Δοκιμή Hyundai i10 1.0T 100 PS N Line: Mini αμάξωμα, maxi απόλαυση

Όμορφο, υποστηρικτικό για τον οδηγό και τεχνολογικά άρτιο, το ανανεωμένο Hyundai i10 στην έκδοση N Line, δείχνει στην πράξη πως πρέπει να είναι τα μίνι αυτοκίνητα σήμερα.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)123,0 gr/km
με μια ματιά
Όμορφο, υποστηρικτικό για τον οδηγό και τεχνολογικά άρτιο, το ανανεωμένο Hyundai i10 στην έκδοση N Line, δείχνει στην πράξη πως πρέπει να είναι τα μίνι αυτοκίνητα σήμερα.

Ζούμε σε μια εποχή, που τα αυτοκίνητα πόλης τείνουν να εκλείψουν από τον αυτοκινητικό χάρτη. Η Hyundai βέβαια κρατά ακόμα γερά τις Θερμοπύλες με το i10 αλλά για πόσο ακόμα, κανείς δε μπορεί να πει με βεβαιότητα. Ούτε η ίδια η κορεατική φίρμα ίσως να μην είναι σε θέση να απαντήσει…  Μεταξύ μας βέβαια, αυτό που συμβαίνει είναι παράδοξο. Σύμφωνα με έρευνες των ίδιων των κατασκευαστών ο σύγχρονος οδηγός, κινείται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% σε αστικό ιστό. Χρησιμοποιεί δηλαδή το αυτοκίνητο του καθημερινά για διαδρομές που δεν υπερβαίνουν τα 50 km. 

Παρά ταύτα, τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν και βαραίνουν συνεχώς δίχως οι υποδομές γύρω τους (δρόμοι, θέσεις στάθμευσης κ.α.) να ακολουθούν αυτήν την αυξητική τάση. Υπό αυτές τις συνθήκες θα περίμενε κανείς ότι οι κατασκευαστές θα είχαν ως πρωταρχικό τους μέλημα την ανάπτυξη και δημιουργία μικρών αμαξωμάτων.  Έλα όμως που συμβαίνει το αντίθετο. Από εκεί λοιπόν που οι δρόμοι της Ευρώπης ήταν γεμάτοι μικρά, πρακτικά και ευέλικτα αυτοκίνητα, που ήταν σχεδιασμένα για να κινούνται σε αστικό περιβάλλον με το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, σιγά-σιγά τη θέση τους από το 2000 και μετά, άρχισαν να παίρνουν SUV και Crossover προτάσεις, μεγαλύτερες σε μέγεθος και σαφώς… πιο ενεργοβόρες.

Αναπόφευκτα όμως μεγάλωσαν και τα αυτοκίνητα πόλης. Η ανάγκη για καλύτερο εξοπλισμό, μεγαλύτερους χώρους και υψηλότερα επίπεδα ασφαλείας (παθητικής και ενεργητικής) οδήγησε τους κατασκευαστές να αυξάνουν συνεχώς τις διαστάσεις τους. Για να έχετε μια καλύτερη εικόνα, όσα μίνι οχήματα υπάρχουν σήμερα διαθέσιμα στους καταλόγους των εταιρειών είναι τουλάχιστον 20% μεγαλύτερα, 20% φαρδύτερα και 40% βαρύτερα από τους μακρινούς συγγενείς τους. Αυτό συνεπάγεται βέβαια και υψηλότερο κόστος παραγωγής, που αναπόφευκτα έχει ρίξει στο καναβάτσο τους κατασκευαστές, οι οποίοι μετά βίας, έχουν κάποιο μικρό κέρδος από αυτά τα μοντέλα.  Τα δε, αυστηρότατα πρότυπα ρύπων Euro 7, αναμένεται να είναι το τελειωτικό χτύπημα στα μίνι αυτοκίνητα πόλης! Γιατί αν πιστεύετε ότι ο οποιοσδήποτε κατασκευαστής θα τολμήσει να ρίξει στην αγορά μια τέτοια πρόταση με τιμή πώλησης που θα ξεκινά από τα 20.000 €, πλανάστε πλάνην οικτράν!

To αυτοκίνητο πόλης του σήμερα

Η Hyundai αποκάλυψε πριν από λίγο καιρό το ανανεωμένο i10. Τέσσερα χρόνια σχεδόν μετά το λανσάρισμα της 3ης γενιάς του μοντέλου, αποδεικνύοντας στην πράξη, πως το καλό μπορεί με ελάχιστες παρεμβάσεις να γίνει ακόμα καλύτερο, ακολουθώντας τον παλμό και φυσικά τις ανάγκες της εποχής. Οι αλλαγές εξωτερικά αφορούν στη νέα μάσκα, η οποία ενσωματώνει τα φώτα ημέρας LED στις άκρες της, υιοθετώντας τη λογική «κυψέλης» που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Tucson αλλά σε μια πιο κόμπακτ και διακριτική υλοποίηση. Ανασχεδιασμό έχουμε επίσης στους προφυλακτήρες, τα φώτα και τις ζάντες αλουμινίου 15’’ (16’’ στην κορυφαία έκδοση N Line όπως αυτή της δοκιμής μας). Επιπλέον, η έκδοση N Line ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες της οικογένειας χάρη και στον πίσω διαχύτη που συνδυάζεται όμορφα με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, αλλά και από το κόκκινο λογότυπο «i10» που αναγράφεται στις πίσω κολόνες.

Δείτε ακόμα: Video-δοκιμή Hyundai Kona Hybrid

Το εσωτερικό παραμένει εξαιρετικά ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες και αποσκευές (πορτ-μπαγκάζ 252-1.050 lt) και έχει ανανεωθεί με καινούριες επενδύσεις στα καθίσματα, ατμοσφαιρικό φωτισμό κάτω από το ταμπλό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 4,2’’ και κεντρική οθόνη αφής 8’’ με ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας, απομακρυσμένη ενημέρωση χαρτών (Over The Air - OTA) του συστήματος πλοήγησης και θύρες USB type-C εμπρός και πίσω. Διαθέσιμος είναι επίσης και ένας ασύρματος φορτιστής smartphone. Επιπλέον, η έκδοση NLine, φέρει δερμάτινο τιμόνι (θα θέλαμε να ρυθμίζεται και τηλεσκοπικά) με κόκκινες ραφές, τον ιδιαίτερο -N Line- επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου και τις επίσης κόκκινες σπορ πινελιές σε διάφορα σημεία της καμπίνας.

Το ανανεωμένο i10 διαθέτει επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό του περισσότερα χαρακτηριστικά από το πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας Hyundai Smart Sense. Το σύστημα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) για «City», «Interurban» και «Pedestrian» έχει επίσης επεκταθεί για να συμπεριλάβει το «Cyclist». Το σύστημα Rear Occupant Alert (ROA) υπενθυμίζει στον οδηγό με ένα μήνυμα στον πίνακα οργάνων εάν η πίσω πόρτα είχε ανοίξει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αποτρέποντας την πιθανότητα να μείνει κάποιος ή οτιδήποτε στο πίσω κάθισμα. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε με στόχο και σκοπό να καλύψει τις ανάγκες του οδηγού του σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος;

Απολαυστικό!

Αυτό που μπορεί να ζητήσει κάποιος από ένα αυτοκίνητο του είδους είναι να τον κάνει να νιώθει «ζωντανός» πίσω από τα πηδάλια του. Και το Hyundaii10 NLine το καταφέρνει και αυτό! Το σφιχτό σασί του, η καλοζυγισμένη ανάρτηση του, το σπιρτόζικο μοτέρ του και η σωστή αναλογία κιλών ανά ίππο, είναι τα συστατικά αυτής της επιτυχίας. Ο 1.000άρης τούρμπο κινητήρας T-GDI, αποδίδει 100 ίππους στις 4.500 rpm με 172 Nm ροπής από τις 1.500 rpm. Ως τρικύλινδρο σύνολο «ακούγεται», αλλά αυτός ο ήχος που φθάνει στην καμπίνα κάθε άλλο παρά ενοχλητικός είναι. Τουναντίον, σε ένα γρήγορο τέμπο σε κρατά σε εγρήγορση, δίνοντας σου και τον απαραίτητο ρυθμό. Επίσης, έχει θετικό τράβηγμα από «χαμηλά» και μπόλικο «τσαγανό» έως ότου η βελόνα του στροφόμετρου πλησιάσει στα «κόκκινα». O δε συνδυασμός του με το 5άρι χειροκίνητο σασμάν είναι αρμονικός αν και ιδανικά, ένα κιβώτιο 6 σχέσεων θα ήταν… το κερασάκι στην τούρτα.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι επιβατών
  • Ποιότητα
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
  • Ανάρτηση
ξινά
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
  • Κατανάλωση υπό πίεση
  • Τιμή (έκδοση 1.0Τ N Line)

Η ανάρτηση, είναι σχετικά σφιχτή ως προς τη ρύθμιση της και κρατά το αμάξωμα στα 149 mm από το έδαφος όταν οι «απλές» εκδόσεις του μοντέλου στέκονται στα 152 mm. Δε σε ενοχλεί όμως επ’ ουδενί, καθώς φιλτράρει ομαλά τις όποιες ανωμαλίες συναντήσει στο διάβα της, ενώ κοντρολάρει άψογα και το αμάξωμα ακόμα και σε γρήγορες εναλλαγές πορείας. Το τιμόνι, υπολείπεται σε αίσθηση αλλά έχει σωστή κατευθυντικότητα, με τα φρένα να στέκονται πάντα στο πλευρό του οδηγού ακόμα και έπειτα από έντονη χρήση. Ο μπόμπιρας της Hyundai, έχει περίσσιο μπρίο, κάτι που αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα κιόλας μέτρα μαζί του σε ένα σφιχτό κομμάτι του οδικού δικτύου. Πατάει με ασφάλεια στο τερέν, το μοτέρ ανεβάζει στροφές χωρίς δισταγμό, με το βάρος των 1.099 kg να μην αποτελεί εμπόδιο! Aκόμα και σε περιπτώσεις όπου υπερβάλλεις εαυτό, η ανάρτηση σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, θα λειάνουν τις όποιες τάσεις αποσταθεροποίησης τείνουν να κάνουν την εμφάνιση τους, ενώ και τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας (απενεργοποιείται το ESP) είναι εκεί, ως φύλακας άγγελος σε περίπτωση που χρειαστεί.

Δείτε ακόμα: Οι τιμές του νέου Hyundai i20

Στο ερώτημα εάν το Hyundai i10 N Line είναι ένα σπορ μίνι όχημα, η απάντηση είναι πως προσεγγίζει πολύ στο να χαρακτηριστεί σπορ. Αυτό όμως που θα πρέπει να κρατήσει κανείς στην άκρη του μυαλού του είναι ότι πρόκειται για ένα μίνι όχημα, που σου φτιάχνει τη μέρα. Που χαίρεσαι να το οδηγείς και να ζεις μαζί του. Και αυτό είναι ίσως πιο σημαντικό. Γιατί δεν είναι εύκολο τη σήμερον ημέρα να ξέρεις πως έχεις στα χέρια σου ένα όχημα που θα σε μεταφέρει άνετα, ευέλικτα και οικονομικά σε αστικό περιβάλλον, ενώ με τη ίδια ευκολία θα ικανοποιήσει και τα πιο «ανήσυχα» ένστικτα σου πέρα από τα στενά τείχη της πόλης. Το Hyundai i10, διατίθεται σε έκδοση N Line και με τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα των 1,2 lt με τους 84 PS, στην τιμή των 19.190 €. Προσωπικά, θεωρώ ότι εάν είναι κάποιος να φθάσει σε αυτά τα οικονομικά επίπεδα, η επιλογή της έκδοση NLine με το 1.000άρη τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 100 ίππων, είναι μονόδρομος. Για 700 € επιπλέον, κάνεις δικό σου ένα… «άλλο» αυτοκίνητο. Ικανό να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και σε ένα ταξίδι ή σε μια βόλτα σε ένα ορεινό κομμάτι του οδικού δικτύου.

Και ίσως να αποκτά κανείς κι ένα συλλεκτικό όχημα ειδικά εάν λάβουμε υπόψη μας ότι τα μίνι αμαξώματα της νέας εποχής στην αυτοκίνηση θα είναι όπως το Citroen Ami, το Microlino που πρόσφατα ήρθε και στη χώρα μας και λοιπών, παρόμοιων προτάσεων… 

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο i10 της Hyundai, ειδικά στην έκδοση NLine, είναι το μίνι όχημα που κάθε φίλος της αυτοκίνησης θα ήθελε να έχει στο γκαράζ του, εάν φυσικά αναζητούσε ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο πόλης. Άψογο, σε όλους τους τομείς και κορυφαίο τεχνολογικά, βρίσκεται δίχως άλλο στο απόγειο της εξέλιξης του.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...