Δοκιμή Honda Jazz 1.5 eHEV Advanced Sport: Πρακτικός οικονομολόγος
Ένα supermini με πρακτικότητα οικογενειακού, κατανάλωση scooter και αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης για περισσότερη ισχύ και απόδοση. Φτάνουν όμως αυτά για να δικαιολογήσει την τιμή του;
- -
- -
με μια ματιά
Ένα εξαιρετικό supermini που διαπρέπει σε τομείς όπως η οικονομία, η πρακτικότητα, η ποιότητα και η εμφάνιση αλλά κοστίζει ακριβά...
Το όνομα Honda Jazz αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα στην supermini κατηγορία, έχοντας βασιστεί σε πυλώνες όπως η αξιοπιστία, η πρακτικότητα, και πλέον η προηγμένη υβριδική τεχνολογία που προσφέρει απαράμιλλη αποδοτικότητα. Έχοντας θέσει τα θεμέλια με τις προηγούμενες γενιές, το νεότερο Jazz δείχνει το δρόμο της οικονομίας, ενώ η ανανεωμένη εκδοχή του έρχεται για να πάει την συγκεκριμένη λογική ακόμη πιο μπροστά με το αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης e:HEV. Στη δική μας περίπτωση, γνωρίζουμε τη νέα έκδοση Advanced Sport που προσφέρει αποκλειστικές σπορ σχεδιαστικές επιλογές και επενδύσεις.
Νέα profile pic
Το φρεσκαρισμένο Jazz εκτός από αισθητικές αλλαγές που αφορούν όλη την γκάμα, φέρνει και τη νέα έκδοση Advanced Sport. Θα έλεγες πως μοιάζει με… «φρέσκια» φωτογραφία προφίλ που ανεβάζει κανείς στα social media, και όλοι αρχίζουν να τον βλέπουν με άλλο μάτι. Η νέα ξεχωριστή έκδοση υιοθετεί μοναδικό φινίρισμα στον εμπρός προφυλακτήρα, σπορ μάσκα τύπου πλέγματος, γυαλιστερούς μαύρους καθρέπτες και μοναδικές ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών που χαρίζουν μία πιο αθλητική εικόνα στο Jazz e:HEV. Επιπλέον αλλαγές συναντάμε και στην υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου, με τις εκδόσεις Elegance και Advance να φέρουν και αυτές μάσκα με νέα σχεδίαση και σκούρο ένθετο προβολέων. Οι πιο σμιλευμένοι προφυλακτήρες μπροστά και πίσω συμπληρώνονται από ανάγλυφα κάτω τμήματα, διαμορφώνοντας μία πιο δυναμική εμφάνιση για το Jazz.
Για να επιστρέψουμε στις επεμβάσεις του πακέτου Advanced Sport, αυτές συνεχίζονται και στον εσωτερικό διάκοσμο της ασύγκριτα πρακτικής καμπίνας. Με στόχο την ανάδειξη της σπορ αύρας, η Honda έχει χαρίσει στην εν λόγω έκδοση επενδύσεις που συνδυάζουν μαύρο συνθετικό suede και γκρι συνθετικό δέρμα, ενώ ένα νέο τιμόνι τριών ακτινών, το κεντρικό υποβραχιόνιο και τα πάνελ θυρών εμπλουτίζονται από μία κίτρινη ραφή που χαρίζει μία πινελιά ζωντάνιας. Από εκεί και πέρα ο βασιλιάς της πρακτικότητας στο segment φαίνεται να διατηρεί τον τίτλο του με έξυπνες λύσεις, όπου κι αν κοιτάξεις. Θήκες για μικροαντικείμενα, 4 ποτηροθήκες σε περίπτωση που ο ένας καφές δεν είναι αρκετός, έξυπνα τοποθετημένα ντουλαπάκια και τσέπες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, είναι μερικές από αυτές που κάνουν το Jazz να ξεχωρίζει στη «φασαρία» της καθημερινότητας. Εκεί που χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο το οποίο θα σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη. Τέσσερα άτομα θα μετακινηθούν άνετα χωρίς περιορισμούς σε γόνατα ή κεφάλι, ενώ με λίγες υποχωρήσεις ένας πέμπτος είναι ευπρόσδεκτος στην πίσω σειρά καθισμάτων. Το… «κλειδί» για τη μεγιστοποίηση του χώρου της καμπίνας είναι η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα, που είναι μοναδικό σε αυτή την κατηγορία.
Με αυτό τον τρόπο, το Jazz διατηρεί τα εξαιρετικά ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats, που προσφέρουν τη δυνατότητα επίπεδης αναδίπλωσης. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος που ευνοεί τα πιο ψηλά αντικείμενα, σε περίπτωση που τα 304 lt του χώρου αποσκευών δεν αρκούν. Τεχνολογικά δεν συναντάμε αλλαγές, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών να συνοδεύεται για ακόμη μία φορά από το σύστημα πολυμέσων Honda Connect των 9 ιντσών. Η συναρμογή βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, αλλά με την τσουχτερή τιμή απόκτησης στο πίσω μέρος του μυαλού, η εκτεταμένη χρήση σκληρών πλαστικών ελαφρώς ξενίζει. Τουλάχιστον, η ποιότητα τους χαρίζει μία αδιαμφησβήτητη αίσθηση στιβαρότητας και ανθεκτικότητας στο χρόνο.
Συνεχίζοντας στον τομέα της ποιότητας, να αναφέρουμε πως διακόπτες και χειριστήρια χαρίζουν το απαραίτητο «feeling», αποδεικνύοντας την προσοχή στη λεπτομέρεια που δίνουν οι Ιάπωνες. Τέλος, η ορατότητα παραμένει σε εξαιρετικό επίπεδο, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν περιμετρική εικόνα του περιβάλλοντος, χωρίς το παραμικρό εμπόδιο. Στοιχείο που έρχεται να προσθέσει ακόμα ένα λιθαράκι στη συνολική εργονομία και ευχρηστία που προσφέρει τo Jazz.
Απίστευτη οικονομία
Η τεχνολογία e:HEV μπορεί να μην είναι αψεγάδιαστη (βλέπε θόρυβος σε έντονη επιτάχυνση), αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι κανείς δεν μπορεί να της προσάψει το παραμικρό, σε επίπεδο αποδοτικότητας και κυρίως οικονομία καυσίμου. Η τελευταία γενιά του συστήματος κίνησης περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τρία προγράμματα οδήγησης. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα έχει αυξηθεί κατά 14 ίππους, ανεβάζοντας τη συνολική ισχύ του στους 122 ίππους, ενώ το μοτέρ-γεννήτρια αποδίδει επιπλέον 8 kW, ανεβάζοντας τη συνολική μέγιστη ισχύ του στους 106 ίππους. Ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων με άμεσο ψεκασμό έχει κερδίσει σε απόδοση, με αποτέλεσμα να παράγει πλέον 107 ίππους. Η ροπή παραμένει στα 131 Nm. Το αποδοτικό υβριδικό σύστημα της Honda έχει εκπομπές CO 2 από 102g/km, ενώ για την έκδοση Advance Sport η τιμή αυτή ξεκινά από 106 g/km.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Συναρμογή
- Κατανάλωση
- Πρακτικότητα
- Εργονομία
ξινά
- Ανάρτηση
- Θόρυβος κινητήρα
- Τιμή
Για την περαιτέρω διαφοροποίηση του Advance Sport από την υπόλοιπη γκάμα, η χαρτογράφηση του πεντάλ του γκαζιού έχει αναθεωρηθεί ώστε να προσφέρει αυξημένη ισχύ κατά την οδήγηση και βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόκρισης. Επιπλέον, το linear shift control έχει αναβαθμιστεί προκειμένου να προσφέρει στο βενζινοκινητήρα ένα υψηλότερο σημείο αλλαγής ταχυτήτων που φτάνει τις στις 6.300 rpm. Συνοπτικά, το αποτέλεσμα είναι 122 ίππους και 253 Nm, τα οποία από πλευράς επιδόσεων μεταφράζονται σε 9,4 sec για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα της τάξης των 175 km/h.
Τα νούμερα του Jazz γίνονται άκρως εντυπωσιακά όταν μπει στην εξίσωση η κατανάλωση καυσίμου. Εκεί, χάρη στην διαχείριση που κάνει το σύστημα, αποφασίζοντας αυτόνομα για το πότε θα χρησιμοποιήσει αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία, πότε υβριδική και πότε την επονομαζόμενη “Engine Drive”. Στην τελευταία, σε ένα πολύ συγκεκριμένο φάσμα ταχύτητας, ο θερμικός κινητήρας συνδέεται απευθείας με τους εμπρός κινητήριους τροχούς μέσα από μια σταθερή σχέση μετάδοσης. Μέσω αυτής της διαδικασίας, η κατανάλωση πέφτει σε επίπεδα που ανταγωνίζονται πιο εύκολα scooter, παρά αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος το Jazz δεν ξεπερνούσε την μέση τιμή των 3,7 lt/100km, ενώ ακόμη και μετά από ταξίδι με τις ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο να βρίσκονται πάνω από τα 130 km/h, η μέση τιμή ποτέ δεν ξεπέρασε τα 4,4 lt/100km. Άλλο να το γράφουμε και άλλο να το βλέπεις, με το οδόμετρο σε κάποια φάση να έχει ξεπεράσει τα 750 km και το ντεπόζιτο να αρνείται πεισματικά να αδειάσει.
«Εικονικά» σπορτίφ
Το Honda Jazz e:HEV μπορεί να θεωρηθεί τόσο σπορ, όσο πραγματικές είναι οι… «εικονικές» αλλαγές του κιβωτίου. Για να αποφευχθεί ο μονότονος ήχος όταν πατηθεί βαθιά το γκάζι, η μονάδα διαχείρισης διακόπτει το ανέβασμα στροφών, προσομοιώνοντας αλλαγές ταχυτήτων, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν σχέσεις και κιβώτιο. Το ίδιο συμβαίνει και κατά την ήπια μετακίνηση, με τις εικονικές αλλαγές σχέσεων να προσομοιώνουν «κανονική» αίσθηση οδήγησης. Βέβαια, στην πράξη παρατηρείς πως σε έντονη επιτάχυνση ο κινητήρας συνεχίζει να παράγει ένα έντονο βουητό που γεμίζει τον χώρο της καμπίνας.
Δείτε ακόμη: Πόσα χιλιόμετρα κάνεις με 20 € βενζίνη με ένα supermini και ένα SUV
Για να μην είμαστε άδικοι όμως, αξίζει να προσθέσουμε πως έχοντας ως στόχο την αξιοποίηση του βελτιωμένου συστήματος κίνησης η Honda έχει προχωρήσει στην έκδοση Advanced Sport σε μία σειρά αλλαγών στη ρύθμιση της ανάρτησης. Η σκληρότητα των εμπρός ελατηρίων έχει μειωθεί κατά 8%, ενώ των πίσω έχει αυξηθεί κατά 20%. Αυτή η νέα ισορροπία ακαμψίας εμπρός-πίσω έχει μειώσει τις διαμήκεις δυνάμεις που ασκούνται με στόχο μια πιο εστιασμένη, δυναμική οδήγηση. Επίσης έχουν προστεθεί νέα, σκληρότερα αμορτισέρ για αυξημένη πρόσφυση και ταχύτητα στις στροφές.
Στην πράξη, αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι μία πιο σφιχτή κύλιση που βελτιώνει μεν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του συνόλου σε πιο σβέλτο ρυθμό, αλλά ζητά και μερικές παραχωρήσεις από πλευράς άνεσης. Δεν θα πούμε ότι κουράζει, αλλά σίγουρα η εν λόγω έκδοση διαβάζει πιο λεπτομέρως το ανάγλυφο της ασφάλτου σε σχέση με το crossover, Crosstar. Το τιμόνι με κύκλο στροφής των 10,1 μέτρων έχει παραπάνω βάρος απ’ ότι θα περιμέναμε και αποδεικνύεται άμεσο στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, επιτρέποντας στο καλοζυγισμένο σύνολο να κινηθεί γρήγορα χωρίς άγχος και άτσαλες αντιδράσεις. Σε κάθε περίπτωση, η λέξη σπορ δεν είναι πρώτη που μας έρχεται στο μυαλό όταν μιλάμε για το Jazz.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV
Το οδηγικό προφίλ του ανανεωμένου supermini στην συγκεκριμένη έκδοση χαρακτηρίζεται από τα τρία «ευ»: εύκολο, ευέλικτο και ευθύβολο. Εύκολο και ευέλικτο στις καθημερινές μετακινήσεις της αστικής καθημερινότητας, αλλά και ευθύβολο-στιβαρό στον αυτοκινητόδρομο κατά την διάρκεια των εξορμήσεων του Σαββατοκύριακου. Αν ο οδηγός καταφέρει να διατηρήσει τις στροφές του κινητήρα σε ένα λογικό επίπεδο ώστε να μην κουράζει ο θόρυβος, τότε θα καλυφθούν τα χιλιόμετρα χωρίς ιδιαίτερη κούραση και κυρίως με ελάχιστο καύσιμο. Εντός πόλης τώρα, το Honda SENSING προσφέρει και ένα ολοκληρωμένο δίχτυ ασφαλείας. Αυτό οφείλεται σε στοιχεία όπως η ευρυγώνια και υψηλότερης ευκρίνειας κάμερα ή η λειτουργία Traffic Jam Assist που έχει πλέον αναβαθμιστεί ώστε να διαθέτει υποστήριξη διεύθυνσης από τα 0 km/h.
συμπέρασμα
Και ενώ έχει χτίσει μία εξαιρετική εικόνα ενός οικονομικού, πρακτικού, μοντέρνου και ποιοτικού supermini, το Jazz e:HEV Advanced Sport θα τα βρει ελαφρώς σκούρα όταν θα έρθει αντιμέτωπο… με την ίδια του την τιμή. Κι αυτό γιατί με κόστος 31.200 € έρχεται αντιμέτωπο όχι μόνο με όλο το B-segment, αλλά και καταξιωμένες μικρομεσαίες επιλογές που μπορεί να τιμολογούνται αντιστοίχως ή ακόμη και χαμηλότερα. Αφαιρώντας τον παράγοντα τιμή, το Jazz δύσκολα θα βρει πιο οικονομικό και πρακτικό αντίπαλο.