Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 Hybrid 141 PS: Future starts now!
Το νέο Kona δεν είναι αποκύημα της φαντασίας, με τη δεύτερη γενιά του δημοφιλούς SUV να αποτελεί μια ματιά στο μέλλον της Hyundai.
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο Kona δεν ξεχωρίζει μόνο για την ριζοσπαστική του σχεδίαση, αφού είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και εφοδιασμένο με πληθώρα σύγχρονων τεχνολογιών. Στη δική μας περίπτωση οδηγούμε την αυτοφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή των 141 ίππων!
Η Hyundai έχει καταφέρει να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην αγορά, τόσο με την ποιοτική αναβάθμιση των μοντέλων της, όσο και με την πληρότητα της γκάμας της. Από το λιλιπούτειο i20, μέχρι και το μεγαλύτερο σε διαστάσεις Santa Fe, η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκσυγχρονίσει τις δημιουργίες της και έχει επανατοποθετηθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Επιπλέον, έχοντας ένα φιλόδοξο στρατηγικό πλάνο για το μέλλον επενδύει σε νέες τεχνολογίες, χωρίς όμως να υστερεί σε συναίσθημα. Αυτό το τελευταίο στοιχείο είναι ένα χαρακτηριστικό που παραδοσιακά διέκρινε το Kona. Από το 2017, όταν και αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά, η σχεδιαστική διαφορετικότητα του αμαξώματος το καθιέρωσε στην κατηγορία των SUV και crossover. Στοιχείο που αποδεικνύεται από τον αριθμό πωλήσεων, ο οποίος και έχει ξεπεράσει τις 515.000 μονάδες παγκοσμίως!
Η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς B-SUV δεν αποτελεί απλά μία εξέλιξη της προηγούμενης. Πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο μοντέλο, που θαρρείς ότι βγήκε από το φιλμ ταινίας επιστημονικής φαντασίας. Όμως, οι Κορεάτες τεχνικοί δεν περιορίστηκαν στη ριζοσπαστική και αντισυμβατική σχεδίαση. Το νέο Kona μεγάλωσε σημαντικά σε διαστάσεις, σε σημείο που απομακρύνεται από τα B-SUV και πλησιάζοντας στα C-SUV. Φυσικά, όπως ήταν απολύτως φυσιολογικό ενισχύθηκε με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η Hyundai σε επίπεδο τεχνολογιών, διατηρώντας σχεδόν στο ακέραιο τη πολυσυλλεκτική γκάμα κινητήρων και εκδόσεων που διέκρινε την προηγούμενη γενιά. Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους έγινε με την αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση των 141 ίππων, και μάλιστα στην εκδοχή Ν Line με τα ευδιάκριτα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Δείτε ακόμη Αναλυτικός τιμοκατάλογος του νέου Hyundai Kona
Σχεδίαση: Είχαν κέφια...
Κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελεί ένα πρωτότυπο που πιθανότατα δεν θα έβρισκε ποτέ το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής. Αυτή είναι η πρώτη σκέψη μόλις αντικρύσεις το νέο Kona. Η νέα και ριζοσπαστική σχεδίαση του αμαξώματος, το διαφοροποιεί σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στο δρόμο σήμερα. Δεν αντλεί έμπνευση από κανένα άλλο μοντέλο, όντας μοναδικό και θυμίζοντας κατασκευή που έχει ξεπηδήσει από ιαπωνικό Manga. Το παράδοξο της ιστορίας πίσω από τη σχεδίαση της νεότερης γενιάς, είναι πως όταν οι σχεδιαστές της Hyundai ξεκίνησαν να… τραβούν τις πρώτες γραμμές σε λευκό χαρτί, στο μυαλό τους είχαν την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Οι γραμμές του αμαξώματος, η επιβλητική εμπρός μάσκα και η σιλουέτα του, έχουν προκύψει μετά από αρκετές ώρες στο σχεδιαστήριο με στόχο τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Στοιχείο που συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην αποδοτικότητα ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.
Κάπως έτσι, οι γωνίες και οι ακμές που κυριαρχούσαν στο αμάξωμα της προηγούμενης γενιάς του Kona, έχουν αντικατασταθεί από έντονες καμπύλες. Σήμερα, όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, σήμα κατατεθέν αποτελεί η οριζόντια φωτεινή λωρίδα Seamless Horizon Lamp. Η παρουσία της ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τη φουτουριστική εικόνα του νέου Kona, ενώ αρκετοί παρατήρησαν εύστοχα πως θυμίσει τον Robocop… Ο διαφοροποιημένος προφυλακτήρας της έκδοσης Ν Line με την κυψελοειδή μάσκα και τις γωνίες στο κάτω μέρος, αλλά και τους απαραίτητους αεραγωγούς για τις εκδόσεις με τον θερμικό κινητήρα, ενισχύουν τη σπορτίφ αισθητική.
Αντίστοιχα εντυπωσιακό είναι και το προφίλ του αυτοκινήτου, με τους τονισμένους θόλους και τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα να φροντίζουν να θυμίσουν πως πρόκειται για crossover. Μάλιστα, στην έκδοση N Line είναι βαμμένα στο μεταλλικό χρώμα του αμαξώματος, στοιχείο που αναδεικνύει μία premium αισθητική και προσέγγιση. Επιπλέον, τα ανάγλυφα σε σχήμα Z στο πλάι του αμαξώματος και η εικόνα του από συγκεκριμένη γωνία, φέρνουν στο μυαλό την εικόνα ενός Tucson υπό κλίμακα. Βέβαια, μόλις αντικρύσεις το πίσω μέρος επιστρέφεις αμέσως… στο μέλλον! Η εικόνα είναι σχεδόν ίδια με το εμπρός, αφού και εδώ δεσπόζει η οριζόντια φωτεινή λωρίδα Seamless Horizon Lamp. Βέβαια, οι... N Line πινελιές κερδίζουν τις εντυπώσεις, αφού μεταφράζονται σε μία διπλή απόληξη της εξάτμισης, διαχύτη στο κάτω μέρους του προφυλακτήρα, αλλά και σε μία ευμεγέθης αεροτομή στην 5η πόρτα. Τη δυναμική εικόνα του Kona συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, οι οποίες για την περίσταση έχουν διάσταση 18 ιντσών, αλλά με «πλούσιο» 55άρι προφίλ. Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε ότι σημαντικά αυξημένες είναι και οι διαστάσεις του αμαξώματος. Για τους λάτρεις των αριθμών, το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 60 mm, με το συνολικό μήκος του αμαξώματος να είναι μεγαλύτερο κατά 175 mm. Νούμερα που αποδεικνύονται ευεργετικά όσον αφορά τους χώρους στην καμπίνα των επιβατών.
Εσωτερικό - Χώροι: Leve lup!
Αντίστοιχα, εμφατική είναι η αναβάθμιση στην καμπίνα των επιβατών. Όσα γνωρίζαμε στην προηγούμενη γενιά μπορούμε σήμερα να τα ξεχάσουμε... Το νέο Kona έχει κόψει τους όποιους δεσμούς με το παρελθόν. Το περιβάλλον του εσωτερικού είναι σύγχρονο, απόλυτα ψηφιακό και μοντέρνο. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να εντοπίσεις τις έντονες επιρροές από το Ioniq 5. Οι ενσωματωμένες οθόνες σε διάσταση 12,3’’ που μοιάζουν ενωμένες κάτω από μία γυάλινη επιφάνεια, είναι το πρώτο στοιχείο που παρατηρείς. Διαθέτει τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων της Hyundai, το οποίο διαθέτει νέα ευανάγνωστα γραφικά και αποδεικνύεται εξαιρετικά λειτουργικό, όπως και εύχρηστο. Μάλιστα, ένας από τους νεοτερισμούς αφορά τη δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων λογισμικού για όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Αναμφίβολα, η αισθητική είναι αναβαθμισμένη, ενώ θετική κρίνεται η παρουσία των φυσικών κουμπιών για τις περισσότερες από τις λειτουργίες των συστημάτων καθημερινής χρήσης, όπως ο κλιματισμός και οι συντομεύσεις του συστήματος πολυμέσων. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κατασκευής, αφού παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών στη κεντρική κονσόλα, η συναρμογή και η επιλογή των υλικών γενικότερα, είναι αντίστοιχη με αυτή που μας έχει συνηθίσει η Hyundai στη νεότερη γενιά των μοντέλων της. Σε επίπεδο τεχνολογιών, δεν είναι υπερβολή πως η Hyundai προίκισε το Kona με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα στη φαρέτρα της, τόσο σε επίπεδο ψυχαγωγίας, όσο και ασφάλειας των επιβατών, και μάλιστα απλο το βασικό εξοπλισμό. Η σουίτα υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνει τη νεότερη γενιά του Forward Collision Avoidance Assist 2.0., του Highway Driving Assist 2.0., και όχι μόνο. Ουσιαστικά, προσφέρει μία σειρά συστημάτων που συνήθως συναντάμε σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Βέβαια, εκτός από την εκμοντερνισμένη εικόνα, το στοιχείο που τοποθετεί το Kona ένα κλικ πάνω στην κατηγορία, είναι οι χώροι στην καμπίνα των επιβατών. Οι Κορεάτες τεχνικοί δεν έκλεισαν τα αυτιά τους στις κριτικές και η νεότερη γενιά προσφέρει σημαντικά αυξημένη υρυχωρία. Δεν είναι τυχαίο, πως οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν 77 mm επιπλέον χώρο για τα πόδια τους, στοιχείο το οποίο οφείλεται και στα κατά 30% πιο λεπτά καθίσματα των εμπρός επιβατών. Επιπλέον, όσοι βρεθούν στις πίσω θέσεις έχουν στη διάθεση τους 11 mm περισσότερο αέρα για το κεφάλι τους, ενώ τα 1,4 m για τους ώμους τους είναι τα περισσότερα που συναντάμε σε μοντέλο της κατηγορίας. Αντίστοιχα… αυξητικές τάσεις έχει και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος είναι αυξημένος κατά 30%, αγγίζοντας πλέον τα 466 lt! Μάλιστα, η 5η πόρτα διαθέτει νέα σχεδίαση με μεγαλύτερο άνοιγμα, κάτι που καθιστά ευκολότερη την πρόσβαση στο χώρο του πορτ μπαγκάζ.
Στο δρόμο: Έμφαση στην αποδοτικότητα
Σε επίπεδο μηχανικών μερών, και με δεδομένη τη λογική του εξηλεκτρισμού της γκάμας της, η Hyundai προτίμησε να επιλέξει έτοιμες και δοκιμασμένες λύσεις. Έτσι, στην περίπτωση της υβριδικής εκδοχής που οδηγούμε, κάτω από το εμπρός καπό τοποθετήθηκε ο κινητήρας βενζίνης των 1.600 cc που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και ενισχύεται με την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα 32 kW. Η συνδυαστική τους απόδοση είναι 141 ίπποι και 265 Nm ροπή, που περνούν στο δρόμο μέσω του εμπρός άξονα, με τη βοήθεια ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, η αυτοφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ενώ η έκδοση N Line δεν διαφοροποιείται στη ρύθμιση της ανάρτησης.
Περνώντας στη θέση του οδηγού διαπιστώνεις πως η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ η τοποθέτηση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στην κολώνα του τιμονιού –σε στιλ Ioniq 5- δεν ξενίζει και αποδεικνύεται λειτουργική. Αν δεν πατήσεις τέρμα το πεντάλ της βενζίνης, το Kona ξεκινάει συνήθως με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ ο θερμικός τίθεται σε λειτουργία ανάλογα με τις συνθήκες και τη χρήση του γκαζιού. Η εναλλαγή ανάμεσα στη λειτουργία των δύο συνόλων γίνεται τελείως ανεπαίσθητα, ενώ στον αστικό κύκλο μπορείς να καλύψεις αρκετή απόσταση αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Εκτός από βελούδινη κύλιση, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση στον αστικό κύκλο, η οποία κυμαίνεται κάτω από τα 5 lt/100 km!
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ευρυχωρία
- Πρακτικότητα
- Χώρος αποσκευών
- Τεχνολογίες
- Κατανάλωση
- Κιβώτιο
ξινά
- Επιδόσεις
- Αίσθηση πεντάλ φρένου
To υβριδικό σύνολο ξεχωρίζει για την ελαστικότητα και την πολιτισμένη λειτουργία του. Μάλιστα, στην πόλη αποδεικνύεται ευχάριστο, αφού η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα εγγυάται την άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές, χαρίζοντας ζωντάνια στο υβριδικό Kona. Γενικότερα, αποδεικνύεται πρόθυμο, έχοντας ικανοποιητικά αποθέματα δύναμης στις μεσαίες. Βέβαια, όσο σκαρφαλώνουν οι στροφές του κινητήρα, τόσο περισσότερο εκφράζει τη δυσαρέσκεια του, ενώ παράλληλα ανεβαίνει και το επίπεδο θορύβου. Σίγουρα, δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις του, αλλά περισσότερο για τον υψηλό βαθμό αποδοτικότητας που αποσπά. Σε πιο ήπιους ρυθμούς αποδεικνύεται άνετο προσφέροντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Στοιχείο που του επιτρέπει να ταξιδεύει άνετα, με ελάχιστη ηχορύπανση να περνάει στην καμπίνα των επιβατών.
Άσσος στο μανίκι του Kona αποδεικνύεται η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων. Λύση που αποδεικνύεται σαφώς πιο αποδοτική και ευχάριστη σε σχέση με αρκετές κατασκευές του ανταγωνισμού που έχουν επιλέξει κιβώτιο CVT. Η οδήγηση είναι πιο ξεκούραστη και ευχάριστη, ενώ η λειτουργία του συμβάλλει στη διατήρηση του θορύβου χαμηλά στην καμπίνα των επιβατών. Μάλιστα, εξαιρετικά έξυπνη αποδεικνύεται η λειτουργία του κιβωτίου που διαφοροποιείται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Στο Normal ο οδηγός ρυθμίζει το βαθμό ανάκτησης, ενώ στο Sport έχει τη δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής των σχέσεων!
Δείτε ακόμη Δοκιμή Kia Niro 1.6 HEV
Επιπλέον, στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης συμβάλλει και η αρχιτεκτονική της ανάρτησης. Η επιλογή με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω επιτρέπει στο Kona να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τον ικανοποιητικό έλεγχο του αμαξώματος. Ακόμα και στην έκδοση Ν Line, με τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών, διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να είναι ιδιαίτερα μαλακό. Κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες θα γίνουν αισθητές από τους επιβάτες, αλλά χωρίς να προκαλέσουν τη δυσαρέσκεια τους. Το τιμόνι έχει ικανοποιητικό βάρος, ενώ μέτριο σε αίσθηση είναι το πεντάλ του φρένου, λόγω της παρουσίας του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Η οδική του συμπεριφορά είναι συγκροτημένη και θα επιτρέψει ακόμα και στον λιγότερο μυημένο να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Είναι ουδέτερο και μόνο στο όριο το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του. Ακόμα και αν το παρακάνεις, το πίσω μέρος έχει την τάση να ελαφρώσει, χωρίς όμως δραματική εξέλιξη. Θα ακολουθήσει ένα ελαφρύ γλίστρημα, το οποίο είναι εύκολα ελεγχόμενο, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές. Κρίνοντας, βέβαια, και τη φύση της κατασκευής…
Το υβριδικό Kona HEV ξεκινάει από 31.890 €, ενώ η έκδοση N Line της δοκιμής κοστίζει 35.590 €. Δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του μοντέλου.
συμπέρασμα
Το νέο Kona δεν αποτελεί απλά εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς. Είναι εμφανές πως πρόκειται για ένα εντελώς νέο και αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο μοντέλο. Η ριζικά ανανεωμένη και φουτουριστική σχεδίαση, η αύξηση των διαστάσεων και η σημαντικά μεγαλύτερη ευρυχωρία στην καμπίνα των επιβατών, συνδυάζεται με κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο. Στοιχεία που συνολικά δεν το καθιστούν απλά επίκαιρο, αλλά εξαιρετικά ενισχυμένο, και μάλισταστους τομείς που το αγοραστικό κοινό δίνει ιδιαίτερη προσοχή σήμερα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ