Δοκιμή Volvo XC90 Recharge T8: Ο τελευταίος χορός
Λίγο πριν το μεγάλο φινάλε για την σειρά XC90 της Volvo, οι Σουηδοί δημιουργούν την απόλυτη έκδοση του μοντέλου για ένα τελευταίο χορό, που θα ρίξει την αυλαία μιας ολόκληρης εποχής με τον τρόπο που της αρμόζει.
- -
- -
με μια ματιά
Η στρατηγική της Volvo θέλει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της έως το 2030 και λίγο πριν την δύση των θερμικών κινητήρων αποκαλύπτει το ισχυρότερο XC90 στην ιστορία με απόδοση 455 ίππους και 709 Nm ροπή.
Είναι πλέον κοινό μυστικό, ότι η Volvo έχει πάψει προ πολλού να ασχολείται με την ανάπτυξη και εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης για τα μοντέλα της. Άλλωστε, η σουηδική εταιρεία έχει ενημερώσει άπαντες, ότι το αργότερο μέχρι το 2030 το προϊοντικό της πορτφόλιο, θα μπαίνει αποκλειστικά… στην πρίζα. Προσφάτως δε, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, γνωστοποίησε στο ευρύ κοινό την πρόθεση της να σταματήσει και την παραγωγή των πετρελαιοκίνητων μοντέλων της μέχρι τις αρχές του 2024!
Κανείς βέβαια δε μπορεί να την κατηγορήσει γι’ αυτό. Τουναντίον, ήταν μάλλον μια εύκολη απόφαση δεδομένου ότι η δημοτικότητα των ντίζελ οχημάτων «κατρακυλά» σε πανευρωπαϊκό επίπεδο τα τελευταία χρόνια, ενώ και στη γκάμα της Volvo, οι πελάτες που επέλεξαν κάποιο ντίζελ μοντέλο το 2022 ήταν μόλις το 8,9% επί του συνόλου των πωλήσεων της σουηδικής φίρμας.
Αντίθετα, οι πωλήσεις των υβριδικών και ηλεκτρικών προτάσεων συνεχίζουν την ξέφρενη εμπορική τους πορεία. Κάτι που ανάγκασε τρόπο τινά την Volvo να προχωρήσει και στη δημιουργία μιας νέας, βελτιωμένης έκδοσης, για τη ναυρχίδα των SUV της, το XC90. Ο λόγος γίνεται φυσικά για την έκδοση «Recharge T8 AWD», η οποία δεν είναι μόνο από τις ισχυρότερες σε απόδοση που έχει δημιουργήσει ποτέ η Volvo αλλά κι ένας «τελευταίος χορός», ένα συλλεκτικό δώρο αν προτιμάτε καλύτερα στο κοινό του XC90! Γιατί όπως ενδεχομένως έχετε καταλάβει, η υπάρχουσα premium plug-in hybrid ναυαρχίδα των SUV της Volvo, θα δώσει τη θέση της σιγά-σιγά, στο ολοκαίνουργιο και αμιγώς ηλεκτρικό EX90.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Volvo C40 Recharge P8
Κινητήρας: Aναβαθμισμένο στην ουσία
Αυτό που βλέπετε και στις φωτογραφίες, είναι το κορυφαίο τεχνολογικά, μηχανολογικά, ποιοτικά αλλά και σε επίπεδο επιδόσεων μεγάλο SUV της Volvo με υβριδικό σύστημα κίνησης. Η νέα γενιά του XC90 Recharge T8, δεν προσφέρει μονάχα 65 επιπλέον ίππους σε σχέση με την προκάτοχη version αλλά κυρίως, μια νέα «υβριδική μονάδα», που έχει αναβαθμιστεί σε κάθε της λεπτομέρεια. Πάρτε λοιπόν χαρτί και μολύβι και σημειώστε: Το αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα φέρει μεγαλύτερη μπαταρία. Από 11,6 σε 18,8 kWh, που σημαίνει ότι αυξήθηκε και η αυτονομία -ηλεκτρικής- κίνησης του μοντέλου από τα 50 στα 73 km. Υπάρχει επίσης ένας νέος ισχυρός ηλεκτροκινητήρας στους πίσω τροχούς ο οποίος αποδίδει 145 ίππους από 88 PS που απέδιδε στο πρόσφατο παρελθόν. Επιπλέον, έχει αυξηθεί και η ροπή του από τα 240 στα 309 Nm.
Ο δίλιτρος τούρμπο βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, διατήρησε μεν τη χωρητικότητα του σε γνώριμα επίπεδα, δέχτηκε όμως ένα έξτρα μπουστάρισμα ισχύος, 7 επιπλέον ίππων, φθάνοντας αισίως τους 310 PS. Συνδυαστικά, η ισχύς του συστήματος ανέρχεται σε 455 ίππους με τις «ροπές», ρεύματος-βενζίνης, να φθάνουν στο πληθωρικό 309 & 400 Nm αντίστοιχα ή 709 Nm συνδυαστικά! Όσον αφορά τώρα το θέμα της φόρτισης, οι ιδιοκτήτες του XC90 Recharge T8 δεν χρειάζεται πλέον να αρκούνται σε ρυθμούς επαναφόρτισης της μπαταρίας του οχήματος της τάξεως των 3,7 kW, καθώς το αναβαθμισμένο σύστημα δέχεται πλέον 6,4 kW, που σημαίνει ότι μπορείτε να αναπληρώσετε την ενέργεια της μπαταρίας, φορτίζοντας από το 0% έως το 100% σε τρεις ώρες.
Δείτε ακόμη: To Volvo EX30 στην Ελλάδα - Δες πόσο κοστίζει!
Εσωτερικό - Χώροι: Πολυτέλεια και κορυφαία τεχνολογία
Στην καμπίνα, δεν έχουν αλλάξει πολλά ή έστω οι όποιες αλλαγές υπάρχουν δεν είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού. Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή που θα περίμενες από το κορυφαίο SUV μοντέλο της Volvo. H πολυτέλεια είναι διάχυτη παντού στο θάλαμο των επιβατών και αρκεί ένα άγγιγμα στα αφρώδη υλικά της καμπίνας για να το διαπιστώσει κανείς και στην πράξη. Χωρίς καμία δόση υπερβολής, τα πλαστικά μέρη στο ταμπλό, στις πόρτες ακόμα και στα πιο κρυφά σημεία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου έχουν τέλεια συναρμογή και αψεγάδιαστο φινίρισμα. Η σκανδιναβική απλότητα στο ντιζάιν κερδίζει για μία ακόμη φορά τις εντυπώσεις και το κυριότερο, συμπληρώνει αρμονικά τον ψηφιακό «κόσμο» του οχήματος. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, βασίζεται στο περιβάλλον της Google, που σημαίνει ότι ο οδηγός του Recharge T8 έχει στο πιάτο μπροστά του το καλύτερο σύστημα πλοήγησης ενδεχομένως στον κόσμο, αφού με το Google Maps, οι πληροφορίες για την κίνηση σε πραγματικό χρόνο και ο αυτόματος επανασχεδιασμός της διαδρομής εφόσον απαιτηθεί είναι… παιχνιδάκι.
Μπορείτε επιπλέον, να μιλήσετε στο Google περιβάλλον, ζητώντας από τον ψηφιακό βοηθό (Google Assistant) οδηγίες, να σας συνδέσει με τους φίλους ή την οικογένειας σας, να σας προτείνει τρόπους ψυχαγωγίας κτλ. Επίσης, όσοι διαθέτουν λογαριασμούς Google (που πιθανών είναι και οι περισσότεροι από εμάς τη σήμερον ημέρα) μπορούν εύκολα και γρήγορα να συνδεθούν με το ψηφιακό περιβάλλον του αυτοκινήτου τους. Η απόκριση της οθόνης είναι εξαιρετική και πανεύκολο ως προς το χειρισμό του το ψηφιακό περιβάλλον. Ωστόσο, είναι κομματάκι χρονοβόρο ή έστω απαιτεί μια κάποια επιπλέον εξοικείωση, ο χειρισμός του κλιματισμού. Αν και είναι πιο απλός στη χρήση του από αρκετών ανταγωνιστών, δεν παύει να αποσπά την προσοχή του οδηγού, ειδικά εάν το όχημα κινείται. Οι φυσικοί διακόπτες θα ήταν σίγουρα μια πιο ενδεδειγμένη επιλογή.
Παρά τώρα τη μεγαλύτερη μπαταρία, ο εσωτερικός χώρος, παρέμεινε αμετάβλητος. Το XC90 ήταν ανέκαθεν εντυπωσιακό ως προς την ευρυχωρία της καμπίνας του και συνεχίζει να είναι ακόμα και στην 7θέσια έκδοση που είχαμε στα χέρια μας. Σίγουρα, στην 3η σειρά, ένας ενήλικας δε θα πετάξει και τη σκούφια του για να κάτσει, δυο μικρά παιδιά όμως θα βολευτούν άνετα και δίχως παραχωρήσεις. Η δε αναδίπλωση της τελευταίας σειράς καθισμάτων γίνεται εύκολα μέσω ενός κουμπιού. Άπαξ λοιπόν και «εξαφανιστούν» από το οπτικό σας πεδίο τα δυο τελευταία καθίσματα, εμφανίζεται ένας τεράστιος χώρος φόρτωσης 1.005 lt, που δύναται να εκτοξευτεί έως και τα 1.816 lt με την πλήρη αναδίπλωση και της δεύτερης σειράς. Ακόμα βέβαια και με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση, ο αποθηκευτικός όγκος είναι «αξιόμαχος» προσφέροντας 262 lt αποσκευών.
Δείτε ακόμη: Νέα μικρή εκδοχή του Volvo EX90!
Οδική συμπεριφορά: Ένα ελευθέρου χρόνου… GT!
Μπορεί ένα αυτοκίνητο βάρους 2.285 kg και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος της τάξεως των 212 mm να «συμπεριφέρεται» και να «λειτουργεί» στο δρόμο ως… «Gran Tourismo»; Στην περίπτωση του XC90 Recharge T8 AWD της Volvo, η απάντηση είναι ασφαλώς καταφατική. Η ναυαρχίδα της σουηδικής φίρμας προσφέρει κορυφαία άνεση, ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση καμπίνας, σε βαθμό που πολλές φορές «πιάνεις» ασυναίσθητα τον εαυτό σου να αναρωτιέται εάν το αυτοκίνητο κινείται πράγματι… στο οδόστρωμα! Σπουδαίο ρόλο σε αυτήν τη μοναδική αίσθηση που λαμβάνεις παίζει τόσο η στιβαρότητα της πλατφόρμα SPA όσο και η ρυθμιζόμενη αερανάρτηση. Ο νέος και βελτιωμένος ηλεκτροκινητήρας αυξάνει την ισχύ στους πίσω τροχούς κατά 65%, βελτιώνοντας έτσι την απόδοση αλλά την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου σε κάθε τερέν. Σε συνδυασμό μάλιστα με την ενισχυμένη μπαταρία, το αναβαθμισμένο e-motor, λειτουργεί σαφώς καλύτερα και το σύστημα ηλεκτρονικής τετρακίνησης του αυτοκινήτου, κάτι που γίνεται αντιληπτό όταν οδηγείς σε δρόμους με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης ή σε πιο δύσβατα μονοπάτια που αναπόφευκτα, απαιτείται πρόσθετη σταθερότητα.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Υβριδικό σύστημα
- Χώροι επιβατών
- Ποιότητα
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογία
- Ανάρτηση
ξινά
- Αίσθηση φρένου
- Χειρισμός κλιματισμού
- Χρόνος φόρτισης
Το κορυφαίο XC90, επιταχύνει επίσης εντυπωσιακά. Στη γλώσσα των αριθμών, για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση αρκούν μόλις 5,4’’, με την τελική ταχύτητα βέβαια να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, το XC90 Recharge T8 AWD, δεν είναι μια σπορ κατασκευή, από την άποψη ότι νιώθεις σε γρήγορες εναλλαγές πορείας το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, το εστιασμένο στην άνεση set up της ανάρτησης και το τιμόνι, με τη σχετικά μικρή ασάφεια. Ωστόσο δεν υπάρχει καμία περίπτωση να σε κυριεύσει ποτέ το αίσθημα της ανασφάλειας. Άλλωστε και τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ADAS που εφοδιάζουν το αυτοκίνητο είναι πάντα εκεί για να διορθώσουν εάν χρειαστεί, τυχόν φαινόμενα υποστροφής που μπορεί να κάνουν την εμφάνιση τους άπαξ και πιέσεις περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε το γκάζι στην έξοδο της στροφής.
Μέσω των προγραμμάτων Hybrid, Polestar, Pure, Off-Road και Constant AWD, μπορείς να ρυθμίσεις ανάλογα με τις διαθέσεις σου, τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος όπως επίσης και την απόκριση του κιβωτίου, του τιμονιού αλλά και του συστήματος της ηλεκτρονικής τετρακίνησης. Το mode Polestar όπως ίσως έχετε καταλάβει είναι αυτό που «απελευθερώνει» τα πιο «άγρια» ένστικτα του XC90 Recharge T8. Η κατανάλωση καυσίμου τώρα ποικίλλει σημαντικά, ανάλογα με τον τρόπο που πιέζεται το δεξί πεντάλ, την κατάσταση της μπαταρίας αλλά και το είδος της διαδρομής που ακολουθείτε. Για παράδειγμα, εάν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, «δουλεύετε» το πρόγραμμα Hybrid και κινείστε σε καθαρά αστικό περιβάλλον με χαμηλές ταχύτητες, τότε να’ στε σίγουροι ότι και ηλεκτρικά θα κινηθείτε για μεγάλο διάστημα και η κατανάλωση καυσίμου θα είναι πολύ χαμηλή.
Αντίστοιχα, σε ένα πιο γρήγορο τέμπο ή σε ένα μακρινό ταξίδι σε εθνικό δίκτυο, το σύστημα συνεργάζεται πάντα με στόχο και σκοπό να διατηρήσει την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα. Το πιο πιθανό βέβαια είναι ότι θα δείτε διψήφιες μέσες τιμές, της τάξεως των 12 έως 16 lt/100 km ανάλογα και με το πόσο βαρύ πόδι έχετε. Που και πάλι, δεδομένου του χαρακτήρα αλλά και των προδιαγραφών του οχήματος, είναι τιμές μάλλον… δελεαστικές. Για να γίνει δικό σας το κορυφαίο XC90 όλων των εποχών, θα χρειαστεί να ελαφρύνετε τον τραπεζικό σας λογαριασμό κατά 101.038 €. Έτσι, για να έχετε και μια εικόνα του ανταγωνισμού, η BMW προσφέρει τη Χ5 xDrive50e (490 PS) στην τιμή των 111.150 € και η Mercedes-Benz την GLE 400e 4MATIC (380 PS) στα 105.190 €.
συμπέρασμα
Θεωρητικά, η οδήγηση ενός plug-in υβριδικού μοντέλου είναι το εισιτήριο για τη μετάβαση σε ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα. Διατηρώ ωστόσο τις επιφυλάξεις μου, κατά πόσον ένα τόσο ολοκληρωμένο σύνολο όσο είναι αυτό του VolvoXC90 RechargeT8, θα πείσει το κοινό να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα ή θα παραμείνει πιστό στην υβριδική τεχνολογία…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ
ΠΕΡΡΑΚΗ