Δοκιμή Alfa Romeo Giulia Competizione 2.0T Q4 280 PS: Couple goals

Οι ρομαντικοί που ψάχνουν οδηγοκεντρικό sedan 280 ίππων με πανέμορφη εμφάνιση και προσωπικότητα που σπανίζει στις μέρες μας, αγοράζουν Alfa Romeo Giulia και την… παντρεύονται.

  • -
  • -
Ισχύς280 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)8,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)182,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Προφανώς γοητευτική και προκλητικά ρομαντική, η Alfa Romeo Giulia καταφέρνει να τραβάει τα βλέμματα πάνω της όταν κάποιος μιλήσει για οικογενειακό premium τετράθυρο με σπορ καταβολές. Ο turbo βενζινοκινητήρας των 280 ίππων είναι μάλλον ο πιο ταιριαστός της γκάμας (με εξαίρεση την QV, φυσικά) και η γνήσια αίσθηση Alfa πίσω από το τιμόνι, μάλλον είναι και ο σημαντικότερος λόγος για να την κοιτάξει κάποιος, έναντι των πιο... trendy SUV. Και ας μη διαπρέπει σε χώρους. 

Στη σύγχρονη αυτοκίνηση, περιπτώσεις σαν αυτές σπανίζουν. Αναφερόμαστε στην Alfa Romeo Giulia, η οποία ανανεώθηκε για το 2023 και λανσάρεται ξανά στην αγορά, εμφανώς καλλωπισμένη στα σημεία, αλλά και χωρίς την παραμικρή αλλοίωση στην προσωπικότητά της. Είναι φανερό ότι ο στόχος αυτού του facelift ήταν να συμβαδίσει με τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, τα SUV ονόματι Tonale και Stelvio, όμως οι τεχνικοί της μιλανέζικης φίρμας ξέρουν πολύ καλά τι να κάνουν προκειμένου να διατηρηθεί το DNA του sport sedan τους. Και ευτυχώς, τα εφάρμοσαν όλα, χωρίς να υποκύψουν στις «σειρήνες» του υβριδισμού ή της… υπερβολικής τεχνολογίας.

Bella ragazza

Θυμάστε ποτέ η Alfa Romeo να έχει αποτύχει στον σχεδιασμό ενός τετράθυρου sedan; Ούτε εμείς. Η Giulia από τη στιγμή που παρουσιάστηκε το 2015, προκάλεσε θετικά σχόλια σε αφθονία, έχοντας εξαιρετικές αναλογίες, το σωστό ποσοστό δυναμισμού-στυλ-πολυτέλειας, αλλά και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μάρκας, όπως η τριγωνική μάσκα και οι τροχοί “telephone dial”. Η περίπτωση της Giulia είναι τόσο ιδιαίτερη, που η αλλοίωση αυτών των χαρακτηριστικών θα ήταν καταστροφή. Τι έγινε στο facelift, λοιπόν; Υιοθετήθηκαν τα νέα 3+3 Full-LED Matrix φωτιστικά σώματα εμπρός, επηρεασμένα από το μοτίβο της Tonale και σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα πίσω. Αυτές είναι οι βασικότερες αλλαγές, σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης!

Πρώτο πλάνο

Ο οδηγός είναι η απόλυτη προτεραιότητα στο εσωτερικό της Alfa Romeo Giulia. Ένα πανέμορφο τιμόνι με ενσωματωμένο το κουμπί για την εκκίνηση του κινητήρα, τεράστια, μεταλλικά και σταθερά τοποθετημένα paddles που δίνουν άρωμα Ferrari, κεντρική κονσόλα να κοιτάζει προς τα αριστερά και… απόλυτη ψηφιακή ισορροπία! Τι εννοούμε με το τελευταίο; Ότι η Alfa Romeo δεν έπεσε στην «παγίδα» των τεράστιων οθονών με τις αμέτρητες λειτουργίες και τα αχανή μενού. Η οθόνη αφής διαθέτει και πρακτικό περιστροφικό χειριστήριο για εναλλακτικό τρόπο αλληλεπίδρασης μαζί της, έχει διαγώνιο 8,8 ιντσών και είναι απολύτως ενσωματωμένη στο ταμπλό, δίχως να δείχνει ξένο σώμα.

Οι λειτουργίες της δεν εντυπωσιάζουν με βάση τα σημερινά δεδομένα, όμως αυτό προκύπτει ύστερα από επιλογή της μάρκας. Αν ήθελε κάτι περισσότερο, θα μπορούσε να βάλει τη νεότερη οθόνη της Tonale. Δεν το έκανε όμως καθώς γνωρίζει ότι το πελατολόγιο ενός κλασικού, οδηγοκεντρικού sedan όπως η Giulia, δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο. Γρήγορες αντιδράσεις, ποικιλία πληροφοριών, σύνδεση με smartphone και… αυτά! Από την άλλη, ο πανέμορφος αναλογικός πίνακας οργάνων της προηγούμενης γενιάς, αντικαταστάθηκε από μια μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών cannocchiale”. Τα γραφικά του είναι πάρα πολύ όμορφα, όμως η συγκεκριμένη κίνηση ίσως δεν τους βρει όλους σύμφωνους. Σε κάθε περίπτωση, οι διαθέσιμες διαμορφώσεις του ψηφιακού, πλέον, καντράν, είναι οι Evolved, Relax και Heritage, με την τελευταία να αποτελεί και την επιλογή μας.

Κατά τα λοιπά, δεν άλλαξαν πολλά στο εσωτερικό της Giulia. Η θέση οδήγησης παραμένει άψογη, με χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα και το τιμόνι να έρχεται σε τέλεια γωνία στα χέρια σου. Υψηλή η ποιότητα κατασκευής με τα περισσότερα πλαστικά να είναι μαλακά και σωστά συναρμολογημένα, ενώ η πρακτικότητα δεν διεκδικεί δάφνες, όμως βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο με αρκετές θήκες, ποτηροθήκες και ντουλαπάκια. Αν οι εμπρός επιβάτες είναι ψηλοί, τότε στο πίσω μέρος οι χώροι δεν εντυπωσιάζουν. Είναι απλώς αποδεκτοί για αυτοκίνητο της κατηγορίας. Σε καλύτερη μοίρα βρίσκεται ο χώρος αποσκευών, ο οποίος με 480 λίτρα είναι μια χαρά. Και με εκμεταλλεύσιμο σχήμα, παρά το σχετικά στενό άνοιγμα λόγω sedan αμαξώματος. 

Μυρίζει βενζίνη

Χωρίς καμία ηλεκτρική υποβοήθηση, ο τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 2.0 λίτρων είναι τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα και αποδίδει 280 ίππους με 400 Nm ροπή. Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF αναλαμβάνει να μοιράσει τη ροπή στους τροχούς, μέσα από το σύστημα τετρακίνησης Q4. Η πλατφόρμα Giorgio που στηρίζεται η Giulia, έχει πισωκίνητη αρχιτεκτονική, οπότε η προτεραιότητα δίνεται στους πίσω τροχούς. Αν αυτοί χάσουν την πρόσφυσή τους, τότε μεταφέρεται ροπή στους εμπρός, σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει έως το 50 %. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο κεντρικός άξονας μετάδοσης είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα σε όλες τις Giulia, τόσο πριν, όσο και μετά το facelift.

Ο κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο μεσαίο sedan, με 0-100 km/h σε 5,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 240 km/h. Το τετρακύλινδρο σύνολο δεν είναι εκρηκτικό, παρουσιάζοντας αξιοζήλευτη γραμμικότητα σχεδόν μέχρι τον κόφτη. Ίσως μερικές φορές να ζητούσες λίγο καλύτερη απόκριση στο αρχικό πάτημα του δεξιού πεντάλ, ακόμη και στο πρόγραμμα Dynamic από το Alfa DNA. Επίσης, θα θέλαμε λίγο πιο σπορ «χρωματισμό» στον ήχο που παράγεται από τις δύο απολήξεις της εξάτμισης πίσω. Με το σήμα “Competizione” στα φτερά, θα ήταν απόλυτα δικαιολογημένος. Στο κομμάτι του κιβωτίου, το 8άρι της ZF ολοκληρώνει εκπληκτικά τις υποχρεώσεις του.

Γρήγορο, άμεσο, χωρίς να ανεβάζει ταχύτητα στον κόφτη, έχει πραγματικά manual λειτουργία και παράγει μια εθιστική «κλωτσιά» στην αλλαγή, αφού τραβήξεις το θεϊκό σε αίσθηση paddle για να περάσει στην επόμενη σχέση. Στα κατεβάσματα δεν διστάζει, παρά μόνο αν του ζητήσεις… ακρότητες, ενώ στο συμβατικό, αυτόματο πρόγραμμα λειτουργίας, αλλάζει εντελώς πρόσωπο, όντας άκρως φιλικό στη χρήση με ανεπαίσθητες εναλλαγές των σχέσεων.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε την Alfa Romeo Stelvio 2.2D

Τέλος, περνώντας στην κατανάλωση, η σχετική ένδειξη «κάθεται» κάπου στα 11 λίτρα ανά 100 km σε μεικτή χρήση. Ταξιδεύοντας με 8η μπορείς να τη σταθεροποιήσεις στα 8 λίτρα ανά 100 km, όμως σε παρατεταμένη πίεση, θα ξεφύγει πάνω από τα 15 lt/100 km. Η Giulia όμως ανήκει στα αυτοκίνητα που όσο και να κάψουν, δεν σε ενδιαφέρει!

In Alfa we trust!

Ψάχνοντας για τον τομέα που η Alfa Romeo Giulia αριστεύει, φτάνουμε στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, συνταγή που αποδεικνύεται αλάνθαστη. Το αμάξωμα ισορροπεί τέλεια. Το πλαίσιο, σου δίνει όλη την εμπιστοσύνη που χρειάζεσαι για να κινηθείς στο όριο, αν το θελήσεις. Η υποστροφή ανήκει στις άγνωστες λέξεις της Giulia, αφού ακόμη και σε άσφαλτο-γυαλί, το γλίστρημα θα έρθει με τα τέσσερα. Η μούρη θα ανοίξει την τροχιά της μόνο αν υπερβάλλεις, όμως και πάλι, το σύνολο επιτρέπει την εύκολη διόρθωση από τη μεριά του οδηγού.

Στον γρήγορο ρυθμό, η ακρίβεια του τιμονιού σε εκπλήσσει, όπως και το κοντό του βήμα. Μικρές κινήσεις των καρπών αρκούν για να ακολουθήσεις τις στροφές, καθιστώντας το αυτοκίνητο άκρως απολαυστικό. Σου δείχνει σαν να φτιάχτηκε με αυτόν ακριβώς τον σκοπό! Η αίσθηση του τιμονιού μπορεί να μην είναι αντάξια της ακρίβειας που αυτό παρέχει, όμως στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Υπεράνω κριτικής τα φρένα, με τις τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά, που έχουν κορυφαία απόδοση και αντοχή. Επίσης, συνοδεύονται από ένα άριστο πεντάλ, από το οποίο η μόνη συνήθεια που απαιτείται είναι η μικρή διαδρομή του, άρα και το δυνατό «δάγκωμα» από τα πρώτα χιλιοστά πίεσης.

Το πρόγραμμα Dynamic από το Alfa DNA (Normal, Advanced Efficiency τα άλλα δύο), εκτός από αλλαγές στο τιμόνι, την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, προσφέρει και τη σκληρότερη ρύθμιση της ανάρτησης. Η ενεργή ανάρτηση Alfa Active Suspension έχει αμορτισέρ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση, οπότε στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης σφίγγει αισθητά, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος. Το εντυπωσιακότερο είναι ότι παρά τη σφιχτή ρύθμιση, δεν υπάρχουν ξερές αντιδράσεις. Απλώς αισθάνεσαι πιο δεμένο το αυτοκίνητο σε σύγκριση με τη μαλακή ρύθμιση. Με τις 19άρες και το 35άρι προφίλ, μην περιμένει κανείς ότι θα καταπίνει τις λακκούβες του δρόμου, όμως θα πρέπει να βρεθεί πραγματικό εργολαβικό «έγκλημα» για να κοπανήσει ο τροχός.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εμφανιση
  • Φρένα
  • Πλαίσιο
  • Κιβώτιο
  • Μεταλλικά paddles
  • Επιδόσεις
  • Τιμόνι
  • Απόδοση φώτων
  • Θέση οδήγησης
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Μεγάλος κύκλος στροφής
  • Μη απενεργοποιούμενο ESP
  • Απουσία σπορ ήχου
  • Χώροι

Αναφορικά με τη λειτουργία της τετρακίνησης, το σύστημα Q4 ξέρει πολύ καλά τι να κάνει για να δώσει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση στον οδηγό ή να αυξήσει τον βαθμό συμμετοχικότητας, καθώς ποτέ δεν αρνείται το παιχνίδι με την ουρά. Η Alfa Romeo Giulia δείχνει πρόθυμη να ανοίξει την τροχιά του πίσω μέρους του και να προσφέρει χαμόγελο στα χείλη του οδηγού, όμως τελικά μένει με την… πρόθεση. Το μη απενεργοποιούμενο ESP χαλάει το πάρτι και σε κάνει να αναρωτιέσαι τι στο καλό είχαν στο μυαλό τους εκεί στην Alfa Romeo, όταν δεν απελευθέρωσαν τα ηλεκτρονικά δεσμά σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο-ποίημα…

Κατά τα λοιπά, η Alfa Romeo Giulia ανταποκρίνεται σαν ένα γνήσιο sport sedan στις υποχρεώσεις της. Ταξιδεύει ταχύτατα, έχει την ευχέρεια να διατηρεί πολύ ψηλά τον δείκτη του κοντέρ χωρίς κανένα κόμπιασμα και το 8άρι κιβώτιο συνηγορεί με τις μακριές τελευταίες σχέσεις για να μένουν οι στροφές του κινητήρα χαμηλά. Στις υψηλές ταχύτητες είναι απολύτως σταθερή και τα χιλιόμετρα περνάνε… νερό. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και δεν δημιουργείται έντονη τραχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, παρά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Να σημειωθεί ότι στη βραδινή οδήγηση με υψηλές ταχύτητες στην εθνική, η απόδοση των Full LED Matrix φωτιστικών σωμάτων είναι πραγματικά άριστη.

Οδηγήστε, χανόμαστε!

Στην εποχή που η ηλεκτροκίνηση καταπίνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μαζί με το μεγαλύτερο μέρος της απόλαυσης πίσω από το τιμόνι, μένουν λίγα αυτοκίνητα να ξεχωρίζουν ζητώντας… συναισθηματική δέσμευση! Alfa Romeo Giulia δεν είναι τέλεια, όμως ξέρετε εσείς καμία σχέση πάθους, χωρίς προβλήματα και τσακωμούς; Οι λίγοι, πλέον, οδηγοί που ζητούν ένα γνήσιο οικογενειακό sport sedan με εξαιρετικό βαθμό συμμετοχικότητας στην οδήγηση και δεν ενδιαφέρονται για την τελευταία λέξη της συνδεσιμότητας στο infotainment ή τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καλούνται να ανταποκριθούν γρήγορα. Ήδη φημολογείται ότι η επόμενη Giulia θα είναι ηλεκτρική, οπότε η σημερινή, αναζητά επίδοξους… γαμπρούς για παντρειά.

συμπέρασμα

Για να εγκριθεί βέβαια ο μνηστήρας, θα πρέπει να έχει προίκα στον τραπεζικό του λογαριασμό τουλάχιστον 69.000 € για την Alfa Romeo Giulia Competizioneτης δοκιμής μας. Το ποσό δεν είναι μικρό, όμως… τα είπαμε: απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους αγοραστές που γνωρίζουν πολύ καλά τι ψάχνουν. Και είναι βέβαιο ότι θα το βρουν, δίνοντας εχέγγυα για μακροχρόνια συμβίωση…

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...