Δοκιμή Peugeot E-2008 156PS: Total upgrade!
H Peugeot έκανε το ανανεωμένο E-2008 τόσο καλύτερο σε όλους τους τομείς, όσο ακριβώς χρειαζόταν για να του δώσει ξεκάθαρα φρέσκo αέρα. Το βασικότερο, η μεγαλύτερη μπαταρία και η αυξημένη αυτονομία, κάνουν τη διαφορά.
- -
- -
με μια ματιά
Το ανανεωμένο Peugeot E-2008 είναι ένα πραγματικά άνετο και premium μοντέλο, το οποίο αποτελεί τον ιδανικό τρόπο για να μπει κάποιος στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Οι βελτιωμένες επιδόσεις και η μεγαλύτερη αυτονομία, είναι σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο.
Η ανανέωση ενός μοντέλου δεν είναι απαραίτητο πως περιορίζεται σε διακριτικές σχεδιαστικές παρεμβάσεις. Αρκετές φορές, πρόκειται για σημαντικές αναβαθμίσεις που έχουν ουσία. Στην περίπτωση του E-2008, δηλαδή της ηλεκτρικής εκδοχής του δημοφιλούς B-SUV των Γάλλων, ισχύει το δεύτερο, καθώς ξεχωρίζει για δύο σημαντικές αλλαγές, αλλά και μία σειρά από διαφοροποιήσεις μικρότερης σημασίας. Ο συνδυασμός τους είναι αρκετός, ώστε η Peugeot θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει ως τελείως νέο.
Οι δύο σημαντικότερες αλλαγές εστιάζονται στον ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία. Η ισχύς του έχει αυξηθεί κατά 20 ίππους, φτάνοντας πλέον τους 156, ενώ η ροπή έμεινε σταθερή στα 260 Nm. Απαράλλαχτη παρέμεινε η μετάδοση της κίνησης, η οποία και εξακολουθεί να μεταφέρεται στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς. Η επιπλέον ισχύς έχει σαν αποτέλεσμα να βελτιωθούν οι επιδόσεις, με τον χρόνο για το 0-100 km/h να μειώνεται στα 9,1 sec (από 9,9 sec). Αντίθετα, η τελική ταχύτητα διατηρείται στα 150 km/h, όντας και ηλεκτρονικά περιορισμένη. Εκτός από ισχυρότερος, ο νέος ηλεκτροκινητήρας είναι πιο οικονομικός, όσον αφορά την οικονομία ενέργειας. Χαρακτηριστικά, η επίσημη κατανάλωση πριν το facelift ήταν 15,9 kWh/100 km σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, ενώ πλέον αυτό το νούμερο έχει πέσει στις 15,4 kWh/100 km. Όσον αφορά την μπαταρία, η ονομαστική χωρητικότητα έχει αυξηθεί από τις 50 kWh, φτάνοντας πλέον στις 54 kWh. Όμως, η αύξηση στην εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα είναι μικρότερη, καθώς από τις 46,3 kWh έχει σκαρφαλώσει στις 48,1 kWh.
Κινητήρας και μπαταρία - Οι μεγαλύτερες αλλαγές του ανανεωμένου Peugeot E-2008
Η μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας, σε συνδυασμό με τις μειωμένες απαιτήσεις σε ρεύμα του νέου κινητήρα, οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση της αυτονομίας. Πριν το facelift το e-2008 μπορούσε να καλύψει μέχρι και 340 km με μία φόρτιση, αλλά σήμερα είναι ικανό να διανύσει μέχρι και 406 km, πριν απαιτηθεί η σύνδεση σε φορτιστή. Όταν έρθει εκείνη η στιγμή, η διαδικασία θα έχει μικρότερη διάρκεια. Σε DC ταχυφορτιστή το ανανεωμένο E-2008 μπορεί να τραβήξει ρεύμα με ισχύ μέχρι και 100 kW, με αποτέλεσμα η φόρτιση από το 20% μέχρι το 80% να ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά. Αν για τη φόρτιση επιλεγεί η σύνδεση σε AC φορτιστή (wallbox), η Peugeot επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη. Ήδη από τη βασική έκδοση, ο ενσωματωμένος φορτιστής έχει ισχύ 11 kW, σε αντίθεση με το μοντέλο πριν την ανανέωση που είχε φορτιστή στα 7,4 kW, ενώ ο πιο γρήγορος άνηκε στον προαιρετικό εξοπλισμό. Με αυτόν τον τρόπο, σε AC φορτιστή ο χρόνος για να αναπληρώσει ενέργεια από το 20% μέχρι το 80%, πέφτει στις 3 ώρες και 10 λεπτά.
Δείτε ακόμα: Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 σε Video
Μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση
Τόσο η αυξημένη ισχύς, όσο και η μεγαλύτερη αυτονομία, είναι στοιχεία που τα αντιλαμβάνεσαι αμέσως κατά την οδήγηση του ανανεωμένου E-2008, ακόμα κι αν δεν το γνωρίζεις πριν. Έχοντας επιλέξει το Sport οδηγικό προφίλ (τα άλλα δύο είναι τα Eco και Normal), στο πρώτο βύθισμα του γκαζιού αισθάνεσαι να επιταχύνεις σημαντικά πιο γρήγορα. Μπορεί η βελτίωση να μην είναι σημαντική στα χαρτιά, όμως στις συνήθεις επιταχύνσεις στην πόλη, η αίσθηση που μένει στον οδηγό είναι πως το αυτοκίνητο έχει αποκτήσει περισσότερη ζωντάνια. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και όταν πλησιάζεις την τελική ταχύτητα, νιώθεις πως ο ηλεκτροκινητήρας θα μπορούσε με άνεση να συνεχίσει να ανεβάζει την ένδειξη στο κοντέρ και ότι σταματάει, μόνο επειδή αυτό επιβάλει ο ηλεκτρονικός κόφτης.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Premium χαρακτήρας
- Τεχνολογίες
- Αυτονομία
- Επιδόσεις
ξινά
- Βάρος
Η μοναδική ένσταση εντοπίζεται στην εκκίνηση με τέρμα γκάζι, όπου για να αποδώσει το ανανεωμένο Peugeot E-2008 απαιτεί πάρα πολύ καλής ποιότητας άσφαλτο. Αν το οδόστρωμα έχει την τυπικά χαμηλή ποιότητα της Ελλάδας ή αν είναι έστω και ελαφρώς βρεγμένο, ο μπροστά άξονας θα δυσκολευτεί να περάσει τη δύναμη στον δρόμο. Η ένδειξη του Traction Control αναβοσβήνει διαρκώς ακόμα και μέχρι τα 70 km/h, καθώς προσπαθεί να βρει τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην έλλειψη πρόσφυσης και την επιτάχυνση, ενώ το τιμόνι «ψαρεύει» έντονα. Βέβαια αυτό ίσως να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα ελαστικά, τα οποία έχουν οικολογικό προσανατολισμό.
Επιστρέφοντας στις αλλαγές, και ειδικότερα στο σχεδιαστικό κομμάτι, θα παρατηρήσουμε ότι οι «νυχιές λέοντα» μπροστά, που φιλοξενούν τα φώτα ημέρας, έχουν γίνει τρεις. Επιπλέον, έχει αλλάξει η γρίλια και έχει εμπλουτιστεί με περισσότερα στοιχεία, που δίνουν μία πιο κομψή και ταυτόχρονα επιβλητική εικόνα, ενώ διαφοροποιημένα είναι και τα φωτιστικά σώματα. Παρατηρώντας το ανανεωμένο E-2008 από το πλάι και πίσω, οι αλλαγές είναι σαφώς λιγότερες. Τις εντοπίζουμε κυρίως στα πίσω φωτιστικά σώματα, που φυσικά ενσωματώνουν το μοτίβο που θυμίζει τρεις νυχιές από λέοντα, τα οποία όμως έγιναν πιο μικρά σε μέγεθος, με αποτέλεσμα να αποπνέουν μία πιο φουτουριστική αύρα.
Premium αισθητική στην καμπίνα του ανανεωμένου Peugeot E-2008
Περνώντας στην καμπίνα των επιβατών, η μεγαλύτερη διαφορά που εντοπίζει εύκολα το μάτι είναι η μεγαλύτερη οθόνη αφής του infotainment. Πλέον, έχει διαγώνιο 10 ιντσών, σαφώς καλύτερη ευκρίνεια και ταχύτερη απόκριση, ενώ τα γραφικά έχουν γίνει πολύ πιο όμορφα. Ακόμα, έχει αλλάξει ελαφρώς η θέση που είναι τοποθετημένη, ενώ έχει και διαφορετικό πλαίσιο. Φυσικά, το τιμόνι συνεχίζει να έχει τη γνώριμη μικρή διάσταση της Peugeot. Ενώ το μέγεθος και το σχήμα του είναι για κάποιους βολικό, έχει περισσότερο βάρος από όσο βολεύει για κίνηση μέσα στην πόλη. Συνηθίζεται εύκολα, όμως το βάρος του περισσότερο αντιστοιχεί σε αυτό που θα περίμενε κάποιος να βρει στο sport mode και όχι στα normal και eco. Πέρα από αυτό, το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, μεταφέρει χωρίς καθυστέρηση την οποιαδήποτε εντολή δώσει ο οδηγός, όμως η πληροφορία που φέρνει στα χέρια εν τέλει είναι περιορισμένη.
Σε ό,τι αφορά την υπόλοιπη καμπίνα του ανανεωμένου Peugeot E-2008, συναντάμε τη γνωστή άνεση που είχαμε γνωρίσει από την αρχή της πορείας του. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, δεν κουράζουν ακόμα και μετά από πολλές ώρες, ενώ ταυτόχρονα αγκαλιάζουν και στηρίζουν με σωστό τρόπο το σώμα. Οι πίσω θέσεις, είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας. Θα φιλοξενήσουν εύκολα δύο άτομα, ειδικά αν το ύψος τους δεν ξεφεύγει σημαντικά από τα συνηθισμένα, με επαρκή χώρο για τα γόνατα. Το εσωτερικό πλάτος είναι αρκετό και για τρίτο άτομο στην πίσω σειρά καθισμάτων, όμως το ψηλό τούνελ αποτελεί τροχοπέδη στην μακρά παραμονή ατόμου στη μεσαία θέση. Όσον αφορά τα υλικά και την εικόνα που αποπνέουν, είναι υπεράνω πάσης κριτικής.
Στις περισσότερες επιφάνειες συναντάμε μαλακές στην αφή επενδύσεις, με όμορφη αισθητική, ενώ ο συνδυασμός με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό δημιουργεί μια πραγματικά premium εικόνα. Στην προκειμένη περίπτωση δεν χρησιμοποιούμε τον όρο premium από συνήθεια ούτε καταχρηστικά, αλλά επειδή ανταποκρίνεται ρεαλιστικά στην αίσθηση που λαμβάνει όποιος βρίσκεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το επιστέγασμα αυτής της αίσθησης έρχεται όταν ο οδηγός κοιτάζει μπροστά του και βλέπει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10 ιντσών ο οποίος είναι 3D, αλλά και με σημαντικές δυνατότητες παραμετροποίησης. Από τη μία η εικόνα είναι τελείως διαφορετική σε σχέση με κάθε άλλο πίνακα οργάνων, ενώ η πλήρης διαφοροποίηση σημαίνει ότι ο οδηγός που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι θα βλέπει ακριβώς την πληροφορία που θέλει, με τον πιο βολικό για τον ίδιο τρόπο.
Μεγάλος όγκος αποσκευών, που τιμά τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις
Άκρως ικανοποιητική είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ! Προσφέρει 434 lt για τις αποσκευές, τιμή κορυφαία για την κατηγορία των B-SUV, εξαργυρώνοντας πλήρως τις μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις, που φέρνουν το γαλλικό μοντέλο κοντά στα μοντέλα που ανήκουν στα C-SUV. Ενδεικτικά, το μήκος είναι 4.304 mm, το πλάτος φτάνει 1.815 mm και το ύψος τα 1.523 mm. Το μέγεθος που δείχνει με τον πιο εύγλωττο τρόπο την ευρυχωρία που συναντάται στο εσωτερικό του ανανεωμένου PeugeotE-2008 είναι το μεταξόνιο, που αγγίζει τα 2.605 mm.
Η αίσθηση που αφήνει το ανανεωμένο Peugeot E-2008
Πέρα από τα τεχνικά στοιχεία και όσα αντιλαμβάνεσαι σε πρώτο επίπεδο, το Peugeot E-2008, τόσο πριν την ανανέωση, όσο και μετά, έχει ένα βασικό πλεονέκτημα. Σε βάζει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, χωρίς να σε ξεβολέψει, χωρίς να σου ζητήσει να προσαρμοστείς. Σταθμευμένο, σου προσφέρει την ίδια αίσθηση με τις μη ηλεκτρικές εκδόσεις του. Η μετάβαση στην πλήρως ηλεκτρική κινητικότητα είναι άμεση ανάγκη και δεν χωράει αμφισβήτηση ότι θα συμβεί, ωστόσο μερικές φορές τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θέλουν να βροντοφωνάξουν τον νεωτερισμό που φέρνουν. Αντίθετα, η ηλεκτρική εκδοχή του Peugeot 2008 από την πρώτη στιγμή δεν υιοθέτησε αυτή τη νοοτροπία, αλλά αντιμετώπισε το ηλεκτρικό μοτέρ ως μία ακόμα επιλογή κινητήρα. Ουσιαστικά, αντί να διαλέξεις ανάμεσα σε diesel και βενζίνη, με το 2008 έχεις και την επιλογή του ηλεκτρικού. Με αυτόν τον τρόπο μπόρεσε να απευθυνθεί σε εκείνους που θέλουν να κινηθούν οικολογικά, αλλά χωρίς να πρέπει να κάνουν εντατικά μαθήματα ψηφιακής εκπαίδευσης.
συμπέρασμα
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το Peugeot E-2008, ήταν ένα μοντέλο με το οποίο μπορούσες να κάνεις το οικολογικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, χωρίς να χρειαστεί να μάθεις από την αρχή τι σημαίνει αυτοκίνητο. Σου έδινε όλη την τεχνολογία, με απλό και εύληπτο τρόπο ώστε να μη νιώσεις άβολα. Πλέον τα παραπάνω συνδυάζονται με καλύτερες επιδόσεις και αυξημένη αυτονομία, για να γίνει το σύνολο ακόμα πιο ενδιαφέρον.