Subaru Impreza 1.5 SJ sedan
Στον αστερισμό των παραδοσιακών αξιών ενός Subaru, το 4θυρο, τετρακίνητο Impreza ψάχνει το δικό του χώρο ανάμεσα στα σύγχρονα μικρομεσαία
- -
- -
με μια ματιά
Η sedan εκδοχή του μικρού Impreza, ψάχνει το πιο συντηρητικό κοινό ανάμεσα στους λάτρεις της τετρακίνησης και της κλασσικής Japan φιλοσοφίας
γλυκά
- Λειτουργία τετρακίνησης
- Ποιοτικά υλικά
- Χώροι για μικροαντικείμενα
- Άνεση ανάρτησης
ξυνά
- Επιδόσεις
- Αυξημένα τέλη κυκλοφορίας
- Κλίσεις αμαξώματος
απόψεις
Και εκεί που μας είχε πείσει η Subaru για το hatchback μέλλον του Impreza, ξαφνικά επιστρέφει στο αρχικό σενάριο της sedan κουλτούρας. Οι φιλότιμες προσπάθειες των Ιαπώνων σχεδιαστών ίσως γοητεύουν τις αγορές της Ανατολής, αλλά δύσκολα θα πείσουν τον ευρωπαίο για την 4θυρη μεταμόρφωση, ενός μικρομεσαίου με 5θυρες φιλοδοξίες. Πέρα όμως από τις αμπελοφιλοσοφίες, το μικρό Impreza αντιστέκεται σε κάθε σύγχρονη τάση και ακολουθεί το δόγμα της Subaru, έτσι ακριβώς όπως καθιερώθηκε. Με μόνιμη τετρακίνηση, επίπεδο μοτέρ και αμάξωμα τριών όγκων. Η επιχείρηση προσιτό Impreza φυσικά και δεν περιλαμβάνει κάποιο υπερτροφοδοτούμενο θηρίο στα σπλάχνα του, αλλά τον βασικό ατμοσφαιρικό της γκάμας όπου οι 107 ίπποι δεν έχουν σκοπό να σε συναρπάσουν όσο βιρτουόζος και αν είσαι στο μαστίγιο. Οι επιδόσεις είναι για τα μεγάλα αδέρφια, όμως ταξιδεύει ευχάριστα σε αγκαλιάζει με αίσθηση ασφάλειας και κρατά με ευκολία δεξιά την βελόνα στο ταχύμετρο. Κάθεσαι χαμηλά αλλά σωστά και απολαμβάνεις ρευστή οδήγηση, αρκεί να μην βυθίσεις το δεξί σου πόδι στην μοκέτα! Παρόλα αυτά αν ψάχνει κανείς τον πιο σύγχρονο τρόπο ιαπωνικής πιστότητας και κουλτούρας η Subaru έχει την λύση.
Γιάννης Τσιγκρής
Πιστή στην δική της μαγιά, η Subaru προσπαθεί να προσαρμοστεί στις εναλλαγές της αγοράς με πιο χαλαρό τρόπο. Επιμένουν οι Ιάπωνες της Subaru στην κλασσική τους φιλοσοφία που είναι ποτισμένη με συγκεκριμένες, εξεζητημένες για πολλούς μηχανολογικές επιλογές. Ξεχάστε όλα τα περί downsizing και ρηξικέλευθου design. Eπί της ουσίας, στο επίκεντρο τίθεται η τετρακίνηση και ο επίπεδος κινητήρας (boxer) σε ένα σύγχρονο μοντέλο που έχει ως επιπλέον όπλο του τη σφραγίδα "made in Japan".
Για παραδοσιακούς παίκτες
Ανάμεσα στα νέα σχήματα και τις οικογενειακού τύπου σχεδιαστικές ταυτότητες, το Impreza διατηρεί πιο παραδοσιακό χαρακτήρα. Αναμφισβήτητα δεν είναι ότι πιο μοντέρνο και σίγουρα είναι ακόμη πιο συντηρητικό στη sedan προσέγγιση (μήκος 4,58 μέτρα), σε σχέση με το πιο σύγχρονο στο μάτι hatchback. Στην πράξη το ενδιαφέρον αισθητικά εστιάζεται στο εμπρός μέρος, με τον τρίτο όγκο πίσω να περνά μάλλον απαρατήρητος. Η λογική του κλασσικού sedan περνά και στο εσωτερικό, με λογικούς χώρους και ένα αποθηκευτικό χώρο αποσκευών με σεβαστό μέγεθος (420 lt), αν και όχι με εντελώς επίπεδο δάπεδο φόρτωσης. Η τετρακίνηση έχει και το τίμημά της.
Χωρίς ιδιαίτερη σχεδιαστική πρωτοτυπία, το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από ποιοτικά υλικά, με στιβαρή συναρμογή, πρακτικό προσανατολισμό και μια διάχυτη αίσθηση για μεγάλη αντοχή στο χρόνο. Στα συν και ο εξοπλισμός της πιο πλούσιας έκδοσης SJ, που κρίνεται πλήρης έχοντας μέχρι και εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα.
Έμφαση στην ποιοτική λειτουργία
Ξυπνά ευχάριστα ο επίπεδος 4κύλινδρος κινητήρας, με αρχοντικό ήχο και ελάχιστους κραδασμούς. Τα μόλις 1.500 κυβικά του και η απουσία turbo που κατά βάση συντροφεύει τις προτάσεις της Subaru, σίγουρα σου βάζουν δεύτερες σκέψεις για το ποιόν του. Μια πεταχτή ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά δείχνει 107 ίππους και 142 Nm ροπής στις 3.200 rpm, απέναντι σε 1310 kg βάρους και τις δεδομένες απώλειες της τετρακίνησης. Στην πράξη λοιπόν λείπει δύναμη, όσο κι αν το σχετικά κοντό 5άρι κιβώτιο με τον μέτριο επιλογέα (σκαλώνει ελαφρώς) πασχίζει να βοηθήσει, εκμεταλλευόμενο σωστά την καμπύλη ροπής του κινητήρα. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 14’’, ενώ η τελική αγγίζει τα 175 km/h. Αδιαμφισβήτητα θετικό στοιχείο η ομαλή λειτουργία του boxer. Στο green προφίλ τώρα, τα 7,6 lt/100km μέσης κατανάλωσης που αναφέρει η Subaru δεν προβληματίζουν τόσο, όσο τα 176 gr/km εκπομπών CO2. Σύμφωνα με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης του καλείται να πληρώσει 352 ευρώ προς τα εξαιρετικά λαίμαργα τον τελευταίο καιρό κρατικά ταμεία.
Δίψα για δύναμη
Το μοτέρ δείχνει ακόμη πιο λίγο μόλις διαπιστώσεις τις δυνατότητες του πλαισίου και της τετρακίνησης, η οποία αποτελείται από τρία διαφορικά, με το κεντρικό να είναι συνεκτικού τύπου περιορισμένης ολίσθησης. Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας υπάρχει, αλλά σπάνια καλείται να επέμβει, ενώ στοιχείο διαφοροποίησης από την έκδοση hatchback είναι η απουσία των κοντών βοηθητικών σχέσεων στο sedan.
Το υψηλό επίπεδο άνεσης και η κορυφαία ποιότητα κύλισης αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του Impreza. Οι μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης μαζί με τους τροχούς των 15 ιντσών, αποτελούν ιδανικό αντίμετρο για το ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων. Η έμφαση προς την απόλυτη άνεση δεν έχουν τίμημα σε αποτελεσματικότητα όσο σε αίσθηση, κάτι που ανακαλύπτεις μόλις αποφασίσεις να πιέσεις. Αν και οι μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος δύσκολα σου δημιουργούν την όρεξη για γρήγορο ρυθμό, κατά βάση το Impreza εμφανίζεται ουδέτερο και ισορροπημένο, ενώ απαρνείται την έντονη υποστροφή και λόγω τετρακίνησης και λόγω έλλειψης δύναμης. Ξεπερνώντας τη μαλακή ρύθμιση και στρίβοντας με φόρα διαπιστώνεις πως μπορείς να το εμπιστευτείς καθώς, παρά τις κλίσεις του αμαξώματος δύσκολα θα σε προδώσει. Το σύστημα διεύθυνσης δεν εντυπωσιάζει με την αίσθηση του, είναι όμως απαλλαγμένο από τα «χούγια» των αντίστοιχων προτάσεων με την κίνηση αποκλειστικά στον εμπρός άξονα. Στην καλή οδηγική εικόνα, τέλος, συμβάλλουν και τα αποτελεσματικά φρένα.
συμπέρασμα
Πίσω από το ρυθμό της εποχής, το προσιτό Impeza, ακολουθεί πιο παραδοσιακά μονοπάτια. Η συμπεριφορά στο δρόμο των δυνατών αδελφών εκδόσεων, εδώ μεταφράζεται σε χαλαρές μετακινήσεις με κυρίαρχη τάση την άνεση. Η ισχύς του κινητήρα δεν καταφέρνει να κολακεύσει ιδιαίτερα την παρουσία της αποτελεσματικής τετρακίνησης, βάζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά στο περιθώριο. Η εποχή του ανατρεπτικού design και του downsizing δείχνει να έχει προσπεράσει την πρακτική ενός προσιτού Impreza πλασμένου από δοκιμασμένα υλικά