Δοκιμή MG ZS EV: Ο θρίαμβος του value for money

Το ΜG ZS έχει και ηλεκτρική εκδοχή, όντας το πιο προσιτό ηλεκτρικό B-SUV στην αγορά, με την έκδοση EV να αναβαθμίζει τις επιδόσεις και την ποιότητα κύλισης του γνώριμου μοντέλου.

  • -
  • -
Ισχύς156 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,6 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,80 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το MG ZS EV μπορεί να κάνει πολλά, και μάλιστα πολύ καλά. Κάπως έτσι καταφέρνει να αποτελέσει συνολικά μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ ταυτόχρονα απευθύνεται σε ευρύ κοινό, λόγω κόστους κτήσης.

Σε μία εποχή που η πλειονότητα αναζητά τα premium χαρακτηριστικά, είναι ευχάριστο να βλέπουμε ότι υπάρχουν ακόμα κατασκευαστές που δίνουν έμφαση στο value for money. Σε αυτήν ακριβώς την πλευρά  της ιστορίας στέκεται η MG, με το κοινό να την επιβραβεύει τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όσο και στην Ελλάδα όπως μπορούμε να δούμε από τις πωλήσεις των τελευταίων μηνών.

Το ZS με τον θερμικό κινητήρα, το οποίο έχουμε δοκιμάσει ήδη, εκφράζει στον απόλυτο βαθμό αυτή τη νοοτροπία, όντας το πιο προσιτό B-SUV της ελληνικής αγοράς. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το ZS EV, η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή, η οποία αποτελεί την καλύτερη εκδοχή του μοντέλου της MG. Όσα θετικά στοιχεία χαρακτηρίζουν το ZS με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διατηρούνται αυτούσια, όμως πλέον στη λίστα έχουν προστεθεί πολλά ακόμα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/6bc0ef32c397c2a3812f5323c58d4145.jpeg

Έτσι, το ZS EV συνεχίζει να είναι ευρύχωρο, άνετο, με ευχάριστη και σύγχρονη εικόνα τόσο σχεδιαστικά, όσο και στο εσωτερικό, προσφέροντας επιπλέον ποιότητα ανώτερη του αναμενόμενου. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έρχεται να προσθέσει στα παραπάνω τις σαφώς βελτιωμένες επιδόσεις, την ακόμα πιο ήσυχη κύλιση, αλλά και την καλύτερη οδική συμπεριφορά, απόρροια του χαμηλότερου κέντρου βάρους. Κάπως έτσι, το φθηνότερο ηλεκτρικό B-SUV της ελληνικής αγοράς, γίνεται μία προσιτή ηλεκτρική πρόταση η οποία μπορεί να καλύψει ακόμα περισσότερες ανάγκες από το θερμικό αδερφάκι του, με πιο φιλική προς το περιβάλλον φιλοσοφία, και ξεκάθαρα χαμηλότερο κόστος μετακίνησης.

Δείτε ακόμα: MG ZS: To SUV με το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ κάτω από 20.000 ευρώ

Από το ZS στο ZS EV – Τι άλλαξε;

Σχεδιαστικά οι διαφορές του ZS EV από το θερμικό είναι λίγες, με κυριότερη εκείνη στη μάσκα η οποία είναι πλέον κλειστή, με ένα ανάγλυφο μοτίβο εκεί που θα υπήρχε η γρίλια. Σε αυτό το σημείο συναντάμε τη θύρα φόρτισης.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/560660d74671abd4a15e259b1051e0b7.jpeg

Στο εσωτερικό οι αλλαγές αφορούν κυρίως την περιοχή του επιλογέα ταχυτήτων. Στη θέση του πλέον έχει τοποθετηθεί ένα περιστροφικό χειριστήριο, μέσω του οποίου διαλέγουμε ανάμεσα στις κλασικές επιλογές των αυτόματων κιβωτίων (P, R, N και D).

Μπροστά από τον περιστροφικό επιλογέα υπάρχουν τρεις διακόπτες. Ο πρώτος είναι για τα οδηγικά προφίλ (Eco, Normal και Sport), μέσω του οποίου διαφοροποιούνται η απόκριση στο γκάζι και ως ένα βαθμό το βάρος του συστήματος διεύθυνσης.

Ο δεύτερος αφορά το βαθμό εμπλοκής του συστήματος ανάκτηση ενέργειας, ενώ ο τρίτος αποτελεί μία συντόμευση ώστε να μπαίνουμε εύκολα και γρήγορα στο μενού της μπαταρίας, χωρίς να απαιτείται η πλοήγηση στα μενού της οθόνης του infotainment.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/d7c0322d05b80454c458eb5f2aa75233.jpeg

Οι οθόνες βασιλεύουν

Η οθόνη που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων έχει διαγώνιο 10,1 ίντσες, με καλή ευκρίνεια, εύκολο μενού και ικανοποιητική απόκριση, αν και θα την θέλαμε λίγο πιο γρήγορη. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ακόμα μία οθόνη, με διαγώνιο 7 ιντσών και λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων. Σε αυτήν προβάλλεται πληθώρα πληροφοριών, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από μία σειρά διαμορφώσεων.

Μία από αυτές, συγκεντρώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού απεικονίζονται κάποια τεχνικά στοιχεία, όπως οι στροφές περιστροφής του ηλεκτροκινητήρα, το Voltage στο οποίο λειτουργεί και τα Ampere που τραβάει ανά πάσα στιγμή. Σαφέστατα δεν είναι πληροφορίες που μπορεί να αξιοποιήσει με κάποιον τρόπο ο οδηγός, όμως για εκείνους που έχουν την περιέργεια, είναι ωραίο ότι έχουν την επιλογή να βλέπουν τέτοια δεδομένα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/9d65fb2f6aa92efd9ea58787e83bfbf3.jpeg

Πετύχαμε την εργοστασιακή αυτονομία (σχεδόν)

Το MG ZS EV προσφέρεται με δύο συνδυασμούς μπαταρίας-κινητήρα. Η φθηνότερη που ξεκινάει από 28.500 ευρώ (συμπεριλαμβάνοντας της επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2) έχει LFP μπαταρία χωρητικότητας 51,1 kWh, σε συνδυασμό με κινητήρα 176 ίππων. Η Long Range εκδοχή (33.200 ευρώ με την επιδότηση) έχει NMC μπαταρία 72,6 kWh και ισχύ 156 ίππων. Η δεύτερη είναι και εκείνη που δοκιμάσαμε.

Η επίσημη αυτονομία με τη συγκεριμένη μπαταρία είναι στα 440 km, τιμή η οποία δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η  κατανάλωση που είδαμε ήταν περίπου στις 18 kWh/100 km, χωρίς να καταβάλλουμε πολύ μεγάλη προσπάθεια για οικονομική οδήγηση. Αυτό μεταφράζεται σε 403 km ρεαλιστικά, τιμή που κρίνεται παραπάνω από επαρκής.

Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη αυτής της αυτονομίας παίζει το σύστημα ανάκτησης, το οποίο ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, από σχεδόν ελεύθερο ρολάρισμα μέχρι αρκετά έντονη επιβράδυνση. Το ZS EV μπορεί να μη διαθέτει λειτουργία one pedal drive, όμως στη μέγιστη ανάκτηση το πεντάλ του φρένου χρειάζεται να πατηθεί σπάνια, και συγκεκριμένα μόνο όταν θέλουμε να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητο. Σε κάθε άλλη περίπτωση, αν κινούμαστε παρατηρώντας την κίνηση στον δρόμο, η επιβράδυνση που προσφέρει είναι επαρκής.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/d5c830ec661b2b3872e313ba444c1b75.jpeg

Ξεκάθαρος νικητής στις επιδόσεις

Όσον αφορά τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, οι 156 ίπποι και η ροπή των 280 Nm (κοινή ανάμεσα στις δύο εκδοχές του ZS EV) χαρίζουν σαφώς βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Γεγονός που αποδεικνύεται από τα 8,6 sec που απαιτούνται για το 0-100 km/h και η τελική ταχύτητα των 175 km/h. Οι μηχανικοί της MG έχουν ρυθμίσει το γκάζι με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε η επιτάχυνση να είναι προοδευτική και να μην… «τρομάζει» ο οδηγός που δεν είναι εξοικειωμένος με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Χωρίς, όμως να έχουν αφαιρέσει τη ζωντάνια που περιμένεις από μία κατασκευή του είδους.

Οικογενειακός και όχι σπορ χαρακτήρας

Στο δρόμο, το πρώτο στοιχείο που διαπιστώνεις είναι η πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτηση συγκριτικά με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Η συγκεκριμένη επιλογή, είναι απολύτως φυσιολογική, αφού ο συνδυασμός αμορτισέρ-ελατηρίων έχει να διαχειριστεί το μεγαλύτερο βάρος του αμαξώματος. Παρόλα αυτά, το ZS EV παραμένει άνετο, με λίγο πιο ξερές αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά με καλό έλεγχο των κλίσεων στις στροφές.

Παρά την ύπαρξη του Sport οδηγικού προφίλ, φυσιολογικά το ZS EV δεν έχει σπορ ανησυχίες. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι πρόθυμο να ακολουθήσει γρήγορο ρυθμό αν πιεστεί, με την υποστροφή να έρχεται αρκετά νωρίς. Ακόμα και έτσι, παραμένει ασφαλές και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα και χωρίς υπερβολές. Το ZS EV είναι προσανατολισμένο να εξυπηρετήσει ανάγκες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προσφέροντας μεγάλους χώρους σε επιβάτες και αποσκευές, ενώ ταυτόχρονα κρατάει χαμηλά την τιμή. Όλα τα παραπάνω τα κάνει με περισσή ευκολία, οπότε ο στόχος έχει επιτευχθεί.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/60ff9d2a03edcf82a9b923f65965cead.jpeg

Άνετη καμπίνα, ακόμα πιο ευρύχωρος χώρος αποσκευών

Μιλώντας για χώρους, η εικόνα είναι ακριβώς ίδια με τις εκδόσεις βενζίνης. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν εύκολα στην καμπίνα του, ενώ αν προστεθεί πέμπτος δεν θα αισθανθεί άβολα. Οι πίσω δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα τόσο στο κεφάλι όσο και στα γόνατα, εκτός αν το ύψος τους ξεφεύγει σημαντικά από τον μέσο όρο. Κάτι που ισχύει για τα περισσότερα αυτοκίνητα…

Οι θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού ρυθμίζονται εκτενώς (σε 6 κατευθύνσεις εκείνη του οδηγού και 4 κατευθύνσεις εκείνη του συνοδηγού). Αυτό σημαίνει ότι ο καθένας θα βρει εύκολα τη θέση οδήγησης που τον βολεύει. Η μοναδική ένσταση αφορά το τιμόνι, το οποίο ρυθμίζεται πάνω κάτω αλλά όχι τηλεσκοπικά, αν και το ύψος που έχει τοποθετηθεί θα ταιριάξει στη συντριπτική πλειοψηφία.

Ο χώρος αποσκευών είναι το highlight του ZS EV, καθώς η χωρητικότητα του είναι ακριβώς ίδια με των θερμικών εκδόσεων. Προσφέροντας 448 lt φιγουράρει με άνεση στην κορυφή των μοντέλων της B-SUV κατηγορίας, ασχέτως τεχνολογίας.

γλυκά
  • Τιμή
  • Πολύ πλούσιος εξοπλισμός
  • Άνεση
  • Ευρυχωρία
  • Αυτονομία
  • Προοδευτική απόκριση στο γκάζι
ξινά
  • Τιμόνι που δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά
  • Ξερές αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες
  • Ταχύτητα απόκρισης της οθόνης

Ατέλειωτη η λίστα του εξοπλισμού

Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει το ZS EV να ξεχωρίζει είναι ο εξοπλισμός του. Τα διαθέσιμα πακέτα είναι δύο, τα Exclusive και Luxury. Η έκδοση δοκιμής ήταν η Exclusive και δεν βρήκαμε καμία έλλειψη. Χαρακτηριστικά, σε αυτήν την έκδοση συναντάμε LED φώτα παντού, adaptive cruise control, αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των φώτων, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, πίσω αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, Apple CarPlay/Android Auto, καθίσματα με συνδυασμό υφάσματος και δέρματος (τα μπροστά είναι θερμαινόμενα) και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Από αυτά, το μόνο που χρίζει βελτίωσης είναι το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, το οποίο χειρίζεται κάπως απότομα το τιμόνι, όμως αυτό είναι κάτι που μπορεί να βελτιωθεί με μελλοντικές αναβαθμίσεις, καθώς πρόκειται καθαρά για θέμα software.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/44f4a7bd49ff6bfbd395424efb2c6911.jpeg

Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι προσφέρεται standard το V2L, αλλά μόνο στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία. Η λειτουργία V2L (Vehicle to Load) δίνει τη δυνατότητα να τραβήξετε ρεύμα από την μπαταρία του αυτοκινήτου, ώστε να τροφοδοτήσετε άλλες συσκευές όπως laptop, κινητό, φώτα ή ακόμα και να φορτίσετε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η μέγιστη ισχύς που μπορεί να δώσει φτάνει τα 2,5 kW. Για το τέλος αφήσαμε τη φόρτιση. Σε AC η μικρή μπαταρία μπορεί να τραβήξει μέχρι 6,6 kW, ενώ η μεγάλη μέχρι 11 kW. Σε DC ταχυφορτιστή η μικρή μπαταρία μπορεί να δεχτεί ρεύμα με ισχύ μέχρι 75 kW, ενώ η μεγάλη μπαταρία έχει τη δυνατότητα να φτάσει μέχρι τα 94 kW. Αμφότερα χρειάζονται 30 λεπτά για να αναπληρώσουν από το 30% στο 80%  της ενέργειας τους και 40 λεπτά από το 5% στο 80%.

συμπέρασμα

Το MG ZS EV είναι αυτήν τη στιγμή το πιο προσιτό ηλεκτρικό B-SUV της αγοράς, δίνοντας νέα έννοια στην αναλογία τιμής/αξίας. Στην τιμή που προσφέρεται διαθέτει σχεδόν τα πάντα σε επίπεδο εξοπλισμού, κάνοντας καλύτερη και ευκολότερη την καθημερινότητα οδηγού και επιβατών, ενώ ταυτόχρονα θα ανταποκριθεί σε οτιδήποτε του ζητηθεί καθημερινά.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...