν. Την αρχή έκανε το μεγαλύτερο DS 7, ενώ αμέσως σειρά πήρε το κόμπακτ crossover.
Με πιο δυναμική σχεδιαστική φιλοσοφία, το νέο DS 3 είτε με θερμικό μοτέρ, είτε στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση E-TENSE που οδηγούμε, υιοθετεί τα χαρακτηριστικά που χάρισαν στο μικρομεσαίο DS 4 τον τίτλο του ομορφότερου αυτοκινήτου της χρονιάς. Αρχικά, η νέα αεροτομή και η μάσκα έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως για να βελτιστοποιήσουν την αεροδυναμική απόδοση, με νέα πτερύγια κάτω από την θέση της πινακίδας. Τα νέα φώτα ημέρας διαθέτουν δύο πιο επιβλητικές γραμμές LED σε κατακόρυφη διάταξη, όπως προστάζει η τελευταία γλώσσα σχεδιασμού DS Automobiles, ενώ οι νέοι προβολείς LED, στάνταρ σε όλη τη γκάμα, εισάγουν μια πιο δυναμική σχεδίαση, με τρία στοιχεία που τονίζονται με σατινέ χρώμιο. Τα χαρακτηριστικά DS WINGS έχουν τροποποιηθεί, έτσι ώστε να ενώνουν διακριτικά τη μάσκα και τους προβολείς, αλλά ταυτόχρονα να χαρίζουν και μία ελαφρώς πιο επιθετική εμφάνιση χάρη στις πιο έντονες ακμές.
Περνώντας στο προφίλ του compact SUV, το χαρακτηριστικό πτερύγιο καρχαρία στις μεσαίες κολώνες διατηρείται, όπως και οι χωνευτές χειρολαβές στις πόρτες. Πίσω, τα φώτα και η 5η πόρτα τονίζονται με μια καλαίσθητη, λακαρισμένη μαύρη λωρίδα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια φανερώνεται από το ότι η υπογραφή της DS Automobiles υλοποιείται με γράμματα από γυαλισμένο ανοξείδωτο ατσάλι να τοποθετούνται ένα προς ένα στην επιφάνεια, όπως στο νέο DS 7. Οι νέες ζάντες έρχονται με διαστάσεις 17 ή 18 ιντσών, ενώ εμπλουτισμένη είναι και η χρωματική παλέτα του νέου DS 3 με τις περλέ αποχρώσεις Diva Red και Lacquered Grey.
Στο εσωτερικό το ρομβοειδές μοτίβο παραμένει, όπως το ίδιο συμβαίνει και με την γενικότερη ποιότητα και premium αίσθηση που αποπνέει. Ξεχωρίζει το νέο τιμόνι με τα διαφορετικά πλήκτρα, και η νέα κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10,3 ιντσών η οποία προσφέρεται πλέον στάνταρ, με ενσωματωμένο το νέο σύστημα ψυχαγωγίας DS IRIS SYSTEM. Η μοναδική διαφοροποίηση που θα συναντήσει κανείς στο E-TENSE σε σχέση με τις εκδόσεις τους DS 3 που εξοπλίζονται με θερμικά μοτέρ, είναι οι ενδείξεις στις δύο οθόνες, πίνακα οργάνων και infotainment. Εκεί έχουν προστεθεί οι απαραίτητες πληροφορίες για την βέλτιστη διαχείριση του ηλεκτρικού συστήματος, ενώ υπάρχει και πλήκτρο ανάμεσα στα χειριστήρια αφής που συναντάμε στην κεντρική κονσόλα το οποίο οδηγεί απευθείας στις ηλεκτρικές λειτουργίες.
Η γενικότερη εικόνα της καμπίνας είναι όπως προαναφέραμε ποιοτική, τόσο από πλευράς εμφάνισης, όσο και συναρμογής. Τα μαλακά υλικά αναβαθμίζουν τον πολυτελή χαρακτήρα, ενώ οι χώροι και οι θήκες για μικροαντικείμενα θα αποδειχθούν επαρκέστατοι για τέσσερις επιβάτες. Η προσοχή στην λεπτομέρεια φαίνεται και από τις επιλογές που έχει κάνει η DS σε τομείς όπως τα παράθυρα καθώς έχουν επιλεχθεί φιμέ και ηχομονωτικά κρύσταλλα με στόχο τις ακόμη πιο ξεκούραστες μετακινήσεις με το ούτως ή άλλως αθόρυβο DS 3 E-TENSE. Ανοίγοντας την 5η πόρτα βρίσκουμε έναν χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 350 lt ασχέτως κινητήριου συνόλου, ενώ με την δεύτερη σειρά καθισμάτων διπλωμένη αυτός φτάνει τα 1.050 lt.
Ουσιαστική εξέλιξη
Μιλώντας για κινητήρια σύνολα, ήρθε η ώρα να αναφερθούμε και στον πρωταγωνιστή της παράστασης, το νέο συνδυασμό ηλεκτρομοτέρ-μπαταρίας. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο του ομίλου που τον υιοθετεί. Από τους 136 ίππους, η ισχύς έχει ανέβει στους 156, ενώ η ροπή φτάνει τα 260 Nm. Επίσης νέα είναι και η μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπαταρία των 54 kWh (50,8 kWh ωφέλιμη), η οποία διαθέτει θερμικό έλεγχο και αντλία θερμότητας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πιο γρήγορη φόρτιση, μεγαλύτερη αυτονομία και αυξημένη διάρκεια ζωής.
Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το νέο Volkswagen Tiguan – Πότε έρχεται Ελλάδα
Στα περί ρεύματος, με ταχυφορτιστή DC η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 100 kW, επιτρέποντας τη φόρτιση από το 0 έως το 80% σε μόλις 25 λεπτά. Ο on-board φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος έχει ισχύ 11 kW, κάτι που μεταφράζεται σε πλήρη φόρτιση σε 5 ώρες, σε wallbox ή δημόσιο σημείο φόρτισης. Σύμφωνα με την DS η πολύ χαμηλή κατανάλωση του νέου συστήματος δεν ξεπερνά τις 12,6 kWh/100 km σε κύκλο WLTP και έτσι η αυτονομία πλέον μπορεί να ξεπεράσει τα 400 km. Σε συνθήκες πόλης πάλι, οι Γάλλοι υπόσχονται περισσότερα από 500 km. Γενναίες δηλώσεις που όμως διαπιστώσαμε πως έχουν βάση μόλις βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι…
γλυκά
- Σχεδίαση
- Χώροι
- Τεχνολογίες
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Ποιότητα
- Αυτονομία
ξινά
- Ορατότητα πίσω
- Έλλειψη one-pedal
In-TENSE success
Αφήνοντας το χαρτί με τις αλλαγές στην άκρη και πιάνοντας το τιμόνι, οι 156 ίπποι σίγουρα θα φανούν ζωηροί χάρη στην ακαριαία ροπή, κι ας ζυγίζει πάνω από 1,5 τόνο. Από πλευράς επιδόσεων τα 9 sec που χρειάζεται για την ολοκλήρωση του 0-100 km/h και τα 150 km/h τελικής ταχύτητας είναι ικανοποιητικότατα, ειδικά όταν βιώσεις την αποτελεσματικότητα του συνόλου. Άλλωστε αυτό στοιχείο καταφέρνει να κλέψει την παράσταση. Με τη λειτουργία B επιλεγμένη στο κιβώτιο μίας σχέσης για μεγαλύτερη ανάκτηση όταν δεν ασκείται πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, η διαχείριση της ενέργειας είναι υποδειγματική, με το DS 3 να σημειώνει εντός πόλης τιμές κατανάλωσης εξαιρετικά κοντά σε αυτές που δηλώνει ο κατασκευαστής. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ότι κοντινότερο σε one-pedal, αλλά η επιβράδυνση δεν είναι αρκετή για να αποφευχθεί ολοκληρωτικά η χρήση του φρένου. Όπως και να ‘χει, με τα περισσότερα χιλιόμετρα που σημειώσαμε να βρίσκονται εντός αστικού δικτύου και χωρίς συμβιβασμούς στις επιταχύνσεις, οι 12,9 kWh/100km που σημείωσε το E-TENSE είναι μία εξαιρετική κατανάλωση, ενώ ακόμη και με τις συνθήκες τις φωτογράφισης δεν ξεπέρασε ποτέ τις 13,6 kWh. Εάν τώρα θέλουμε να μεταφράσουμε τα παραπάνω νούμερα σε τιμές αυτονομίας, τα 400 km θα γίνουν με ευκολία με μία φόρτιση, απαλλάσσοντας πλήρως τον οδηγό από το σχετικό άγχος.
Με αυτόν τον άσσο ήδη στο μανίκι του, το νέο DS 3 E-TENSE είχε την νίκη… της καρδιάς μας στο τσεπάκι. Κι αυτό διότι η ποιότητα κύλισης ήταν κάτι το οποίο ήδη είχε στα ατού του, απλά τώρα την βελτιστοποίησε περαιτέρω. Η ρύθμιση της ανάρτησης σιδερώνει το οδόστρωμα αποτρέποντας τις όποιες ανωμαλίες να διαταράξουν την ησυχία των επιβατών, ενώ παράλληλα καταφέρνει να κρατά το αμάξωμα υπό έλεγχο στις καμπές χωρίς να γέρνει υπερβολικά. Η άνεση έχει τον πρώτο λόγο, ακόμη και με τις ζάντες των 18 ιντσών που εξοπλίζουν το αυτοκίνητο της δοκιμής. Είτε μιλάμε για τα καθημερινά πήγαινε-έλα στο γραφείο, είτε για μία πιο μακρινή βόλτα στον ανοιχτό δρόμο, το DS 3 αποτελεί επάξιο συγγενή του μεγαλύτερου DS 7, με την αύρα ποιότητας να θυμίζει SUV μεγαλύτερου μεγέθους. Σε ρυθμούς πίεσης μπορεί να μην βρίσκεται στο στοιχείο του, αλλά δεν θα αρνηθεί να κινηθεί πιο σβέλτα, έχοντας να προσφέρει ένα ελαφρύ, αλλά άμεσο και ακριβές τιμόνι.
συμπέρασμα
Η λακωνική απάντηση για το αν η ανανέωση πέτυχε είναι «αδιαμφησβήτητα ναι!». Διατήρησε όλα τα ποιοτικά στοιχεία που το χαρακτήρισαν και τώρα τα συνδυάζει με ένα πραγματικά αποτελεσματικό ηλεκτρικό σύνολο το οποίο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους ανταγωνιστές του. Ισχυρό, αποδοτικό και κυρίως οικονομικό. Όλα όσα χρειαζόταν δηλαδή το DS 3 E-TENSE για να γίνει η top επιλογή όσον αναζητούν ένα πολυτελές ηλεκτρικό crossover που ξεφεύγει από τις συνηθισμένες και προβλέψιμες επιλογές.