Ford Fusion 1.6 Urbanite - 2010
Ένα μικρό crossover με στυλ που υπόσχεται μπόλικη περιπέτεια, εντός και εκτός πόλης
- -
- -
με μια ματιά
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλά SUV, η ευρυχωρία από MPV και η περιπετειώδης εμφάνιση δημιουργούν ένα ενδιαφέρων μικρό… Crossover.
γλυκά
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση κιβωτίου
- Εξοπλισμός
- Τιμή
ξυνά
- Συντηρητική σχεδίαση εσωτερικού
- Έλλειψη ουσιαστικής πολυμορφικότητας
απόψεις
Προπομπός των crossover και ένα από τα μακροβιότερα αυτοκίνητα στους καταλόγους, το Fusion διανύει τον ένατο χρόνο ζωής και παρουσίας στην αγορά. Η υπερυψωμένη και επιμηκυμένη άποψη του τότε Fiesta μπορούσε να παντρέψει τα περίφημα δυναμικά χαρακτηριστικά με την μποέμικη διάθεση για φόρτωμα και φυγή. Μπορεί ακόμα και σήμερα το Fusion να πατάει καλύτερα και από ποιο μοδάτους εκπροσώπους της crossover σκηνής, όμως ένα απλό «πουδράρισμα» όσο κομψά και πετυχημένά αν εφαρμοστεί, δεν αρκεί για να κρύψει ηλικία και αδυναμίες. Άλλωστε το νέο Fiesta, είναι μια πρώτης τάξεως βάση για γλυκό!
Γιάννης Τσιγκρής
Τα τελευταία χρόνια είναι… μόδα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας η εξέλιξη μοντέλων που δεν εντάσσονται κάπου συγκεκριμένα, αλλά συνδυάζουν στοιχεία από διάφορες κατηγορίες, δημιουργώντας νέες τάσεις στην αγορά. Η Ford ήταν από τους πρωτοπόρους σε τέτοιου είδους κόμπακτ αυτοκίνητα. Το Fusion που πρωτοείδαμε το 2003 θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί και προπομπός των μικρών crossover, της νέας κατηγορίας που απαρτίζεται από μοντέλα με αυξημένο ύψος από το έδαφος, εμφάνιση SUV και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το Fusion Urbanite που λανσαρίστηκε το 2010 διατηρεί την ίδια βασική φιλοσοφία, συνδυάζοντας πλεονεκτήματα των supermini, των μικρών MPV και των SUV. Η Ford κάνει λόγο για “Όχημα Αστικής Δράσης”, αυτό δεν σημαίνει ωστόσο πως του λείπει ο εκδρομικός χαρακτήρας.
Μπορεί εμφανισιακά το Fusion να μην κερδίζει σε… καλλιστεία, ωστόσο το ψηλό αμάξωμα με το πολυχρηστικό λουκ, τα φαρδιά προστατευτικά γύρω-γύρω, οι ποδιές στους προφυλακτήρες και οι στάνταρ ζάντες αλουμνίου 16’’ κάνουν τελικά ενδιαφέρων το τετραγωνισμένο σχήμα με την κλασική σχεδίαση, στοχεύοντας ακόμη και στο νεανικό κοινό.
Χώροι περίσσευμα, με νότες πρακτικότητας
Κύριο χαρακτηριστικό στο εσωτερικό είναι τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα που χαρίζουν άριστη ορατότητα για όλους. Αυτό βέβαια σημαίνει πως ο οδηγός κάθεται ψηλά, κάτι που ωστόσο δε προβληματίζει, τουλάχιστον όχι όσο η μέτρια πλευρική στήριξη του καθίσματος στις στροφές. Η σχεδίαση είναι συντηρητική, με τις ασημί πινελιές, τα καλά υλικά και τον πλήρη εξοπλισμό να βελτιώνουν την συνολική εικόνα. Ο τελευταίος περιλαμβάνει στάνταρ ράδιο-CD, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες –πλην καθρεφτών.
Μεγάλο ατού του Fusion είναι οι χώροι. Κλειδί στην ευρυχωρία που προσφέρει η καμπίνα είναι το μεγάλο ύψος. Τέσσερις ενήλικες βολεύονται με περίσσεια άνεση έχοντας άπλετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ αν προκύψει και πέμπτος, δεν θα χρειαστεί να κάνει μεγάλες παραχωρήσεις. Στα συν και το πορτμπαγκάζ με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και τη χωρητικότητα των 339 lt, που φτάνει τα 1.175 με τα καθίσματα διπλωμένα. Από την άλλη, το Fusion δεν επαληθεύει στο 100% το χαρακτήρα MPV που θέλει να του προσδώσει η Ford. Η χρηστικότητα του εσωτερικού περιορίζεται στην πλάτη του συνοδηγού που διπλώνει μπροστά και γίνεται τραπεζάκι (βοηθά και στη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους), το ντουλαπάκι πάνω στο ταμπλό και τα συρτάρια κάτω από τα έδρανα των εμπρός καθισμάτων. Η διαμόρφωση του πίσω καθίσματος τελειώνει στην αναδίπωση σε δύο τμήματα (60/40), ενώ ακόμη και σε αυτή τη διάταξη οι διπλωμένες πλάτες δημιουργούν ένα άβολο σκαλοπάτι σε σχέση με το δάπεδο του χώρου αποσκευών.
Urban: in & out
Κάτω από το καπό φωλιάζει ο γνωστός παλιός καλός 1.6 Duratec 16V. Η ισχύς των 100 PS μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τα σύγχρονα δεδομένα των 1.600 κ.εκ., ωστόσο ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του Fusion. Η μικρή υστέρηση του κινητήρα στις χαμηλές rpm αντιμετωπίζεται με αποφασιστικό βύθισμα του γκαζιού, οπότε ανακαλύπτεις πως τελικά ο Duratec χαρίζει σβελτάδα εντός και εκτός πόλης, χωρίς μάλιστα να καίει πολλή βενζίνη. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 11,0’’, η τελική φτάνει τα 178 km/h, η κατανάλωση κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 6,6 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 157 g/km. Στην συγκρατημένη κατανάλωση συμβάλλει και το κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση, το οποίο διακρίνεται ακόμη για την πολύ καλή του αίσθηση. Δεν είναι λίγες οι φορές που πιάνεις τον εαυτό σου να αλλάζει σχέση χωρίς ιδιαίτερο λόγο.
Ως… “Όχημα Αστικής Δράσης”, το Fusion τα καταφέρνει περίφημα. Είναι σβέλτο, άνετο αν και κάπως σφικτό, ευέλικτο και ευχάριστο στην οδήγηση, ενώ η ψηλή θέση οδήγησης δίνει άριστη ορατότητα και ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας του οδηγού. Άσε τους δρόμους της πόλης πίσω σου όμως και θα δεις πως το μικρό Ford είναι το ίδιο ικανό. Στον αυτοκινητόδρομο οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται πάνω από τα 120 km/h και χωρίς να ενοχλούν ιδιαίτερα, ενώ η σταθερότητα ικανοποιεί απόλυτα. Την καλή εικόνα συμπληρώνουν τα φρένα που ικανοποιούν τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα, παρά την ύπαρξη ταμπούρων πίσω. Σε επαρχιακό στροφιλίκι το Fusion διατηρεί εύκολα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, με τους τροχούς να πατάνε γερά στην άσφαλτο και το αμάξωμα να παίρνει σχετικά μικρές κλίσεις. Ακόμη και όταν παρασυρθείς από τον ήχο του μοτέρ και το απολαυστικό κιβώτιο και αποφασίσεις να κινηθείς σε ρυθμούς GTi, το Urbanite δεν χάνει τον ισορροπημένο του οδηγικό χαρακτήρα. Απλώς, σου δείχει πως τέτοιες καταστάσεις δεν είναι το καλύτερό του. Η γενικότερη αίσθηση είναι πως υπάρχει περισσότερο δράμα παρά ουσία, με τα ελαστικά να στριγγλίζουν συχνά και τον εμπρός εσωτερικό τροχό να χάνει εύκολα την πρόσφυσή του.
συμπέρασμα
Ένα εναλλακτικό supermini με εμφάνιση SUV και λίγα στοιχεία από MPV. Όπλα του η ευρυχωρία και η οδική συμπεριφορά. Κύριο πεδίο δράσης είναι οι αστικές μετακινήσεις μιας μικρής οικογένειας, αλλά δεν θα πει όχι και σε εξορμήσεις εκτός πόλης.