Δοκιμή Mercedes-Benz A 200 Sedan: Πού βελτιώθηκε;

Μία διακριτική ανανέωση αρκούσε για να φέρει την A-Class Sedan στο προσκήνιο ως αντάξια παραλλαγή της κλασικής hatchback που γνωρίζει να τραβάει τα βλέμματα όπως αρμόζει σε ένα μοντέλο με το αστέρι στη μάσκα.

  • -
  • -
Ισχύς177 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)130,0 gr/km
με μια ματιά
Η ανανεωμένη Mercedes-Benz A200 Sedan περνά και αυτή από ποιοτικό έλεγχο και βγαίνει φρέσκια τόσο από πλευράς εμφάνισης αλλά και τεχνολογιών για να αποτελέσει την πιο πρακτική αλλά το ίδιο ελκυστική εναλλακτική για αυτούς που δεν θέλουν hatchback.

Με την A-Class να έχει ξεκινήσει εδώ και μία δεκαετία ως MPV και να έχει κατασταλάξει ως hatchback, ο τίτλος «διαχρονική», της ανήκει δικαιωματικά, έχοντας σημειώσει τεράστια επιτυχία στην 3η και 4η γενιά της. Έχοντας εδραιώσει τη θέση της στην αγορά, το 2018 μαζί με την παρουσίαση της καινούργιας –εκείνη την εποχή- 4ης γενιάς, η γερμανική εταιρεία προχώρησε και στο λανσάρισμα της sedan έκδοσης, η οποία απέκτησε τον ρόλο της πιο προσιτής sedan Mercedes-Benz που μπορούσες να αποκτήσεις.

Το πλήρωμα του χρόνου για την A-Class ήρθε και ένα facelift μέσης ηλικίας ήταν πλέον απαραίτητο ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού αμείωτο. Αφού το γνωρίσαμε πρώτα στην hatchback εκδοχή, τώρα σειρά έχει η sedan την οποία δοκιμάζουμε στην βασική έκδοση 200, εξοπλισμένη με το πακέτο AMG, κάνοντας την να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο.

2

Προσοχή στην λεπτομέρεια

Σχεδιαστικά, μόνο όσοι εξαιρετικά παρατηρητικοί θα καταλάβουν πώς πρόκειται για νέο μοντέλο. Κι αυτό διότι η συνταγή που είχε ακολουθήσει η Mercedes-Benz γενικότερα με την 4η γενιά είχε ήδη όλα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να δείχνει μόνιμα επίκαιρη. Στόχος ήταν να ανταποκρίνεται τόσο στις ανάγκες του κλασικού κοινού της μάρκας, αλλά και σε αυτές των μικρότερων ηλικιών που επιθυμούσε να προσελκύσει. Κάπως έτσι, ακολουθώντας τα χνάρια της hatchback Α200, η sedan υιοθετεί τα νέα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, τις νέας σχεδίασης ζάντες -με τις 19άρες του αυτοκινήτου της δοκιμής να αποτελούν μέρος του πακέτου AMG-, ενώ ανασχεδιασμένος είναι και ο διαχύτης στο πίσω μέρος.

Περνώντας στην καμπίνα οι διαφορές συνεχίζουν να μοιάζουν αρκετά περιορισμένες στο μάτι, αλλά εδώ η αναβάθμιση μετά από λίγο γίνεται ξεκάθαρη. Οι αλλαγές κάθε άλλο παρά ριζοσπαστικές μπορούν να θεωρηθούν, με τους Γερμανούς να έχουν δώσει προσοχή στην λεπτομέρεια. Η αύρα από πάντα είχε κάθε δικαίωμα να θεωρείται premium χαρίζοντας στην A-Class μία διαφορετική αίγλη σε σχέση με την υπόλοιπη κατηγορία. Τώρα μπορεί να την υποστηρίξει πιο εύκολα από ποτέ.

3

Καμπίνα 5 αστέρων

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος συνεχίζουν να βρίσκονται οι δύο οθόνες διάστασης 10,25 ιντσών, που μοιάζουν να αποτελούν μία ενιαία μονάδα. Η κεντρική φιλοξενεί την τελευταία γενιά του συστήματος MBUX και συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Πρώτη αλλαγή που παρατηρούμε -όχι μόνο στην νέα A200 Sedan αλλά και στα υπόλοιπα μικρά μοντέλα της μάρκας- είναι η αντικατάσταση του pad που βρίσκαμε στην κεντρική κονσόλα για τον έλεγχο του infontainment, με μία ρηχή θήκη που ο σκοπός της αρχικά δεν είναι και τόσο ευδιάκριτος. Η πλοήγηση εντός των μενού της κεντρικής οθόνης συνεχίζει να γίνεται μέσω αφής ή των απτικών χειριστηρίων που βρίσκονται στο νέο τιμόνι. Ειδικά στην περίπτωση της σπορ στεφάνης που βρίσκουμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής, η εμφάνιση είναι σίγουρα εντυπωσιακή, αλλά τα νέα χειριστήρια απαιτούν ένα διάστημα προσαρμογής, ώστε να αποφεύγονται τυχόν άσκοπα πατήματα.

Πριν περάσουμε σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το ενισχυμένο τεχνολογικό υπόβαθρο, να αναφέρουμε πως η ανανέωση έφερε μία σημαντική και φυσικά ευπρόσδεκτη αναβάθμιση τόσο σε υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, αλλά κυρίως στην συναρμογή αυτών. Η καμπίνα δείχνει και αποπνέει μία αίσθηση στιβαρότητας και ποιότητας αντάξια του τριάκτινου αστεριού. Από εκεί και πέρα τον high tech χαρακτήρα της ανανεωμένης A-Class Sedan αναδεικνύει και ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, που προσφέρει τρία στιλ προβολής (Classic, Sport, Discreet) και επτά διαφορετικά χρωματισμούς, ενώ αντίστοιχα εντυπωσιακός είναι και ο κρυφός φωτισμός. Από πλευράς χώρων, τέσσερις επιβάτες (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού) θα χωρέσουν με την ίδια ευκολία, απλά μάλλον θα πρέπει να πάρουν ένα τσαντάκι λιγότερο μαζί τους, μιας και ο χώρος αποσκευών παραχώρησε 15 lt στο υβριδικό σύστημα, μένοντας έτσι με 405 lt στην ανανεωμένη εκδοχή του εισαγωγικού sedan. Το χαρακτηριστικό μικρό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ, δεν αποδεικνύεται βολικός όσον αφορά την ευκολία φόρτωσης, κάτι άλλωστε που ισχύει σε όλα τα sedan της αγοράς.

4

Εξηλεκτρισμός = Εξέλιξη

Όσο κι αν θίγονται οι «ταγμένοι» των θερμικών κινητήρων, η νέα A200 Sedan ανήκει στην κατηγορία των αυτοκινήτων που βελτιώθηκαν με την προσθήκη του υβριδισμού. Δεν αναφερόμαστε για την plug-in hybrid έκδοση που προσφέρεται εδώ και χρόνια, αλλά για την προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος 48V με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) στον γνωστό turbo 1.300άρη που κινεί όλες τις μικρές Mercedes-Benz.

Ως mild hybrid, το ISG συνδυάζει μίζα και δυναμό σε έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος τοποθετείται μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του κιβωτίου ταχυτήτων. Σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, εξασφαλίζει εκτός από μειωμένες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 και βελτιωμένο τρόπο λειτουργίας του συνόλου. Όπως είδαμε και στην hatchback εκδοχή, η παρουσία του βελτιώνει τη λειτουργία του συστήματα Start & Stop, με τους κραδασμούς και τους θορύβους κατά την εκκίνηση που μπορεί να συναντούσαμε στο 1.300άρι σύνολο, να αποτελούν σήμερα παρελθόν. Επιπλέον, επιτρέπει τη λειτουργία coasting με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης απενεργοποιημένο. Η ανάκτηση της ενέργειας γίνεται κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης αποθηκεύοντας την στη μπαταρία των 48V, ενώ πλέον συναντάμε το ίδιο σύστημα με το ραντάρ που βρίσκουμε και στις πιο «βαριά» εξηλεκτρισμένες Mercedes-Benz.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα υλικών
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Άνοιγμα θύρας χώρου αποσκευών
  • Απόσβεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες

Πρόκειται ουσιαστικά για την λειτουργία που χρησιμοποιεί το ραντάρ ώστε να ρυθμίσει τον βαθμό ανάκτησης και να επιβραδύνει το αυτοκίνητο ανάλογα με την απόσταση που έχει από το προπορευόμενο όχημα. Η ενέργεια που παράγεται με αυτό τον τρόπο αξιοποιείται κατά την επιτάχυνση από στάση, ενισχύοντας το θερμικό μοτέρ με 14 επιπλέον ίππους. Ο κινητήρας που αποδίδει 163 ίππους και 270 Nm ροπή στην Α200 Sedan συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων της μάρκας. Από πλευράς κατανάλωσης, με το πρόγραμμα Eco επιλεγμένο και σύνεση στο πάτημα του γκαζιού, τιμές γύρω στα 6 με 6,5 lt/100km είναι εφικτές. Υπό φυσιολογικές συνθήκες τώρα μία μέση τιμή γύρω στα 7,5 lt/100km είναι άκρως ρεαλιστική.

5

Μικρή μπερλίνα

Η Α200 Sedan μπορεί εύκολα να φέρει τον τίτλο της μπερλίνας με καταγωγή από την Στουτγάρδη. Και μάλιστα μίας σύγχρονης μπερλίνας που ακολουθεί την πιο οδηγοκεντρική φιλοσοφία που συναντάμε στα μοντέλα της Mercedes-Benz τα τελευταία χρόνια. Ενός μοντέλου που στοχεύει στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης, αλλά δεν επαναπαύεται σε πιο γρήγορους ρυθμούς, προσφέροντας ένα ευχάριστο σύνολο που θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του οδηγού. Ειδικά στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής με το πακέτο AMG, η ελαφρώς σφιχτότερη ρύθμιση στην ανάρτηση σε συνδυασμό με τους τροχούς των 19 ιντσών και το χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, χαρίζουν έναν ακόμη πιο άμεσο χαρακτήρα, αφαιρώντας όμως μερικούς πόντους άνεσης στο κακό οδόστρωμα ή στην περίπτωση εγκάρσιων ανωμαλιών. Σε καλή άσφαλτο ο «πρωτοκλασάτος» χαρακτήρας με την ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης και την μειωμένη ηχορύπανση εντός της καμπίνας, αναδεικνύουν την premium αίσθηση, ενώ η σφιχτή ανάρτηση χαρίζει πιο σταθερό και στιβαρό πάτημα στα περισσότερα χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου.

Το μοτέρ δείχνει πρόθυμο να αποδώσει, με το boost ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα να φροντίζει να σε πείθει κάθε φορά που βυθίζεις το πόδι σου στο γκάζι, με τα 8,3 sec που χρειάζεται για το 0-100 km/h και τα 230 km/h τελικής ταχύτητας να αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Η κλιμάκωση του κιβωτίου κολακεύει ακόμη περισσότερο τον κινητήρα, ενώ το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο παράγει αισθητά λιγότερο θόρυβο σε σχέση με την μη-υβριδική εκδοχή του στις υψηλές στροφές. Στον επαρχιακό, η A200 Sedan μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα με ελάχιστη προσπάθεια και άγχος, ενώ οι αντιδράσεις της ποτέ δεν θα τρομάξουν, όντας πάντα προοδευτικές ακόμη κι όταν ξεπεραστεί το όριο. Το γρήγορο τιμόνι θα σημαδέψει εύκολα εκεί που θέλεις και μόνο στην υπερβολή το μπροστινό θα ανοίξει την τροχιά του. Ικανοποιητικά ήταν επίσης και τα φρένα τόσο σε απόδοση που ταιριάζει στο υπόλοιπο σύνολο, αλλά και σε αίσθηση.

συμπέρασμα

Όταν την φράση «ξεκινά από…» ακολουθεί αριθμός που ξεπερνά τις 40.000 ευρώ, σίγουρα τα λάθη που συγχωρούνται σε μία εισαγωγική έκδοση μειώνονται σημαντικά. Ευτυχώς για την Mercedes-Benz όμως, η νέα A-Class Sedan είναι πλέον σίγουρα ένα μοντέλο ισάξιο του κόστους απόκτησης που το συνοδεύει. Οι αλλαγές ήταν ουσιαστικές και με πραγματικό σκοπό, κάνοντας ένα μοντέλο που μοιάζει σχεδόν ολοκληρωτικά με τον προκάτοχο του, να έχει αποβάλλει την συντριπτική πλειοψηφία από τα ψεγάδια που μπορούσε να βρει κανείς. Έτσι καταλήγουμε με ένα μοντέλο που αξίζει τα χρήματα του, αλλά και τον τίτλο της μπερλίνας με το επιβλητικό αστέρι στη μάσκα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...