Δοκιμή Lexus RX 500h F Sport 371 PS: Secret agent

Ο πιο διακριτικός τρόπος να απολαύσεις ένα κορυφαίο τεχνολογικά και ποιοτικά, μεγάλο SUV. Παράλληλα, η εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία με turbo και χωρίς CVT, προσφέρει 371 ίππους!

  • -
  • -
Ισχύς371 PS
Ροπή551 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)8,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)182,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Χτισμένο πάνω στην ιαπωνική λογική της πολυτέλειας και του premium, το Lexus RX προσεγγίζει την κατηγορία των μεγάλων SUV με ισχυρή παρουσία στους περισσότερους τομείς, αλλά και ένα κορυφαίο υβριδικό σύστημα που προσφέρει επιδόσεις, συγκρατημένη κατανάλωση και… απεξάρτηση από την πρίζα. Για πρώτη φορά turbo και χωρίς CVT κιβώτιο, το σύστημα κίνησης στην έκδοση RX 500hαποτελεί σημείο αναφοράς. Μαζί με τον εκπληκτικά πλήρη εξοπλισμό!

Το όνομα της Lexus έχει συνδεθεί με την πολυτέλεια, την τεχνολογία και την άρτια ποιότητα κατασκευής, συνταγή που δημιουργεί μερικά από τα πιο ολοκληρωμένα premium αυτοκίνητα της αγοράς. Τα κορυφαία υβριδικά συστήματα, επίσης έχουν προσδώσει πόντους στην ιαπωνική εταιρεία, συμβάλλοντας στη δημιουργία απολύτως ολοκληρωμένων προτάσεων. Το νέο RX 500h είναι η απόλυτη έκφραση της μάρκας, ενσωματώνοντας όλα όσα έχει να προσφέρει, τυλιγμένα στο αμάξωμα ενός επιβλητικού SUV. Ωστόσο, παρά τη δυναμική εμφάνιση και τις διαστάσεις, με μήκος 4,9 μέτρα, το RX 500h καταφέρνει να κινείται διακριτικά, χωρίς να φωνάζει την εξαψήφια τιμή του.

Εμφάνιση: Δυναμική ισορροπία

Παρατηρώντας το Lexus RX 500h, βρίσκεις όλα τα σχεδιαστικά γνωρίσματα που περιμένεις, όπως την χαρακτηριστική, μεγάλη μάσκα μπροστά και το γνώριμο μοτίβο των LED ημέρας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση F Sport διαθέτει πιο αιχμηρούς σε σχεδίαση προφυλακτήρες και εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, διατηρώντας μια αξιοσημείωτη ισορροπία ανάμεσα στη δυναμική εμφάνιση και τη διακριτικότητα. Προχωρώντας σε λοιπές λεπτομέρειες, το μαύρο ένθετο που φεύγει από το πίσω τζάμι και καταλήγει στο πίσω, δημιουργεί ένα οπτικό τρικ «αιωρούμενης οροφής», ενώ στο πίσω μέρος, η κόκκινη λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα συμβάλλει στη δημιουργία μιας σύγχρονης εικόνας.

Εσωτερικό: Πολύ-τέλεια!

Στο εσωτερικό του Lexus RX 500h συνυπάρχουν η ποιότητα, η τεχνολογία και η απλότητα, δημιουργώντας ένα πολύ ευχάριστο κλίμα. Αδιαμφισβήτητα, η μεγάλη οθόνη αφής των 14 ιντσών κλέβει την πρώτη ματιά με το μέγεθος και τις λειτουργίες της. Διαθέτει όλες τις σύγχρονες δυνατότητες σύνδεσης με smartphone, υποστηρίζει ασύρματη λειτουργία για το Apple CarPlay και ενσωματώνει τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, καθώς δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου φυσικοί διακόπτες. Το μενού χρειάζεται μια μικρή περίοδο προσαρμογής, όμως κατά τα λοιπά, δεν συναντήσαμε εργονομικά ατοπήματα. Αν εξαιρέσουμε την ενσωμάτωση του μενού κλιματισμού στην οθόνη, που έχει εξελιχθεί σε… μάστιγα σχεδόν από όλους τους κατασκευαστές.

Η μικρότερη οθόνη των 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων δεν είναι αντίστοιχα εντυπωσιακή με αυτή του infotainment, λόγω διάστασης αλλά και ικανοτήτων. Δίνεται μια μικρή ελευθερία προσαρμογής του περιεχόμενου από τον οδηγό, ενώ στο πρόγραμμα οδήγησης Sport εμφανίζεται και το στροφόμετρο. Αναφορικά με τα υλικά, η ποιότητα είναι κορυφαία, όπως και η συναρμογή. Η καμπίνα δίνει την αίσθηση του «αλεξίσφαιρου», όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα στα Lexus, με αποτέλεσμα οι τριγμοί και πάσης φύσεως θόρυβοι να απουσιάζουν παντελώς. Πολύ καλή είναι η βαθμολογία που αποσπά και στην πρακτικότητα, χάρη στις θήκες, τις ποτηροθήκες και τους χώρους αποθήκευσης, τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες.

Αξίζει να αναφερθούμε και στη θέση οδήγησης, με το πολύ καλό σε στήριξη κάθισμα και τη σωστή γεωμετρία που καλύπτει τις ανάγκες κάθε σωματότυπου. Στο πίσω κάθισμα, φιλοξενούνται άνετα ακόμη και τρεις ενήλικοι χάρη στο επίπεδο πάτωμα και το φάρδος της καμπίνας. Ο χώρος για τα γόνατα είναι πολύ καλός, η κλίση της πλάτης ρυθμίζεται ηλεκτρικά, ενώ τα δύο εξωτερικά καθίσματα διαθέτουν λειτουργία θέρμανσης και αερισμού, σαν τα μπροστινά! Οπότε, είναι βέβαιο ότι τίποτα δεν θα λείψει στους επιβάτες που κάθονται στη δεύτερη σειρά. Τώρα, στον χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα των 461 λίτρων λόγω της παρουσίας υβριδικού συστήματος σίγουρα δεν ξεχωρίζει για ένα SUV με μήκος 4,9 μέτρα.

Για την ενίσχυση της αίσθησης πολυτέλειας, η Lexus έχει προχωρήσει σε μερικές σημαντικές κινήσεις. Για παράδειγμα το σύστημα απελευθέρωσης των θυρών e-Latch ακολουθεί την κίνηση του χεριού ανοίγοντας την πόρτα, οπότε οδηγός και επιβάτες «εξοικονομούν» μια κίνηση για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία, αντί πρώτα να τραβήξουν μια χειρολαβή και στη συνέχεια να σπρώξουν προς τα έξω. Επίσης, το κορυφαίο ηχοσύστημα από τη Mark Levinson με 21 ηχεία και 3D ήχο, απογειώνει την εμπειρία ακρόασης μουσικής και τέλος, η φανταστική ηχομόνωση πραγματικά αποκόπτει την καμπίνα από το εξωτερικό περιβάλλον. Αν παρατηρήσεις το πάχος των διπλών τζαμιών στις πόρτες, ίσως πιστέψεις στιγμιαία ότι είναι και… αλεξίσφαιρα! Χωρίς να είναι, φυσικά.

Κινητήρας: Με turbo και χωρίς CVT!

Χωρίς καμία αμφιβολία, η Lexus είναι πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία των αυτοκινήτων, κάτι που οφείλεται στη συγγένεια με την Toyota. Στο νέο Lexus RX 500h όμως, έχουμε ένα εντελώς διαφορετικό υβριδικό σύστημα. Με κινητήρα turbo και κλασικό αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, αντί για CVT! Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό. Σύμφωνα με τη μάρκα, οι επιδόσεις λήφθηκαν υπόψη κατά την εξέλιξη του υβριδικού συστήματος, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στο παρελθόν.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογίες
  • Αίσθηση πολυτέλειας
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Θέση οδήγησης
  • Εξοπλισμός
  • Ηχομόνωση
  • Ανάρτηση
  • Φρένα
  • Εγγύηση
ξινά
  • Απόδοση τετρακίνησης
  • Χώρος αποσκευών
  • Μικρό ψηφιακό καντράν

Ο τετρακύλινδρος, turbo βενζινοκινητήρας των 2.4 λίτρων έχει απόδοση 272 ίππων. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ πριν το σασμάν προσθέτει 87 ακόμη ίππους, ενώ το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί κατ’ αποκλειστικότητα τον πίσω άξονα, έχει ισχύ 103 ίππους. Συνολικά, αποδίδονται 371 ίπποι και 550 Nm που καταλήγουν και στους τέσσερις τροχούς. Το αυτόματο εξάρι κιβώτιο αντιδρά σωστά, προσφέροντας εξαιρετική συνεργασία μεταξύ του μικρού ηλεκτροκινητήρα και του θερμικού κινητήρα. Οι αλλαγές του δεν είναι πολύ γρήγορες, όμως προσφέρει ομαλότητα και χαμηλό επίπεδο θορύβου, ειδικά αν το συγκρίνουμε με τα CVT που χρησιμοποιούνται από την Toyota και τη Lexus.

Παρά το βάρος που ξεπερνά τους 2,2 τόνους, τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,2 δευτερόλεπτα και η τελική ορίζεται στα 210 km/h. Χάρη στο turbo, αλλά και στους δύο ηλεκτροκινητήρες, η ροπή είναι άφθονη και το RX 500h δείχνει πολύ πρόθυμο να επιταχύνει, σε όλες τις ταχύτητες. Στην πόλη πολλές φορές δεν αντιλαμβάνεσαι την εναλλαγή μεταξύ βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρων, ενδεικτικό της κορυφαίας ηχομόνωσης, αλλά και της σωστής συνεργασίας των μονάδων κίνησης. Η μέση κατανάλωση εντός πόλης είναι περίπου 9 λίτρα ανά 100 km, ενώ σε μεικτό κύκλο, σταθεροποιείται στα 10 λίτρα ανά 100 km, μια πολύ ικανοποιητική επίδοση για ένα SUV του είδους.

Φυσικά, αν αξιοποιείται συχνά το σύνολο της ισχύος, δεν θα διστάσει να κάψει και πάνω από 12 lt/100 km. Έτσι λοιπόν το Lexus RX 500h καταφέρνει να συνδυάσει τις επιδόσεις ενός βενζινοκίνητου μεγάλου SUV, να πετύχει καλύτερη κατανάλωση από ένα αντίστοιχο diesel, αλλά και να μην εξαρτάται από πρίζες, όπως συμβαίνει με τα Plug-In Hybrid ή τα ηλεκτρικά μοντέλα. Τέλος, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην πολύ πετυχημένη και διακριτική ψηφιακή ενίσχυση του ήχου του κινητήρα που σε κάνει να νομίζεις ότι οδηγείς… V8! Το γουργουρητό ίσα που ακούγεται, με στόχο απλώς να δώσει μια άλλη νότα στην ατμόσφαιρα της καμπίνας. Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport πάντως, που δυναμώνει αισθητά, προδίδεται πιο εύκολα η «τεχνητή» φύση του.

Οδική συμπεριφορά: Πολλαπλών χρήσεων

Μπορεί να είναι ένα μεγάλο SUV, έτοιμο να καταπιεί χιλιόμετρα, όμως το Lexus RX 500h είναι και πολλά περισσότερα από αυτό. Η τετραδιεύθυνση στρίβει τους πίσω τροχούς αντίθετα από τους εμπρός έως και 4 μοίρες, αυξάνοντας σημαντικά την ευελιξία στα στενά των πόλεων. Επίσης, η πλατφόρμα GA-K, που έχει ενισχυθεί σε ακαμψία και έχει ελαφρύνει κατά 90 kg, δίνει «δεμένη» αίσθηση στον επαρχιακό δρόμο, ενώ το γενικότερο set-up του μοντέλου μπορεί να προσφέρει ακόμη και οδηγική ευχαρίστηση, χάρη στο καλό σε ακρίβεια τιμόνι και στα εξαιρετικά φρένα, με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς. Η ανάρτηση διαθέτει αρχιτεκτονική με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, «πακέτο» με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που μεταβάλλουν τη σκληρότητα, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης.

Στη συμβατική ρύθμιση η απόσβεση γίνεται πολύ αποτελεσματικά. Σε καλή άσφαλτο αισθάνεσαι ένα σφικτό, σωστά δεμένο αμάξωμα, αλλά με μαλακά χαρακτηριστικά που ακολουθεί το ανάγλυφο του δρόμου για μέγιστη άνεση. Αν εμφανιστούν κακοτεχνίες, ίσως υπάρξει ένας πιο δυνατός γδούπος μερικές φορές, κυρίως λόγω των τροχών 21 ιντσών και του σχετικά χαμηλού προφίλ. Επιλέγοντας το Sport, η ανάρτηση σφίγγει αισθητά και οι κλίσεις του αμαξώματος περιορίζονται ακόμη περισσότερο. Ταυτόχρονα η απόκριση στο γκάζι γίνεται άμεση, το στροφόμετρο εμφανίζεται στο ψηφιακό καντράν, το τιμόνι αποκτά περισσότερο βάρος και ο τεχνητός ήχος του κινητήρα ενισχύεται. Αν προσπαθήσεις να βρεις τις σπορ πτυχές του χαρακτήρα του, θα διαπιστώσεις ότι το RX 500h είναι ευχάριστο, όσο δεν κινείσαι κοντά στο όριό του.

Πλαίσιο, τιμόνι, φρένα και σύστημα κίνησης βοηθάνε να πας γρήγορα, χωρίς δράματα και με αρκετά ευχάριστη αίσθηση. Αν του συμπεριφερθείς σαν να είναι σπορ κατασκευή όμως, θα συνειδητοποιήσεις γρήγορα ότι δεν φτιάχτηκε με τέτοια δεδομένα. Η αδυναμία που φανερώνεται πρώτη δεν έχει να κάνει με τις κλίσεις του αμαξώματος, όπως ίσως σκεφτεί κάποιος, αλλά με την τετρακίνηση.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Lexus NX 450h+

Το σύστημα DIRECT4 κάνει καλά τη δουλειά του σε φυσιολογικές συνθήκες ή σε γλιστερό δρόμο, με κανονικές ταχύτητες, όμως αν θες να πας γρήγορα, ποτέ δεν θα φτάσει στους πίσω τροχούς όση ροπή χρειάζεσαι και η υποστροφή θα εμφανιστεί εύκολα. Η ισχύς του πίσω ηλεκτροκινητήρα δεν αρκεί για να διορθώσει την πορεία του αυτοκινήτου, αφήνοντας τη δουλειά για τα ηλεκτρονικά. Φυσικά θα ήταν άδικο αν κρίναμε ένα μεγάλο SUV με βάση τη σπορ οδική συμπεριφορά του. Όμως για ένα αυτοκίνητο των 120.000 € θα προτιμούσαμε ένα παραδοσιακό σύστημα τετρακίνησης. Κι ας υπήρχε επιβάρυνση στην κατανάλωση ή τους χώρους.

Κόστος & εξοπλισμός: Ναυαρχίδα και στην τιμή

Με κόστος στα 120.800 €,το Lexus RX 500h F Sport Performance είναι ένα αυτοκίνητο που μπαίνει στη λίστα αγοράς συγκεκριμένων αγοραστών. Σε αυτή την τιμή πάντως συμπεριλαμβάνεται ένα άκρως εντυπωσιακό επίπεδο εξοπλισμού (12 αερόσακοι, Head-Up Display 10 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι, ηλιοροφή, ηχοσύστημα της Mark Levinson με 21 ηχεία και αμέτρητα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας), μαζί με εγγύηση 6 χρόνων ή 180.000 km, 11 χρόνια εγγύηση υβριδικού συστήματος και μπαταρίας, δωρεάν ετήσιος έλεγχος υγείας υβριδικού συστήματος και 6 χρόνια οδική βοήθεια.

συμπέρασμα

Το νέο Lexus RX 500h δεν αποτελεί… εναλλακτική επιλογή απέναντι στις αντίστοιχες γερμανικές προτάσεις που έχουν καθιερώσει τη θέση τους στην κατηγορία. Όποιος το βλέπει σαν κάτι τέτοιο, μειώνει την πραγματική του αξία, καθώς μιλάμε για ένα κορυφαίο αυτοκίνητο, στους περισσότερους τομείς. Διαθέτει πολύ καλές επιδόσεις, όμορφη εμφάνιση, εκπληκτική ποιότητα, κορυφαίες τεχνολογίες, πολύ καλή κατανάλωση, υπερπλήρη εξοπλισμό, μεγάλους χώρους και μοναδική ποιότητα κύλισης. Το πιο σημαντικό όμως, είναι πως όλα τα παραπάνω «ντύνονται» με τον μανδύα της διακριτικότητας. Τα περισσότερα αυτοκίνητα με τιμή πάνω από 100.000 € δείχνουν κραυγαλέα, έως και προκλητικά. Αυτό δεν ισχύει για το Lexus RX 500h και σίγουρα πρόκειται για άσσο στο μανίκι του.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...