Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 77 kWh RWD: Άσ’ το να σε φροντίσει
Το Hyundai Ioniq 5 έχει έναν βασικό στόχο. Να σου προσφέρει τη δυνατότητα να μετακινείσαι με ευκολία και άνεση, εξασφαλίζοντας ότι θα λειτουργεί ως αγχολυτικό.
- -
- -
με μια ματιά
Ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρο στόχο την άνεση, τους τεράστιους χώρους, σε συνδυασμό με ριζοσπαστικά διαφορετική εμφάνιση. Η μεγάλη αυτονομία και η ταχύτατη φόρτιση, έρχονται για να κάνουν ακόμα καλύτερο ένα αγχολυτικό με ρόδες.
Ένα αυτοκίνητο που σε φροντίζει και προσφέρει λύσεις σε πολλά, μικρά προβλήματα της καθημερινότητάς σου, ώστε τελικά να κάνει τη ζωή σου λίγο πιο εύκολη. Αυτή θα ήταν η απάντηση, στην ερώτηση «Τι είναι το Hyundai Ioniq 5»;
Σύμφωνοι, είναι μια απάντηση χωρίς τεχνικά στοιχεία, μία απάντηση που δεν αναφέρει καν ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό. Ίσως σε κάποιους η παραπάνω πρόταση να φαντάζει αόριστη και γενική (και θα έχουν δίκιο). Ωστόσο, αν ξεφύγεις από το τεχνικό κομμάτι και τις λεπτομέρειες, αν προσπαθήσεις να δεις τι μπορεί να αλλάξει στην καθημερινότητά σου η συμβίωση με το Ioniq 5, θα καταλήξεις στο παραπάνω συμπέρασμα.
Η εμπειρία που θέλει να προσφέρει το Hyundai Ioniq 5
Οι εταιρείες, άσχετα από τον τομέα που δραστηριοποιούνται, πλέον δεν σχεδιάζουν προϊόντα, αλλά εμπειρίες. Το ίδιο ισχύει και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μάλιστα, ο εν λόγω κλάδος ήταν από τους πρώτους που έκανε αυτή τη στροφή.
Το Ioniq 5 είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα αυτής της νοοτροπίας. Φέρνει στον χρήστη του ένα σύνολο το οποίο τον κάνει να νιώθει όμορφα όταν βρίσκεται στην καμπίνα. Ταυτόχρονα, προσφέρει λύσεις σε μικρότερα ή μεγαλύτερα ζητήματα, τα οποία μέχρι τώρα μπορεί να μην τον είχαν απασχολήσει καν, επειδή απλώς τα είχε συνηθίσει.
Τολμηρή και τελείως διαφορετική σχεδίαση
Η ευχάριστη εμπειρία που προσφέρει με αυτό το μοντέλο η Hyundai, ξεκινάει με την όψη του αυτοκινήτου. Άλλωστε η αρχική επαφή στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται μέσω της όρασης, οπότε η πρώτη εντύπωση πρέπει να είναι θετική.
Δείτε ακόμα: Η Amazon ξεκινάει να πουλάει αυτοκίνητα Hyundai
Εν προκειμένω, είναι κάτι παραπάνω από θετική. Μπορεί η τετράγωνη λογική και η έκφραση του ψηφιακού κόσμου να γίνεται σε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου, όμως το τελικό αποτέλεσμα αρέσει, εντυπωσιάζει και πάνω απ’ όλα, ξεχωρίζει. Σε ένα περιβάλλον όπου πολλοί μιλούν για ομογενοποίηση στην εμφάνιση των αυτοκινήτων, το Ioniq 5 βροντοφωνάζει τη διαφορετικότητά του.
Εδώ δεν υπάρχει απαλή προσέγγιση. Οι γραμμές είναι κοφτές, αυστηρές, όμως την ίδια στιγμή βλέπεις ότι οι σχεδιαστές είχαν την ελευθερία να κάνουν το κάτι παραπάνω, ειδικά στα πλαϊνά όπου η μία επιφάνεια φαίνεται σαν να καλύπτει την άλλη, χωρίς το μάτι να χάνει πληροφορία.
Μπροστά και πίσω, με διαφορά το πιο ξεχωριστό στοιχείο είναι τα φώτα, τα οποία δεν θυμίζουν κανένα άλλο μοντέλο - όσο κλισέ κι αν είναι πια αυτή η φράση. Είναι μία τελείως φρέσκια προσέγγιση η οποία σε κάνει να το αναγνωρίζεις, ακόμα κι αν το δεις νύχτα στον καθρέφτη σου, εκεί που ξεχωρίζεις μόνο προβολείς και τίποτα άλλο.
Είναι μεγάλο, κι ας δείχνει μικρό
Ενώ στην πραγματικότητα το Ioniq 5 είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, ο τρόπος που επέλεξε η Hyundai να το σχεδιάσει τελικά ξεγελάει το μάτι. Σε κάνει να νομίζεις ότι είναι σημαντικά μικρότερο. Μπορεί από τις φωτογραφίες να το μπερδέψεις ακόμα και με κάποιο μικρομεσαίο hatchback, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα σεβαστού μεγέθους crossover, με 160 mm απόσταση από το έδαφος. Οι διαστάσεις ξεκαθαρίζουν το τοπίο, με τα νούμερα για μήκος/πλάτος/ύψος να είναι 4.635/1.890/1.647 mm, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 3.000 mm.
Εκεί που δεν πρόκειται να μπερδευτείς με τίποτα είναι στην καμπίνα. Μόλις ανοίξεις την πόρτα και την αντικρίσεις, θα καταλάβεις αμέσως ότι η έννοια των μεγάλων χώρων εδώ αποκτά άλλο νόημα. Δεν έχει σημασία αν κάθεσαι μπροστά ή πίσω. Δεν έχει σημασία το ύψος σου, ή η σωματική σου διάπλαση. Το Ioniq 5 θα έχει πάντα πλεόνασμα χώρου.
Αυτή η ευρυχωρία τονίζεται και οπτικά, από το τελείως επίπεδο πάτωμα στις πίσω θέσεις, από την «επικοινωνία» των δύο μπροστά θέσεων, από τη μεγάλη απόσταση ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό αλλά και από το διαθέσιμο ύψος. Ένα πολύ ωραίο τρικ είναι η κονσόλα που μετακινείται μπροστά-πίσω. Όσο μακρύ κι αν είναι το χέρι σου, με αυτόν τον τρόπο θα βρεις το ιδανικό σημείο για να ακουμπήσεις στο υποβραχιόνιο με τέλειο τρόπο.
Μεγάλο bonus είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα που προσφέρει η κονσόλα. Βέβαια τη λέξη μικροαντικείμενα τη χρησιμοποιούμε μόνο από συνήθεια, καθώς η διαμόρφωση είναι τέτοια ώστε μπορούν να φιλοξενηθούν και σημαντικά μεγαλύτερα αντικείμενα, όπως ένα tablet ή ένα τσαντάκι.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και για τις αποσκευές. Το πορτ-μπαγκάζ προσφέρει 527 λίτρα, έχει διπλό πάτωμα ενώ τα καλώδια δεν «κλέβουν» ζωτικό χώρο, αφού υπάρχει ξεχωριστή θέση γι’ αυτά κάτω από το καπό. Εκεί που θα βρεις ένα «frunk» 57 λίτρων (συντομογραφία του front trunk, δηλαδή εμπρός πορτ-μπαγκάζ). Έτσι, όταν θέλεις να φορτίσεις σε ένα ταξίδι δεν χρειάζεται να βγάζεις πράγματα, ούτε να ψάχνεις πού χάθηκαν τα καλώδια ανάμεσα στις αποσκευές σου. Φυσικά στο frunk μπορείς να βάλεις και οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο, στο οποίο θέλεις να έχεις εύκολη πρόσβαση.
Το πιο άνετο αυτοκίνητο που έχεις δει;
Πέρα από την ευρυχωρία, το Ioniq 5 προσφέρει άνεση, χάρη στα μεγάλα και μαλακά καθίσματα, τα οποία προσφέρουν επαρκέστατη στήριξη για το ύφος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στις καθημερινές μετακινήσεις από το σπίτι στη δουλειά, στις βόλτες αλλά και στα ταξίδια, θα φροντίσουν να μην αισθανθείς ποτέ ταλαιπωρημένος. Η πλευρική στήριξη δεν είναι επιπέδου μπάκετ καθίσματος, και δεν χρειάζεται, άλλωστε. Όμως ακόμα κι αν κινηθείς σε πιο γρήγορο τέμπο, δεν θα νιώσεις να γλιστράς στην πρώτη καμπή.
Η πλήρης ελευθερία διαμόρφωσης καθίσματος και τιμονιού, σημαίνει ότι θα βρεις ακριβώς την ιδανική θέση οδήγησης για εσένα. Στη συνέχεια, η τοποθέτηση του καθίσματος και το ύψος στο οποίο βρίσκεται, σε συνδυασμό με την τετράγωνη σχεδίαση και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου, οδηγούν σε πραγματικά καλή περιφερειακή ορατότητα και μια ευκολία κίνησης μέσα στην πόλη που αρχικά ίσως και να ξαφνιάζει.
Οι ποιοτικές επενδύσεις της καμπίνας, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, οι μεγάλες οθόνες 12 ιντσών, οι απαλοί χρωματισμοί που τις χαρακτηρίζουν, το πλήρες αλλά εύκολο μενού και η ρυθμιζόμενη κλίση στις πλάτες των πίσω καθισμάτων, κάνουν οδηγό και επιβάτες να μην δυσανασχετούν, όση ώρα κι αν διαρκέσει η παραμονή τους στο εσωτερικό.
Μιλώντας για την οθόνη του infotainment, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε ένα «φάουλ». Η κεντρική οθόνη αποτελεί φυσική συνέχεια του ψηφιακού πίνακα οργάνων, και βρίσκεται τοποθετημένη αρκετά ψηλά, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να απομακρύνει το βλέμμα του ο οδηγός από τον δρόμο, κι αυτό είναι πολύ καλό για την οδική ασφάλεια. Από την άλλη, όμως, είναι πιθανό να πρέπει να τεντωθεί για να τη χειριστεί, ειδικά αν θέλει να αγγίξει το δεξί κομμάτι της. Αυτό θα μπορούσε να λυθεί με την τοποθέτηση κάποιου χειριστηρίου στην κονσόλα, τουλάχιστον για τις πιο βασικές λειτουργίες.
Ηρεμία στην οδήγηση, αλλά και σπιρτόζικο πνεύμα
Ηρεμία. Αυτό χαρακτηρίζει την οδήγηση του Ioniq 5. Η ανάρτηση που κάνει πολύ καλή απόσβεση, το τιμόνι που έχει σωστό βάρος και όσο χοντρή στεφάνη πρέπει, καθώς και η πλήρης απουσία θορύβων από το σύστημα κίνησης, λόγω της ηλεκτρικής του φύσης, μεταφράζονται σε ξεκούραστη μετακίνηση σε όλες τις συνθήκες.
Στην κίνηση της πόλης το Smart Cruise Control με λειτουργία Stop & Go έρχεται να δώσει μια χείρα βοηθείας στο σταμάτα-ξεκίνα, ενώ το ίδιο σύστημα κάνει το ταξίδι ασφαλές και εύκολο. Η πλοήγηση προσφέρει καθοδήγηση στροφή-στροφή με ευκρινείς οδηγίες, οι οποίες προβάλλονται και στο head-up display, έτσι ώστε ο οδηγός να έχει πάντα το βλέμμα του στον δρόμο.
Οι 229 ίπποι και τα 350 Nm της συγκεκριμένης έκδοσης του Ioniq 5 μπορεί να φαντάζουν ως απλά ικανοποιητικά νούμερα για ένα ηλεκτρικό με βάρος που φτάνει τα 1.935 κιλά. Ωστόσο, η αμεσότητα που διακρίνει τα ηλεκτρικά μοτέρ και η επιλογή της Hyundai να βάλει τον κινητήρα πίσω, εξασφαλίζουν ότι το κορεατικό crossover ανταποκρίνεται πολύ άμεσα στο πάτημα του γκαζιού - πιο άμεσα απ' ό,τι αφήνει να εννοηθεί το 0-100 km/h σε 7,3". Η τελική ταχύτητα φτάνει τα πολύ ικανοποιητικά 185 km/h.
Ένα ακόμα στοιχείο που μπαίνει στα θετικά του Ioniq 5 είναι η ρύθμιση της ανάκτησης ενέργειας. Δεν είναι πολύ απότομη, αλλά ούτε αναιμική. Είναι καλιμπραρισμένη έτσι ώστε να γίνεται πραγματικά χρήσιμη σε κάθε συνθήκη. Αυτό κάνει τον οδηγό να την εμπιστεύεται για την επιβράδυνση και το σταμάτημα του αυτοκινήτου σχεδόν στο 100% των περιπτώσεων. Επιπλέον, μέσα από το μενού μπορεί να προσαρμοστεί σε τρία επίπεδα: Απαλή, μέτρια ή έντονη, έτσι ώστε ο οδηγός να τη φέρει ακριβώς εκεί που θέλει.
γλυκά
- Χώροι
- Άνεση
- Ταχύτητα φόρτισης
- Αυτονομία
- Ανάκτηση ενέργειας
- Επιδόσεις
- Αίσθηση ηρεμίας και ασφάλειας
ξινά
- Θέση οθόνης infotainment
- Μη επαρκής φωτισμός στα πλαϊνά
- Πληροφόρηση τιμονιού
- Κλίσεις στη γρήγορη οδήγηση
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει για τα εμπρός φώτα LED, τα οποία είναι από τα δυνατότερα που μπορείς να βρεις σε αυτοκίνητο σήμερα, ανεξάρτητα από κατηγορία τιμής. Όμως η τετράγωνη διάταξη των λαμπτήρων οδηγεί σε μικρή διάχυση. Αν κινηθείς βράδυ σε ορεινή διαδρομή διαπιστώνεις ότι, ενώ ο δρόμος μπροστά φωτίζεται εξαιρετικά καλά, στις φουρκέτες δεν πηγαίνει αρκετό φως στο πλάι για να δεις αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο ή κάποια πέτρα εκεί που θα πάει το αυτοκίνητο. Πρόκειται για μια λεπτομέρεια, η οποία δεν ενοχλεί όποιον δεν κινείται σε σκοτεινούς δρόμους, όμως κλέβει τον τίτλο του «τέλειου» που θα μπορούσε να χαρακτηρίζει το σύστημα φωτισμού.
Πέρα από την καθημερινότητα, όταν ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι θελήσει να κινηθεί σε πιο γρήγορο ρυθμό, η διαθέσιμη ισχύς και ο τρόπος που αυτή αποδίδεται θα προσφέρουν ικανοποίηση και με το παραπάνω. Το ίδιο θα κάνει και το τιμόνι το οποίο έχει ακρίβεια και αμεσότητα, είναι αρκούντως γρήγορο με 2,67 στροφές από άκρη σ’ άκρη, όμως δεν προσφέρει πολλή πληροφόρηση. Από την άλλη, η άνεση στις ανωμαλίες του δρόμου μεταφράζεται σε λίγο μεγαλύτερες του επιθυμητού κλίσεις με το γκάζι στο πάτωμα. Ωστόσο, η sport οδήγηση εδώ δεν είναι ο στόχος. Το Ioniq 5 είναι ένα αυτοκίνητο για άνετη και ασφαλή μετακίνηση οδηγού και επιβατών, με το comfort zone του να είναι οι οικογένειες.
Το ιδανικό αυτοκίνητο για οικογένεια
Αν κάποιος έχει αμφιβολίες για τον οικογενειακό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, μία μικρή λεπτομέρεια έρχεται να τις διαλύσει εντελώς. Αναφερόμαστε στο quiet mode, το οποίο κόβει τελείως τον ήχο στα πίσω ηχεία και να χαμηλώνει την ένταση στα μπροστά, για να βοηθήσει ένα παιδί στο πίσω κάθισμα να κοιμηθεί πιο εύκολα.
Εκτός από το quiet mode, στο μενού του Ioniq 5 υπάρχουν απαλοί ήχοι που θυμίζουν δάσος, θάλασσα και άλλα φυσικά περιβάλλοντα, με στόχο την επίτευξη ηρεμίας και χαλάρωσης στην καμπίνα. Τόσο το quiet mode, όσο και οι χαλαρωτικοί ήχοι, είναι χαρακτηριστικά που δεν θα σημείωνε κανένας στα αρνητικά αν έλειπαν, όμως η ύπαρξή τους κάνει πιο ευχάριστη την παραμονή στο αυτοκίνητο.
Αστραπιαία φόρτιση και μεγάλη αυτονομία
Τα δύο παραπάνω χαρακτηριστικά είναι εξαιρετικά για χρήση τόσο κατά την κίνηση, όσο και κατά τη φόρτιση, ειδικά σε συνδυασμό με ένα ακόμα χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Είναι ένα χαρακτηριστικό που μπαίνει κι αυτό στη λίστα των μικρών λεπτομερειών που κάνουν τη συμβίωση με το Ioniq 5 λίγο πιο άνετη. Πρόκειται για ένα κουμπί στα μπροστινά καθίσματα, με το πάτημα του οποίου μετακινείται το έδρανο και η πλάτη, έτσι ώστε όποιος κάθεται εκεί να ξαπλώσει. Φυσικά η ίδια δουλειά θα μπορούσε να γίνει και απλά κρατώντας για κάποια δευτερόλεπτα τα ρυθμιστικά των ηλεκτρικών καθισμάτων, όμως η εκτέλεση με ένα πάτημα και η επιστροφή στην ακριβή θέση που είχε το κάθισμα πριν, κάνουν τα πράγματα κάπως πιο εύκολα.
Βέβαια, η χαλάρωση σε οριζόντια θέση δεν θα χρειαστεί να διαρκέσει πολύ, καθώς η φόρτιση γίνεται ταχύτατα, με την αρχιτεκτονική των 800 V να παίζει βασικό ρόλο σε αυτό. Η Hyundai αναφέρει μόλις 18 λεπτά για να πάει η μπαταρία από το 10% στο 80%, κι εμείς είχαμε την ευκαιρία να το επιβεβαιώσουμε στην πράξη. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC 300 kW είδαμε την ισχύ φόρτισης να μένει καρφωμένη πάνω από τα 220 kW μέχρι και το 60% (ξεκινώντας από 23%), ενώ και μετά από αυτό το σημείο συνέχισε να κινείται πολύ ψηλά, πάνω από τα 100-150 kW.
Αν και η φόρτιση είναι ταχύτατη, πρόκειται για μία διαδικασία που δεν απαιτείται να γίνεται ιδιαίτερα συχνά. Επίσημα η μπαταρία των 77,4 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 507 km. Και στην πράξη, το Ioniq 5 είναι από εκείνες τις περιπτώσεις ηλεκτρικών οχημάτων όπου είναι εύκολο να ξεπεράσεις τα 450 km με μια φόρτιση, ακόμα κι αν κινείσαι σε αυτοκινητόδρομο.
Τέλος, το Hyundai Ioniq 5 έχει μία δυνατότητα που συναντάμε σπάνια, ενώ θα έπρεπε να είναι στον βασικό εξοπλισμό κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Με έναν αντάπτορα, σου επιτρέπει να πάρεις ρεύμα από την μπαταρία του μέσω μιας κανονικής πρίζας, όπως αυτές που έχουμε στο σπίτι μας. Ένα... τεράστιο powerbank, ιδανικό για να δίνει ρεύμα σε άλλες συσκευές όταν η κοντινότερη πρίζα βρίσκεται πολύ μακριά!
συμπέρασμα
Με στοιχεία όπως οι τεράστιοι χώροι, η άνεση της ανάρτησης, το digital περιβάλλον, η αμεσότητα του γκαζιού και οι μικρές λύσεις που κάνουν λίγο πιο εύκολη την καθημερινότητα, το Hyundai Ioniq 5 στοχεύει στη διαμόρφωση μιας εμπειρίας η οποία θα βοηθήσει οδηγό και επιβάτες να μετακινηθούν με άνεση και με λιγότερο άγχος.