Δοκιμή Toyota C-HR 2.0 HEV AWD-i: Βελούδινη επανάσταση

Το νέο C-HR επέστρεψε στις επάλξεις και δε στοχεύει σε τίποτα λιγότερο από την κορυφή στην κλάση των C-SUV. Βέβαια, τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ από το 2016, όταν η πρώτη γενιά του μοντέλου αιφνιδίασε τους πάντες…

  • -
  • -
Ισχύς196 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)114,0 gr/km
με μια ματιά

To νέο C-HR είναι εδώ, με ακόμα πιο εντυπωσιακό ντιζάιν, αναβαθμισμένη τεχνολογία και το 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα κίνησης της Toyota κάτω από το καπό του.

Υπήρξε δίχως αμφιβολία, το πιο ανατρεπτικό μοντέλο της Toyota των τελευταίων ετών. Όταν η πρώτη γενιά του C-HR παρουσιάζονταν το 2016, ακόμα και οι πιο φανατικοί οπαδοί της ιαπωνικής φίρμας, δεν πίστευαν σε αυτό που αντίκριζαν τα μάτια τους. Ένα μικρομεσαίο SUV μοντέλο, με σπορτίφ σχεδίαση, νεανικό χαρακτήρα και δυναμική υπόσταση; Κι όμως, δεν είχε γίνει κάποιο λάθος. Η Toyota, πήγε κόντρα στη φιλοσοφία της αλλά όπως αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος, έπραξε σωστά, γιατί το εγχείρημα πέτυχε.

Το C-HR, σημείωσε μια άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία με περισσότερες από 840.000 πωλήσεις στην Ευρώπη. Αλλά το κυριότερο, έφερε στις τάξεις της Toyota ένα νέο κοινό που μέχρι τότε, έδινε ψήφο εμπιστοσύνης κατά κύριο λόγο, στις προτάσεις του ανταγωνισμού. Με πιο απλά λόγια, η Toyota τόλμησε, πέτυχε αλλά συγχρόνως, ανέβασε και τον πήχη των προσδοκιών για τη νέα γενιά. Και ως γνωστών, το πιο δύσκολο δεν είναι να πετύχεις αλλά να παραμείνεις στην κορυφή…

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Βελτιώνεται όμως

Η Toyota δεν άλλαξε τρόπο σκέψης ούτε στη νέα, 2η γενιά του C-HR. Και γιατί να το κάνει άλλωστε τώρα, από τη στιγμή που το ρόλο του οικογενειακού και πρακτικού C-SUV στη γκάμα της έχει καλύψει και με το παραπάνω, το Corolla Cross. Οι Ιάπωνες, λοιπόν, πάτησαν πάνω στην επιτυχημένη συνταγή της πρώτης γενιάς και βελτίωσαν τη σχεδίαση, την ποιότητα, την τεχνολογία αλλά και την υβριδική τεχνολογία στο νέο C-HR. Συγκεκριμένα, η τολμηρή προσέγγιση στην εμφάνιση του μοντέλου παραμένει, με την Toyota να φροντίζει ώστε να εφοδιάσει το νέο C-HR με μεγαλύτερους τροχούς (φθάνουν τις 20’’), μικρότερους προβόλους (915 mm εμπρός, 805 mm πίσω) και ένα πιο φαρδύ και χαμηλό συνολικά αμάξωμα που δείχνει και είναι πιο συμπαγές, και δυναμικό συγκριτικά με το παρελθόν.

Λεπτομέρειες επίσης, όπως οι diamond-cut γραμμές κατά μήκος του πλευρικού τμήματος και οι αναδυόμενες πλέον χειρολαβές, αποδεικνύουν στην πράξη ότι οι Ιάπωνες μελέτησαν πολύ το αισθητικό σκέλος στο επιτυχημένο μοντέλο τους. Το εμπρός μέρος τώρα, δανείζεται στοιχεία από το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius, απεικονίζοντας ουσιαστικά το νέο πρόσωπο που θα έχουν τα SUV μοντέλα της Toyota από δω και στο εξής. Στο πίσω μέρος, η έντονη κλίση στις κολόνες χαρίζει και την απαραίτητη κουπέ πινελιά στη σχεδίαση. Υπάρχει επίσης ένα διακριτικό διπλό σπόιλερ, αλλά αναμφίβολα την παράσταση κλέβει η νέα στενόμακρη φωτιστική υπογραφή που διατρέχει ολόκληρο το πλάτος του αμαξώματος και η οποία ενσωματώνει το λογότυπο C-HR, ίδειν καλωσορίσματος στον οδηγό όταν πλησιάζει προς το αυτοκίνητο του.

Τα πίσω παράθυρα βέβαια, που είχαν σχολιαστεί ποικιλοτρόπως από κοινό και ειδικούς στην 1η γενιά του C-HR, ναι μεν πλέον έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια, παραμένουν όμως και πάλι σχετικά μικρά. Τα κάλλη ωστόσο, απαιτούν θυσίες… Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του νέου C-HR, το μήκος φθάνει τα 4.360 mm, το πλάτος τα 1.830 mm, το ύψος τα 1.564 mm, ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.640 mm. Αυτό σημαίνει, πως η νέα γενιά είναι πιο φαρδιά, πιο χαμηλή και με το ίδιο μεταξόνιο σε σχέση με το παρελθόν!

Αναβάθμιση… κατά το ήμισυ

Η μοντέρνα αισθητική προσέγγιση στον εξωτερικό σχεδιασμό του νέου C-HR ακολουθείται και στα ενδότερα του μοντέλου. Το ταμπλό έχει ξεκάθαρα οδηγοκεντρική θεώρηση, αναβαθμισμένα υλικά ως προς την ποιότητα τους και ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Στο ταμπλό υπάρχει μια οθόνη 12,3’’ μπροστά από το τιμόνι για τον οδηγό, τεσσάρων θεμάτων (Casual, Smart, Tough, Sporty) καθώς και μια νέα κεντρική οθόνη αφής 12,3’’ (εξαιρείται η έκδοση C-ULT στην οποία είναι 8’’).

Από τις δυο αυτές οθόνες, ο οδηγός θα ενημερωθεί για όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου καθώς και για το υβριδικό σύστημα (σε real time), η δε εμπειρία των πολυμέσων εξυπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο χάρη στο σύστημα Toyota Smart Connect, το οποίο διαθέτει ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μαζί με cloud σύστημα πλοήγησης και Οver The Air (OTA) ενημερώσεις. Το λειτουργικό Toyota Smart Connect εκτός από πιο σύγχρονη οπτική «εικόνα» με αναβαθμισμένα γραφικά είναι επίσης σημαντικά πιο βελτιωμένο σε απόκριση αλλά και στη χρήση του, προσφέροντας ένα εύκολο στη χρήση και ταχύτατο μενού.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε, πως παρά το αναβαθμισμένο ψηφιακό περιβάλλον, το νέο C-HR διαθέτει και αρκετούς φυσικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα κάτι που λειτουργεί σαφώς θετικά σε ότι αφορά την επιμέρους εργονομία, ενώ και η σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, γνωστή με την ονομασία «Toyota Safety Sense», δίνει βροντερό παρών, προσφέροντας μάλιστα και νέα συστήματα ασφαλείας (Acceleration Suppression, Steering Assist κ.α.). Σημαντικό όμως είναι και το upgrade που έχει επιτευχθεί σε ότι αφορά την ποιότητα των υλικών, σε ολόκληρη την καμπίνα. Υπάρχουν μαλακά στην αφή πλαστικά μέρη στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό αλλά και στην πλειονότητα των εσωτερικών επιφανειών, το φινίρισμα τους είναι άψογο, ενώ αντίστοιχα υψηλού επιπέδου είναι και η συναρμογή τους.

Και πάμε τώρα στα όχι και τόσο θετικά νέα. Ως γνωστών, το C-HR, δεν διακρίνονταν για την ευρυχωρία του θαλάμου του ειδικά σε ότι αφορά, τους πίσω επιβάτες. Στη νέα version, τα δεδομένα μπορεί να είναι ελαφρώς καλύτερα, λόγω και της γυάλινης πανοραμικής οροφής που εξοικονομεί 3 cm ύψους για τα κεφάλια των πίσω επιβαινόντων, παραμένουν όμως οριακά καλά για την άνετη μεταφορά δυο ενηλίκων σε περίπτωση κατά την οποία το ύψος τους, υπερβαίνει τα 1,8 μ. Ελαφρώς καλύτερος βέβαια είναι και ο χώρος φόρτωσης, ο οποίος «τσίμπησε» 11 lt φθάνοντας πλέον τα 388 lt στην προσθιοκίνητη έκδοση και στα 364 lt με το σύστημα τετρακίνησης AWD-i.

Υβριδική τεχνολογία, ο απόλυτος πρωταγωνιστής

Η υβριδική τεχνολογία δεσπόζει ως ο απόλυτος πρωταγωνιστής κάτω από το πικάντικο περιτύλιγμα του νέου C-HR. Η πέμπτη γενιά των υβριδικών μονάδων της Toyota έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένη, με μπαταρία μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας, μικρότερου όγκου (τοποθετείται κάτω από τα καθίσματα), καθώς και εν γένει με υλικά για χαμηλότερη τριβή και απώλειες αλλά και λιγότερους μηχανικούς θορύβους.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κατανάλωση
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Χώροι για τους πίσω επιβάτες
  • Χώρος αποσκευών
  • Αίσθηση πεντάλ φρένου

Στη βάση της γκάμας, συναντά κανείς την έκδοση των 1,8 lt  με απόδοση 140 ίππων, ακολουθεί η μεγαλύτερη των 2,0 lt με τους 196 ίππους, όπως αυτή της δοκιμής μας, ενώ στην κορυφή πλέον των διαθέσιμων επιλογών βρίσκεται η plug-in hybrid με τους 220 ίππους. Η τετρακίνητη version AWD-i, φέρει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα ισχύος 41 PS, που σύμφωνα με την Toyota, «περνά» περισσότερη πλέον δύναμη στους τροχούς, ενώ και η εμπλοκή του συστήματος, πραγματοποιείται στη νέα γενιά και στη μέγιστη ταχύτητα κίνησης του μοντέλου, η οποία ανέρχεται στα 180 km/h.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Prius Plug-in Hybrid 

Πως μεταφράζονται όμως όλες αυτές οι αλλαγές στην πράξη; Πρωτίστως, γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύεις με το αυτοκίνητο, η εξαιρετική ποιότητα κύλισης του. Η ανάρτηση (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), έχει ρυθμιστεί υποδειγματικά από τους μηχανικούς της Toyota ώστε να απορροφά τις κακοτοπιές του οδοστρώματος δίχως να μεταφέρει στα ενδότερα ενοχλητικoύς θορύβους ή κραδασμούς. Το set-up βέβαια της ανάρτησης, δεν είναι προσανατολισμένο μονάχα ως προς την άνεση. Ο έλεγχος των δυναμικών αντιδράσεων του αμαξώματος είναι εντυπωσιακά καλός για αυτοκίνητο του είδους, ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό ή γρήγορες εναλλαγές πορείας.

Σίγουρα, βοηθάει σημαντικά και το τιμόνι, το οποίο παρότι σχετικά ελαφρύ, έχει ακρίβεια και σωστή πληροφόρηση, ενώ και τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, αρκεί να εξοικειωθείς με το γεγονός πως το πεντάλ είναι σχετικά «σκληρό» ως προς την αίσθηση του. Δεν πρόκειται προφανώς για κάποια σπορ κατασκευή αλλά για ένα υβριδικό μοντέλο που καταφέρνει να ισορροπήσει ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τη σπορτίφ αίσθηση.

Αυτό όμως που σου προκαλεί τη μεγαλύτερη εντύπωση, είναι η λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Σε αστικό περιβάλλον «δουλεύεις» πολύ ηλεκτρικά (δίχως μάλιστα να ενεργοποιήσεις τη λειτουργία EV η οποία προϋποθέτει να υπάρχει επαρκές απόθεμα ενέργειας στη μπαταρία), κινείσαι ήσυχα και εξαιρετικά οικονομικά. Κρατήστε ότι μέσα στην πόλη δύσκολα θα υπερβείτε τα 4-4,5 lt/100 km!  Σε διαδρομές μακριά από τον αστικό ιστό και επιλέγοντας για παράδειγμα το πρόγραμμα Sport (υπάρχουν ακόμα τα Eco και Normal) το C-HR μεταλλάσσεται. Αποκτά ένα πιο πικάντικο ύφος, ενώ και η απόκριση του συστήματος είναι πιο άμεση. Στη νέα γενιά, έχει μειωθεί σημαντικά ο παραγόμενος θόρυβος, ενώ αισθητά πιο ραφιναρισμένη είναι και η λειτουργεία του κιβωτίου e-CVT. Μονάχα εάν βυθίσεις βίαια το δεξί πεντάλ στο πάτωμα θα περάσει στην καμπίνα μια πιο «τραχιά» χροιά που θα ενοχλήσει το πλήρωμα ειδικά εάν επιμείνετε σε αυτό το τέμπο για ώρα.

Πάντως, ακόμα και αν αποφασίσει κανείς να δουλέψει το υβριδικό σύστημα στα όρια του για να αποκομίσει τα μέγιστα οφέλη από αυτό, η μέση κατανάλωση καυσίμου θα τον εκπλήξει με το πόσο «μετρημένη» είναι! Στα δικά μας χέρια και έπειτα από έναν μικτό κύκλο δράσης, το 2,0 lt C-HR, έκαψε μόλις 6,2 lt/100 km. Με αυτές τις τιμές, τύφλα να ΄χουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα…

Δείτε ακόμα: Οι νέες τιμές της Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα

Εν κατακλείδι, η Toyota, έπαιξε έξυπνα το παιχνίδι στο νέο C-HR. Διατήρησε τη μοντέρνα αισθητική προσέγγιση του μοντέλου και βελτίωσε σημαντικά όλους τους επιμέρους τομείς, ώστε η πρόταση της να βρει πρόσφορο έδαφος σε ένα πιο νεανικό και «μοντέρνο» κοινό. Εάν είχε καταφέρει να βελτιώσει και τους διαθέσιμους χώρους για τους πίσω επιβάτες, τότε θα είχε πετύχει διάνα.

συμπέρασμα

Με το Corolla Cross να έχει αναλάβει τη μερίδα του κοινού εκείνου που αναζητά την ευρυχωρία και την πρακτικότητα από ένα C-SUV μοντέλο, το νέο C-HR με την πικάντικη σχεδίαση και νεανικό χαρακτήρα, έρχεται για να συμπληρώσει με τον πλέον ιδανικό τρόπο τη γκάμα της Toyota στα μικρομεσαία SUV/Crossover μοντέλα.   

      

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...