Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 136 PS: Profit!
Ένα μικρό κέρδος 6 ίππων είναι ο απολογισμός της αναβάθμισης για τον τρικύλινδρο 1.2 Turbo βενζίνης του Opel Mokka, ο οποίος πλέον αποδίδει 136 ίππους, έναντι των 130.
- -
- -
με μια ματιά
Παραμένει το ίδιο ξεχωριστό, αλλά σερβίρεται με έναν αναβαθμισμένο κινητήρα που κέρδισε 6 ίππους, μαζί με πιο γεμάτη λειτουργία. Συνδυάζεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο (130 ίπποι στο αυτόματο 8τάχυτο) και διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματά του, όπως τον νεανικό χαρακτήρα, τις τεχνολογίες και το καλοφτιαγμένο εσωτερικό.
Όταν παρουσιάστηκε το Opel Mokka δεύτερης γενιάς, άπαντες εντυπωσιάστηκαν. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του μίκρυνε αρκετά, παίζοντας στην B-SUV κατηγορία, ενώ πλέον απευθυνόταν και σε εντελώς διαφορετικό κοινό, για δύο συγκεκριμένους λόγους. Πρώτον, «μάζεψε» κατά περίπου 12 εκατοστά, άρα δεν θα βρισκόταν ανάμεσα στις επιλογές κάποιου που ζητούσε ένα οικογενειακό SUV. Δεύτερον, επειδή ακολούθησε μια εντελώς διαφορετική αισθητική προσέγγιση, πέρα από τα όρια του συμβατικού. Και αυτός ήταν μάλλον και ο σημαντικότερος λόγος! Με άκρως νεανική εμφάνιση και χαρακτήρα, αποτίναξε τη συντηρητική προσέγγιση του προκατόχου του.
Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι πρόκειται για το πιο «τολμηρό» αισθητικά Opel των τελευταίων χρόνων, με αδιαμφισβήτητη απόδειξη το σήμερα, καθώς σχεδόν τέσσερα χρόνια από την παρουσίασή του, παραμένει απολύτως επίκαιρο σε επίπεδο εμφάνισης, χωρίς να έχει δεχτεί καμία οπτική διαφοροποίηση. Η κλειστή μάσκα Opel Vizor με τα γωνιώδη φωτιστικά σώματα, οι επιρροές από το κλασικό Manta με αποκορύφωμα το δυναμικό «νεύρο» που σκίζει στα δύο το καπό, οι τονισμένοι θόλοι, όπως και οι κοντοί πρόβολοι, προσδίδουν αθλητική εικόνα στο Mokka και ξεχωριστή παρουσία στον δρόμο.
Number six!
Η επιτυχία του Opel Mokka δεν στηρίχτηκε αποκλειστικά στην εμφάνισή του. Το B-SUV των Γερμανών είχε πρόσβαση και σε πολύ ανταγωνιστικά κινητήρα σύνολα από τον όμιλο Stellantis, με πρώτο και καλύτερο τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο turbo 1.200άρη βενζίνης. Με 100 ή 130 ίππους, εξάρι χειροκίνητο ή 8άρι αυτόματο, οι επιλογές είναι πολλές, ενώ βέβαια δεν ξεχνάμε τις εκδόσεις diesel, αλλά και την ηλεκτρική. Πλέον, έρχεται μια μικρή αλλαγή στους κινητήρες του Opel Mokka, αφού παρουσιάζεται μια ελαφρώς ισχυρότερη παραλλαγή του 1.2 Turbo. Με 136 ίππους, αντί για 130 που ήταν πριν και συνδυασμό αποκλειστικά με το εξάρι χειροκίνητο, καθώς η αυτόματη έκδοση με το 8άρι κιβώτιο συνεχίζει να χρησιμοποιεί το σύνολο των 130 ίππων. Οι 136 ίπποι έρχονται στις 6.000 rpm (ο 130άρης απέδιδε τα άλογά του στις 5.500 rpm) και η ροπή των 230 Nm (στις 1.750 rpm) παραμένει σταθερή.
Η διαφορά των έξι ίππων είναι προφανώς αντιληπτή μόνο αν βγεις από το ένα αυτοκίνητο και μπεις στο προηγούμενο, με τους 130. Η Opel ωστόσο, λέει ότι έχει βελτιωθεί το μεσαίο φάσμα απόδοσης, αλλά και το υψηλότερο, φτάνοντας κοντά στον κόφτη. Είναι αλήθεια ότι ο κινητήρας των 130 ίππων έδειχνε πιο ψυχωμένος με το αυτόματο 8άρι, παρά με το χειροκίνητο 6άρι και αυτό γιατί οι 8 πιο πυκνά κλιμακωμένες σχέσεις τον βοηθούσαν να αναδειχθεί, σε αντίθεση με το πιο αραιό και μακρύ μηχανικό κιβώτιο. Με την αναβάθμιση του μοτέρ όμως στους 136 ίππους, πλέον και το χειροκίνητο δίνει την ίδια αίσθηση απρόσκοπτης επιτάχυνσης γεμίζοντας πρόθυμα τις σχέσεις, χωρίς να παρατηρείται το μικρό κόμπιασμα που υπήρχε πριν. Λεπτομέρεια, θα πει κάποιος, όμως κάνει διαφορά, έστω και μικρή. Μαζί με τον γενικότερα αναθεωρημένο χάρτη απόδοσης του κινητήρα που φέρνει μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής ισχύος στις μεσαίες, το σύνολο εμφανίζεται πιο ζωντανό σχεδόν σε όλες τις στροφές. Άρα, δεν είναι η επιπλέον δύναμη των 6 ίππων που κάνει τη διαφορά, όσο το πιο γεμάτο διάγραμμα απόδοσης του κινητήρα.
No news, good news
Εκτός από τη διαφορά των 6 ίππων, δεν ανακοινώνεται καμία άλλη αλλαγή στα τεχνικά χαρακτηριστικά του Opel Mokka 1.2 Turbo. Κανένα πρόβλημα όμως, αφού δεν υπήρχε και κάποιο ουσιαστικό παράπονο. Η κατανάλωση καυσίμου μπορεί εύκολα να διατηρηθεί στην περιοχή των 7 λίτρων ανά 100 kmμε μεικτή χρήση, αριθμός που μπορεί να κατέβει ακόμη και κάτω από τα 6 lt/100 km αν το μενού περιλαμβάνει περισσότερη κίνηση σε επαρχιακούς και αυτοκινητόδρομο. Αναφορικά με τις επιδόσεις, ανακοινώνεται 0-100 km/h σε 9,1 sec και τελική ταχύτητα 204 km/h. Ο γνωστός κινητήρας είναι γενικότερα ήσυχος και θα μαρτυρήσει την παρουσία του μόνο στις υψηλές στροφές, όπου και παράγεται εντονότερα ο χαρακτηριστικός ήχος των τρικύλινδρων συνόλων. Η ποιότητα κύλισης του Opel Mokka κρίνεται ως υψηλή αφού στο ταξίδι ο θόρυβος είναι περιορισμένος και το αμάξωμα, σταθερό και γεροδεμένο, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Κατανάλωση
- Επιδόσεις
- Τεχνολογία
- Φρένα
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Πρακτικότητα
- Εργονομία
ξυνά
- Αίσθηση τιμονιού
- Λαστιχένια αίσθηση επιλογέα
- Θόρυβος κινητήρα ψηλά
Ο οδηγός που θα το πιέσει περισσότερο θα λάβει μια θετική αίσθηση από το σύνολο με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και πάντα προοδευτικές αντιδράσεις. Δεν αρνείται τους πιο γρήγορους ρυθμούς, παρά τις σχετικά αυξημένες κλίσεις λόγω μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης και μεγάλης απόστασης από το έδαφος. Η «συνταγή» για εμπρός και πίσω αποτελείται από γόνατα McPherson και ημιάκαμπτο άξονα αντίστοιχα, μια δοκιμασμένη και συνηθισμένη επιλογή για B-SUV. Η ρύθμισή της εξασφαλίζει καλή απόσβεση στις κακοτεχνίες και αρκετά υψηλό επίπεδο άνεσης, όμως θα υπάρξουν στιγμές που ο ημιάκαμπτος θα αντιδράσει πιο ξερά, στους ταλαιπωρημένους ελληνικούς δρόμους. Τα φρένα έχουν πάρα πολύ καλή απόδοση με γραμμικό σε αίσθηση πεντάλ, ο συμπλέκτης είναι μαλακός, όμως εξάρι χειροκίνητο συνοδεύεται από έναν επιλογέα με ελαφρώς λαστιχένια αίσθηση και μακριές διαδρομές. Το τιμόνι επίσης, είναι αρκετά ελαφρύ και φέρνει ελάχιστη πληροφορία στα χέρια του οδηγού, κάτι συνηθισμένο στην κατηγορία, με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Καλοφτιαγμένη και όμορφη
Φτάνοντας και στην καμπίνα του Opel Mokka, το γερμανικό B-SUV διακρίνεται για την απλή αλλά όμορφη σχεδίασή του. Το Pure Panel είναι ένα «σετ» δύο μεγάλων οθονών, 12 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10 ιντσών για εκείνη των πολυμέσων, οι οποίες έχουν άμεση απόκριση και όμορφα γραφικά, ενώ στην κεντρική κονσόλα, η ύπαρξη χειριστηρίων για τον κλιματισμό διευκολύνει την εργονομία. Οι σχεδιαστές έκαναν πρόβλεψη χώρων και για διάφορες πρακτικές θήκες και ποτηροθήκες, οπότε η πρακτικότητα δεν λείπει από το εσωτερικό του μοντέλου.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Opel Corsa 1.2 Turbo 100 PS AT8
Τα υλικά μπορεί είναι σκληρά, όμως είναι ποιοτικά και χωρίς φθηνιάρικη αίσθηση, ενώ το γερό μοντάρισμα συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των πλεονεκτημάτων του. Σχετικά με τους χώρους, είναι σε καλό επίπεδο για τα δεδομένα των B-SUV. Στην πίσω σειρά καθισμάτων θα βολευτούν δύο ενήλικες αν δεν ξεπερνούν τον μέσο όρο ύψους και το πορτμπαγκάζ, έχει χωρητικότητα 350 lt. Τώρα, αναφορικά με το σύστημα πολυμέσων, πρόκειται για το Multimedia Pro με οθόνη αφής 10 ιντσών που υποστηρίζει Apple CarPlay, Android Auto και συνοδεύεται από ηχοσύστημα με έξι ηχεία.
συμπέρασμα
Η Opel στόχευσε διάνα στα B-SUV με το Mokka, καθώς διαθέτει όλα τα απαραίτητα εφόδια που συγκινούν το συνήθως νεανικό κοινό που απευθύνεται η συγκεκριμένη κατηγορία. Ξεχωριστή εμφάνιση, πλήρες τεχνολογικό πακέτο, ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και πλούσιος εξοπλισμός. Στη νεότερη παραλλαγή του με τους 136 ίππους το μοτέρ απέκτησε λίγο περισσότερο νεύρο, χωρίς να γίνεται η παραμικρή θυσία σε κατανάλωση καυσίμου. Οι τιμές ξεκινούν από τις 28.300 € για την πλήρη έκδοση Elegance, ανεβαίνουν στις 29.300 € για την σπορ GS Line και καταλήγουν στις 30.300 € για την κορυφαία Ultimate, πάντα σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Όποιος προτιμάει το αυτόματο 8άρι, συνδυάζεται αποκλειστικά με το σύνολο των 130 ίππων και οι τιμές αρχίζουν από τις 30.300 € (Elegance).