Δοκιμή Renault Captur E-Tech: Φουλ υβριδικό με 145 ίππους και 5 lt/100 km κατανάλωση!

Το Renault Captur στην υβριδική του εκδοχή προσφέρει οικονομία στις μετακινήσεις, άνεση, ευελιξία και χώρους, σε έναν συνδυασμό που μοιάζει δύσκολο να επιτευχθεί, ενώ απλοποιεί την καθημερινότητα.

  • -
  • -
Ισχύς145 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)107,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η έκδοση E-Tech του Captur δανείζεται τη γνωστή υβριδική τεχνολογία της Renault, εκτοξεύοντας το βαθμό αποδοτικότητας του γαλλικού B-SUV, διατηρώντας το κορυφαίο επίπεδο άνεσης της μάρκας και την πρακτικότητα που διακρίνει όλες τις εκδόσεις του.

Σήμερα τα crossover και SUV βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων, οπότε το Captur είναι τοποθετημένο ακριβώς στην κατηγορία που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Απέναντι στον ανταγωνισμό η υβριδική εκδοχή έχει ένα σημαντικό προτέρημα. Ενώ διαθέτει εξελιγμένες και εξεζητημένες τεχνολογικές λύσεις, ο οδηγός βιώνει την απλότητα στην καθημερινότητά του, χωρίς το αυτοκίνητο να τον μπερδεύει στην πράξη. Ξεκινώντας από τη σχεδίαση του αμαξώματος, το Renault Captur E-Tech Full Hybrid είναι αναμφίβολα ελκυστικό, τραβώντας την προσοχή με τις μοντέρνες και κομψές γραμμές του. Σε συνδυασμό με την τολμηρή μάσκα χαρίζουν στο Captur μια σύγχρονη παρουσία στο δρόμο, κάνοντάς το να ξεχωρίζει στην πολυπληθή κατηγορία των crossover. Με μήκος 4.227 mm, πλάτος 1.797 mm και ύψος 1.576 mm, το Captur είναι αρκετά συμπαγές, ώστε να κινείται με άνεση σχεδόν σε οποιονδήποτε αστικό δρόμο, ενώ ταυτόχρονα παρέχει πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Χάρη σε αυτόν τον συνδυασμό, αποτελεί μια ευέλικτη επιλογή για τους κατοίκους των πόλεων και τις μικρές οικογένειες που εκτιμούν την πρακτικότητα χωρίς συμβιβασμούς στο στυλ. 

Σοφιστικέ υβριδικό σύστημα

Το Renault Captur E-Tech Full Hybrid εφοδιάζεται με ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης. Το σύνολο αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες, με την μπαταρία να είναι ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,26 kWh (0,85 kWh η εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα). Ο βενζινοκινητήρας είναι ατμοσφαιρικός στα 1,6 λίτρα με απόδοση 95 ίππων και ροπή που φτάνει τα 148 Nm. Ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας είναι μέσα στο κιβώτιο με ισχύ 50 ίππων και ροπή που αγγίζει τα 205 Nm. Η δύναμή του είναι αρκετή ώστε να μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο μόνος του για απόσταση μέχρι και 3 km (ανάλογα με το πόσο γεμάτη είναι η μπαταρία), αν η ταχύτητα κίνησης μένει κάτω από τα 65 km/h. Επιπλέον, αναλαμβάνει πάντα την κίνηση του αυτοκινήτου προς τα πίσω, αφού το κιβώτιο δεν έχει γρανάζι για την όπισθεν. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας είναι μίζα – γεννήτρια και μπορεί να προσφέρει μέχρι και 20 ίππους.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Renault Austral Ε-Tech 200PS

Χρησιμοποιείται για να εκκινήσει τον βενζινοκινητήρα όταν το φορτίο της μπαταρίας δεν είναι αρκετό ώστε το αυτοκίνητο να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά. Επιπλέον, χρησιμοποιείται και για να συνδράμει το έργο του βενζινοκινητήρα, κυρίως σε συνθήκες υψηλού φορτίου όπως απότομη επιτάχυνση. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο και η Renault το αναφέρει ως 6 σχέσεων. Στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο κιβώτια ταχυτήτων που συνεργάζονται μεταξύ τους. Το ένα αφορά μόνο τον βενζινοκινητήρα και έχει 4 σχέσεις, ενώ το άλλο αφορά μόνο τον ηλεκτρικό κινητήρα και έχει 2 σχέσεις. Βασικό χαρακτηριστικό αυτού του πολύπλοκου συνόλου είναι ότι δεν υπάρχει συμπλέκτης και συγχρονιζέ, με την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός να είναι αντίστοιχη με αυτή ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. 

Στην πράξη είναι απλό!

Αν και τα παραπάνω φαντάζουν πολύπλοκα και μπερδεμένα, στην πραγματικότητα δεν θα απασχολήσουν ποτέ τον οδηγό. Όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι θα αισθανθεί ότι βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο που δεν απαιτεί μεγάλη περίοδο εκμάθησης, ούτε αλλαγές στις οδηγικές του συνήθειες. Είναι εύκολο στη χρήση, δεν προβληματίζει στην καθημερινότητα και η οδήγησή του είναι απλή. Εκτός  από την επιλογή D συναντάμε και τη λειτουργία B (Brake), όπου κατά τη χρήση της η ανάκτηση ενέργειας είναι μεγαλύτερη. Η τελευταία συστήνεται για την κίνηση στην πόλη, καθώς φρενάρει το αυτοκίνητο μέχρι η ταχύτητα να πέσει κάτω από τα 10 km/h. Βέβαια, δεν είναι το ίδιο έντονο όσο στη λειτουργία one pedal ενός ηλεκτρικού, αφού για να σταματήσει τελείως απαιτείται η χρήση του πεντάλ του φρένου. Ο συνδυασμός του υβριδικού συνόλου με το σοφιστικέ κιβώτιο έχουν ως αποτέλεσμα τις καλές επιδόσεις αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,9 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 170 km/h. Πρόκειται για νούμερα που ανταποκρίνονται πλήρως στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ο οποίος στοχεύει στην οικονομική μετακίνηση οδηγού και επιβατών με άνεση και ασφάλεια.

Δείτε ακόμη: Δες τον τιμοκατάλογο του νέου Renault Clio! 

Στον τομέα της κατανάλωσης το Captur E-Tech Full Hybrid εντυπωσιάζει. Τα επίσημα νούμερα την τοποθετούν στα 4,8 – 5,1 lt/100 km. Αυτό που είδαμε στην πράξη δεν απείχε σημαντικά, καθώς η κατανάλωση έμεινε κάτω από τα 6,5 lt/100 km. Βέβαια, η κίνηση έγινε σχεδόν αποκλειστικά σε αστικές συνθήκες και με τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες... Εκτός από μειωμένες απαιτήσεις σε καύσιμο, το υβριδικό σύστημα κίνησης εξασφαλίζει και χαμηλές εκπομπές ρύπων, με τις επίσημες τιμές να τις τοποθετούν μεταξύ 107 και 115 gr CO2/km. Με αυτόν τον τρόπο το υβριδικό Captur γίνεται μία αρκετά οικολογική επιλογή για οδηγούς με περιβαλλοντική συνείδηση, ενώ ταυτόχρονα απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής Τελών κυκλοφορίας.

Εσωτερικό - χώροι: Ποιοτικό και ψηφιακό εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Captur, οι επιβάτες απολαμβάνουν μια άνετη και καλά εξοπλισμένη καμπίνα. Σε γενικές γραμμές μπορεί να χαρακτηριστεί ως ποιοτική, με τους Γάλλους να έχουν επιλέξει προσεκτικά τα υλικά κατασκευής. Σίγουρα, υπάρχουν σημεία που έχουν γίνει συμβιβασμοί, όμως είναι τέτοια ώστε να μην ενοχλείται τελικά ο χρήστης. Πέρα από τις επενδύσεις και τα πλαστικά της καμπίνας, το Captur έχει όλον τον τεχνολογικό αέρα που απαιτεί η εποχή μας. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο οθόνες, αμφότερες με διαγώνιο 7 ιντσών. Η μία είναι ακριβώς μπροστά του και λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων, σε συνδυασμό με κάποια συμβατικά όργανα εκατέρωθεν αυτής. Η δεύτερη βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, είναι αφής και μέσω αυτής γίνεται ο έλεγχος του infotainment. Στο Captur οι άνθρωποι της Renault έχουν κάνει… μαγικά ως προς την εκμετάλλευση των χώρων. Αυτοί είναι πολύ καλύτεροι από ότι περιμένεις με δεδομένες τις κόμπακτ διαστάσεις του αμαξώματος. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με χαρακτηριστική άνεση στην καμπίνα των επιβατών, ενώ στην περίπτωση που χρειαστεί να φιλοξενηθεί και πέμπτο άτομο, αυτό είναι εφικτόι, αρκεί το ταξίδι να μην είναι πολύωρο. Ο χώρος για τα γόνατα είναι επαρκής, ενώ και το ύψος για τους πίσω επιβάτες είναι αρκετά ικανοποιητικό.

Σημαντικό ρόλο στην πρακτικότητα του Captur παίζει το συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο μπορεί να μετακινηθεί μέχρι και κατά 16 εκατοστά. Αυτό το χαρακτηριστικό αυξομειώνει το μέγεθος του χώρου αποσκευών. Ο τελευταίος υπό κανονικές συνθήκες έχει χωρητικότητα 305 λίτρα, η οποία αυξάνεται στα 440 λίτρα με το πίσω κάθισμα τραβηγμένο μπροστά. Φυσικά, τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν, ώστε ο διαθέσιμος χώρος να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο. Σε σχέση με τις απλές βενζινοκίνητες εκδόσεις ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος. Αυτό συμβαίνει διότι στο κάτω μέρος του έχει τοποθετηθεί η μπαταρία του υβριδικού συστήματος, αλλά και λόγω της παρουσίας ρεζέρβας. Μπορεί να χρειάζεται περισσότερο χώρο από ένα κιτ επισκευής ελαστικών, όμως πρόκειται για μία θυσία που πολλοί είναι πρόθυμοι να κάνουν.

Στο δρόμο: Ήσυχο, άνετο και οικονομικό

Στον δρόμο, το Captur E-Tech Full Hybrid προσφέρει άνετη και ασφαλή μετακίνηση. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο κατάλληλο για κάλυψη όλων των καθημερινών αναγκών στην πόλη, αλλά και στο ταξίδι. Στην πόλη το ηλεκτρικό σύστημα έρχεται να αναλάβει όλες τις ενεργοβόρες καταστάσεις, όπως την εκκίνηση, ενώ στο ταξίδι λειτουργεί επικουρικά ώστε να υπάρχει πάντα επάρκεια ισχύος. Ακόμα κι αν η καμπίνα και το πορτ-μπαγκάζ είναι «φορτωμένα». Γενικά, το γαλλικό crossover κινείται όσο γίνεται περισσότερο χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια, ειδικά στο πρόγραμμα ECO (τα άλλα δύο είναι τα Sport και My Sense).

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κόμπακτ διαστάσεις
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Λειτουργία υβριδικού συστήματος
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ανάρτηση
ξινά
  • Xώρος αποσκευών
  • Θόρυβος στις ψηλές στροφές
  • Αίσθηση τιμονιού

Αυτό σημαίνει ότι η μετακίνηση γίνεται εν πολλοίς αθόρυβα. Όσον αφορά την κύλιση, το πέρασμα από τις διάφορες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων γίνεται χωρίς οι επιβάτες να αντιλαμβάνονται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ταυτόχρονα, η ανάρτηση καταφέρνει να διαχειριστεί με επιτυχία και τις αντιδράσεις του αμαξώματος, προσφέροντας προβλέψιμη και ασφαλή οδική συμπεριφορά, χωρίς να ξεχωρίζει για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Εξάλλου, το Captur στοχεύει σε διαφορετικοί κοινό… Παρ’ όλα αυτά,  ακόμα και σε συνθήκες πίεσης, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και ουσιαστικά εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, μπορεί να μην ξεχωρίζει για την πληροφόρηση του, αλλά είναι γρήγορο και ακριβές. Επιπλέον, έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι όσο ελαφρύ πρέπει, ειδικά μέσα στην πόλη, αυξάνοντας το επίπεδο άνεσης.

συμπέρασμα

Το Renault Captur E-Tech Full Hybrid διαθέτει εξεζητημένες και αποδοτικές τεχνολογικές λύσεις, τις οποίες όμως ενσωματώνει με τρόπο που δεν μπερδεύει τον οδηγό. Αντίθετα, κάνει την καθημερινότητά του πιο απλή. Προσφέρει οικονομικές και άνετες μετακινήσεις, με επαρκείς χώρους στο εσωτερικό και την απαραίτητη ευελιξία για τις σύγχρονες πόλεις. Και όλα αυτά, ενώ το υβριδικό σύστημα κίνησης επιτυγχάνει μια ισορροπία μεταξύ της ηλεκτρικής οδήγησης και της βενζινοκίνητης απόδοσης, παρέχοντας απρόσκοπτη και ευχάριστη οδηγική εμπειρία.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...