Honda Civic 1.8 5d - 2011
Το Civic διατηρεί την αυτοπεποίθησή του στα ύψη, ανάμεσα στους υπερτροφοδοτούμενους ανταγωνιστές του.
- -
- -
με μια ματιά
Με όπλα του την φουτουριστική φιλοσοφία και την πιστότητα του κατασκευαστή του, το Civic παραμένει δυναμικά στον μικρομεσαίο χώρο.
Το Civic ξεχωρίζει με τον τρόπο του, με έναν φουτουρισμό που μπορεί να τον έχει απαλύνει ο χρόνος, δεν παύει όμως να μαγνητίζει το βλέμμα παρά το γεγονός πως τον βλέπουμε στο δρόμο από το 2005! Άλλοι θα το λατρέψουν, άλλοι θα το προσπεράσουν, όμως σημασία έχει ότι προσελκύει "νεαρόκοσμο" με τον τρόπο του, κάτι που η προηγούμενη γενιά αδυνατούσε. Στο τωρινό Civic οι Ιάπωνες έδωσαν ρέστα. Απ’ όπου και αν το κοιτάξεις κάτι έχει να σου πει. Ένα από τα χαρακτηριστικά της εικόνας του ήταν τα ενιαία εμπρός και πίσω φώτα, τα οποία όμως τώρα, τουλάχιστον για τα εμπρός (Civic 1.8), η Honda επέλεξε να υιοθετήσει μια πιο κλασική μάσκα, μαύρη και διχτυωτή που παραπέμπει στο κορυφαίο μοντέλο της σειράς, το Type-R. Μικρές διακριτικές αλλαγές έχουν γίνει ακόμα στους προφυλακτήρες και στην σχεδίαση των τροχών, ενώ στην έκδοση που οδηγούμε τόσο οι χειρολαβές όσο και η τάπα του ρεζερβουάρ έχουν σαν βάση τους το χρώμιο.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Πρακτικότητα
ξυνά
- Άνεση ανάρτησης
- Σκληρά πλαστικά
- Θορυβώδης κινητήρας
απόψεις
Στην εποχή των μικρών τουρμπάτων κινητήρων, ένας ατμοσφαιρικός 1.800άρης δείχνει για πολλούς εκτός παιχνιδιού. Πρέπει να οδηγήσεις το Civic για να εκτιμήσεις 100% τη δουλειά των τεχνικών της Honda. Το i-VTEC στα καλύτερά του: άριστη ελαστικότητα, γραμμικότητα και δύναμη. Αυτό που σου μένει όμως, είναι η σπορ χροιά του ήχου στις υψηλές rpm. Είναι τόσο ευχάριστη που πιάνεις του εαυτό σου να επισκέπτεται συχνά τον κόφτη, ξεχνώντας το πόσο μεγάλη οικονομία μπορείς να κάνεις αν κινηθείς εκμεταλλευόμενος την ελαστικότητα χαμηλά και το 6άρι κιβώτιο. Το μόνο ερωτηματικό είναι η ανάρτηση: περισσότερο σπορ και λιγότερο οικογενειακή. Προσωπικά, θα άφηνα την υπόλοιπη οικογένεια να προβληματιστεί με αυτό και θα εστίαζα στην οδήγηση…
Γιάννης Λημναίος
Όπως και να ’χει, o σχεδιασμός του Civic παραμένει φρέσκος και επίκαιρος, ακόμα και αν έχουν περάσει ήδη αρκετά χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση (2005). Δεν είναι τυχαίο, ότι παραμένει στο club των ριζοσπαστικών σχεδίων της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Spaceroom
Ο εσωτερικός κόσμος φροντίζει είτε να σε απωθεί είτε να σε κερδίζει. Ο Ιάπωνας προσφέρει ένα hi-tech σαλόνι, ποιοτικό σε συνολική αίσθηση αν και με σκληρότερα πλαστικά από το γερμανικό μικρομεσαίο σινάφι, αλλά με σεβασμό και όπλο του την κορυφαία ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές. Το κοκπιτ με τα τρισδιάστατα όργανα είναι εντυπωσιακό και πλήρες και η σχεδιαστική λεπτομέρεια, αξιοθαύμαστη. Εργονομικά θα χρειαστείς μερικά λεπτά, όμως σύντομα το τολμηρό εσωτερικό θα γίνει το φετίχ σου, για πολλά χρόνια. Ο εξοπλισμός ασφαλείας και ανέσεων είναι πλούσιος και δεν έχει τίποτε να ζηλέψει τους ανταγωνιστές του. Πλέον εφοδιάζεται και με Shift Indicator Light, την ένδειξη ιδανικής αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο, κάτι που επιτάσσει η «πράσινη» μόδα για χαμηλότερη κατανάλωση και περιορισμό των ρύπων.
Η χρηστικότητα του Jazz βρίσκει εφαρμογή και στο Civic και το ευφυές εσωτερικό είναι ένα από τα ισχυρά όπλα του. Στο δυναμικό hatchback υπάρχουν πολυμορφικές εκπλήξεις, όπως για παράδειγμα τα Magic Seats, που ουσιαστικά μιλάμε για τις ακροβατικές επιδείξεις της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Με το 50άρι ρεζερβουάρ να είναι τοποθετημένο κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, απελευθερώνεται χώρος κάτω από τα έδρανα της δεύτερης σειράς, τα οποία σηκώνονται αυτόνομα και ως δια μαγείας «εξαφανίζουν» τον χώρο υποδοχής επιβατών. Με αυτό τον τρόπο ανοίγοντας τις πίσω πόρτες του Civic μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα με ύψος, όπως ποδήλατα, γλάστρες ή ότι άλλο φαντάζεσαι. Φυσικά τα πίσω καθίσματα δεν λησμονούν τις καθιερωμένες λειτουργίες και με μια απλή κίνηση όταν πέσει η πλάτη τους, ταυτόχρονα βυθίζονται τα έδρανα και δημιουργούν ένα επίπεδο αποθηκευτικό χώρο 1.352 λίτρων. Πάντως και χωρίς όλα αυτά, τα (κορυφαία για την κατηγορία) 485 λίτρα του χώρου αποσκευών και η χωροταξική μελέτη που εξασφαλίζει το μεταξόνιο των 2.636 mm κάνουν το Civic φιλόξενο για πέντε ενήλικους με τα μπαγκάζια τους.
Πολυδιάστατο
Oι κινητήρες i-VTEC είναι φυσικά σήμα κατατεθέν της Honda και ο 1.8 στην περίπτωσή μας δεν στερείται τεχνολογίας, έχοντας να επιδείξει μεταβλητό χρονισμό και βύθιση των βαλβίδων, πολλαπλή εισαγωγή μεταβλητού μήκους και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Το Civic επιλέγει το δρόμο των πολλών κυβικών για να αντιπαρατεθεί με τον μοδάτο υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό. Ο υψηλόστροφος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,8 λίτρων αποδίδει 140 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. και 2.000 σ.α.λ. χαμηλότερα αποδίδει την μέγιστη ροπή του (174 Nm). Χάρις το σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο, το σχεδόν 1.300 κιλών αμάξωμα επιταχύνει σε μόλις 8,9’’ στα πρώτα 100 km/h από στάση και πετυχαίνει τελική ταχύτητα 205 km/h. Πέρα από τα κολακευτικά νούμερα επιδόσεων όμως σημασία έχει ο χαρακτήρας απόδοσης που διαθέτει. Ο ατμοσφαιρικός i-VTEC είναι υπόδειγμα γραμμικότητας τόσο σε δύναμη όσο και σε ροπή. Όσο πιο ψηλά, τόσο πιο καλά, είναι το σύνθημα, χωρίς φυσικά να σημαίνει ότι τα πράγματα δεν κυλούν ήρεμα και πολιτισμένα. Οι Ιάπωνες φαίνεται ότι κράτησαν την αγριάδα για το Type-R και το Civic της δοκιμής μπορεί να είναι ζωηρό και ευχάριστο, όμως ο συνηθισμένος στο ξέφρενο στροφάρισμα ενός μοτέρ Honda, θα το βρει …«ευρωπαϊκά» ήπιο. Δεν είναι θέμα απόδοσης, αλλά καθαρά ζήτημα αίσθησης, αφού το μοτέρ ανεβάζει πολύ γραμμικά και τα ξεσπασματα των παλιών VTEC λάμπουν δια της απουσίας τους. Έτσι, σε απόκριση, ελαστικότητα και σύγχρονα δεδομένα λειτουργίας, ο 1.8 τα πάει περίφημα με την συνολική εικόνα απόδοσης να βαθμολογείται με άριστα. Τα καλά νέα συνεχίζονται και όσον αφορά το φλέγον θέμα της εποχής. Το Civic καταναλώνει με μέτρο το καύσιμό του και εξασφαλίζει αυτονομία και ηρεμία στο πορτοφόλι σας. Ο ατμοσφαιρικός της Honda κάνει εφικτά τα 7,5 lt/100 km (μέση κατανάλωση) και σε ακραίο ρυθμό δεν ξεπερνάει τα 12,5 lt/100 km.
Το επίτευγμα για το ιαπωνικό μικρομεσαίο είναι ότι ξεχωρίζει σε δυναμισμό και εικόνα συμπεριφοράς όταν πιάσεις το τιμόνι στα χέρια. Πέρα από φιλικό και υπάκουο σε πείθει με το ασφαλές πάτημα και την στιβαρότητα του συνόλου. Άλλωστε, είναι εμφανές ότι, παρά τις προσπάθειες, η ρύθμιση της ανάρτησης προσανατολίζεται περισσότερο προς τα σπορ γονίδια και λιγότερο προς την άνεση. Σφιχτή ρύθμιση και τροχοί ελαφρού κράματος 17’’ για καλό έλεγχο αμαξώματος, αλλά και ευαισθησία στις ανωμαλίες είναι μέρος του χαρακτήρα Civic. Επί της ουσίας το μικρομεσαίο της Honda αντιμετωπίζει με μαεστρία κάθε πεδίο είτε κινείται σε αυτοκινητόδρομο είτε σε σφιχτό στροφιλίκι και προσφέρει ικανοποίηση στον οδηγό για την επιλογή του. Δραστήριο και ακριβές στον έλεγχο του αμαξώματος και με σωστό βάρος στο γρήγορο τιμόνι του (μόλις 2,2 στροφές), σε εμπνέει για σπορ οδήγηση. Ακόμα και αν το παρακάνεις, το VSA (Vehicle Stability Assist) είναι ο ηλεκτρονικός φύλακας άγγελος που θα επαναφέρει την τάξη, ενώ αν επιθυμείς τον απενεργοποιείς πλήρως με το πάτημα ενός κουμπιού. Σίγουρα σε ποιότητα κύλισης δεν μπορεί να διακριθεί, όμως θα ταξιδέψει ευχάριστα και αδιαμαρτύρητα για τους επιβαίνοντες. Το πιο ευρωπαϊκό Civic μέχρι σήμερα, διακρίνεται για την διορατικότητά του και θα μπορούσε να έχει ξεφύγει από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Σαν μαθητής της μικρομεσαίας τάξης έχει συνολικά εξαιρετικούς βαθμούς, ενώ δεν απουσιάζουν από τον χαρακτήρα του γλυκές ιδιοτροπίες. Η σημαντικότερη είναι η τιμή, που τουλάχιστον για την έκδοση με τον κινητήρα των 1.8 λίτρων, το περιθωριοποιεί ως ελίτ.
συμπέρασμα
Ριζοσπαστικό σχεδιαστικά παρά τα χρόνια του, το Civic παραμένει στις επάλξεις της μικρομεσαίας κατηγορίας αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τον ισχυρό υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό του. Η ιαπωνική φιλοσοφία δεν ακολουθεί την μόδα του downsizing που για τους ευρωπαίους θεωρείται μονόδρομος σε θέματα απόδοσης και φιλικότητας προς το περιβάλλον. Παρόλα αυτά η ατμοσφαιρική λογική της Honda ποτέ δεν απογοήτευσε και το ίδιο συμβαίνει και στο τελευταίο απόγονο του σίριαλ Civic. Μπορεί να μην συναγωνίζεται την υπερτροφοδοτούμενη ροπή του ανταγωνισμού, όμως διατηρεί ψηλά την σημαία της εταιρίας προσφέροντας ένα αξιόλογο σύνολο με σωστή αναλογία επιδόσεων-οικονομίας, πλούσιο εξοπλισμό, ευρυχωρία και πρακτικότητα.