Δοκιμή Microlino 10,5 kWh: Head-turner

Ποτέ ξανά η δυνατότητα του να κάνεις κεφάλια να γυρνάνε ή μάλλον σβέρκους να σπάνε… δεν ήταν τόσο «προσιτή».

  • -
  • -
με μια ματιά
Στη σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης το Microlino αποτελεί την καλύτερη μίξη μεταξύ παλιού και νέου... και επίσης τον ευκολότερο τρόπο πάνω σε 4 ρόδες για να τραβήξεις τα βλέμματα όλων των περαστικών.

Το micromobility ή μικροκινητικότητα ελληνιστί, είναι μία σχετικά νέα «μόδα» για την χώρα μας, μετρώντας μόλις μερικά χρόνια προϋπηρεσίας. Ακόμη κι αυτά, όμως, αφορούν κυρίως οχήματα όπως ηλεκτρικά σκούτερ και πατίνια, με τις τετράτροχες εναλλακτικές να αποτελούν νέο είδος. Η αγορά έχει ήδη αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό, που κάποιος μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε μερικές επιλογές. Ακόμα και έτσι, το Microlino αποτελεί το πρώτο που ακόμη και με αυτή την εμφάνιση, θυμίζει περισσότερο αυτοκίνητο παρά κουτί με ρόδες…

4

Isetta is that you?

Για να μην παρεξηγηθούμε όμως, σίγουρα δεν πρέπει να κριθεί σαν αυτοκίνητο, αλλά σαν αυτό που πραγματικά είναι… ‘Ενα micro-car! Έχοντας ξεκαθαρίσει αυτή τη διαφοροποίηση, το Microlino θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία από τις πιο επιτυχημένες αναβιώσεις θρυλικού μοντέλου από το παρελθόν. Κι αυτό, διότι κάθε φορά που χρησιμοποιούνται ονόματα ή σχεδιαστικές τάσεις που εμπνεύστηκαν πριν από πολλές δεκαετίες προσαρμοσμένες στα σημερινά δεδομένα, το αποτέλεσμα στην καλύτερη των περιπτώσεων απλά θυμίζει ελαφρώς τον προκάτοχο του.

Κάτι απόλυτα λογικό αφού οι πολύ αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας, αλλά και οι μεγαλύτερες ανάγκες για χώρους, δεν ευνοούν σήμερα τη δημιουργία λιλιπούτειων μοντέλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελούν τα MINI Cooper και FIAT 500. Όμως, όταν ο σημερινός εκπρόσωπος περνά στην κατηγορία των micro-cars, τότε μία πραγματική σύγχρονη υλοποίηση ενός θρύλου με μήκος που δεν ξεπερνά τα 2,3 m, είναι ξαφνικά εφικτή.

Ο θρύλος; Το Isetta! Το λιλιπούτειο «Bubble Car» που ξεκίνησε τη ζωή του υπό τη στέγη της Iso Autoveicoli το μακρινό 1953 και κατέληξε στα χέρια των Βαυαρών κερδίζοντας το όνομα BMW Isetta και μαζί μία άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία. Σήμερα, η ελβετική Micro εντάσσοντας το Microlino στην κατηγορία των ελαφριών ηλεκτρικών οχημάτων L7e καταφέρνει να δημιουργήσει την αναβίωση του μικροσκοπικού μοντέλου. Φυσικά, φέροντας το πιο διάσημο χαρακτηριστικό του, την πόρτα στο εμπρός μέρος του οχήματος, η οποία έχει αποκτήσει και soft-close μηχανισμό για πιο… premium αίσθηση.

3

Επαναστατικά νοσταλγικό

Το Microlino καταφέρνει να μοιάζει με τον προκάτοχο του, ενώ ταυτόχρονα φέρνει τη μία επανάσταση μετά την άλλη. Στην κατηγορία του πρωτοπορεί ως το μοναδικό με αυτοφερόμενο πλαίσιο, ενώ δεν λείπουν και τεχνολογίες όπως η ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς. Ανάλογα την χωρητικότητα μπαταρίας (υπάρχουν τρεις διαθέσιμες: 6/10,5/14 kWh), το βάρος κυμαίνεται από 496 έως 530 κιλά, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει την… «εξωφρενική» ιπποδύναμη των 17 ίππων.

Αυτός επιτρέπει στο ηλεκτρικό micro-car να επιταχύνει έως και την άκρως ικανοποιητική τελική ταχύτητα των 90 km/h (με το 0-50 km/h να έρχεται σε μόλις 4,9 sec), ενώ η μεσαία μπαταρία με την οποία εξοπλιζόταν το Microlino της δοκιμής χαρίζει θεωρητική αυτονομία που φτάνει τα 177 km. Στην περίπτωση των άλλων δύο μπαταριών η αυτονομία αγγίζει τα 91 και 230 km, αντίστοιχα. Στην επίτευξη αυτών των αριθμών βοηθά και το σύστημα ανάκτησης κατά το φρενάρισμα, στοιχείο που επίσης δεν συναντάμε συχνά σε αυτή την κατηγορία.

Από πλευράς ανέσεων, ακόμα ένας αριθμός χωρητικότητας που εντυπωσιάζει είναι αυτός του χώρου αποσκευών. Με 230 διαθέσιμα λίτρα, οι δύο επιβάτες που κάθονται στο ενιαίο, συρόμενο διπλό κάθισμα μπορούν να μεταφέρουν πολύ περισσότερα απ’ ότι θα μπορούσαν να φανταστούν. Απλά καλό θα ήταν να βρουν και κάτι να τα… κρύψουν, ώστε να κρατήσουν τα αδιάκριτα βλέμματα μακριά, μιας και δεν υπάρχει εταζέρα.2

Μαζί με το όχημα παρέχεται και καλώδιο φόρτισης Type 2, κάτι που κάνει την χρήση του ακόμη πιο εύκολη, καθώς μπορεί να φορτίσει σε οποιοδήποτε δημόσιο σημείο φόρτισης ή AC wallbox. Οι δύο μεγαλύτερες μπαταρίες φορτίζουν με ισχύ 2,6 kW, κάτι που τους επιτρέπει να ανανεώσουν πλήρως την ενέργεια τους σε 3 και 4 ώρες, αντίστοιχα. Η μικρή έκδοση μπαταρίας τώρα φορτίζει με ισχύ 1,35 kW και χρειάζεται 4 ώρες για μία πλήρη φόρτιση.

Στο βασικό εξοπλισμό του σύγχρονου «Bubble Car» βρίσκουμε στοιχεία όπως ψηφιακός πίνακας οργάνων, κεντρική οθόνη αφής για τον έλεγχο των βασικών λειτουργιών του οχήματος, προβολείς και πίσω φώτα Bi-LED, καλοριφέρ και εξαερισμός, θερμαινόμενο μπροστινό και πίσω παρμπρίζ, θύρες USB, όπως και sport προφίλ οδήγησης. Σε μεγαλύτερο εξοπλιστικό επίπεδο, από την μεσαία έκδοση Dolce και άνω, συναντάμε την εντυπωσιακή λωρίδα φωτός Infinity LED που τρέχει κατά μήκος της μίας και μοναδικής μπροστινής πόρτας, αλλά και στοιχεία όπως η υφασμάτινη, ανοιγόμενη οροφή.

4

Δακτυλοδεικτούμενος

Πριν προλάβεις να ανοίξεις την πόρτα σε δημόσιο χώρο για να περάσεις στο εσωτερικό του Microlino, πρέπει να είσαι συμβιβασμένος με την ιδέα ότι θα βρεθείς στο επίκεντρο της προσοχής, όπου κι αν κινηθείς. Ο τρόπος με τον οποίο μαγνητίζει τα βλέμματα κάθε ηλικίας, θα έκαναν ακόμη και ιταλικές εκκωφαντικές κατασκευές να «ιδρώσουν» για να τραβήξουν αντίστοιχη προσοχή πάνω τους.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Πρακτικότητα
  • Μέγεθος
  • Αυτονομία
ξινά
  • Ορατότητα πίσω
  • Βάρος χειριστηρίων
  • Τιμή

Ανοίγεις την εμπρός πόρτα και αφού πραγματοποιήσεις την απαραίτητη τελετουργία εισόδου που απαιτεί, θα βρεθείς πίσω από το σταθερό τιμόνι. Είτε σε μία πολύ άνετη καμπίνα για έναν, είτε σε στενή επαφή με τον συνεπιβάτη, που παραδόξως μπορεί να είναι και υψηλού αναστήματος. Στα αριστερά βρίσκεται το χειρόφρενο και ο περιστροφικός επιλογέας ταχυτήτων με τις ενδείξεις “R”, “N” και “D”. Πίσω από το τιμόνι έχουμε τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος μάλιστα διαθέτει δύο τρόπους απεικόνισης, έναν μοντέρνο και έναν ρετρό. Κατά μήκος της λαβής της πόρτας εντοπίζουμε τη μακρόστενη μικρή οθόνη αφής για τις λειτουργίες του οχήματος, τη βάση για το smartphone, μία δερμάτινη λαβή για το κλείσιμο της πόρτας, ενώ από την πίσω πλευρά βρίσκεται κρυμμένο το πλήκτρο για το άνοιγμα της πόρτας από μέσα. Μάλιστα, το τελευταίο μας πήρε λίγη ώρα να το βρούμε το σκοτεινό απόγευμα της παραλαβής, δημιουργώντας ένα σουρεάλ σκηνικό στο οποίο τέλος θα έβαζε ένα tutorial από το YouTube.

5

Τόσο οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα, όσο και τα ίδια τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, σίγουρα αναβαθμίζουν την εικόνα συγκριτικά με άλλα μέλη της κατηγορίας. Βέβαια, και πάλι απέχουν αρκετά από το να δικαιολογήσουν το ούτε κατά διάνοια μηδαμινό κόστος απόκτησης. Τα συρόμενα πλαϊνά παράθυρα σε συνδυασμό με την πανεύκολα ανοιγόμενη οροφή, κάνουν το εσωτερικό πολύ πιο ευάερο και ευχάριστο από αυτό ανταγωνιστών του. Σίγουρα, ο περίσσιος αέρας που μπορεί να μπει στην καμπίνα δεν θα καταφέρει να καλύψει την έλλειψη κλιματισμού σε μία ζεστή «ελληνική» καλοκαιρινή μέρα...

Δείτε ακόμη: Μικροκινητικότητα – Citroen AMI: Το μέλλον είναι εδώ! [video]

Το μήκος των μόλις 2,5 m λειτουργεί ευεργετικά για αυτούς που θέλουν να ξεγλιστρούν μέσα στην κίνηση και τα στενά,  αλλά σαν… «κατάρα» για όσους θέλουν να περνούν απαρατήρητοι. Η προσοχή που τραβά ξεπερνά πιθανότατα οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, όντας ένα λιλιπούτειο, γλυκύτατο όχημα που θυμίζει παιχνίδι. Κοιτώντας το από την πρακτική πλευρά, το Microlino καταφέρνει να είναι άκρως αποτελεσματικό. Η ισχύς του είναι υπέρ-αρκετή ώστε να κινείται με άνεση στον αστικό κύκλο -ακόμη και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας- χωρίς να προκαλεί άγχος στον οδηγό πως αποτελεί εμπόδιο. Η αμεσότητα και η ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ του επιτρέπουν να ξεπηδά μπροστά στα φανάρια με ζωηράδα, ενώ ακόμη και σε επιταχύνσεις από ταχύτητες 40-50 km/h, θα ανεβάσει ρυθμό γραμμικά και αποτελεσματικά, χωρίς ξεσπάσματα.

6

Και αν οι συνθήκες δυσκολέψουν, όπως για παράδειγμα σε απότομες ανηφόρες, η επιλογή SPORT ζωηρεύει τον ηλεκτροκινητήρα και επιτρέπει στο μικρό τετράτροχο να κινείται όπως κάθε άλλο αυτοκίνητο από πλευράς ρυθμού. Κρίνοντας τώρα την ποιότητα κύλισης και πάντα ως micro-car, το Microlino δεν τα πάει άσχημα. Συγκριτικά, με ένα κλασικό επιβατικό αυτοκίνητο, σίγουρα θα θεωρηθεί σφιχτό, με όχι και τόσο καλή ηχομόνωση και με βαριά σε αίσθηση χειριστήρια λόγω της έλλειψης υποβοήθησης στο τιμόνι, αλλά και τεχνολογιών όπως το ABS.

Συγκριτικά με τους ανταγωνιστές του όμως, η συνολική εικόνα που προσφέρει είναι σημαντικά πιο ραφιναρισμένη. Στο δρόμο μπορεί να κινηθεί με την υπόλοιπη ροή χωρίς να σε αγχώνει, αποπνέοντας την απαραίτητη σταθερότητα στο πάτημα του. Το φρένο αν και απαιτεί αρκετή δύναμη, αποδίδει καλά, ενώ δύσκολα θα μπλοκάρουν οι τροχοί. Τώρα, εάν «ξεχαστείς» σε καμία στροφή και δεν επιβραδύνεις πριν από αυτή, το μόλις 2,5 μέτρων όχημα θα υποστρέψει, ανοίγοντας την τροχιά του προοδευτικά. Μόνο σε συνθήκες με βρεγμένο οδόστρωμα θα χρειαστεί μία μικρή προσοχή καθώς, τόσο η έλλειψη ηλεκτρονικών, όσο και το κοντό μεταξόνιο μπορεί να θελήσουν να βοηθήσουν τον πίσω άξονα να προσπεράσει τον εμπρός.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Hyundai i10 1.0T 100 PS N Line: Mini αμάξωμα, maxi απόλαυση

Για το παρκάρισμα όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Είναι σχεδόν αδύνατο να μην βρεις να παρκάρεις, είτε κανονικά είτε κάθετα, αρκεί να προσέξεις να έχει αρκετό χώρο μπροστά. Σε διαφορετική περίπτωση, η πόρτα δεν θα ανοίξει και θα μείνεις μέσα… Η έλλειψη κεντρικού καθρέπτη δυσχεραίνει την ορατότητα προς τα πίσω μιας και οι δύο μικροί, χειροκίνητοι πλαϊνοί καλούνται να καλύψουν μεγαλύτερη επιφάνεια, αλλά ένα παραδοσιακό γύρισμα του κεφαλιού λύνει το πρόβλημα. Η θεωρητική αυτονομία των 177 km στον πραγματικό κόσμο μεταφράζεται σε 120 με 140 km. Νούμερα που ρεαλιστικά μιλώντας μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της μεγαλύτερης μερίδας του πληθυσμού. Εάν πάλι σας φαίνονται λίγα, πάντα υπάρχει και η επιλογή της ακόμη μεγαλύτερης μπαταρίας με τα 230 km αυτονομίας.

συμπέρασμα

Δεν κρύβουμε, πως το ευχαριστηθήκαμε οδηγώντας το Microlino σους χαοτικούς δρόμους της Αθήνας. Βέβαια, όταν φτάνεις στο ταμείο, η υπόθεση παίρνει άλλη τροπή… Για αγορά, οι τιμές ξεκινούν από 15.900 € (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης των 3.000 € του κρατικού προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά 2" (έπειτα από εκχώρηση του δικαιώματος), αλλά και των επιπλέον 1.000 € που προβλέπονται για νέους έως 29 ετών. Αν σας ακούγονται πολλά, υπάρχει και η δυνατότητα μίσθωσης για 24, 36 ή 48 μήνες, σε συνεργασία με την Volkswagen Financial Services και με κόστος από 269 €/ μήνα +ΦΠΑ. Αν αναλογιστούμε τις παροχές που χαρίζει το ελβετικό micro-car, το κόστος απόκτησης ίσως φανεί υψηλό. Όμως, το Microlino είναι κάτι διαφορετικό και μοναδικό. Μία ιδιαίτερη και φρέσκια κατασκευή που μας προσφέρει μία ματιά στο μέλλον, στις σημερινές χαοτικές συνθήκες των μεγαλουπόλεων.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...