Δοκιμή Volkswagen ID.3 58 kWh 204 PS: Ctrl+Alt+Del
Η Volkswagen έκανε… επανεκκίνηση στο ID.3, διορθώνοντας μερικές ατέλειες και διατηρώντας όλα τα δυνατά σημεία του σε ένα μικρής έκτασης facelift.
- -
- -
με μια ματιά
Ελαφρώς ανασχεδιασμένο, πιο ποιοτικό, με εξελιγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο και ένα υπεράνω κριτικής επίπεδο χώρων στο εσωτερικό, το αναβαθμισμένο Volkswagen ID.3 ήρθε σχετικά γρήγορα, με βελτιώσεις που βασίστηκαν πάνω στα σχόλια των πελατών. Την ίδια στιγμή διαθέτει πολύ καλή κατανάλωση ενέργειας, ενώ η «μικρή» μπαταρία των 58 kWh (υπάρχει και 77 kWh) ανταποκρίνεται ακόμη και σε ταξιδιωτικές υποχρεώσεις.
Όταν παρουσιάστηκε το ID.3, η Volkswagen κατέστησε σαφές ότι είναι ένα μοντέλο υψηλής σημασίας για την ίδια. Μάλιστα, δεν δίστασε να το παρομοιάσει με το Golf, όταν αυτό ήρθε για να αντικαταστήσει το θρυλικό Beetle! Φυσικά, το ID.3 δεν αποτελεί διάδοχο του δημοφιλούς γερμανικού hatchback, αφού το τελευταίο συνεχίζει να βρίσκεται στην γκάμα της μάρκας. Απλώς, έδειξε την επόμενη ημέρα για τη φίρμα, σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον που ξεκινάει από λευκό χαρτί. Ύστερα από μια εμπορική πορεία περίπου τριών χρόνων στην αγορά, το ID.3 επανέρχεται βελτιωμένο στα σημεία.
Η Volkswagen «άκουσε» με προσοχή τα σχόλια για το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της και φρόντισε να διευθετήσει τα πιο σημαντικά, έτσι ώστε το ID.3 να αποκτήσει ακόμα πιο ισχυρή θέση στον άκρως ανταγωνιστικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Με όπλα του την υψηλή αποδοτικότητα, το διαφορετικό σχεδιασμό και τις τεχνολογίες, η αναβαθμισμένη εκδοχή του Volkswagen ID.3 μπαίνει δυναμικά στο προσκήνιο, δίχως να αλλάζει στους τομείς που ήδη συγκέντρωνε υψηλή βαθμολογία. Οδηγούμε το ID.3 Pro με τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων και… αναφέρουμε!
Άσκηση παρατηρητικότητας
Στο κομμάτι της εμφάνισης, η Volkswagen δεν ήθελε να αλλάξει πολλά. Τοποθετώντας το φρεσκαρισμένο ID.3 δίπλα στο… «παλιό», εντοπίζεις λίγες διαφορές. Για παράδειγμα, η μαύρη φάσα κάτω από το παρμπρίζ, στο ανώτερο τμήμα του εμπρός καπό απουσιάζει. Ο προφυλακτήρας ανασχεδιάστηκε, μαζί με τα εμπρός φωτιστικά σώματα, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει λίγο πιο πλατύ. Πίσω, το τμήμα των φωτιστικών σωμάτων που βρίσκεται στην πόρτα του πορτμπαγκάζ φωτίζεται, ενώ συναντάμε ανανεωμένα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου. Στους νεοτερισμούς συγκαταλέγεται και το νέο χρώμα που προστέθηκε στα ήδη υπάρχοντα και το είδαμε στο αυτοκίνητο δοκιμής. Ονομάζεται Dark Olivine Green και δένει όμορφα με τις μαύρες λεπτομέρειες στο αμάξωμα του ID.3.
Quality matters
Παραδοσιακά, η Volkswagen δίνει σημασία στην ποιότητα υλικών των μοντέλων της. Ωστόσο, στο ID.3 αρχικά ακολούθησαν μια διαφορετική λογική, με κυρίαρχα τα σκληρά πλαστικά σε όλες τις επιφάνειες. Ευτυχώς, διόρθωσαν το ατόπημα στη facelift εκδοχή, διαφοροποιώντας το εσωτερικό, με αποτέλεσμα το περιβάλλον να είναι εξαιρετικά ευχάριστο. Το ταμπλό απέκτησε μαλακά υλικά που πείθουν για την ποιότητά τους, όπως και οι επενδύσεις στις πόρτες. Το ψηλότερο σημείο των εμπρός θυρών απέκτησε αφράτη επένδυση, άρα δεν… κοκκινίζει ο αγκώνας σου αν ακουμπάς εκεί κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ χαμηλότερα, προς τα χειριστήρια των παραθύρων, τοποθετήθηκε ποιοτικό ύφασμα.
Μια ακόμη ευπρόσδεκτη αλλαγή είναι η νέα οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, με διαγώνιο 12 ιντσών (από 10’’). Μέσω αυτής γίνεται ο χειρισμός του infotainment, το οποίο υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και στις περισσότερες των περιπτώσεων, λειτουργεί απρόσκοπτα, χωρίς ενοχλητικές καθυστερήσεις. Επιπλέον ενσωματώνεται νέο λογισμικό Electric Vehicle Route Planner, στο οποίο εισάγεις τον τελικό προορισμό, την ταχύτητα που θες να διατηρήσεις και υπολογίζει με πόση μπαταρία θα φτάσεις. Αν η αυτονομία δεν αρκεί, σου προτείνει που βρίσκεται το πιο αποδοτικό σημείο φόρτισης, ενώ στην «εξίσωση» προσθέτει και το ανάγλυφο του εδάφους, για υψηλή ακρίβεια στην πρόβλεψη κατανάλωσης ενέργειας.
Αυτό που περιμέναμε (ή και ελπίζαμε) να αλλάξει, ήταν τα χειριστήρια αφής για τη ρύθμιση θερμοκρασίας του διζωνικού κλιματισμού, αλλά και την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος. Ωστόσο, παραμένουν στη θέση τους, δίχως να φωτίζονται τις βραδινές ώρες δυσχεραίνοντας την κατάσταση. Εξίσου μη χρηστικά είναι και τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι, περιπλέκοντας λίγο την εργονομία. Προχωρώντας στους χώρους, το γερμανικό μοντέλο εξακολουθεί να αποσπά υψηλή βαθμολογία. Η ηλεκτρική πλατφόρμα MEB που βασίζεται το Volkswagen ID.3 προσφέρει μεταξόνιο 2.770 mm και άριστη χωροταξία, με αποτέλεσμα την άνετη φιλοξενία τεσσάρων ενηλίκων. Πίσω, το επίπεδο πάτωμα βοηθάει στην αίσθηση ευρυχωρίας, μαζί με την ψηλή καμπίνα που εξασφαλίζει ικανοποιητικό αέρα για το κεφάλι και τους ώμους.
Ο μοναδικός αστερίσκος που σημειώνουμε είναι το ψηλό πάτωμα στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, που αναγκάζει τα πόδια να πατάνε πιο ψηλά και τα γόνατα να λυγίζουν περισσότερο από όσο θα θέλαμε. Αυτό βέβαια, είναι ένα ζήτημα που εντοπίζεται στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω φιλοξενίας της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο και ουσιαστικά αφορά κυρίως τους ψηλούς επιβάτες.
Συνεχίζοντας, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 385 lt, με έναν επιπλέον χώρο στο κάτω μέρος, που χρησιμεύει στην αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Στην υπόλοιπη καμπίνα, ακολουθείται η ίδια φιλοσοφία πρακτικότητας με πληθώρα αποθηκευτικών χώρων. Η κεντρική κονσόλα έχει μεγάλες θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες, αν και απουσιάζει το συμβατικό υποβραχιόνιο. Στη θέση του συναντάμε δύο βραχίονες υποστήριξης του χεριού, έναν για τον οδηγό και έναν για τον συνοδηγό. Τέλος, για να ενισχυθεί το οικολογικό προφίλ του ID.3, η Volkswagen αναφέρει πως η χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού αγγίζει το 71%, ενώ έχει γίνει εκτενής χρήση υφάσματος μικροϊνών Artvelours Eco σε πόρτες και καθίσματα.
Πισωκίνητο με 204 ίππους!
Η Volkswagen έκρινε ότι δεν χρειάζονται αλλαγές σε οτιδήποτε αφορά τον κινητήρα, την μπαταρία και το σύστημα κίνησης γενικότερα. Αυτό σημαίνει ότι στο πίσω μέρος, τοποθετείται ένας ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων, με 310 Nm ροπή. Το βάρος έχει συγκρατηθεί περίπου στους 1,8 τόνους -νούμερο ικανοποιητικό για ηλεκτρικό αυτοκίνητο- κάτι που σημαίνει πως οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς.
γλυκά
- Ευελιξία
- Χώροι
- Κατανάλωση
- Τεχνολογία
- Ποιότητα κατασκευής
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Ηχομόνωση
- Ορατότητα οδηγού
ξινά
- Εργονομία χειριστηρίων αφής
- Αίσθηση πεντάλ φρένων
- Μη ρυθμιζόμενη ανάκτηση
Τα 0-100 km/h πραγματοποιούνται σε 7,7 sec, χαρίζοντας στο ID.3 αξιοζήλευτη σπιρτάδα στις χαμηλές και τις μεσαίες ταχύτητες, την ώρα που η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h. Από την άλλη, η μπαταρία των 58 kWh προσφέρει έως και 397 χιλιόμετρα αυτονομίας (429 km εντός πόλης), βάσει των μετρήσεων της Volkswagen σε κύκλο WLTP. Σε πραγματικές συνθήκες, εμείς είδαμε 350 χιλιόμετρα ανά «γέμισμα» με μεικτή χρήση, χάρη στην ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Με συγκρατημένη οδήγηση και απεριόριστη χρήση κλιματισμού μετρήσαμε περίπου15 kWh/100 km, ενώ λίγο κάτω από τις 17 kWh/100 km σταθεροποιήθηκε η κατανάλωση με πιο σβέλτη οδήγηση. Η φόρτιση σε σταθμό συνεχούς ρεύματος (DC) γίνεται έως τα 120 kW, ενώ σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) ορίζεται στα 11 kW.
Πρωταθλητής ευελιξίας
Το Volkswagen ID.3 όντας πισωκίνητο, χωρίς ημιαξόνια να περιορίζουν τους εμπρός τροχούς του, έχει ένα τιμόνι που «κόβει» εντυπωσιακά. Το αποτέλεσμα είναι ένας κύκλος στροφής της τάξεως των 10,2 m, που του χαρίζει εκπληκτική ευελιξία εντός πόλης. Στο επαρχιακό δίκτυο εμφανίζεται καλοστημένο, με την ανάρτηση να μην επιτρέπει άτσαλες κινήσεις στο αμάξωμα. Παρά το βάρος, οι κλίσεις είναι λογικές, ενώ παράλληλα η απόσβεση των κακοτεχνιών γίνεται αποτελεσματικά. Σημειώστε, πως η διάταξη είναι γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω. Στον αυτοκινητόδρομο, το ID.3 εντυπωσιάζει με τη σταθερότητα και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν ενοχλούν και το αμάξωμα δεν επηρεάζεται σημαντικά από τον πλευρικό άνεμο, παρά τις μεγάλες πλαϊνές επιφάνειες. Αναφορικά με το κομμάτι της οδήγησης, το τιμόνι έχει μέτρια αίσθηση και αντίστοιχη ακρίβεια.
Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, αυξάνεται το βάρος του συστήματος διεύθυνσης, όμως δεν παρουσιάζεται αξιοσημείωτη βελτίωση. Το πεντάλ των φρένων επίσης χρειάζεται συνήθεια, καθώς εμφανίζονται οι κλασικές ιδιοτροπίες που συναντάμε στα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας, και συγκεκριμένα με ένα «σκαλοπάτι» στην αρχική διαδρομή του. Όμως, παρά τα ταμπούρα στον πίσω άξονα, ζήτημα απόδοσης δεν υφίσταται και το ID.3 επιβραδύνει αποτελεσματικά.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το σπορ, τετρακίνητο Volkswagen ID.4 GTX των 299 ίππων
Πάντως, σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι θα θέλαμε τη λειτουργία one pedal σαν επιλογή, ή έστω ρυθμιζόμενη λειτουργία ανάκτησης. Στο ID.3, η μόνη εναλλακτική του οδηγού είναι το “B” στον μοχλό «ταχυτήτων» πίσω από το τιμόνι, που αυξάνει την ανάκτηση στην απελευθέρωση του δεξιού πεντάλ, σε ένα και μοναδικό προκαθορισμένο επίπεδο. Ωστόσο για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος, ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τα φρένα.
Reboot
To ID.3 δεν είχε μεγάλη ανάγκη ανανέωσης, όμως η Volkswagen
επέλεξε να παρουσιάσει από νωρίς μια φρεσκαρισμένη εκδοχή
του. Το κέρδος σε επίπεδο τεχνολογίας και ποιότητας είναι
σημαντικό, καθιστώντας το γερμανικό ηλεκτρικό μοντέλο μια ιδιαίτερα
αξιόλογη επιλογή στην απαιτητική κατηγορία. Αριστεύοντας σε
κατανάλωση, χώρους και ευελιξία, το Volkswagen ID.3 είναι
ένα αυτοκίνητο που θα λύσει τα χέρια του οδηγού του. Φυσικά, με
πραγματική αυτονομία στα 350 χιλιόμετρα, εύκολα
εγκαταλείπει την πόλη και ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο.
Ανάμεσα στα πλεονεκτήματά του, συγκαταλέγεται ο πληρέστατος
εξοπλισμός και οι πολύ καλές επιδόσεις από τον ηλεκτροκινητήρα των
204 ίππων.
συμπέρασμα
Σύμφωνα με τον τελευταίο τιμοκατάλογο της Volkswagen, το ID.3 ξεκινάει από τις 42.600 € για την έκδοση με την μπαταρία των 58 kWh που οδηγήσαμε. Σε αυτή την τιμή, δεν υπολογίζεται η κρατική επιδότηση των 8.000 € από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ