Δοκιμή DS 7 E-TENSE 4x4 360 PS: Πολυτελής και εκρηκτική!
Η κορυφαία έκδοση του νέου DS 7 προσφέρει μία υψηλού επιπέδου εμπειρία οδήγησης, αλλά και ένα σπορ προφίλ που το μεταμορφώνει.
- -
- -
με μια ματιά
Με 360 ίππους και διαφοροποιήσεις με ξεκάθαρα σπορ προσανατολισμό, το DS 7 μεταμορφώνεται σε ένα πολυτελές SUV ικανό να χαρίσει οδηγικές συγκινήσεις που κανείς δεν περίμενε.
Κατά καιρούς έχουμε δει πολλούς κατασκευαστές να προσπαθούν να ανταγωνιστούν τους Γερμανούς στον τομέα της πολυτέλειας. Ειδικά, με την στροφή που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία προς την premium προσέγγιση, όλο και περισσότερες εταιρείες «καυχιούνται» πως προσφέρουν απαράμιλλο επίπεδο πολυτέλειας. Όμως, στην πραγματικότητα λίγοι το επιτυγχάνουν πραγματικά, ενώ ακόμα λιγότεροι είναι αυτοί που έχουν φτάσει στο σημείο να προσφέρουν προϊόντα που όντως μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια των γερμανικό ανταγωνισμό.
Η DS Automobiles, γεννημένη από τα σπλάχνα της Citroen είναι μία από τις ελάχιστες μάρκες που είναι σε θέση να είναι περήφανη πως το έχει καταφέρει αυτό, με τα μοντέλα της να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος τόσο στην αγορά, όσο και στην εκτίμηση του πιο απαιτητικού κοινού με τα υψηλότερα budget. Μοντέλα όπως το DS 7 ή DS7 Crossback, όπως ονομαζόταν πριν την πρόσφατη ανανέωση, αποτέλεσαν το κλειδί για αυτή την επιτυχία και τώρα η νεότερη και πιο… «προικισμένη» γενιά έρχεται για να τελειοποιήσει την συνταγή.
Αριστοκράτης με αθλητικά
Το όνομα απλοποιήθηκε (αντίο στο επίθεμα «Crossback») η σχεδίαση εναρμονίστηκε με την σημερινή φιλοσοφία της μάρκας και το DS 7 άνοιξε τα φτερά του με στόχο την κατάκτηση των premium αιθέρων. Ασχέτως έκδοσης, η σχεδίαση του του νέου οικογενειακού SUV ξεχωρίζει για την πιο αιχμηρή και επιθετική προσέγγιση. Οι λεπτοί προβολείς LED και τα νέα εντυπωσιακά φώτα DS Light Veil αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού του μοντέλου. Ανασχεδιασμένη είναι η μάσκα που στην περίπτωση μας φέρει το λογότυπο της μάρκας σε μαύρη απόχρωση. Τα μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά στοιχεία, που είναι βασικός εξοπλισμός της έκδοσης Performance Line+, προσδίδουν στο μοντέλο μία ακόμη πινελιά κομψότητας και δυναμισμού.
Από εκεί, τα φώτα ημέρας με τις χαραγμένες κάθετες λωρίδες από τις οποίες αναδύεται το φως, η επιφάνεια των πίσω φωτιστικών σωμάτων LED 3D, το ανάγλυφο σήμα DS Automobiles που κοσμεί την πίσω πόρτα αλλά και οι ζάντες Brooklyn 21 ιντσών (αποκλειστικό στοιχείο της έκδοσης E-TENSE 4x4 360), ενισχύουν την επιβλητική παρουσία του και το κάνουν να ξεχωρίζει αισθητά από οποιοδήποτε άλλο SUV της αγοράς.
Μιας και αναφερθήκαμε στα μοναδικά στοιχεία της κορυφαίας έκδοσης της δοκιμής, η σπορ πλευρά του μοντέλου φροντίζει να αναδεικνύεται και με άλλους τρόπους. Οι νέοι μεγαλύτεροι τροχοί πατούν πάνω σε πιο σπορ γόμα της Michelin (Pilot Sport 4S), ενώ το 35άρι προφίλ δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας ως προς τον χαρακτήρα του μοντέλου. Μάλιστα, οι θόλοι μοιάζουν ακόμα πιο γεμάτοι χάρη στα φαρδύτερα μετατρόχια (2,4 cm εμπρός και 1 cm πίσω), ενώ μαζί και με την κατά 1,5 cm χαμηλότερη ανάρτηση κάνουν το DS 7 να μοιάζει ακόμη πιο «πρησμένο» και επιθετικό.
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμα περιποιημένη. Αν και ο οδηγός θα κάτσει ψηλά έχοντας καλή περιφερειακή ορατότητα, το ντυμένο με αλκαντάρα πιλοτήριο της έκδοσης Performance Line+ φροντίζει ώστε να αναδείξει τόσο την προσοχή στην λεπτομέρεια όσο και τη σπορ αύρα. Εντυπωσιακή σχεδίαση και ισορροπία μεταξύ φυσικών, αλλά και απτικών πλήκτρων και χειριστηρίων, με τα υλικά και την συναρμογή να αποπνέουν μία αδιαμφησβήτητη στιβαρότητα και ποιότητα. Επιπλέον, η πανοραμική οροφή καταφέρνει να προσθέσει ακόμη περισσότερους πόντους πολυτέλειας. Αξιοσημείωτο είναι από πλευράς χώρων το γεγονός ότι η DS έχει καταφέρει να χαρίσει στις plug-in hybrid εκδόσεις την ίδια χωρητικότητα (550 lt) που συναντάμε στον χώρο αποσκευών και των αποκλειστικά θερμικών εκδόσεων.
Γαλλική γαστρονομία
Το τεχνολογικό υπόβαθρο του DS 7 είναι ένα από τα βασικότερα μέσα που έχει το μοντέλο για να δικαιολογήσει τόσο την θέση που διεκδικεί στην αγορά όσο και το κόστος απόκτησης που στην προκειμένη περίπτωση αγγίζει τις 65.800 €. Τον πρώτο λόγο εντός της καμπίνας έχουν οι δύο οθόνες των 12,3 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και infotainment. Το δεύτερο, DS Iris System όπως ονομάζεται, αποτελεί την νεότερη εκδοχή του συστήματος της DS και παρέχει ένα πλήρως διαμορφώσιμο περιβάλλον με δυνατότητα χρήσης φωνητικών εντολών. Από εκεί, το ισχυρό ηχοσύστημα της Focal των 515W θα φροντίσει για την ψυχαγωγία των επιβατών, ενώ το Night Vision είναι παρόν για να βοηθήσει τον οδηγό στις νυχτερινές μετακινήσεις, όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη.
Άλλη μία εντυπωσιακή τεχνολογία που κρύβεται κάτω από το αμάξωμα του γαλλικού μοντέλου, είναι η ηλεκτρονικά αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση DS Active Scan Suspension, που φροντίζει ώστε να το DS 7 να παρέχει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό μεταξύ άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών. Τα DS Driver Attention Monitoring, DS Drive Assist και 360 Vision, προσέχουν έτσι ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος, αλλά να έχει και πλήρη υποστήριξη είτε μέσω του ελέγχου του οχήματος είτε μέσω της παροχής μίας πανοραμικής εικόνας προς αποφυγή οποιουδήποτε ατυχήματος.
Top of the line
Περνώντας στα πιο ουσιαστικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη συγκεκριμένη έκδοση, πρέπει να αναφερθούμε και στον πρωταγωνιστή της παράστασης, ο οποίος δεν είναι και τόσο… διαφορετικός. Αναφερόμαστε στο ισχυρότερο κινητήριο σύνολο της γκάμας, που προκύπτει αποκλειστικά χάρη στην ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτό σημαίνει πως κάτω από το καπό βρίσκεται ο ίδιος 1.600άρης βενζινοκινητήρας των 200 ίππων που γνωρίσαμε στο E-TENSE 300, μόνο που τώρα ενισχύεται επιπλέον με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων τοποθετημένο μπροστά και μέσα στο κιβώτιο των 8 σχέσεων, αλλά και ακόμη έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων που είναι συνδεδεμένος με τους πίσω τροχούς. Με αυτό τον τρόπο αποδίδεται συνδυαστική ισχύ 360 ίππων, ενώ η ροπή αγγίζει τα 520 Nm! Νούμερα επαρκέστατα ώστε να επιτρέψουν στο σχεδόν δύο τόνων αμάξωμα να σημειώσει επιτάχυνση της τάξης των 5,6 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 235 km/h. Ενέργεια στους δύο ηλεκτροκινητήρες δίνει μία νέα και μεγαλύτερη μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 14,2 kWh, η οποία μπορεί να εξασφαλίσει ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 57 km, πάντα σύμφωνα με τη DS. Στην πραγματικότητα οποιαδήποτε τιμή κοντά στα 40 km μπορεί να θεωρηθεί ικανοποιητική, ενώ με σύνεση μπορεί να πλησιάσει τα 50 km. Για την πλήρη φόρτιση της ένας ενσωματωμένος φορτιστής 7,4 kWh φροντίζει να πραγματοποιηθεί σε περίπου 2 ώρες, ενώ σε οικιακό ρεύμα ένα «γέμισμα» θα ξεπεράσει τις 5 ώρες. Από πλευράς κατανάλωσης, για να εκμεταλλευτεί κανείς τα προνόμια του plug-in υβριδικού συστήματος θα πρέπει να είναι έτοιμος για αρκετές φορτίσεις. Με σωστή χρήση του υβριδικού συστήματος, τιμές κοντά στα 5 lt/100km είναι εφικτές. Διαφορετικά, αν δεν υπάρχει απόθεμα ενέργειας το DS 7 με τους 360 ίππους θα φροντίσει να αδειάσει το μικρό ντεπόζιτο των 43 lt με ταχύτατους ρυθμούς, καθώς η κατανάλωση θα κυμανθεί κάπου στα 9 lt.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Χώροι
- Τεχνολογίες
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Ποιότητα
- Οδική συμπεριφορά
ξινά
- Ήχος κινητήρα στις υψηλές στροφές
- Μικρό ντεπόζιτο
Έκρηξη ισχύος και δυναμισμού
Ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα όχημα που έχει ως στόχο την ανάδειξη του GT και πιο οδηγοκεντρικού χαρακτήρα που μπορεί να κρύβει το όνομα DS 7. Έτσι, όποιες τάσεις «λαιμαργίας» θα λέγαμε πως εν μέρει δικαιολογούνται. Βλέπετε, όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι του E-TENSE 4x4 360 θα καταλήξει να πιέζει μόνιμα όλο και βαθύτερα το πεντάλ της βενζίνης, αναζητώντας επανειλημμένα την εθιστική αίσθηση της επιτάχυνσης που χαρίζει. Οι ηλεκτροκινητήρες δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίας για την απόκριση του συνόλου, η οποία είναι ακαριαία. Τον οποιοδήποτε δισταγμό του κιβωτίου για κατέβασμα σε μία απότομη επιτάχυνση, θα σπεύσουν να καλύψουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες, αν και το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με την επιλογή του προγράμματος Sport. Εκεί πραγματικά συνειδητοποιείς πως το DS 7 είναι ετοιμοπόλεμο, μεταφέροντας σου μία αίσθηση πως είναι ανυπόμονο να ξεχυθεί μπροστά και να σημειώσει τριψήφια νούμερα στο ταχύμετρο. Σα σκύλος που βλέπει το πάρκο και απλά περιμένει μέχρι να του βγάλουν το λουρί…
Όμως, το κερασάκι στην τούρτα δεν είναι ο τρόπος που επιταχύνει το ευμεγέθες SUV στην ευθεία, αλλά η συμπεριφορά του σε ένα δρόμο με διαδοχικές στροφές. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση που λειτουργεί αυτόματα, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα καταφέρει να σιδερώσει το ανάγλυφο της ασφάλτου και να περάσει τους ελάχιστους δυνατούς κραδασμούς στην καμπίνα. Ακόμη και με το πολύ χαμηλό προφίλ των ελαστικών να θέτει τους δικού του περιορισμούς. Εντύπωση προκαλεί πως η άνεση που το διακρίνει στο αστικό περιβάλλον, αντικαθιστάτε στον επαρχιακό από ένα σφιχτό, αποτελεσματικό και άμεσο σύνολο που διαχειρίζεται εξαιρετικά τον όγκο και το βάρος του. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλότερα απ’ ότι αρχικά θα υποθέσεις, επιτρέποντας στο DS 7 να κινηθεί παραπάνω από σβέλτα, ενώ ταυτόχρονα καταφέρνει να χαρίσει στιγμές οδηγικής ευχαρίστησης.
Οι 360 ίπποι καταπίνουν τις ευθείες ανάμεσα από τις στροφές, ενώ τα αναβαθμισμένα φρένα της DS Performance με τους αεριζόμενους δίσκους των 380 mm και τις 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και τους δίσκους των 280 mm πίσω, καταφέρνουν να μειώνουν τα χιλιόμετρα με αξιοσημείωτη ευκολία, και μάλιστα χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης στην παρατεταμένη χρήση. Το μπροστινό είναι εξαιρετικά ακριβές τόσο στην είσοδο όσο και μέσα στην στροφή, με τους μεγάλους τροχούς και το χαμηλό προφίλ να έχουν βοηθήσει αισθητά στον τομέα της πληροφόρησης, αλλά όχι όσο θα θέλαμε. Αφού το παιχνίδι τελειώσει, με την ίδια ευκολία που το DS 7 μπορεί να κινηθεί σε ρυθμούς hot-hatch στον επαρχιακό, με τον ίδιο τρόπο θα μεταμορφωθεί ξανά σε ένα άνετο grand tourer με στιβαρό πάτημα στον αυτοκινητόδρομο και όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την κάλυψη εκατοντάδων -αν όχι χιλιάδων- ξεκούραστων χιλιομέτρων.
συμπέρασμα
Αρκετοί θα αναρωτηθούν αν ένα μοντέλο της DS μπορεί να υποστηρίξει το κόστος κτήσης. Εμείς από την πλευρά μας θα αναφέρουμε πως η κορυφαία και ακριβότερη έκδοση του DS 7 είναι αυτό που έλειπε από την γκάμα. Η εντυπωσιακή σχεδίαση έχει ανεβάσει κι άλλο τον πήχη, και η έκδοση E-TENSE 4x4 360 καταφέρνει να συνδυάσει τον πολυτελή χαρακτήρα, με νέα για το μοντέλο δυναμικά χαρακτηριστικά, διατηρώντας παράλληλα το οικολογικό προφίλ που προτάσσει η σημερινή εποχή.