Δοκιμή Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS: Δικαίωση

Η Ford πιστεύει ότι ένα σύγχρονο hatchback με οδηγοκεντρικά στοιχεία, mild hybrid κινητήρα 155 ίππων και χώρους παραμένει επίκαιρο, ενάντια στο «κύμα» των SUV. Οδηγούμε το νέο Focus και… ταυτιζόμαστε απόλυτα!

  • -
  • -
Ισχύς155 PS
Ροπή190 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)118,0 gr/km
με μια ματιά

Πάντα με προτεραιότητα τον οδηγό και υψηλή ποιότητα, ενώ στη συνταγή πλέον προστέθηκαν οι επίκαιρες τεχνολογίες. Η ανανέωση του Ford Focusτο ωφέλησε σε τομείς που έπρεπε, ενώ διατηρήθηκε η ίδια εικόνα σε εκείνους που έτσι κι αλλιώς ξεχώριζε. Ωστόσο, είναι και η πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου που ο κινητήρας, ίσως να παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το ίδιο το αυτοκίνητο…

Μετρώντας τέσσερις γενιές στην αγορά, το Ford Focus είναι ένα γνώριμο μοντέλο και μάλιστα, ένας από τους διαχρονικούς πρωταγωνιστές στην κατηγορία των hatchback. Το επιτυχημένο μικρομεσαίο κατάφερε να διακριθεί από την πρώτη φορά που παρουσιάστηκε στο κοινό, ως ο αντικαταστάτης του πολύ δημοφιλούς Escort και οι επόμενες δύο συνέχισαν την καταχώρηση επιτυχιών στο βιογραφικό του, παραδίδοντας τη σκυτάλη στο Mk4 το 2018. Πλέον, έχουμε να κάνουμε με την ανανεωμένη εκδοχή του τέταρτου Focus. Και η μπλε οβάλ εταιρεία, προχώρησε σε πιο εκτενείς αλλαγές από ότι έχουμε συνηθίσει στα ενδιάμεσα φρεσκαρίσματα, όχι τόσο σε επίπεδο εικόνας, όσο σε ζητήματα που αφορούν περισσότερο την ουσία του μοντέλου.

Εξελικτική προσέγγιση

Το ανανεωμένο Ford Focus, δεν φωνάζει το φρεσκάρισμά του με την πρώτη ματιά. Για την ακρίβεια, οι περισσότερες αλλαγές σημειώνονται στο εμπρός μέρος, χάρη στον νέο προφυλακτήρα, τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και τη διαφορετική μάσκα που φιλοξενεί πλέον και το σήμα. Πίσω οι περισσότεροι παρατηρητές δεν θα βρουν διαφορές συγκριτικά με το Focus προ ανανέωσης, αφού αυτές περιορίζονται στα λίγο πιο σκούρα φωτιστικά σώματα. Στην έκδοση ST-Line X της δοκιμής μας, το λίγο πιο αγριεμένο look σε προφυλακτήρες και διάφορες λεπτομέρειες ταιριάζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ η διπλή απόληξη της εξάτμισης, μαζί με τις όμορφες 17άρες ζάντες, δένουν αρμονικά με το σύνολο.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Στην καμπίνα του Ford Focus συναντάμε και τις μεγαλύτερες αλλαγές αυτού του facelift. Για αρχή, το μάτι δεν γίνεται να μην «πέσει» στην τεράστια οθόνη του infotainment με διαγώνιο 13,2 ίντσες που γεμίζει την κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Μπροστά στον οδηγό υπάρχει (προαιρετικά) ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ο ίδιος που υπάρχει και στο Puma, ενώ η ανάλυση, όπως και η απόκριση των δύο οθονών ξεχωρίζουν, καθώς είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Να σημειωθεί ότι το σύστημα πολυμέσων είναι το νεότερο SYNC 4 που προσφέρει πιο σύγχρονη εικόνα από το απερχόμενο SYNC 3, πολύ καλή δομή στο interface του και ωραία γραφικά.

Επίσης, διατίθεται ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay, όπως και δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού και χαρτών. Γενικότερα, το update στο σύστημα πολυμέσων ήταν μεγάλο, όντας πλέον ένα από τα δυνατά χαρτιά του Focus. Σε επίπεδο χώρων, η καμπίνα φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες, με το πίσω κάθισμα να δίνει αρκετό αέρα για τα γόνατα. Αντίστοιχα το πορτμπαγκάζ των 358 λίτρων, μπορεί να μην εντυπωσιάζει σε ονομαστική χωρητικότητα αλλά προσφέρει μπόλικο, άριστα εκμεταλλεύσιμο χώρο, με ευχάριστη έκπληξη την ύπαρξη ρεζέρβας από κάτω του και όχι του κλασικού πλέον κιτ επισκευής ελαστικού.

Η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού αγγίζει το άνω άκρο της κατηγορίας με αφρώδη πλαστικά στα ψηλά σημεία και τις εμπρός πόρτες. Τα σκληρότερα υλικά εμφανίζονται χαμηλότερα, αλλά και στις πίσω πόρτες και η συναρμογή είναι αψεγάδιαστη, αφού δεν ακούγεται ούτε ένας τριγμός ακόμη και σε κατσαρούς δρόμους-σπαστήρια. Οι μπόλικες θήκες για μικροαντικείμενα συγκαταλέγονται στα υπέρ του Focus, με το μεγάλο υποβραχιόνιο, τον χώρο αποθήκευσης μπροστά από τον επιλογέα (με επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone στο ST-Line X), τις δύο ποτηροθήκες και τις ευρύχωρες «τσέπες» στις πόρτες (με μαλακή επένδυση στο εσωτερικό, παρακαλώ) να βοηθούν στην καθημερινότητα.

Φυσικά δεν είναι όλα τέλεια στην καμπίνα. Για αρχή, η κίνηση ενσωμάτωσης κάθε λειτουργίας στο infotainment, δημιουργεί κάποια θέματα εργονομίας. Η μονάδα χειρισμού του κλιματισμού εξαφανίστηκε και πλέον ο έλεγχος γίνεται από την οθόνη, με την κατάσταση να σώνεται κάπως λόγω της σταθερής προβολής των ενδείξεων στο κάτω μέρος της. Στη συνέχεια, ο διακόπτης των driving modes δεν εναλλάσσει τα προγράμματα, απλώς ανοίγει ένα μενού και επιλέγεις ποιο θες… από την οθόνη. Μάλιστα, το μενού δεν κλείνει αν δεν ξαναπατήσεις τον διακόπτη. Περίεργο! Τέλος, θα περιμέναμε να υπάρχουν αεραγωγοί για τους πίσω επιβάτες, όπως και μεταλλικά πεντάλ αντί συμβατικών λαστιχένιων, τα οποία ήταν στάνταρ στα Focus ST-Line πριν την ανανέωση.

Χιλιάρης είπατε;

Ακόμη και σήμερα, αρκετά χρόνια μετά την παρουσίασή του, εντυπωσιαζόμαστε κάθε φορά που ερχόμαστε σε επαφή με έναν κινητήρα 1.0 EcoBoost της Ford. Ειδικά με τους νεότερης εσοδείας EcoBoost Hybrid, όπως αυτός που φοράει το Ford Focus «μας». Με 155 ίππους και 240 Nm ροπή (190 Nm χωρίς τον ηλεκτροκινητήρα), το τρικύλινδρο turbo σύνολο αποδεικνύεται “perfect match” για το οικογενειακό hatchback. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές με 0-100 km/h σε 9,2 sec και τελική ταχύτητα 211 km/h. Όμως η αίσθηση είναι αυτή που μετράει πραγματικά και όχι οι αριθμοί. Με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, οι σχέσεις γεμίζουν πανεύκολα, ενώ το μοτέρ δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινείται με μια ή και δύο ταχύτητες πάνω, καθώς έχει μεγάλο περίσσευμα ροπής από τις χαμηλές στροφές.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόκριση κινητήρα
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Σύστημα infotainment
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Αυτονομία
  • Εγγύηση
  • Μηδενικά τέλη
ξινά
  • Αίσθηση πεντάλ φρένων
  • Απουσία αεραγωγών πίσω
  • Μικρές εργονομικές αστοχίες
  • Κατάργηση ανεξάρτητης ανάρτησης πίσω

Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας που υποβοηθά τον EcoBoost και προσθέτει το “Hybrid” στην ονομασία έχει 16 ίππους (με 50 Nm) και αναλαμβάνει την εξάλειψη της υστέρησης στις χαμηλές rpm, μέχρι το μοτέρ να βρεθεί σε φάσμα που του αρέσει να δουλεύει. Ο οδηγός πολύ συχνά νιώθει την ηλεκτρική ώθηση, με το αποτέλεσμα να είναι ένα πολύ γεμάτο μοτέρ από τις περίπου 1.500 rpm μέχρι και τον κόφτη. Μάλιστα η ισχύς δεν έχει πτωτικές τάσεις στα ψηλά, αφού η Ford τοποθέτησε μεγαλύτερο turbo στις εκδόσεις των 155 ίππων. Έχοντας την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα να «καθαρίζει» την υστέρηση (lag) στα χαμηλά, η μεγαλύτερη τουρμπίνα δίνει περισσότερη δύναμη και δεν παρατηρείται το ξαφνικό λαχάνιασμα που βλέπουμε στους περισσότερους υπερτροφοδοτούμενους 1.000άρηδες μετά τις 5.000 rpm.

Ένα ακόμη στοιχείο που μας αρέσει είναι η ωραία ηχητική χροιά του, όπως και η παντελής έλλειψη κραδασμών, δυάδα που συνθέτει εξαιρετικά πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Αυτό όμως που τον κάνει πραγματικό case study είναι η κατανάλωση. Καλύπτοντας περίπου 1.000 km σε διαφορετικές συνθήκες με το συγκεκριμένο Ford Focus, μετρήσαμε μέση κατανάλωση 6,1 lt / 100 km. Εντός πόλης μπορεί με ευκολία να παραμείνει κοντά στα 7,0 lt / 100 km, ενώ ταξιδεύοντας εκτός πόλης για περίπου 700 km, μετρήσαμε κατανάλωση 5,5 lt / 100 km χωρίς καμία προσπάθεια οικονομικής οδήγησης. Με άλλα λόγια, αν κάποιος προσπαθεί επί τούτου και οδηγεί οικονομικά, μπορεί να ταξιδεύει με κατανάλωση στα 5 lt / 100 km, εύκολα! Κλείνοντας να πούμε ότι το ρεζερβουάρ των 52 λίτρων, μαζί με τη μικρή κατανάλωση, δίνει αυτονομίες… diesel στο Focus που μπορεί να καλύψει κοντά στα 1.000 km με ένα ντεπόζιτο, όπως διαπιστώσαμε.

Σήμα κατατεθέν

Ford Focus που δεν ξεχωρίζει για την οδική συμπεριφορά του… δεν είναι Focus και η εξαίρεση δεν ήρθε ούτε στο facelift της τέταρτης γενιάς. Για την ακρίβεια, το fun to drive στοιχείο είναι ίσως το πιο δυνατό χαρακτηριστικό κάθε Focus που έχουμε δει μέχρι σήμερα και πλέον αποτελεί… σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πάρα πολύ ακριβές τιμόνι με χαρακτηριστική αμεσότητα και αρκετή πληροφόρηση. Η ανάρτηση αν και με ημιάκαμπτο άξονα πίσω (δεν υπάρχουν πλέον πολλαπλοί σύνδεσμοι εκτός του ST των 280 PS) ισορροπεί πολύ σωστά ανάμεσα στον σωστό έλεγχο του αμαξώματος και την άνεση, ενώ σε συνδυασμό με τις «λογικές» 17άρες ζάντες και το 50άρι προφίλ σιδερώνει με γλυκό τρόπο τις περισσότερες κακοτεχνίες που θα βρεθούν κάτω από τους τροχούς.

Αν ο ρυθμός ανέβει σημαντικά σε δρόμο με στροφές, το Focus ξεδιπλώνει έναν φιλικό χαρακτήρα για τον μη μυημένο, αλλά και ένα απρόσμενα οδηγοκεντρικό πρόσωπο για εκείνον που γνωρίζει τι κάνει. Το πίσω μέρος έχει συμμετοχική διάθεση με τάση να ανοίγει την τροχιά του, βοηθώντας στην τοποθέτηση. Προσεγγίζοντας τη στροφή, εμπιστεύεσαι το πληροφοριακό τιμόνι που σου δίνει δεδομένα σχετικά με την πρόσφυση του εμπρός άξονα και με ένα μικρό «άσε» φέρνεις την ουρά εκεί που θες για να στρίψεις, χωρίς να εκδηλώνεται ούτε… δείγμα υποστροφής. Ακόμη κι αν η άσφαλτος έχει τις γνωστές ελληνικές κακοτεχνίες, το set-up της ανάρτησης μαζί με το προφίλ των ελαστικών και το δεμένο πλαίσιο επιτρέπει να περάσεις «αέρας», χωρίς να σηκώσεις στιγμή το πόδι από το δεξί πεντάλ.

Ο οδηγός θα απολαύσει την προθυμία στις αλλαγές κατεύθυνσης, την άψογη και χαμηλή θέση οδήγησης, αλλά και την ευκολία που μπορεί να ορίσει τη θέση του αυτοκινήτου στον δρόμο, προκαλώντας τον να πιέσει ακόμη περισσότερο το σύνολο! Άλλωστε, εκτός από το τιμόνι με την πολύ καλή αίσθηση, έχει στη διάθεσή του και έναν αντίστοιχο επιλογέα για το χειροκίνητο κιβώτιο, με σαφείς διαδρομές και ακριβές κούμπωμα που μόνο σε πολύ βίαιη χρήση θα τον αισθανθείς να «κομπλάρει» στιγμιαία.

Δείτε ακόμη: Η video-δοκιμή μας για το Ford Ranger Raptor

Δυστυχώς, το σύνολο δεν συνοδεύεται και από ένα αντίστοιχα θετικό σε αίσθηση πεντάλ για το σύστημα πέδησης, το οποίο δεν είναι όσο προοδευτικό θα θέλαμε και απαιτεί συνήθεια, παρά την εξαιρετική απόδοση των φρένων σε αντοχή και δύναμη. Στον αυτοκινητόδρομο, το Ford Focus ταξιδεύει άνετα και ήσυχα προσφέροντας υψηλή ποιότητα κύλισης και προσεγμένη ηχομόνωση. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι αρκετά κοντή, με τα 130 km/h να κρατούν πάνω από 3.000 rpm στο στροφόμετρο και να πλησιάζει τις 3.500 rpm στα 140 km/h, όμως τελικά αυτό δεν είναι πρόβλημα αφού ούτε θόρυβος προκαλείται από το μοτέρ, ούτε η κατανάλωση επιβαρύνεται σημαντικά, όσο δεν ζητάς πολύ υψηλές ταχύτητες. Όλα τα παραπάνω, συνθέτουν την εικόνα ενός εξαιρετικά ευχάριστου αυτοκινήτου, τόσο στο ταξίδι με ήρεμους οικογενειακούς ρυθμούς, όσο και σε… αναζητήσεις συγκινήσεων, παρά το γεγονός ότι -θεωρητικά- μιλάμε για ένα συμβατικό hatchback.

Η ώρα του ταμείου!

Φτάνοντας προς τον επίλογο, οι 28.070 € που στοιχίζει η βασική έκδοση του Ford Focus με τον κινητήρα των 125 ίππων (έκδοση ST-Line) ξεκαθαρίζουν ότι οι τιμές ξεκινούν από υψηλό σημείο, παρά τον υπερπλήρη εξοπλισμό του επιπέδου ST-Line. Το «δικό μας» ST-Line X (το πακέτο X προσθέτει το keyless entry, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματη φόρτιση smartphone και φιμέ τζάμια) στην εκδοχή των 155 ίππων, στοιχίζει το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 30.353 €. Ο αντίλογος όμως, αναφέρει τα κορυφαία χρηματοδοτικά προγράμματα που ισχύουν αυτή την περίοδο για τα μοντέλα της Ford με πολύ χαμηλό επιτόκιο από 2,99 %, αλλά και επιπλέον οφέλη όπως την κορυφαία εγγύηση 8 ετών που προσφέρεται για το Focus. Επιπλέον, στην έκδοση των 155 ίππων απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας!

συμπέρασμα

Όπως συμβαίνει πάντα στη δοκιμή ενός Ford Focus, κλείνουμε με τις πιο θετικές εντυπώσεις στους περισσότερους -και βασικότερους- τομείς. Η ανανέωση της τέταρτης γενιάς αφιερώθηκε κυρίως στην ψηφιακή τεχνολογία και τη μικρό αισθητικό update, ενώ διαχρονική αξία είναι ο EcoBoost Hybrid που ειδικά στην εκδοχή των 155 ίππων, δίνει πολύ καλές επιδόσεις και εξαιρετική κατανάλωση. Παρά το γεγονός λοιπόν ότι τα SUV καταλαμβάνουν τα μεγαλύτερα μερίδια στις κατηγορίες οικογενειακών αυτοκινήτων, το Ford Focus παραμένει μια κορυφαία επιλογή, ειδικά για εκείνους που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην οδική συμπεριφορά.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...