Δοκιμή MG ZS 1.0 T-GDi: Ολική επαναφορά!

Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία αναγέννησε την εμβληματική MG θέτοντας νέα στάνταρ στην αναλογία τιμής-αξίας. Και το ZS αποτελεί τον πολιορκητικό κριό για τη δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά.

  • -
  • -
Ισχύς111 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)7,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)163,0 gr/km
με μια ματιά

Δοκιμάζουμε το νέο ZS στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη κινητήρα απόδοσης 111 ίππων, το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο και τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του B-SUV της MG.

Η σχέση τιμής-αξίας αφορά το κόστος και την αποδοτικότητα ενός μοντέλου. Δεν είναι εύκολη εξίσωση και αναμφίβολα η σημαντική αύξηση στους τιμοκαταλόγους των εταιρειών έχει επαναφέρει τον όρο value for money στο προσκήνιο. Η είσοδος της MG Motors στην ελληνική αγορά ήρθε την κατάλληλη στιγμή και ουσιαστικά έρχεται να επαναπροσδιορίσει το δείκτη τιμής-αξίας. Πίσω από την αναγέννηση της βρετανικής εταιρείας κρύβεται ο κινέζικος κολοσσός SAIC, η αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες εξαγωγές αυτοκινήτων από την πλέον αναπτυσσόμενη αγορά παγκοσμίως. Το βρετανικό έμβλημα της Morris Garage έχει ενεργοποιηθεί εδώ και κάποια χρόνια, και δεν είναι υπερβολή πως σήμερα θεωρείται η μάρκα με το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην ευρωπαϊκή αγορά!

Διαθέτει μία ευρεία γκάμα μοντέλων, αλλά αυτό που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον είναι το ZS. Ένα compact crossover σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία που έρχεται ως πολιορκητικός κριός της MG στην ελληνική αγορά. Η μοντέρνα σχεδίαση και η προσιτή πολυτέλεια είναι οι βασικοί πυλώνες της φιλοσοφίας της MG, στοιχεία που σύμφωνα με τους ανθρώπους της φίρμας χαρακτηρίζουν και το εισαγωγικό μοντέλο της. Είναι διαθέσιμο με δύο διαφορετικούς κινητήρες και εμείς οδηγούμε την έκδοση με τον 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο T-GDi απόδοσης 111 ίππων, ο οποίος μάλιστα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. 

Ποιος σκεπτικισμός;

Ακόμα και σήμερα, αρκετοί αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη τα μοντέλα της MG, αν και σε συγκεκριμένες αγορές -όπως η βρετανική- τα μοντέλα της κάνουν… θραύση! Το ZS αποτελεί την πλέον προσιτή πρόταση της φίρμας και χωρίς να ξεφεύγει από τα καθιερωμένα, δείχνει και είναι μοντέρνο. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για το… μακροβιότερο μοντέλο της MG, αφού συστήθηκε στην ευρωπαϊκή αγορά το 2017! Μάλιστα, πέρσι οι κινέζοι τεχνικοί προχώρησαν και σε ένα μικρό σχεδιαστικό φρεσκάρισμα για να το διατηρήσουν επίκαιρο.

Δείτε ακόμη: Video - δοκιμή του MG ZS 1.0 T-GDi

Οι γραμμές του αμαξώματος παραπέμπουν σε ένα τυπικό οικογενειακό crossover, με το σχεδιαστικό τμήμα της MG να έχει αποφύγει τα ρίσκα. Κυριαρχούν οι καμπύλες και εν τέλει παρατηρείς ότι έχει επιρροές από διάφορα μοντέλα της αγοράς. Ακόμα και έτσι, όμως, διατηρεί τη δική του ταυτότητα, η οποία μάλιστα είναι ευδιάκριτη και σε άλλα μοντέλα της μάρκας, όπως το μεγαλύτερο HS που ανήκει στα C-SUV. Το… «εύπεπτο» σχεδιαστικό αποτέλεσμα γίνεται ακόμα πιο ευχάριστο με μία σειρά από στοιχεία που αναδεικνύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Ανάμεσα τους συγκαταλέγονται οι ράγες οροφής, τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα και οι ποδιές εμπρός και πίσω, ενώ η αξιοσημείωτη απόσταση των 165 mm από το έδαφος ολοκληρώνει την SUV εικόνα του. 

Ευχάριστη έκπληξη!

Αν έχεις κάποιες επιφυλάξεις ακούγοντας το συνδυασμό της MG και της κινέζικης SAIC, αίρονται μόλις ανοίξεις την πόρτα του εσωτερικού. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ευχάριστος και σύγχρονος. Η σχεδίαση ακολουθεί τη μινιμαλιστική λογική της εποχής και σε καμία περίπτωση δεν υπολείπεται σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ιδιαίτερη θετική εντύπωση, όμως, προκαλεί η ποιότητα της κατασκευής. Η επιλογή των υλικών και η συναρμογή τους είναι πολύ καλή και σίγουρα δεν συνάδει με το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου. Στο πάνω μέρος της κονσόλας έχει γίνει χρήση μαλακών πλαστικών, ενώ σκληρά συναντάμε μόνο χαμηλά, αλλά και στις πόρτες.

Στην έκδοση Luxury, το περιβάλλον αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο από λεπτομέρειες όπως η δερμάτινη επένδυση που έχει «στιλ» ανθρακονήματος, αλλά και τα πλαστικά δίπλα στον επιλογέα με το ίδιο μοτίβο, όπως και με την κόκκινη ραφή στα καθίσματα και στην κονσόλα. Στοιχεία που ενισχύουν την προσεγμένη προσέγγιση στη σχεδίαση του εσωτερικού. Εναρμονισμένο πλήρως με την εποχή, το ZS ακολουθεί τη digital εποχή με τη διάταξη να περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία οθόνη αφής. Η τελευταία έχει διάσταση 10,1’’, με το σύστημα πολυμέσων να αποδεικνύεται εξαιρετικά εύκολο στη χρήση. Βέβαια, τα γραφικά είναι αρκετά απλοϊκά, ενώ διαπιστώσαμε και μία μικρή καθυστέρηση στην εκτέλεση των εντολών. Αντίθετα, ευανάγνωστος είναι ο πίνακας οργάνων, με έντονα χρώματα, πολύ καλή ανάλυση, περιλαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Ο δείκτης τιμής-αξίας εκτοξεύεται από τη στιγμή που διαβάσεις τη λίστα με τον εξοπλισμό του ZS. Στην έκδοση Luxury διαπιστώνεις πως περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα! Από θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα, με αυτό του οδηγού να είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο, σύστημα πλοήγησης κάμερα με απεικόνιση 360o, hill descent, auto hold και πολλά ακόμα που δύσκολα συναντάς σε μοντέλο με αυτά τα χρήματα. Αυτό που μας έκανε αρνητική εντύπωση είναι ότι ο κλιματισμός δεν είναι αυτόματος, ενώ στα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, εκτός από το σύστημα ευστάθειας και υποβοήθησης πέδησης, συναντάμε και επόπτευσης τυφλού σημείου. Η απουσία συστημάτων όπως αυτό της διατήρησης λωρίδας και άλλων, είναι αυτή που έχει στοιχίσει στο ZS τη μέτρια αξιολόγηση του από τον ανεξάρτητο οργανισμό EURONCAP, από τον οποίο και απέσπασε μόλις τρία αστέρια…

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό MG 4! 

Όμως, το ισχυρότερο ατού του ZS είναι ο τομέας της άνεσης και ευρυχωρίας. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, αφού προσφέρει χώρους για πέντε επιβάτες. Οι πίσω έχουν άφθονο αέρα για το κεφάλι τους, αλλά και άπλετο χώρο για τα πόδια τους. Και μάλιστα ανεξαρτήτως σωματότυπου! Αυτό που παρατηρήσαμε είναι πως το έδρανο των πίσω καθίσματα είναι σχετικά μικρό, αλλά ακόμα και έτσι οι πίσω επιβάτες θα ταξιδέψουν άνετα στο εσωτερικό του. Και όλα αυτά, την ώρα που ο χώρος των αποσκευών με χωρητικότητα 448 lt, το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας, έχοντας τη δυνατότητα να εκτοξευθεί στα 1.166 lt αν διπλώσουμε τα πίσω καθίσματα. 

Low profile

Η MG συνεργάζεται με τη General Motors, από την οποία και έχουν αντλήσει τεχνογνωσία στον τομέα των μηχανικών μερών. Βέβαια, οι κινέζοι τεχνικοί αναφέρουν ότι τα κινητήρια σύνολα αποτελούν δική τους δημιουργία… Σε κάθε περίπτωση, το ZS είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες. Ο πρώτος, που συναντάμε και στην εισαγωγική έκδοση, έχει χωρητικότητα 1.500 cc και απόδοση 106 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Η πρώτη μας επαφή με το compact crossover της MG έγινε με την ισχυρότερη έκδοση. Αυτή που εφοδιάζεται με ένα 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο απόδοσης 111 ίππων, το οποίο μάλιστα συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Στα χαρτιά οι επιδόσεις του μπορούν να χαρακτηριστούν αξιοπρεπείς, αφού για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται 11,2 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 km/h.

γλυκά
  • Ποιότητα
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Χώρος αποσκευών
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • 7ετής εγγύηση
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Απόκριση συστήματος πολυμέσων

Στη θέση του οδηγού κάθεσαι σχετικά ψηλά και νιώθεις πως βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός crossover μοντέλου. Αισθάνεσαι άνετα, έχεις καλή περιφερειακή ορατότητα, αν και θα βόλευε ακόμα περισσότερο αν το τιμόνι ρυθμιζόταν και ως προς το βάθος. Ο 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας διακρίνεται για την ελαστικότητα του. Έχει καλή απόκριση στο γκάζι στις χαμηλές στροφές, αλλά και κάπως τραχειά λειτουργία. Όμως, δεν είναι ενοχλητικός, αφού η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και η παρουσία του γίνεται έντονη μόνο στις υψηλές στροφές περιστροφής. Η ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές δεν συνοδεύεται από δύναμη στις μεσαίες ή υψηλές. Βλέπετε, παρά την ύπαρξη του τούρμπο η ροπή είναι μόλις 160 Nm. Ακόμα και έτσι, όμως, σου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα στον επαρχιακό και με άνεση στον αυτοκινητόδρομο.

Η λειτουργία της ανάρτησης ταιριάζει απόλυτα με το προφίλ του ZS. Η μαλακή ρύθμιση έχει επιλεχθεί με γνώμονα τη μέγιστη δυνατή άνεση και του χαρίζει εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Τα καταφέρνει περίφημα στις περισσότερες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ενώ μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες διαπιστώσαμε κάποιες ξερές αντιδράσεις από τον πίσω άξονα. Βέβαια, η συγκεκριμένη ρύθμιση έχει σαν αποτέλεσμα το αμάξωμα να εμφανίζει κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως να σε τρομάζει. Σε πιο σβέλτο ρυθμό διαπιστώνεις ότι έχει πολύ πρόσφυση και σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια. Φυσικά και δεν ξεχωρίζει για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αλλά είναι φιλικό και προβλέψιμο.

Το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων λειτουργεί ιδανικά στην πόλη, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο το επίπεδο άνεσης, ενώ στην περίπτωση που κινηθείς πιο γρήγορα, είναι προτιμότερο να επιλέξεις τη χειροκίνητη επιλογή. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ελαφρύ, με απλά ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ μόνο θετικά σχόλια έχουμε για τα φρένα. Εκτός από ικανοποιητική απόδοση, το πεντάλ προσφέρει πολύ καλή αίσθηση, όντας εξαιρετικό προοδευτικό. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε πως το ZS αποδεικνύεται και σχετικά… λαίμαργο, αφού κατά μέσο όρο είδαμε τιμές κοντά στα 9,0 lt/100 km. Νούμερο, το οποίο υπό συνθήκες και με προσπάθεια μπορεί να πέσει λίγο κάτω από τα 8 lt/100 km…

Δείτε τη δοκιμή και σε video:

συμπέρασμα

Σήμερα, η ελληνική αγορά έχει ανάγκη από value for money μοντέλα. Και η MG έρχεται να θέσει νέα στάνταρ. Προσφέρει κατασκευές που ξεχωρίζουν για την εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τον καταναλωτή. Τo ZS έχει ισχυρά ατού στα χέρια του, που το καθιστούν ως μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία. Ευρυχωρία, άνεση, ποιότητα και κορυφαίος εξοπλισμός, σε ένα πακέτο με εξαιρετικά δελεαστική τιμή απόκτησης για όσα προσφέρει. Ακόμα και η ακριβή έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο που ξεκινάει από τα 25.000 € (τιμή εκκίνησης τα 18.950 €), το καθιστά ίσως και το πιο προσιτό στην κατηγορία, με δεδομένο και τον πλούσιο εξοπλισμό. Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να προσθέσουμε την 7ετη εγγύηση, αλλά και το γεγονός πως είναι ετοιμοπαράδοτο. Ο τελευταίος, και ίσως ο πιο σημαντικός άσσος που κρύβει στο μανίκι του…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...