Δοκιμή DS 3 1.2 PureTech 130 PS EAT8: Φινέτσα!
Σε ένα σύνολο που ξεχωρίζει για τη φινέτσα και τη φρεσκάδα του, οι όποιες παρεμβάσεις οφείλουν να είναι διακριτικές και πάνω από όλα ουσιαστικές.
- -
- -
με μια ματιά
Το DS 3 ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία που διέπει τα μοντέλα της DS Automobiles, διατηρώντας φυσικά στο έπακρο τον premium χαρακτήρα που διακρίνει τη γαλλική φίρμα.
Όταν παρουσιάστηκε το 2018, το DS 3 Crossback (όπως ήταν η πλήρης ονομασία του τότε) σηματοδότησε την είσοδο της γαλλικής premium φίρμας σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία. Τα B-SUV βρίσκονταν και εξακολουθούν να παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, με τις προτάσεις να πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο. Η διαφορετικότητα του γαλλικού μοντέλου εντοπιζόταν στον premium χαρακτήρα της κατασκευής, στοιχείο που το καθιέρωσε και το ξεχώρισε σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σήμερα, η DS Automobiles έχει εμπλουτίσει τη γκάμα της με μία σειρά μοντέλων, που φυσιολογικά διατηρούν την ίδια φιλοσοφία. Με αιχμή του δόρατος το ομορφότερο αυτοκίνητο του 2022, το DS 4, προχώρησε στην ανανέωση και των υπόλοιπων μοντέλων της γκάμας της, ακολουθώντας στοιχεία που υιοθετήθηκαν με το γαλλικό χάτσμπακ-crossover.
Στην περίπτωση του DS 3, με δεδομένο το θελκτικό σχεδιαστικό αποτέλεσμα, οι αλλαγές επιβαλλόταν να είναι διακριτικές. Όπερ και εγένετο, με το γαλλικό μοντέλο να αποποιείται το προσωνύμιο Crossback, να αλλάζει στα σημεία και να ενισχύεται με τις νεότερες τεχνολογίες της DS, διατηρώντας παράλληλα την πολυσυλλεκτική γκάμα που παραδοσιακά το χαρακτηρίζει. Η έκδοση που οδηγούμε είναι αυτή με τον γνωστό 1.200 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 130 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων του Group.
Σχεδίαση αμαξώματος: Τόσο, όσο χρειαζόταν…
Η πρώτη μας επαφή με την ανανεωμένη εκδοχή του DS 3 έγινε με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Ε-Tense. Ανάμεσα στις δύο περιπτώσεις δεν υπάρχουν ουσιαστικά διαφορές, με μοναδική την διπλή απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος της θερμικής εκδοχής και τη σχετική ένδειξη «Ε-Tense» στην ηλεκτρική. Έτσι, το μπροστινό μέρος του γαλλικού crossover ξεχωρίζει πλέον από τα χαρακτηριστικά DS Wings, τα φώτα ημέρας που λανσαρίστηκαν στο αμάξωμα της DS 4 και πλέον αποτελούν σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων της γαλλικής φίρμας. Τα φωτιστικά σώματα διατηρούν την ίδια σχεδίαση, αλλά από τη βασική έκδοση εφοδιάζονται με τεχνολογία LED. Μικρές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις υπάρχουν στη μάσκα και τον προφυλακτήρα, με την πρώτη να έχει περισσότερα σκούρα στοιχεία, παρά χρώμιο όπως στο παρελθόν. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν την ύπαρξη δύο μικρών σπόιλερ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, τα οποία φροντίζουν για την ομαλή ροή του αέρα γύρω από τους τροχούς, βελτιστοποιώντας έτσι την αεροδυναμική.
Το αμάξωμα διατηρεί τη διχρωμία που συναντούσαμε και στο παρελθόν, με το χαρακτηριστική σχεδίαση των μεσαίων κολώνων να παραμένει ένα από τα highlight του αυτοκινήτου. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τις αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών. Επιστρέφοντας στους νεοτερισμούς του DS 3, αξίζει να σημειώσουμε πως νέα σχεδίαση έχουν οι ζάντες αλουμινίου, ενώ διαφορετική χρωματική απόχρωση έχουν και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Μάλιστα, στην ενιαία λωρίδα που τα ενώνει μεταξύ τους, η λέξη Crossback έχει αντικατασταθεί με το DS Automobiles…
Δείτε ακόμη: DS4 - Τα πέντε στοιχεία που την κάνουν ακαταμάχητη!
Εσωτερικό - Χώροι: Στο άνω άκρο
Η πολυτέλεια, η premium αύρα και η φινέτσα είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την εικόνα του εσωτερικού. Η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα συνάδουν με μοντέλα που συναντάμε σε μεγαλύτερη κατηγορία. Αλλαγές δεν υπάρχουν, με τον ψηφιακό χαρακτήρα της κατασκευής να αναδεικνύεται από τον κόμπακτ ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7’’ με την ελαφρώς διαφορετική απεικόνιση και τη νέα οθόνη αφής 10,3 ιντσών. Η τελευταία φιλοξενεί και τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων, ενσωματώνοντας και το νέο DS Iris System, προσφέροντας τρισδιάστατη πλοήγηση και φωνητικές εντολές. Το νέο σύστημα είναι ταχύτερο σε σχέση με το παρελθόν, αν και εξακολουθεί να απαιτεί ένα μικρό χρονικό διάστημα προσαρμογής.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Premium χαρακτήρας
- Διάκοσμος καμπίνας
- Ποιότητα υλικών
- Ανάρτηση
- Εξοπλισμός
- Λειτουργία κινητήρα
- Ηχομόνωση
ξινά
- Χώροι πίσω επιβατών
- Ψηλό κατώφλι χώρου αποσκευών
Διαφοροποιημένη είναι η σχεδίαση του τιμονιού, το οποίο έχει χοντρή στεφάνη, την ώρα που νέα είναι και τα paddles για το αυτόματο κιβώτιο. Άνετα είναι τα καθίσματα για τους εμπρός επιβάτες, ενώ η παρουσία αλκαντάρα αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την ποιότητα της κατασκευής. Βέβαια, χωροταξικά δεν υπάρχει καμία διαφορά, κάτι που σημαίνει ότι το DS 3 εξακολουθεί να υστερεί στον τομέα της ευρυχωρίας. Δύο ενήλικες οριακά θα βρουν διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα τους, ενώ σε περίπτωση που ο οδηγός χρησιμοποιήσει όλο το εύρος ρύθμισης του καθίσματος, μοιάζει σχεδόν αδύνατο να καθίσει κάποιος πίσω του. Αντίθετα, ικανοποιητικός είναι ο χώρος των αποσκευών με το αρκετά ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ο οποίος αγγίζει τα 350 lt και μπορεί να φτάσει έως τα 1.050 στην περίπτωση που ρίξει κάποιος τα πίσω καθίσματα. Επιπλέον, η αναβάθμιση του εσωτερικού, συνδυάζεται και με πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού. Πλέον, προσφέρει ευκολίες όπως το σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς τη χρήση κλειδιού, το ημιαυτόνομο σύστημα DS Drive Assist, ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και την επόπτευση νεκρής γωνίας, αλλά και πίσω πλευρικούς αερόσακους θώρακος, επιπλέον αυτών της οροφής.
Οδική συμπεριφορά: Ομοιογένεια και άνεση!
Η νεότερη γενιά του DS 3 βασίζεται στην τελευταία γενιά της πλατφόρμας CMP του Group Stellantis, κάτι που μεταφράζεται σύμφωνα με τους τεχνικούς της εταιρείας, σε βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία λόγω μίας νέας τεχνικής συγκόλλησης. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.200 cc δεν έχει υποστεί την παραμικρή αλλαγή και εξακολουθεί να μην ενισχύεται από κάποιας ήπιας μορφής υβριδικό σύστημα. Για την ώρα τουλάχιστον… Η απόδοση του είναι 130 ίπποι, αλλά ξεχωρίζει περισσότερο για την πλούσια ροπή των 230 Nm. Στην πράξη διακρίνεται για την ελαστικότητα του από τις χαμηλές στροφές. Επιταχύνει ικανοποιητικά, χωρίς κομπιάσματα, ενώ μετά τις 5.000 rpm ο ρυθμός μειώνεται αισθητά. Η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου, του επιτρέπει να είναι σβέλτο και ευχάριστο στην πόλη, ενώ τα 9,2 sec που απαιτούνται για το 0-100 km/h θεωρούνται άκρως ικανοποιητικά. Βέβαια, η μέση τιμή της κατανάλωσης δεν περιλαμβάνεται ανάμεσα στις χαμηλότερες της κατηγορίας, αφού απαιτεί κοντά στα 8,5 lt/100 km. Αν ακολουθήσει κανείς ένα πιο… οικονομικό στιλ οδήγησης, μπορεί να τη μειώσει χωρίς ιδιαίτερο κόπο σε ένα νούμερο κοντά στα 7,5 lt/100 km.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε DS 7 E-Tense 4x4 360PS
Ο τομέας που το DS 3 διαπρέπει είναι το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης που προσφέρει, το οποίο είναι αποτέλεσμα μία σειράς παραγόντων. Σε αυτό συμβάλλει η προοδευτική και ομαλή λειτουργία του κιβωτίου των 8 σχέσεων, το πολύ καλό επίπεδο ηχομόνωσης που απομονώνει το θόρυβο του κινητήρα αλλά και των εξωτερικών στοιχείων, όπως και η λειτουργία της ανάρτησης. Η τελευταία απορροφά ακόμα καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, φιλτράροντας τις κακοτεχνίες, αλλά και προσφέροντας μια πιο συγκροτημένη αίσθηση στον οδηγό. Σε πιο γρήγορο ρυθμό είναι σαφές ότι προσανατολίζεται για άνετες μετακινήσεις, αλλά δεν θα προβληματίσει. Είναι ουδέτερο, ενώ μόνο στην υπερβολή θα διαπιστώσεις ότι το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του. Τάση που στην πράξη αποδεικνύεται εύκολα ελεγχόμενη με το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι, όντας ασφαλές.
συμπέρασμα
Αρκετές φορές δεν χρειάζονται δραστικές αλλαγές για να έχεις ένα πετυχημένο αποτέλεσμα. Αυτό ακριβώς ισχύει στην περίπτωση του DS 3, με τη γαλλική εταιρεία να το ενισχύει στους τομείς που λόγω της εξέλιξης επιβαλλόταν. Κάτι που σημαίνει πως απέκτησε ότι πιο σύγχρονο σε επίπεδο τεχνολογιών, παραμένοντας έτσι επίκαιρο απέναντι στον ανταγωνισμό, διατηρώντας όμως ακέραια τα προτερήματα που το έκαναν να ξεχωρίσει. Το τίμημα για την έκδοση των 130 ίππων δεν είναι μικρό, αφού ξεκινάει από τις 35.000 € (29.900 € η έκδοση με τον κινητήρα των 100 ίππων), αν και ο premium χαρακτήρας της κατασκευής σε συνδυασμό με τον εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό, δικαιολογούν εν μέρει το κόστος κτήσης.