Δοκιμή Mercedes-Benz E 220 d 197 PS: Masterclass

Πλησιάζοντας επικίνδυνα στα χωράφια της κορυφαίας S-Class, η νέα E-Class αποδεικνύει ότι κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα την τέχνη των executive sedan από τη Mercedes-Benz.

  • -
  • -
Ισχύς220 PS
Ροπή440 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)125,0 gr/km
με μια ματιά

Εκφράζοντας πολύ έντονα τον πολυτελή χαρακτήρα της, η νέα E-Class αποτελεί ένα κορυφαίο δημιούργημα της Mercedes-Benz με εντυπωσιακές τεχνολογίες σε κάθε τομέα. Ειδικά στην έκδοση E 220 dπου οδηγούμε, είναι εμφανές ότι ο κύριος στόχος του μοντέλου είναι η κάλυψη τεράστιων αποστάσεων χωρίς να ακουστεί το παραμικρό παράπονο, από οποιονδήποτε επιβάτη.

H E-Class πάντα ήταν ένα πάρα πολύ σημαντικό μοντέλο για την Mercedes-Benz. Έπρεπε να γεφυρώσει το χάσμα από την C-Class, μέχρι και την S-Class, θέση ιδιαίτερα απαιτητική αν σκεφτεί κανείς ότι η S-Class αναφέρεται από πολλούς ως το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Για να το πετύχει αυτό, η «ενδιάμεση» πρόταση της Mercedes πάντα εξοπλιζόταν με high-end τεχνολογίες, κορυφαία ποιότητα κατασκευής, αποδοτικούς κινητήρες και επιβλητικό παρουσιαστικό. Η νέα γενιά της E-Class (W214) στηρίζεται στους ίδιους πυλώνες, έχοντας εξελιχθεί σημαντικά σε σύγκριση με την προηγούμενη. Και αυτό το στοιχείο δείχνει ότι το κοινό συνεχίζει να ζητά premium μπερλίνες, παρά την σχεδόν καθολική επικράτηση των SUV στις πολυτελείς κατηγορίες.

Ανθεκτική στον χρόνο

Η σχεδίαση της νέας Mercedes-Benz E-Class θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και… διαχρονική. Το σχέδιο με αμάξωμα τριών όγκων όχι μόνο αντιστέκεται στον χρόνο, αλλά δείχνει και πιο επίκαιρο από ποτέ, σε μια εποχή όπου οι υπερυψωμένες κατασκευές κάθε είδους κοντεύουν να δημιουργήσουν κορεσμό. Φυσικά οι διαστάσεις είναι πολύ μεγάλες, με το μήκος να βρίσκεται στα 4,95 μέτρα και το πλάτος, στα 2,06 μέτρα (με τους καθρέπτες). Στο εμπρός μέρος η μεγάλη μάσκα με επίκεντρο το αστέρι είναι το σημείο αναφοράς, με τα LED φωτιστικά σώματα να εκτείνονται στα πλάγια. Προαιρετικά υπάρχει και η επιλογή του παραδοσιακού σήματος-στόχαστρο στο καπό, για όσους προτιμούν τα… vibes των κλασικών Mercedes με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβουν τα φωτιστικά σώματα που εμφανίζουν τέσσερα αστέρια στα γραφικά τους, ενώ χαμηλότερα, το μάτι πέφτει αναπόφευκτα θα πέσει στις δύο ψεύτικες απολήξεις της εξάτμισης, στοιχείο που θα μπορούσε και να λείπει, χωρίς να λείψει σε κανέναν.

Counting screens

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η προσπάθεια της Mercedes να «τερματίσει» την ψηφιακή εμπειρία είναι φανερή. Το ενιαίο πάνελ με τις δύο οθόνες στο ταμπλό, μαζί με την οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων δημιουργούν μια αύρα… διαστημόπλοιου, ειδικότερα το βράδυ, σε συνδυασμό με τον άψογο ατμοσφαιρικό φωτισμό που έχει πραγματικά ατελείωτες ρυθμίσεις. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μια μεγάλη οθόνη αφής 14,2 ιντσών που φιλοξενεί την πιο πρόσφατη έκδοση του συστήματος πολυμέσων MBUX και δίπλα, βρίσκεται μια ακόμη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών για τον συνοδηγό, η οποία υποστηρίζει διάφορες εφαρμογές που για ευνόητους λόγους δεν προβάλλονται στην κεντρική οθόνη, όπως Netflix, TikTok, ακόμη και παιχνίδια. Το ενιαίο σύστημα οθονών ονομάζεται “Superscreen” από τη Mercedes και φυσικά, ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό (+ 1.940 €). Η απόκριση από τις οθόνες είναι υποδειγματική και το εύρος των ρυθμίσεων τεράστιο, επιτρέποντας να φέρεις το σύστημα στα μέτρα σου.

Ως προς τη σύνδεση με smartphone, υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και σύνδεση με Android Auto. Οι λάτρεις της μουσικής θα ενθουσιαστούν από το κορυφαίο ηχοσύστημα της Burmaster με 4D ήχο που φέρνει το μπάσο ακόμη και στις πλάτες των καθισμάτων (σε ρυθμιζόμενη ένταση). Αυτό που μας δυσκόλεψε αρκετά ήταν το κομμάτι της εργονομίας, με τους διακόπτες αφής στο τιμόνι και την έλλειψη φυσικών χειριστηρίων για ηχοσύστημα, κλιματισμό κλπ να είναι θέμα. Επίσης, το πάνελ των οθονών όσο ωραίο είναι, τόσο… προβληματίζει αφού γεμίζει σκόνη και δαχτυλιές με το παραμικρό. Από την άλλη, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κορυφαίους του είδους καθώς ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το θέμα των γραφικών ανάλογα με την προτίμησή του, όπως και να επιλέξει το είδος της πληροφόρησης που θα λαμβάνει. Οι πιο παρατηρητικοί, θα δουν ότι στην κορυφή του ταμπλό υπάρχει και μια κάμερα.

Η συγκεκριμένη έχει τη δυνατότητα να καταγράφει στιγμιότυπα από την καμπίνα, όπως και να δώσει δυνατότητα video-κλήσεων (με το όχημα σταθμευμένο). Προχωρώντας στα… υπόλοιπα, η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Τα υλικά είναι πολύ καλά και η συναρμογή τους στιβαρή, δίνοντας την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μια γνήσια Mercedes. Πολύ δύσκολα θα βρει κάποιος πλαστικά οικονομικότερης επιλογής. Και αν συμβεί αυτό, θα είναι σε σημεία που έρχεσαι σπάνια (ή και ποτέ) σε επαφή. Στην κεντρική κονσόλα εκτός από το υποβραχιόνιο, υπάρχει και ένας μεγάλος χώρος αποθήκευσης για μικροαντικείμενα με ποτηροθήκες και ασύρματη φόρτιση για smartphone. Μάλιστα διαθέτει και αναδιπλούμενο κάλυμμα. Σχετικά με τη θέση οδήγησης, ο οδηγός θα βρει πολύ γρήγορα τη θέση που επιθυμεί. Κάθεσαι ένα κλικ πιο ψηλά από ότι περιμένεις με βάση τα δεδομένα των sedan, όμως η ορατότητα είναι πολύ καλή και το κάθισμα άκρως βολικό, με σωστή πλευρική στήριξη.

Στο πίσω μέρος οι επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα, αλλά ίσως όχι τόσο εντυπωσιακό για ένα αυτοκίνητο με μεταξόνιο 2,96 μέτρων. Ο αέρας για τα κεφάλια είναι επαρκέστατος ακόμη και για πολύ ψηλούς επιβάτες και στο κέντρο, υπάρχει αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο και δύο πτυσσόμενες ποτηροθήκες. Ως γνήσιο sedan όμως με μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα, υπάρχει και ένα ογκώδες κεντρικό τούνελ που θα δυσκολέψει τη φιλοξενία ενός πέμπτου επιβάτη, παρά το γεγονός ότι το πλάτος του καθίσματος θα του επέτρεπε να κάτσει άνετα. Στον αντίποδα, κανένα πρόβλημα δεν προκύπτει από τον βαθύ χώρο αποσκευών των 540 λίτρων. Το άνοιγμα λόγω του τετράθυρου αμαξώματος δεν είναι πολύ μεγάλο, ωστόσο στην πράξη δεν θα δυσκολέψει.

Ας μιλήσουμε για diesel

Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή ήταν μια Mercedes-Benz E 220 d. Το τελευταίο γράμμα υποδηλώνει την ύπαρξη ενός diesel κινητήρα κάτω από το καπό, του αποδεδειγμένης αξίας OM 654 M, ο οποίος είναι ένα γνήσιο δημιούργημα της Mercedes-Benz, όπως και όλοι οι κινητήρες άνω των 1.6 λίτρων. Πρόκειται για ένα turbodiesel τετρακύλινδρο σύνολο των 2.0 λίτρων με 197 ίππους και 440 Nm ροπή, το οποίο μάλιστα έχει ενισχυθεί με ήπια υβριδική τεχνολογία (mild hybrid) 48V. Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας 23 ίππων με 205 Nm ροπή έχει τοποθετηθεί μέσα στο αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων 9G-Tronic, υποστηρίζοντας τον πετρελαιοκινητήρα. Αναλαμβάνει δράση από τις χαμηλές rpm προσθέτοντας δύναμη στα χαμηλά και αμεσότητα σχεδόν από το ρελαντί, ενώ τον «ξεφορτώνει» στις μεσαίες αναλαμβάνοντας ένα μερίδιο από τον ρόλο της επιτάχυνσης, εξοικονομώντας καύσιμο. Φυσικά η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα, με τη Mercedes να προσφέρει προαιρετικά και εκδόσεις 4MATIC με τετρακίνηση.

Ο κινητήρας είναι άκρως πολιτισμένος. Η άριστη ηχομόνωση βοηθάει και το σύνολο τις περισσότερες φορές, δεν ακούγεται καν μέσα στην καμπίνα. Και βέβαια, δεν τίθεται θέμα κραδασμών, ούτε στο ρελαντί, ούτε κοντά στον κόφτη. Χάρη και στην mild hybrid τεχνολογία, που συνεπάγεται απόλυτα βελούδινη λειτουργία του συστήματος start-stop, η γενικότερη συμπεριφορά του τετρακύλινδρου diesel κρίνεται ως απολύτως διακριτική.

γλυκά
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Κατανάλωση
  • Ελαστικότητα κινητήρα
  • Πορτμπαγκάζ
  • Τεχνολογία
  • Αυτονομία
  • Φρένα
  • Κύρος
ξινά
  • Ογκώδες κεντρικό τούνελ
  • Εργονομία χειριστηρίων αφής
  • Κόστος extra εξοπλισμού
  • Απουσία ελεγχόμενης ανάρτησης

Στο κομμάτι της επιτάχυνσης, τα καταφέρνει πολύ καλά με τους περίπου 1,9 τόνους της E 220 d, σπρώχνοντας πρόθυμα το αμάξωμα προς τα εμπρός. Οι μηχανικοί έχουν προσαρμόσει την καμπύλη της απόδοσής του ακριβώς πάνω στην πυκνή κλιμάκωση του εννιατάχυτου σασμάν, άρα η ζωντάνια οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο κιβώτιο. Για του λόγου το αληθές, το εργοστάσιο ανακοινώνει 0-100 km/h σε 7,6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 238 km/h, πολύ τίμια νούμερα για την εισαγωγική diesel έκδοση ενός μεγάλου πολυτελούς sedan. Το καλύτερο όμως το κρατήσαμε για το τέλος. Πόσο πιστεύετε ότι μπορεί να καίει σε πραγματικές συνθήκες ένα 5μετρο αυτοκίνητο; 5 lt / 100 km χωρίς καμία προσπάθεια και με ταχύτητα 140 km/h στο ταξίδι και όχι περισσότερα από 7 lt / 100 km εντός πόλης. Τα νούμερα είναι αυτά που προέκυψαν από τη δοκιμή μας, κατά τη διάρκεια της οποίας καλύψαμε πάνω από 700 km σε διαφορετικές συνθήκες. Κατά μέσο όρο σε μεικτή διαδρομή, ζήτησε 6,2 lt / 100 km, ενώ το ντεπόζιτο των 66 lt χαρίζει με μεγάλη άνεση αυτονομία άνω των 1.000 km στο ταξίδι. Εννοείται ότι το κιβώτιο με τις εννέα σχέσεις εξασφαλίζει πολύ χαμηλό ρυθμό περιστροφής του μοτέρ στον αυτοκινητόδρομο, δίνοντας… πιστοποίηση Autobahn. Ενδεικτικά, να πούμε ότι τα 140 km/h έρχονται λίγο πιο ψηλά από τις 1.500 rpm και με περίπου 2.000 rpm στο στροφόμετρο, το ταχύμετρο δείχνει 180 km/h…  

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε την Mercedes-Benz EQS SUV 450 4MATIC

Autobahn fahrer  

Η ουσία ενός αυτοκινήτου όπως η Mercedes-Benz E-Class, είναι τα ταξίδια. Ειδικότερα στις diesel εκδόσεις της. Οι μηχανικοί φρόντισαν ώστε να τελειοποιήσουν αυτή την πτυχή της προσωπικότητάς της, φτιάχνοντας ένα σύνολο με αψεγάδιαστη ποιότητα κύλισης. Καταφέρνει να κρατάει μια μοναδική ηρεμία στην καμπίνα ακόμη και με πάρα πολύ υψηλές ταχύτητες, απομονώνοντας τους επιβάτες από τον θόρυβο του περιβάλλοντος. Δεν ακούγονται ήχοι κύλισης, ούτε αεροδυναμικοί, ενώ η ανάρτηση έχει μια αφράτη ρύθμιση που στρογγυλεύει τα κακώς κείμενα της ασφάλτου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν ήταν εξοπλισμένο με την προαιρετική αερανάρτηση, ωστόσο και η στάνταρ επιλογή τα καταφέρνει περίφημα στο κομμάτι της απόσβεσης. Η διάταξη είναι διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, με τη ρύθμιση να πλησιάζει περισσότερο προς το «μαλακή». Πολύ σπάνια θα υπάρξει ξερή αντίδραση σε κάποια κακοτεχνία, ακόμη και σε έντονα εγκάρσια κοψίματα.

Ωστόσο σε αυτή την κατηγορία τιμής θα μπορούσε να υπάρχει έστω ένα σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της απόσβεσης από τα αμορτισέρ. Όχι για να προσφέρει περισσότερη άνεση στη μαλακή ρύθμιση, όσο για να υπάρχει η δυνατότητα να σφίξει κάπως, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Και αυτό γιατί η E-Class σε έναν επαρχιακό δρόμο θα γείρει αν πιεστεί, κάτι που πιθανότατα δεν θα συμβαίνει αν κάποιος επιλέξει την αερανάρτηση. Τώρα, στη γρήγορη οδήγηση, ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα τιμόνι με καλή ακρίβεια που δεν θα τον προδώσει. Λείπει λίγο βάρος, όμως… μικρό το κακό. Το αυτοκίνητο έχει πολλή πρόσφυση, ενώ το ESP απενεργοποιείται μεν, όχι τελείως δε, επεμβαίνοντας μετά από ένα σημείο. Πάντως δίνεται η δυνατότητα παιχνιδιού με την πίσω κίνηση, φέρνοντας την E-Class σε ελαφρώς… αντισυμβατικές για το ύφος του μοντέλου πόζες. Στα υπέρ του συνόλου συγκαταλέγονται τα πάρα πολύ αποδοτικά φρένα που δεν κουράζονται (τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά, μονοπίστονες πίσω, αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς).

Ζήτημα τιμής

Στην εποχή που η ηλεκτροκίνηση απειλεί τους πετρελαιοκινητήρες και τα SUV υψώνουν το ανάστημά τους απέναντι στα sedan, η Mercedes-Benz E 220 d... βγάζει γλώσσα και στα δύο trends της αυτοκίνησης. Το αναγνωρισμένο σήμα στη μάσκα προσφέρει υπεραξία, όπως και μια μεταπωλητική εγγύηση, ακόμη και στις diesel εκδόσεις που από πολλούς, θεωρούνται… ξοφλημένες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όποιος ζήσει με την E 220 d έστω και για λίγες ημέρες, θα καταλάβει ότι το diesel είναι ο ιδανικός συνδυασμός. Ο τιμοκατάλογος ξεκινάει από τις 66.600 €, με ένα αυτοκίνητο σαν και το «δικό μας» να τιμάται περίπου στις 90.000 €, οπότε… προσοχή με τον προαιρετικό εξοπλισμό. 

συμπέρασμα
Χωρίς αμφιβολία, η Mercedes-Benz E-Class στη νεότερη γενιά της (W214) είναι ένα από τα καλύτερα τετράθυρα αυτοκίνητα που έχουν φτιαχτεί ποτέ. Πολυτελής, σύγχρονη και απόλυτα ασφαλής, συγκεντρώνει όλα όσα χαρακτηρίζουν ένα κορυφαίο τετράτροχο. Με τον τετρακύλινδρο diesel είναι ένας ακούραστος ταξιδευτής που θα μεταφέρει ατσαλάκωτους τέσσερις επιβάτες σε κάθε γωνία της Γης. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...