Δοκιμή Mercedes-Benz GLA 250 e: Βελτίωση στα σημεία

Με μικρές αλλαγές, που είχαν σταν στόχο την αναβάθμιση σε συγκεκριμένους τομείς, το φρεσκαρισμένο γερμανικό μοντέλο μπαίνει πιο δυναμικά στην κατηγορία των premium plug-in hybrid SUV.

  • -
  • -
Ισχύς218 PS
Ροπή450 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,80 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)24,0 gr/km
με μια ματιά

Αποφεύγοντας το ρίσκο, η Mercedes-Benz πήρε την πολύ καλή βάση της GLA και προχώρησε σε μερικές καίριες αναβαθμίσεις. Το premium C-SUV της, έχει πλέον να επιδείξει ανανεωμένη εμφάνιση, μικρό update τεχνολογίας, διορθώσεις σε μερικά αδύναμα σημεία, αλλά και βελτιώσεις στην Plug-In Hybrid έκδοση, την GLA 250 e. Από εκεί ξεκινήσαμε και τις δοκιμές μας, οδηγώντας την υβριδική -και ιδιαίτερα σημαντική στις πωλήσεις leasing- εκδοχή.

Η ιστορία της Mercedes-Benz GLA ξεκινάει από το 2013, όπου παρουσιάστηκε η πρώτη της γενιά (X156) και αμέσως εξελίχθηκε σε εμπορική επιτυχία. Μέσα στα 10 χρόνια που μεσολαβούν έως και σήμερα, γνωρίσαμε το facelift της πρώτης (2017), αλλά και τη δεύτερη γενιά του C-SUV (H247) το 2019, η οποία παρουσιάστηκε ολοκληρωτικά αλλαγμένη και βελτιωμένη σε κάθε πιθανό τομέα. Η επιτυχία συνέχισε με αμείωτο ρυθμό για τη 2η GLA, οπότε τέσσερα χρόνια ύστερα από το ντεμπούτο της, ήρθε η στιγμή της ανανέωσης υπό τη μορφή ενός facelift.

Η τακτική της Mercedes-Benz είναι να επεμβαίνει διακριτικά πάνω στα φρεσκαρισμένα μοντέλα της, κάτι που εφαρμόστηκε και στη νέα GLA. Η μάρκα επικεντρώθηκε στη βελτίωση διάφορων χαρακτηριστικών, προσφέροντας ένα συνολικά πληρέστερο αυτοκίνητο με ακόμη περισσότερη ουσία. Αυτή λοιπόν είναι η πρώτη ανανεωμένη Mercedes-Benz GLA που οδηγούμε, στην Plug-In Hybrid έκδοση με την ισχύ των 218 ίππων και την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 70 χιλιόμετρα.

Περιποίηση προσώπου

Ξεκινώντας την αναζήτηση των διαφορών, βλέπουμε τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός, τα οποία φέρουν και νέα γραφικά στους προαιρετικούς προβολείς MULTIBEAM LED (δεν υπάρχουν στο αυτοκίνητο δοκιμής). Η μάσκα επίσης διαφοροποιείται, τόσο στις συμβατικές εκδοχές της GLA όπως η «δική μας», όσο και σε εκείνες με το επιπλέον πακέτο AMG. Οι παρατηρητικοί θα προσέξουν και τον νέο προφυλακτήρα, όπως και τα νέα γραφικά στα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Κάπου εδώ σταματάνε και οι διαφορές, οπότε θα πρέπει να βρεθεί κάποιος με αρκετά εκπαιδευμένο μάτι για να τις εντοπίσει. Αυτό ωστόσο, κάθε άλλο παρά αρνητικό είναι, αφού το μικρότερο SUV με σήμα το αστέρι διατηρεί μια επίκαιρη εμφάνιση που συνεχίζει να αρέσει. Δυναμικό, με γραμμές που το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο ως Mercedes και με συγκρατημένο μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,41 μέτρα.

Εμπειρία Mercedes

Το εσωτερικό, είναι το δυνατότερο χαρτί όλων των σύγχρονων Mercedes και η GLA δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Στη facelift εκδοχή παρατηρούμε το νέο τιμόνι, τόσο στις απλές όσο και στις AMG Line. Επίσης, το touchpad που υπήρχε στην κονσόλα αφαιρέθηκε πλήρως, απελευθερώνοντας χώρο για μια επιπλέον θήκη. Κατά τα λοιπά, δεν παρατηρούνται άλλες αλλαγές. Και καλά έκαναν, αφού δεν υπήρχε ανάγκη ανανέωσης στην καμπίνα. Οι «δίδυμες» οθόνες των 10,25 ιντσών συνεχίζουν να δείχνουν εντυπωσιακές, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει κάποιες αλλαγές στα γραφικά του, όντας πιο σύγχρονος από πριν. Το σύστημα MBUX εξακολουθεί να κατατάσσεται ανάμεσα στα κορυφαία του είδους, με κατανοητά μενού και απλή δομή. Η οθόνη είναι γρήγορη, ευκρινέστατη και διαθέτει ποικιλία επιλογών διαμόρφωσης για να τη φέρει κάθε χρήστης στα μέτρα του. Το ίδιο συμβαίνει και με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Όμως, η ανανέωση δεν έφερε μόνο θετικά στοιχεία για την GLA. Για παράδειγμα τα χειριστήρια αφής και τα sliders στο τιμόνι μπορεί να είναι όμορφα, όμως δεν είναι τόσο λειτουργικά όσο ήταν τα φυσικά κουμπιά των προηγούμενων. Επίσης, ο χώρος που απελευθερώθηκε στην κονσόλα έφερε μια νέα θήκη, η οποία όμως είναι ρηχή, δεν χωράει μεγάλα smartphones και μπορείς να αποθηκεύσεις μόνο συγκεκριμένα μικροαντικείμενα, περιορίζοντας τη χρηστικότητά της. Τέλος, το πολύ καλό κατά τα άλλα MBUX, δεν έχει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay, όπως γίνεται για παράδειγμα στη νέα GLC ή την αντίστοιχη C-Class. Τουλάχιστον, όλα τα θετικά στοιχεία που είχε πριν το μοντέλο, διατηρούνται στο ακέραιο. Η εργονομία είναι απροβλημάτιστη, ο κλιματισμός ρυθμίζεται μεν από την οθόνη αλλά έχει κάποια χειριστήρια για γρήγορη πρόσβαση στις βασικές ρυθμίσεις και η πρακτικότητα αποσπά καλό βαθμό, με τις ποτηροθήκες και τις θήκες μικροαντικειμένων να βοηθούν στην καθημερινότητα.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους για τους επιβάτες, τέσσερις ενήλικες θα κάτσουν με μπόλικη άνεση. Το ογκώδες τούνελ στο κέντρο θα περιορίσει την φιλοξενία ενός πέμπτου, ενώ η μπαταρία του υβριδικού συστήματος για την έκδοση 250 e «κόβει» και λίγο πορτμπαγκάζ, αφήνοντας διαθέσιμα 385 λίτρα. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη στον απόλυτα εκμεταλλεύσιμο χώρο, το σωστό κατώφλι και το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, δεν προκύπτει ουσιαστικό πρόβλημα. Για το τέλος, κρατήστε ότι η ποιότητα πολλών υλικών στο εσωτερικό της ανανεωμένης GLA, είναι αναβαθμισμένη. Υπάρχει περισσότερο αφρώδες σε κάποια σημεία, με ακόμη πιο προσεγμένη συναρμογή, που φτιάχνει ένα ανώτερο σύνολο. Φυσικά, υπεράνω κριτικής είναι η σχεδίαση της καμπίνας, η οποία αποσπά θετικά σχόλια από όλους όσους βρεθούν στο εσωτερικό. Ο επιτυχημένος κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός με τις πολλές επιλογές χρωμάτων, φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης, καθώς κατά τις βραδινές ώρες δημιουργείται μια πάρα πολύ όμορφη ατμόσφαιρα.

Με περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία

Η Mercedes-Benz εφάρμοσε αρκετές αλλαγές στους κινητήρες της GLA, στο σύνολο της γκάμας. Για παράδειγμα οι εκδόσεις GLA 200 έχουν πλέον mild hybrid υποβοήθηση, ενώ στην Plug-In Hybrid έκδοση GLA 250 e που οδηγούμε, το όφελος έχει να κάνει με την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία. Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων με απόδοση 163 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων. Συνολικά, αποδίδονται 218 ίπποι με 450 Nm ροπή, που καταλήγουν στον εμπρός άξονα από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (8G-DCT). Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές με 0-100 km/h σε 7,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 210 km/h.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Σχεδίαση
  • Άνεση
  • Λειτουργία infotainment
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ισχύς κινητήρα
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Σωστή ορατότητα
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
ξινά
  • Αίσθηση πεντάλ φρένων
  • Μικρό ντεπόζιτο βενζίνης
  • Εργονομία χειριστηρίων αφής
  • Απουσία ασύρματου Apple CarPlay

Το σημαντικότερο στοιχείο όμως, είναι ότι η Mercedes-Benz τοποθέτησε έναν νέο ηλεκτροκινητήρα με 7 περισσότερους ίππους και καλύτερη διαχείριση της ενέργειας. Η μπαταρία των 11,5 kWh «βγάζει» έως 70 km, σύμφωνα με τη μάρκα, ένα αρκετά αξιόλογο νούμερο πάνω από τον μέσο όρο των PHEV μοντέλων. Στη δοκιμή μας διαπιστώσαμε ότι η νέα GLA καλύπτει εύκολα 60 km μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ με περισσότερη προσοχή και χωρίς κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, ανεβαίνει περίπου στα 65 km. Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε είναι 2,5 lt / 100 km για τα πρώτα 100 km με φορτισμένη την μπαταρία, ενώ αν δεν υπάρχει ηλεκτρικό απόθεμα, το νούμερο ανεβαίνει στα 8 lt / 100 km σε μεικτή διαδρομή.

Σημαντικό είναι και το στοιχείο ότι στον προαιρετικό εξοπλισμό, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής συμβατότητας με DC φορτιστές (συνεχούς ρεύματος) με αυξημένη ισχύ. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες και τη λειτουργία τους, ο συνδυασμός τους γίνεται επιτυχημένα και ο βενζινοκινητήρας μπαίνει στο παιχνίδι με πιο πολιτισμένο τρόπο, συγκριτικά με την προηγούμενη GLA. Επίσης, ο 1.33 turbo έχει βελτιωμένα χαρακτηριστικά, όντας πιο ήσυχος όταν πιέζεται. Όσο η GLA 250 e κινείται με ρεύμα, επικρατεί μια αξιοσημείωτα χαλαρή ατμόσφαιρα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι όσο ισχυρός χρειάζεται ώστε να καλύψει τις απαιτήσεις, ακόμη και μιας προσπέρασης ή έντονης επιτάχυνσης. Η μέγιστη ταχύτητα που πιάνει μόνο με ρεύμα είναι στα 140 km/h, ενώ από εκεί και πάνω αναλαμβάνει το μοτέρ βενζίνης.

Φτιαγμένη για τον δρόμο

Η θεωρία λέει ότι ένα SUV θα πρέπει να είναι άνετο και απολαυστικό στην οδήγηση, αφού πολύ συχνά θα κληθεί να ταξιδέψει σε μακρινά μέρη ή να εκπληρώσει την επιθυμία μιας εκδρομής. Η Mercedes-Benz GLA είναι στο στοιχείο της στον ανοικτό δρόμο, με τον αυτοκινητόδρομο να ξεδιπλώνει πλήρως τις αρετές της. Παραμένει σταθερή ακόμη και σε απαγορευτικές ταχύτητες, ενώ ο θόρυβος από την κύλιση και τον αέρα έχουν περιοριστεί σε πολύ χαμηλό επίπεδο.

Δείτε ακόμη: Η video-δοκιμή μας για την ανανεωμένη Mercedes-Benz A-Class

Βγαίνοντας σε πιο επαρχιακούς δρόμους, σε εκπλήσσει ο τρόπος που η ανάρτηση διαχειρίζεται τις κακοτεχνίες. Είχαμε καιρό να οδηγήσουμε μια GLA χωρίς το προαιρετικό πακέτο AMG και εκτιμήσαμε την αφράτη αίσθηση στον δρόμο, την άνεση που εξασφαλίζει η στάνταρ επιλογή.

Οι τροχοί των 18 ιντσών με το «μπόλικο» 55άρι προφίλ συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στη δημιουργία μιας «ζεν» ατμόσφαιρας, με αποτέλεσμα οι μακρινές διαδρομές να γίνονται απολαυστικές και ήρεμες. Το μοναδικό «ναι μεν, αλλά» στην Plug-In Hybrid έκδοση, είναι ότι η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αντί των πολλαπλών συνδέσμων που βρίσκουμε στις απλές εκδόσεις. Ο λόγος είναι ότι η μπαταρία, έχει περιορίσει τη χωροταξική ελευθερία στο πίσω μέρος και έπρεπε να υιοθετηθεί άλλο σύστημα ανάρτησης που καταλαμβάνει λιγότερο χώρο από τους πολλαπλούς σύνδεσμους, για αυτό και επιστρατεύτηκε ο ημιάκαμπτος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι και η εξάτμιση έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του αμαξώματος, με την απόληξη της εξάτμισης και το τελικό καζανάκι να βρίσκεται κάτω από τα πόδια των πίσω επιβατών. Θα πρέπει να παραδεχτούμε πάντως, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών δεν θα αντιληφθεί διαφορά στην ανάρτηση. Ο ημιάκαμπτος προδίδεται μόνο σε πολύ συγκεκριμένες καταστάσεις, όπως κάποιο εγκάρσιο κόψιμο της ασφάλτου μέσα σε μια στροφή. Εκεί λοιπόν, που θα βρει φορτισμένο έναν από τους δύο τροχούς, θα μεταφερθεί αναπήδηση και στον άλλον με αποτέλεσμα να γίνεται αντιληπτός. Σε κανένα άλλο σενάριο οδήγησης όμως δεν «προδόθηκε» η αρχιτεκτονική του πίσω άξονα! Ακόμη και υπό πίεση.

Στις στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και στο πρόγραμμα Sport, η απόκριση από τους κινητήρες βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Το σύνολο διαθέτει ζωντάνια και ένα αρκετά ακριβές για SUV τιμόνι, το οποίο μπορεί να υπολείπεται σε βάρος αλλά εκτελεί πολύ καλά τα καθήκοντά του. Στην υπερβολή, θα εμφανιστεί η υποστροφή, όμως τα μη απενεργοποιούμενα ηλεκτρονικά συστήματα θα διορθώσουν άμεσα την πορεία. Γενικότερα, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και κάθε αντίδραση του αυτοκινήτου έχει οριστεί με βάση την ασφάλεια. Τα δικά μας παράπονα, έχουν να κάνουν με την ξύλινη αίσθηση του πεντάλ των φρένων (συχνό φαινόμενο σχεδόν σε κάθε υβριδικό ή ηλεκτρικό) και το μικρό για τον χαρακτήρα του μοντέλου ντεπόζιτο βενζίνης των μόλις 35 λίτρων που αναγκάζει συχνούς ανεφοδιασμούς στο ταξίδι.

Η εγχείρηση πέτυχε!

Και ο ασθενής όχι απλά επιβίωσε, αλλά έζησε και… βασίλεψε. Η αδιαμφισβήτητη υπεροχή της Mercedes-Benz GLA 250 e στην κατηγορία των Plug-In Hybrid SUV που εντάσσεται, είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστεί. Ο ανταγωνισμός σίγουρα έχει αγριέψει επικίνδυνα συγκριτικά με τέσσερα χρόνια πριν που γνωρίσαμε τη σημερινή γενιά της GLA, όμως η συνολική πληρότητα του μοντέλου, όπως και το κύρος του αστεριού στη μάσκα, δεν είναι εύκολο να παραγκωνιστούν.

συμπέρασμα
Διατηρώντας μια πολύ ευχάριστη καμπίνα, ένα αποδοτικό κινητήριο σύστημα με μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, καλούς χώρους και ποιότητα, η ανανεωμένη Mercedes-Benz GLA μπορεί να είναι ήσυχη ότι θα συνεχίσει να έχει ένα μεγάλο μερίδιο στην αγορά, ειδικά στον κόσμο του leasing, όπου και απευθύνονται κυρίως τα PHEV. Όσοι ενδιαφέρονται για την τιμή λιανικής, ξεκινάει από τις 56.500 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΠΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...