Δοκιμή Renault Clio E-Tech: Μαγικός ζωμός

Προχωρημένη εμφάνιση, εξοπλισμός λιμουζίνας και ένα υβριδικό σύνολο που δεν ξεχνά την οδηγική απόλαυση. Μήπως η έκδοση Esprit Alpine του νέου Clio ακούγεται πολύ καλή για να είναι αληθινή;

  • -
  • -
Ισχύς143 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)93,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με εντυπωσιακά αλλαγμένη εμφάνιση και μια νέα έκδοση Esprit Αlpine που λοξοκοιτά την premium πλευρά της κατηγορίας, το ανανεωμένο Clio αναλαμβάνει να τιμήσει την παράδοση της γαλλικής φίρμας και να κρατήσει ψηλά τη σημαία των supermini που καίνε και -λίγο- υγρό καύσιμο. Πώς τα καταφέρνει στην πράξη το πιο προσιτό μέλος της υβριδικής οικογένειας E-Tech;

Το όνομα Clio το γνωρίζουμε όλοι. Αυτό που ίσως δεν ξέρουμε, είναι ότι πρόκειται για το best seller μοντέλο της Renault, με σχεδόν 16 εκατ. πωλήσεις σε 33 χρόνια, αλλά και για το πιο καλοπουλημένο γαλλικό αυτοκίνητο όλων των εποχών! Αυτή τη βαριά φανέλα φοράει τώρα το νέο Clio, που μόλις ήρθε στη χώρα μας.

Έχει ενδιαφέρον το ότι κάποιοι κατασκευαστές καταργούν τα supermini τους, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την παύση παραγωγής του Ford Fiesta, ή τα μετατρέπουν σε αποκλειστικά ηλεκτρικά – όπως έγινε με το νέο MINI. Ωστόσο, η Renault προτιμά να τιμήσει την παράδοση που έχει χτίσει εδώ και τόσες δεκαετίες. Έτσι, προχώρησε σε μια σημαντική ανανέωση του Clio, το οποίο εξακολουθεί να προσφέρει σε μια πλήρη γκάμα εκδόσεων που περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης, LPG και diesel, αλλά και την κορυφαία υβριδική έκδοση E-Tech που δοκιμάζουμε εδώ.

Οι σημαντικότερες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του Clio έχουν γίνει στο εμπρός μέρος. Στο κέντρο της μάσκας βρίσκεται το νέο, επίπεδο σήμα της εταιρείας. Τα Full LED φώτα είναι πιο λεπτά, και από κάτω τους έχουν μια σειρά από LED φώτα ημέρας που καλύπτουν μια μεγάλη επιφάνεια, με σχήμα που παραπέμπει στον ρόμβο της Renault. Πίσω, τα διάφανα φώτα με τρισδιάστατη σχεδίαση δημιουργούν μια πιο σοφιστικέ εικόνα, και η νέα σχεδίαση του προφυλακτήρα δίνει την αίσθηση του αυξημένου πλάτους. Επί της ουσίας βέβαια, οι διαστάσεις του Clio είναι ακριβώς ίδιες με του προηγούμενου (4.053 x 1.798 x 1.440 mm).

Το συγκεκριμένο Clio ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο, αφού πρόκειται για την κορυφαία έκδοση Esprit Alpine. Έχει γκρι ματ φινίρισμα σε ένα μεγάλο τμήμα του εμπρός προφυλακτήρα που παραπέμπει σε πτέρυγα μονοθεσίου, στο πλαίσιο των παραθύρων και χαμηλά στις πλαϊνές πόρτες. Έχει το λογότυπο της Alpine στα εμπρός φτερά και ένα εντυπωσιακό σετ ζαντών 17", σε μαύρο χρώμα με διαμανταρισμένο φινίρισμα, και με μπλε ή γκρι «αφαλό», αναλόγως του χρώματος του υπόλοιπου αυτοκινήτου.

Εσωτερικό: Ψηφιακό και πλήρως εξοπλισμένο

Στο εσωτερικό σε περιμένει το γνώριμο, απόλυτα σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον. Ο πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο από 7" έως 10" και αλλάζει μορφή σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Η κεντρική οθόνη είναι 7" ή 9,3", με κατακόρυφο προσανατολισμό. Σε αυτή δεν έχει υιοθετηθεί το λογισμικό Google Automotive που έχουμε δει στα μεγαλύτερα Renault Austral και Megane E-Tech, όμως προσφέρει αρκετά εύκολο χειρισμό και ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay.

Στην έκδοση Esprit Alpine, την προσοχή σου από τις οθόνες προσπαθούν να κλέψουν οι προσεγμένες λεπτομέρειες σε κάθε γωνιά της καμπίνας. Μια γαλλική σημαία στο ταμπλό, ραφές τιμονιού στα ίδια τρία χρώματα, μπλε άκρες στις ζώνες ασφαλείας και μπλε ραφές στα καθίσματα, τα οποία στην πλάτη τους έχουν και ανάγλυφα λογότυπα της Alpine.

Επιπλέον, τα καθίσματα είναι πραγματικά μπάκετ, με έντονη πλευρική στήριξη, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας εξαιρετικής θέσης οδήγησης, αν και η στήριξη ίσως ενοχλήσει κάποιους σωματότυπους στην περιοχή των γοφών. Το δέρμα που χρησιμοποιείται στα καθίσματα και στο τιμόνι είναι τεχνητό, ενώ το ύφασμα στο ταμπλό είναι ανακυκλωμένο σε ποσοστό 60%. Όμως ό,τι αγγίζεις έχει πολύ ευχάριστη υφή, αποδεικνύοντας ότι η Renault έχει δώσει την απαραίτητη προσοχή στη βιωσιμότητα των υλικών που χρησιμοποιεί, χωρίς να ρίξει το επίπεδο της απτής ποιότητας.

Στο πίσω κάθισμα, ο διαθέσιμος χώρος δεν ξεχωρίζει για τα δεδομένα της κατηγορίας, με περισσότερο ριγμένο τον χώρο για τα γόνατα. Οι ζώνες διατηρούν το μπλέ τελείωμά τους, οπότε φαίνεται ότι η Renault δεν θέλει να νιώθουν επιβάτες Β’ κατηγορίας όσοι καθίσουν πίσω. Όμως ακόμα και στην κορυφαία έκδοση Esprit Alpine απουσιάζουν ευκολίες που θα θεωρούσες δεδομένες, όπως ένα υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες, ή μια θύρα φόρτισης USB στην κεντρική κονσόλα.

Ακόμα πιο πίσω, στο πορτ-μπαγκάζ, σε περιμένει μια ευχάριστη έκπληξη. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος είναι τοποθετημένη αρκετά χαμηλά, αφήνοντας από πάνω της χώρο για μια ρεζέρβα ανάγκης – αξεσουάρ εξαιρετικά σπάνιο σε πλήρως υβριδικά μοντέλα, και ειδικά σε supermini. Αν δεν τη θεωρείς απαραίτητη μπορείς να την αφαιρέσεις για να εκμεταλλευτείς πλήρως τα 301 lt του χώρου αποσκευών, αλλιώς μένεις με το μικρό για την κατηγορία αλλά επαρκές νούμερο των 254 lt. 

Υβριδικό σύστημα: Αίσθηση ηλεκτρικού και κορυφαία οικονομία

Για τη δημιουργία του συστήματος E-Tech, η Renault εκμεταλλεύτηκε την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από την παρουσία της στη Formula 1. Ένας κινητήρας βενζίνης 1.6 συνδυάζεται με το κύριο ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 50 PS και 205 Nm, και με ένα ακόμη, βοηθητικό ηλεκτρικό μοτέρ 20 ίππων. Στο ανανεωμένο Clio, ο βενζινοκινητήρας έχει βελτιωμένη απόδοση και το σύστημα έχει δεχθεί επεμβάσεις στον τρόπο λειτουργίας του, έτσι ώστε να προσφέρει και καλύτερες επιδόσεις, αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση.

Η συνδυαστική ισχύς έχει αυξηθεί στους 145 ίππους (από 140), και η διαφορά στις επιδόσεις είναι ακόμα μεγαλύτερη απ’ όση περιμένεις από πέντε άλογα, με το 0-100 km/h να πέφτει στα 9,3" (από 9,9"). Παράλληλα, οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί από τα 99 στα 95 g/km.

Το πρωτοποριακό κιβώτιο της Renault, με 4 σχέσεις για τον κινητήρα βενζίνης και 2 για το ηλεκτρικό μοτέρ, αλλά συνολικά 14 (!) διαφορετικούς συνδυασμούς για τη μετάδοση της κίνησης, παραμένει στη θέση του. Ως οδηγός, δεν έχεις τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, ούτε ενημέρωση για το τι συμβαίνει. Μπορείς μόνο να επιλέξεις D, αν θέλεις έναν ήπιο ρυθμό ανάκτησης ενέργειας όταν αφήνεις το γκάζι, που εναρμονίζεται με το εκάστοτε πρόγραμμα οδήγησης (My Sense, Eco, Sport), ή B για τη μέγιστη δυνατή ανάκτηση, με έντονη επιβράδυνση.

Σε κάθε περίπτωση, όταν ξεκινάς από στάση λειτουργεί μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ, και το Clio παραμένει «EV» σίγουρα μέχρι τα 35 km/h περίπου. Κι αν το επίπεδο ενέργειας της μπαταρίας 1,2 kWh και η επιτάχυνση που ζητάς το επιτρέπουν, ο κινητήρας βενζίνης μπορεί να μην εμπλακεί ούτε μέχρι τα 65 km/h. Έτσι, για το μεγαλύτερο διάστημα των αστικών μετακινήσεων απολαμβάνεις την ησυχία και την ομαλότητα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, κάνοντας και τεράστια εξοικονόμηση βενζίνης.

Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε το Renault Captur E-Tech

Όσο πιο πολύ... υποφέρεις από το μποτιλιάρισμα της πόλης, τόσο πιο μακριά στέλνεις τον επόμενο ανεφοδιασμό με καύσιμο, αφού η κατανάλωση πέφτει εύκολα στα 4 lt/100 km. Κι ακόμη χαμηλότερα, αν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Eco, που θυσιάζει λίγη απόκριση γκαζιού και λίγη δύναμη. Αλλά και με ένα πιο ολοκληρωμένο προφίλ μετακινήσεων, που περιλαμβάνει και ταξίδι με 130 km/h, τα 5,5 lt/100 km μοιάζουν να είναι το άνω όριο κατανάλωσης του Clio E-Tech.

Οδική συμπεριφορά: Αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης

Η εικόνα του Clio στον δρόμο δεν επηρεάστηκε από την ανανέωση του μοντέλου. Και παραμένει ένα από τα δυνατά του σημεία. Η ανάρτηση απομονώνει τους επιβάτες πολύ αποτελεσματικά από τις λακκούβες και την τραχύτητα της ασφάλτου, παρά τις 17άρες ζάντες. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, το αποτέλεσμα είναι ένα ήσυχο περιβάλλον μέσα στο οποίο μπορείς να γράψεις πολλά χιλιόμετρα, πολύ ξεκούραστα.

γλυκά
  • Λειτουργία υβριδικού συστήματος
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Θέση οδήγησης
  • Εξοπλισμός
  • Λειτουργία ACC με Stop&go
  • Εργονομία
  • Ύπαρξη ρεζέρβας
ξινά
  • Χώρος πίσω επιβατών
  • Τιμή

Από την άλλη, η οδική συμπεριφορά είναι στο επίπεδο που ορίζει η παράδοση της μάρκας. Με εντυπωσιακή σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα και κλίση στις στροφές πιο περιορισμένη απ’ όση θα περίμενες σε ένα τόσο άνετο supermini. Σε συνδυασμό με το γρήγορο και ακριβές τιμόνι προκύπτει ένα καλοστημένο και ευχάριστο σύνολο. Κι αυτό ισχύει για όλες τις εκδόσεις του Clio, αφού η Esprit Alpine δεν έχει κάποια διαφορά σε στήσιμο, πέρα από τις ζάντες.

Αν οδηγείς σβέλτα θα επιλέξεις το πρόγραμμα Sport, με το οποίο ο κινητήρας βενζίνης δεν απενεργοποιείται ποτέ. Η αποστολή του είναι κάθε στιγμή είτε να προσφέρει δύναμη, είτε να παράγει ρεύμα για τη μπαταρία. Και το αποτέλεσμα είναι επιπλέον ζωηράδα στο πάτημα του γκαζιού και αμεσότερη επιτάχυνση, χωρίς καμία υστέρηση. Σε αυτό το υβριδικό δεν υπάρχει αίσθηση πατιναρίσματος – σε πλήρη επιτάχυνση οι στροφές ανεβαίνουν γραμμικά, και νιώθεις αλλαγή ταχύτητας, όπως σε ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο. Το στοιχείο που ούτως ή άλλως διαχωρίζει την εμπειρία οδήγησης του E-Tech σε σχέση με τα υβριδικά με κιβώτιο τύπου CVT, στο Sport γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρο. Η γραμμική αίσθηση του πεντάλ των φρένων, χωρίς αισθητό σκαλοπάτι απόδοσης, ολοκληρώνει τη θετική εικόνα. 

Εξοπλισμός: Άνεση και ασφάλεια

Μπορεί η έκδοση Esprit Alpine να μοιάζει φτιαγμένη με σπορ διάθεση, για οδηγούς που λατρεύουν την οδήγηση, όμως έχει όλα τα στοιχεία εξοπλισμού που απαιτούνται για να καλύψει και όσους θέλουν να ασχολούνται με αυτήν όσο γίνεται λιγότερο.

Το στάνταρ Active Driver Assist, είναι ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2. Έχει προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop&Go το οποίο λειτουργεί πολύ καλά στην πράξη, ακολουθώντας τη ροή της κίνησης με όσο ομαλή και έγκαιρη επιβράδυνση και επιτάχυνση χρειάζεται για να το εμπιστευθείς. Έχει επίσης σύστημα διατήρησης στο κέντρο της λωρίδας, οπότε αυτό το Clio μπορεί να κινηθεί στην πράξη όσο «μόνο του» επιτρέπει ο νόμος σήμερα. Και η λίστα συνεχίζει με ανίχνευση οχήματος στη νεκρή γωνία, εντοπισμό κάθετα διερχόμενου οχήματος στην όπισθεν, αναγνώριση ορίου ταχύτητας κ.ά.

Δείτε ακόμη Δοκιμή Renault Austral E-Tech: H υβριδική εκδοχή των 200 PS

Είναι σημαντικό ότι αυτά τα πολύπλοκα στη θεωρία συστήματα, στην πράξη είναι εύκολα στη χρήση. Χειρίζεσαι τα πιο βασικά με μεγάλα και ξεκάθαρα πλήκτρα στην αριστερή ακτίνα το τιμονιού, ενώ σε ειδικό μενού της κεντρικής οθόνης μπορείς να δεις τι κάνει το κάθε ένα, καθώς και αν είναι ενεργοποιημένο ή όχι ανά πάσα στιγμή. Κι αν βρεθείς σε δρόμο με κακή διαγράμμιση, η διατήρηση λωρίδας απενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού, χωρίς να χρειαστεί να περιπλανηθείς στην κεντρική οθόνη.

Στην έκδοση Esprit Alpine το Clio προσφέρει έναν συνδυασμό εμφάνισης και εξοπλισμού που το κάνει ακαταμάχητο, οπότε δεν προκαλεί καμία έκπληξη το ότι θα διατίθεται και σε υψηλή τιμή. Ενώ η γκάμα του Clio ξεκινά από τα 20.570 € για τη συμβατική βενζινοκίνητη έκδοση TCe 90 evolution, το αντίστοιχο E-Tech evolution κοστίζει 28.670 €. Η ευκολία του αυτόματου κιβωτίου, η οικονομία καυσίμου και οι επιδόσεις ίσως είναι ικανά κίνητρα για να πείσουν κάποιον να καταβάλει τη διαφορά. Αλλά τα 32.950 € του Clio E-Tech Esprit Alpine, βρίσκονται σε ένα επίπεδο που πολλοί υποψήφιοι αγοραστές θα δυσκολευτούν να δικαιολογήσουν για supermini.

συμπέρασμα

Όσο πιο πολύ οδηγείς το ανανεωμένο υβριδικό Clio, τόσο πιο πολύ πείθεσαι για το πόσο επίκαιρο είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο σήμερα. Προσφέρει την εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μεγάλο ποσοστό των μετακινήσεών σου, χωρίς τον περιορισμό του να ψάχνεις πρίζα. Πετυχαίνει την οικονομία που περιμένεις από ένα υβριδικό τέτοιου μεγέθους, ενώ ταυτόχρονα είναι και ευχάριστο οδηγικά. Κι εύχεσαι να ήταν χαμηλότερη η τιμή του, έτσι ώστε να μπορούν να το απολαύσουν περισσότεροι.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...