Δοκιμή ΒΜW 225e xDrive Active Tourer: Σπορ MPV με 245 ίππους!

Η 2 Active Tourer παντρεύει τον πολυμορφικό χαρακτήρα ενός MPV με το οδηγικό ενδιαφέρον. Η plug-in εκδοχή 225e, έρχεται για να προσθέσει στην εξίσωση και την αποδοτικότητα.

  • -
  • -
Ισχύς245 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,7 sec
Κατανάλωση ενέργειας18,10 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)0,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)19,0 gr/km
με μια ματιά

Η plug-in εκδοχή της Active Tourer ξεχωρίζει για τον πρακτικό χαρακτήρα και την ευρυχωρία στην καμπίνα των επιβατών, προσφέροντας παράλληλα κορυφαίο δείκτη αποδοτικότητας, αλλά και εξαιρετικές επιδόσεις.

Η BMW 225e xDrive Active Tourer είναι ένα plug-in υβριδικό μοντέλο που συνδυάζει την αποδοτικότητα ενός ηλεκτροκινητήρα με την αυτονομία και την ευελιξία ενός παραδοσιακού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με υλοποιήσεις όπως αυτή, η γερμανική εταιρεία αποδεικνύει τη στροφή σε φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, χωρίς ταυτόχρονα να κάνει εκπτώσεις στις αξίες της. Για την κίνηση της 225e xDrive Active Tourer φροντίζουν δύο κινητήρες. Ο ένας είναι τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων και στέλνει την ισχύ στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Ο δεύτερος είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που παρέχει ισχύ στους πίσω τροχούς!

Με αυτόν τον τρόπο το MPV των Βαυαρών είναι τετρακίνητο –έστω με έναν διαφορετικό από τα συνηθισμένα τρόπο- ο οποίος όμως δεν ενοχλεί στο ελάχιστο. Το αντίθετο μάλιστα, αφού μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρηστική επιλογή! Το κινητήριο σύνολο χαρίζει στο γερμανικό μοντέλο μία ιδιαίτερη ευελιξία κίνησης, καθώς εκτός από τετρακίνητο, επιτρέπει τη μετάδοση της κίνησης μόνο στους πίσω τροχούς όταν είναι ηλεκτρικό, αλλά και να λειτουργεί ως προσθιοκίνητο όταν ενεργοποιείται το θερμικό μοτέρ.  Ο ηλεκτροκινητήρας στην 225e xDrive Active Tourer έχει ισχύ 109 ίππων και ροπή 247 Nm, ενώ ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 136 ίππους και ροπή 230 Nm. Σε συνδυασμό, η συνολική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 245 ίππους και η ροπή το άκρως εντυπωσιακό νούμερο των 477 Nm. Βλέποντας τα παραπάνω νούμερα, δεν προκαλεί έκπληξη ότι παρά το βάρος των 1.825 kg, η διαδικασία του 0-100 km/h διαρκεί μόλις 6,7 sec, ενώ και η τελική ταχύτητα είναι άκρως ικανοποιητική αγγίζοντας τα 195 km/h.

Δείτε ακόμη: Πέντε BMW χωρίς τέλη κυκλοφορίας! 

Κατανάλωση: Ρεαλιστική αυτονομία!

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της 225e xDrive Active Tourer είναι η ηλεκτρική αυτονομία που προσφέρει. Η μπαταρία που έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα (σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά που ήταν κάτω από τα πίσω καθίσματα) διαθέτει χωρητικότητα 16,3 kWh, εκ των οποίων οι 14,2 kWh είναι εκμεταλλεύσιμες. Σύμφωνα με τις επίσημες προδιαγραφές, αυτή η ποσότητα ρεύματος είναι ικανή για να καλυφθεί αμιγώς ηλεκτρικά απόσταση που κυμαίνεται από 82 μέχρι 92 km. Αν και έχουμε συνηθίσει τα νούμερα αυτονομίας και κατανάλωσης των εταιρειών να είναι… αισιόδοξα, στην προκειμένη περίπτωση αυτό δεν ισχύει! Με κανονική οδήγηση η κάλυψη 80-85 αμιγώς ηλεκτρικών km είναι κάτι απόλυτα εφικτό. Έτσι, η φόρτιση κάθε 2-3 μέρες είναι αρκετή για όλες τις καθημερινές ανάγκες, με τον βενζινοκινητήρα να ενεργοποιείται μόνο σε μεγαλύτερες διαδρομές, όπως μια απόδραση του Σαββατοκύριακου. Σίγουρα η μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία είναι ένα άκρως θετικό στοιχείο, όμως εκεί που ξεχωρίζουν οι πραγματικά καλές υλοποιήσεις της plug-in υβριδικής φιλοσοφίας είναι η κατανάλωση καυσίμου όταν η μπαταρία έχει αδειάσει. Σε αυτόν τον τομέα η 225e xDrive Active Tourer αποσπά εξαιρετικό βαθμό, καθώς η ανάκτηση καταφέρνει να αποκομίζει ακόμα και ψήγματα ρεύματος από την κίνηση του αυτοκινήτου, το οποίο εν συνεχεία χρησιμοποιείται με αριστοτεχνικό τρόπο. Το αποτέλεσμα είναι η κατανάλωση καυσίμου ακόμα και με τελείως άδεια μπαταρία να μην ξεπερνάει τα 6,0 – 6,5 λίτρα για κάθε 100 km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο το συγκεκριμένο νούμερο μειώνεται ακόμα περισσότερο.

Εσωτερικό: Χώροι σε αφθονία!

Η 225e xDrive Active Tourer δεν έχει μεγάλες διαστάσεις, κάτι που αποδεικνύεται και με τη γλώσσα των αριθμών. Το μήκος αγγίζει τα 4.386 mm, το πλάτος τα 1.824 mm και το ύψος τα 1.570 mm. Όμως, οι Γερμανοί τεχνικοί έχουν ακολουθήσει σοφή αρχιτεκτονική και καλή διαχείριση, η έχει σαν αποτέλεσμα μεταξόνιο να έχει μεγαλώσει στα 2.670 mm. Αυτή η διάσταση είναι η πιο σημαντική, αφού αντικατοπτρίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τους χώρους που έχουν στη διάθεσή τους οι επιβάτες. Όσον αφορά την πρακτικότητα, η 225e xDrive Active Tourer προσφέρει ευρύχωρο εσωτερικό με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Φιλοξενεί με άνεση 5 ενήλικες στο εσωτερικό, με άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν σε ποσοστό 40:20:40, επιτρέποντας έτσι διάφορες διαμορφώσεις ώστε να εξυπηρετείται και η μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων.

Ο χώρος αποσκευών είναι το μοναδικό στοιχείο που έχει επηρεαστεί αρνητικά από την προσθήκη όλων των απαραίτητων μερών για τη λειτουργία του ηλεκτρικού τμήματος, όπως η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας, καθώς οδήγησαν σε μείωση του διαθέσιμου όγκου. Έτσι, ενώ στις απλές εκδόσεις καταγράφονται 470 lt, εδώ χωρητικότητα περιορίζεται στα 406 λίτρα, τα οποία μπορούν να φτάσουν έως τα 1.405 λίτρα με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Αυτό που δεν αλλάζει είναι η ηλεκτρική λειτουργία της πόρτας του χώρου αποσκευών, η οποία περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, ανεξάρτητα από την έκδοση που θα επιλεγεί. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την BMW X1 xDrive 25e

Οδική συμπεριφορά: Sport MPV!

Η BMW είναι συνυφασμένη με δημιουργίες που διακρίνονται για την οδηγοκεντρική ή ακόμα και sport φιλοσοφία. Από την άλλη, τα MPV είναι διάσημα για την άριστη – άνετη κάλυψη μεταφορικών αναγκών και στην πλειονότητα των περιπτώσεων για τη μειωμένη οδηγική ευχαρίστηση. Μπορούν αυτές οι δύο τόσο αντίθετες φιλοσοφίες να συνδυαστούν σε ένα αμάξωμα; Στο Μόναχο βρήκαν τον τρόπο ώστε η 225e xDrive Active Tourer να είναι ένα ολοκληρωμένο MPV, χωρίς να προδίδει όλα όσα πρεσβεύει το σήμα στο καπό. Καταφέρνει να καλύψει πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες και μάλιστα με το οικολογικό προφίλ και την οικονομία που προσφέρει το ρεύμα, ενώ όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σε πιο σβέλτους ρυθμούς, θα διαπιστώσει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να ανταποκριθεί παραπάνω από ικανοποιητικά. Επιλέγοντας το οδηγικό προφίλ Sport (τα άλλα δύο είναι τα Personal και Efficiency) η απόκριση του plug-in υβριδικού συνόλου γίνεται πιο άμεση και το τιμόνι αποκτά μεγαλύτερο βάρος. Αυτές οι αλλαγές δείχνουν την αξία τους όταν τελειώσει η ευθεία και το αυτοκίνητο πρέπει να στρίψει, καθώς βοηθούν να αναδειχθεί η sport πλευρά που είναι συνυφασμένη με το όνομα BMW. Πλευρά η οποία κρύβεται καλά υπό άλλες συνθήκες… η Είσοδος στη στροφή μπορεί να γίνει με περισσότερα χιλιόμετρα από όσα θα περίμενε κανείς από ένα MPV και με σαφώς πιο πειστικό τρόπο. Στην αρχή ο οδηγός ίσως κινηθεί διστακτικά λόγω της φιλοσοφίας της κατασκευής, όμως στροφή με τη στροφή ανακαλύπτει ότι η πρόσφυση είναι πολύ υψηλότερη του αναμενόμενου. Οι κλίσεις λιγότερο έντονες από όσο φανταζόταν, ενώ διαπιστώνει πως το πλαίσιο μπορεί να ανταποκριθεί εύκολα στη δύναμη των 245 ίππων.

γλυκά
  • Μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία
  • Ευρυχωρία
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Αρκετά sport χαρακτήρας
  • Ποιότητα υλικών
  • Άνετη κύλιση
  • Ηχομόνωση
ξινά
  • Χειρισμός σύστημα infotainment
  • Ισχύς όταν αδειάσει η μπαταρία

Υπό συγκεκριμένες συνθήκες η 225e xDrive Active Tourer μπορεί να είναι ακόμα και… διασκεδαστική εμφανίζοντας υπερτστροφικές τάσεις! Απλά, απαιτεί συγκεκριμένο τρόπο και συγκεκριμένα να εκμεταλλευθείς την απότομη μεταφορά βάρους. Το γερμανικό MPV θα γλιστρήσει προοδευτικά, αλλά και απόλυτα ελεγχόμενα χωρίς να τρομάξει τον οδηγό. Δυστυχώς, αυτός ο έντονα σπιρτόζικος χαρακτήρας παύει να υφίσταται σε πολύ μεγάλο βαθμό όταν αδειάσει η μπαταρία. Κάτι που σε γρήγορο ρυθμό, γίνεται σε πολύ λιγότερα από τα 80+ km της αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας που αναφέραμε πιο πάνω. Η πολύ καλή συμπεριφορά του πλαισίου και της ανάρτησης εξακολουθούν να υφίστανται, όμως πλέον λείπει η δύναμη, αφού η μόνη πηγή ισχύος είναι ο βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων που στέλνει τη δύναμη στους μπροστά τροχούς. Φυσικά, ο βασικός στόχος ενός μοντέλου όπως η 225e xDrive Active Tourer δεν είναι οι έντονες συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι της, όμως είναι ευχάριστο το γεγονός πως στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς η BMW έμεινε πιστή στη φιλοσοφία που μας έχει συνηθίσει.

Στο δρόμο: Άνετη και πολυτελής

Πέρα από τις όποιες sport αναζητήσεις, στον δρόμο η 225e xDrive Active Tourer προσφέρει άνετη και εκλεπτυσμένη οδήγηση. Η ανάρτηση παρέχει μια καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς, απορροφώντας τις ατέλειες του δρόμου και διατηρώντας παράλληλα τη σταθερότητα στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ακριβή έλεγχο, αν και ορισμένοι σκληροπυρηνικοί της BMW μπορεί να το θεωρήσουν ελλιπές σε πληροφόρηση, συγκριτικά με άλλα μοντέλα της μάρκας. Το μόνο στοιχείο που ίσως δημιουργήσει δεύτερες σκέψεις κατά την οδήγηση είναι η παράξενη αίσθηση που έχει το φρένο, κυρίως στην πρώτη φάση του πατήματος, όμως αυτό είναι κάτι που μετά από 1-2 μέρες συνηθίζεται αρκετά εύκολα. Άλλωστε αν χρησιμοποιηθεί η αυτόματη ανάκτηση (υπολογίζει πότε και πόσο να φρενάρει με βάση αυτά που βλέπει η κάμερα) ή επιλεγεί το B στο αυτόματο κιβώτιο (κάνει εντονότερη την ανάκτηση και λειτουργεί σχεδόν σαν one pedal), η επαφή με το πεντάλ του φρένου δεν θα είναι συχνή. Συνολικά, η οδηγική εμπειρία είναι ομαλή και απολαυστική, ενώ συμπληρώνεται από την καλή ηχομόνωση η οποία εξασφαλίζει ένα γαλήνιο περιβάλλον στην καμπίνα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την BW iX1 των 313 ίππων!

Στο εσωτερικό η BMW 225e xDrive Active Tourer διαθέτει υλικά υψηλής ποιότητας και μοντέρνα σχεδίαση. Το ταμπλό ενσωματώνει τα στιλιστικά στοιχεία που φέρουν την υπογραφή της BMW, ενώ η κεντρική κονσόλα παρέχει βολικές επιλογές αποθήκευσης. Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι το Curved Display, στο οποίο συνδυάζονται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής των 10,7 ιντσών για το infotainment. Στην τελευταία το λογισμικό με το οποίο έρχεται σε επαφή ο χρήστης είναι το OS8 της BMW, το οποίο προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από μοντέλα που βρίσκονται σημαντικά πιο ψηλά στην γκάμα των Γερμανών όπως οι αμιγώς ηλεκτρικές iX και i4. 

Σύστημα πολυμέσων: Περί… infotainment!

Στη λειτουργία του infotainment εντοπίζεται ένα από τα λίγα μελανά σημεία της 225e xDrive Active Tourer, το οποίο αφορά δύο τομείς. Ο ένας είναι ότι η αφαίρεση του φυσικού χειριστηρίου του iDrive έχει κάνει υποχρεωτική την διεπαφή με την οθόνη αφής για οποιαδήποτε ενέργεια, κάτι που μέχρι σήμερα δεν ήταν απαραίτητο, καθώς η θέση του χειριστηρίου ήταν τέτοια ώστε ερχόταν απόλυτα φυσικά στα άκρα των δαχτύλων του οδηγού. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχει αυξηθεί ο χρόνος που πρέπει το βλέμμα να απομακρυνθεί από τον δρόμο. Ωστόσο, το πρόβλημα δεν θα ήταν τόσο μεγάλο αν τα μενού στην οθόνη του infotainment είχαν διαφορετική διάταξη. Οι άνθρωποι της BMW θέλησαν να  συμπεριλάβουν πάρα πολλές επιλογές, όμως αυτό έγινε με τρόπο που γέννησε πολυπλοκότητα. Γενικά η νοοτροπία του infotainment είναι ο χρήστης να μην ασχοληθεί πολύ με ρυθμίσεις, αλλά να τα αφήσει όλα στο αυτόματο. Έτσι, όποιος θέλει να επέμβει και να προσαρμόσει το αυτοκίνητο ακριβώς στα θέλω του, θα πρέπει να ψάξει αρκετά μέσα στα μενού, κάποιες φορές περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε. Χαρακτηριστικό είναι ότι η ρύθμιση για να χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο βενζινοκινητήρας στο ταξίδι, ώστε το ηλεκτρικό φορτίο να παραμείνει διαθέσιμο για χρήση στο αστικό περιβάλλον (δηλαδή εκεί που είναι πιο χρήσιμο), απαιτεί τέσσερα κλικ.

Στον τομέα της ασφάλειας η 225e xDrive Active Tourer προσφέρει μια ολοκληρωμένη σουίτα λειτουργιών υποστήριξης οδηγού. Αυτά περιλαμβάνουν προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, adaptive cruise control, κάμερα 360 μοιρών. Επιπλέον, συναντάμε σύστημα που «θυμάται» τις κινήσεις του τιμονιού στα τελευταία 50 μέτρα ώστε να είναι εύκολος ένας ελιγμός σε περίπτωση που κάποιος βρεθεί σε αδιέξοδο και πλήρως αυτόματο παρκάρισμα, το οποίο είναι ένα από τα γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα που έχουμε συναντήσει. Αυτά τα συστήματα συνεργάζονται για να ενισχύσουν την ασφάλεια και να προσφέρουν ηρεμία κατά τη διάρκεια των καθημερινών μετακινήσεων και των μεγαλύτερων ταξιδιών.

συμπέρασμα

Συνολικά, η BMW 225e xDrive Active Tourer είναι ένα ευέλικτο και πρακτικό plug-in υβριδικό μοντέλο, που προσφέρει ένα μείγμα ηλεκτρικής αποδοτικότητας και παραδοσιακών επιδόσεων. Τα παραπάνω σε  συνδυασμό με το ευέλικτο εσωτερικό και την προηγμένη τεχνολογία, καθιστούν το εκλεπτυσμένο MPV από το Μόναχο μια ελκυστική επιλογή για όσους αναζητούν ένα άνετο και φιλικό προς το περιβάλλον όχημα, το οποίο μπορεί να καλύπτει πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, αλλά και να ικανοποιεί σε σημαντικό βαθμό τις «ανησυχίες» του οδηγού.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...