Δοκιμή Volvo EX30 AWD 428PS: Breakthrough

Το νέο EX30 αντανακλά το όραμα της Volvo για την ηλεκτροκίνηση και η αλήθεια είναι πως δεν πρόκειται για ακόμα ένα ηλεκτρικό…

  • -
  • -
Ισχύς428 PS
Ροπή543 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h3,6 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,30 kWh/100 km
με μια ματιά

Συγκεντρώνοντας μία σειρά από πρωτιές, το νέο Volvo EX-30 αναδεικνύει τη γοητευτική πλευρά της ηλεκτροκίνησης, όντας ένα σύγχρονο μοντέλο με κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο. Δοκιμάζουμε την εκρηκτική τετρακίνητη εκδοχή των 428 ίππων, η οποία εκτός των άλλων αποτελεί το ταχύτερο Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ!

Εδώ και χρόνια, το πλάνο της Volvo είναι ξεκάθαρο, με τη μελλοντική στρατηγική της εταιρείας να προβλέπει πως από το 2030 θα πουλάει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Τα ηλεκτρικά XC40 και C40 αποτελούν μέρος του συγκεκριμένου πλάνου, αν και βασίζονται στη θερμική εκδοχή του σουηδικού SUV. Αυτό αλλάζει με το νέο EX30, το οποίο έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί για να βελτιστοποιήσει τις δυνατότητες ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. To μικρότερο σε διαστάσεις και το πιο βιώσιμο μοντέλο που έχει βγει ποτέ από τη γραμμή παραγωγής της σουηδικής εταιρείας.

Πολλές πρωτιές για το νέο ΕΧ30, το οποίο σηματοδοτεί το τέταρτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της Volvo. Το σημαντικότερο είναι πως τοποθετείται στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία της ευρωπαϊκής και ελληνικής αγορά, αυτή των B-SUV, και μάλιστα ανάμεσα σε αυτές που αποκαλούμε ως premium δημιουργίες του segment. Επιπλέον, οφείλουμε να προσθέσουμε πως αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα της Volvo, με τη δελεαστική τιμή της βασικής έκδοσης να προσθέτει ένα επιπλέον στοιχείο ενδιαφέροντος. Προσφέρεται με δύο μπαταρίες και συνολικά σε τρεις εκδοχές. Στη δική μας περίπτωση, η πρώτη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους πραγματοποιήθηκε με την έκδοση που έχει στην κατοχή της ακόμα μία πρωτιά! Με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να αποδίδουν 428 ίππους και να επιτρέπουν στο EX30 να ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 km/h σε μόλις 3,6 sec, είναι το ταχύτερο Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ

Σκανδιναβική γοητεία…

Το νέο EX30 βασίζεται στην SEA2 πλατφόρμα της κινεζικής Geely, που όπως αναφέραμε και παραπάνω, έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Πρόκειται για μία μικρότερη εκδοχή της, ίδια με αυτή που χρησιμοποιήθηκε στα Zeekr X και Smart#1. Το μήκος των 4,3 m και το πλάτος των 1.837 mm, σε συνδυασμό με το ύψος των 1.549 mm, του χαρίζουν compact διαστάσεις. Με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2,65 m είναι εμφανές ότι τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Οι αναλογίες του, με τους τέσσερις τροχούς τοποθετημένους στα άκρα το καθιστούν συμπαγές και δυναμικό.

Δείτε ακόμη: Το SUV της Volvo που παίρνεις με leasing από 299 € το μήνα! 

Η Volvo μπορεί να το αποκαλεί crossover, αλλά θα λέγαμε ότι φέρνει σε δυναμικό hatchback με σημαντική απόσταση από το έδαφος, η οποία μάλιστα αγγίζει τα 177 mm. Ίσως για αυτό να έχει προγραμματιστεί το λανσάρισμα της έκδοσης cross country στο άμεσο μέλλον… Σε κάθε περίπτωση σε κερδίζει με τη σκανδιναβική σχεδιαστική του φιλοσοφία. Δεν κρύβει τις καταβολές του και αμέσως αναγνωρίζεις ότι πρόκειται για μοντέλο της Volvo, στοιχείο που είναι εμφανές από τα φωτιστικά σώματα που υιοθετούν την τεχνοτροπία γνωστή και ως: «Το σφυρί του Θωρ»! Ξεχωρίζει με την απλότητα και τη μινιμαλιστική προσέγγιση που επέλεξαν οι Σουηδοί, με καθαρές γραμμές και τονισμένες καμπύλες, με το ανάγλυφο στο πλάι του αμαξώματος να ταιριάζει ιδανικά στο σύνολο. Από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις σε κερδίζει με την «αθλητική» και εντυπωσιακή εικόνα του, καταφέρνοντας εν τέλει να προσελκύει τα βλέμματα στο δρόμο. 

Welcome to the… gadget!

Η μίνιμαλ προσέγγιση και αισθητική του αμαξώματος ακολουθήθηκε και στη σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών, με καθαρές επιφάνειες σε όλο το εσωτερικό. Το περιβάλλον αποπνέει αέρα μίας premium κατασκευής, παρά το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό έχει γίνει χρήση ανακυκλωμένων υλικών για την κατασκευή του. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, είναι το πιο βιώσιμο αυτοκίνητο που έχει βγει από τη γραμμή παραγωγής της Volvo, αφού έχει χρησιμοποιηθεί 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, 17% ανακυκλωμένο ατσάλι και 17% ανακυκλωμένο πλαστικό για την κατασκευή του. Παρόλα αυτά, η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις δεν υπολείπεται σε κανένα σημείο και είναι αντίστοιχη με αυτή που περιμένεις από ένα μοντέλο της Volvo.

Στην αποκάλυψη του EX30 η Volvo εστίασε σε μεγάλο βαθμό στο τεχνολογικό του υπόβαθρο, υπερθεματίζοντας την παρουσία των συστημάτων άνεσης και ψυχαγωγίας. Στη καμπίνα, το ένα και μοναδικό στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η κεντρική οθόνη αφής των 12,3 ιντσών. Σε αυτή συγκεντρώνονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου. Και όταν γράφουμε όλες, εννοούμε κυριολεκτικά όλες. Η ρύθμιση για τους καθρέφτες γίνεται μέσω της οθόνης, ενώ με τον ίδιο τρόπο ανοίγει και το ντουλαπάκι! Οι μοναδικοί φυσικοί διακόπτες αφορούν τα παράθυρα και το κεντρικό κλείδωμα των θυρών. Σίγουρα, υπάρχουν κάποιες εργονομικές ατέλειες, με σημαντικότερη την απουσία πίνακα οργάνων με τις βασικές πληροφορίες, στοιχείο που σε αναγκάζει να στρέψεις το βλέμμα σου στην οθόνη για να δεις πληροφορίες όπως η ταχύτητα ή το ποσοστό ενέργειας της μπαταρίας…

To σύστημα πολυμέσων έχει επεξεργαστή Snapdragon της Qualcomm και διαθέτει ενσωματωμένες υπηρεσίες Google. Σου επιτρέπει να κατεβάσεις τις εφαρμογές που επιθυμείς από το Google Play Store και να τις χρησιμοποιήσεις με το σύστημα φωνητικών εντολών Google Assistant. Επιπλέον, προσφέρει συνδεσιμότητα 5G, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων. Για την είσοδο στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει κλειδί, αλλά κάρτα την οποία πρέπει να τοποθετήσεις στην κολώνα του EX-30, αν και η Volvo παροτρύνει τους κατόχους να χρησιμοποιήσουν τη σχετική εφαρμογή για smartphone. Όλες αυτές οι διαδικασίες μπορούν να γίνουν μέσω του κινητού για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία και άνεση. Τουλάχιστον, για όσους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία... Όσοι δεν είναι gadget freak, είναι δεδομένο πως θα χρειαστούν ένα εύλογο χρονικό διάστημα προσαρμογής με όλα τα σύγχρονα και digital αξεσουάρ.

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το νέο πρωτοποριακό σύστημα της Volvo! 

Σε επίπεδο τεχνολογιών ιδιαίτερα θετική εντύπωση μας έκανε η μπάρα ήχου με τα πέντε ενσωματωμένα ηχεία, που φέρει την υπογραφή της Harman Kardon. Είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του παρμπρίζ και παράγει εξαιρετικά ποιοτικό και κρυστάλλινο ήχο, την ώρα που η κομψή της σχεδίαση ταιριάζει απόλυτη με την μινιμαλιστική αισθητική της καμπίνας. Μάλιστα, έχει τρεις διαφορετικές λειτουργίες (Dynamin, Soft, Voice) για ακόμα καλύτερη ακουστική εμπειρία. Επιπλέον, όπως σε κάθε μοντέλο της Volvo, έτσι και στην περίπτωση του EX30, η ενεργητική και παθητική ασφάλεια που προσφέρει είναι υπεράνω κριτικής. Εξασφαλίζεται με την παρουσία πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, με τη βασική εκδοχή να περιλαμβάνει 26 συστήματα, τα οποία στις πλούσιες εκδόσεις μπορούν να φτάσουν έως και τα 31! Ανάμεσα τους περιλαμβάνεται η νεότερη γενιά του Park Pilot Assist, κάμερα με πανοραμική απεικόνιση 360 μοιρών, αλλά και το αναβαθμισμένο Door Opening Alert, το οποίο ειδοποιεί τους επιβάτες για ποδήλατα, πεζούς ή οχήματα που πλησιάζουν όταν το όχημα είναι εν κινήσει ή σε περίπτωση που κάποιος από τους επιβάτες ανοίξει την πόρτα του αυτοκινήτου.

Χωροταξικά, τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας, αφού θα φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες στο εσωτερικό του, με τους πίσω να έχουν σχετικά περιορισμένο χώρο για τα γόνατα τους. O χώρος αποσκευών των 318 lt με το χαμηλό κατώφλι είναι απλά ικανοποιητικός, και σίγουρα δεν απέχει από τον αντίστοιχο που προσφέρει ο ανταγωνισμός. Επιπλέον, το δεύτερο πάτωμα αποδεικνύεται χρήσιμο, αφού μπορείς να τοποθετήσεις τα καλώδια φόρτισης. Για όσους αναζητούν κάτι παραπάνω, κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος, αλλά χωρητικότητας μόλις 7 lt. Αντίθετα, ιδιαίτερα υψηλός είναι ο βαθμός πρακτικότητας, αφού παντού σε κάθε γωνία, υπάρχουν αποθηκευτικές λύσεις. Τις εντυπώσεις κλέβει ο κεντρικός χώρος πολλαπλών δυνατότητων στο δάπεδο, που παρέχει σημαντική χωρητικότητα. 

State-of-the-art

Κάτω από το καλλίγραμο αμάξωμα, το ΕΧ30 κρύβει ό,τι καλύτερο διαθέτει σήμερα η Volvo στα ράφια της, με την έκδοση AWD να είναι η ταχύτερη κατασκευή που έχει βγει από τη γραμμή παραγωγής της σουηδικής εταιρείας. Η ισχυρότερη εκδοχή με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν τοποθετημένο σε κάθε άξονα, εκτός από τους 428 ίππους αποδίδει και 543 Nm ροπή, εκ των οποίων τα 200 Nm παράγονται από το ηλεκτρικό μοτέρ στους εμπρός τροχούς και τα 343 Nm από αυτό που κινεί τους πίσω. Για να διαπιστώσεις την κυριολεκτικά ωμή συνδυαστική τους δύναμη, αρκεί να επιλέξεις το πρόγραμμα AWD Performance και να πατήσεις τέρμα το γκάζι. Σε πλήρη επιτάχυνση, αυτό που ακολουθεί δύσκολα μπορεί να το περιγράψεις με λέξεις…. Είναι λες και ξαφνικά ο διάβολος μπήκε στο αμάξωμα αυτού του crossover. Ο τρόπος που εκτοξεύεται στην ευθεία θυμίζει διαδικασία απογείωσης σε καταπέλτη αεροπλανοφόρου. Ο δρόμος μπροστά στενεύει με ιλιγγιώδη ρυθμό και ότι υπάρχει δεξιά ή αριστερά μετατρέπεται σε θολό τοπίο. Είναι εξωφρενικά γρήγορο και είναι δεδομένο πως στην Ελλάδα λίγα αυτοκίνητα μπορούν να σταθούν δίπλα του σε εκκίνηση από στάση.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αποδοτικότητα
ξινά
  • Εργονομία
  • Χώροι πίσω

Το πλέον εντυπωσιακό είναι πως αυτή η εκρηκτική λειτουργία δεν σε τρομάζει πίσω από το τετραγωνισμένο τιμόνι του. Αν σεβαστείς τους νόμους της φυσικής και την αδράνεια, θα διαπιστώσεις ότι είναι εξαιρετικά ισορροπημένο. Έχει πολύ πρόσφυση, είναι ευχάριστο και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι σωστά ρυθμισμένος, αφού παρατηρείς πως αν πατήσεις τέρμα το γκάζι στην είσοδο, δεν απελευθερώνει άμεσα και τα 543 Nm ροπή, εμφανίζοντας αρχικά ένα μικρό φαινόμενο υστέρησης, στοιχείο που βοηθάει στην αντιμετώπιση της υποστροφής. Ακόμα και όταν αυτή εμφανιστεί, αν επιμείνεις να ρυθμίσεις τη συμπεριφορά του με το γκάζι, θα διαπιστώσεις πως μεγαλύτερο μέρος της ισχύς περνάει στους πίσω τροχούς, βοηθώντας στο να κλείσει η τροχιά του εμπρός μέρους γλιστρώντας ελαφρά. Σε όλα αυτά αρωγός είναι τα φρένα, τα οποία οφείλουμε να παραδεχθούμε πως μας έκαναν ιδιαίτερα θετική εντύπωση τόσο σε αίσθηση, όσο και απόδοση. Το μόνο που θέλαμε είναι ένα κάθισμα με καλύτερη πλευρική στήριξη, αφού σε γρήγορο ρυθμό πολλές φορές διαπιστώνεις ότι ουσιαστικά στηρίζεσαι από το τιμόνι…

Δείτε ακόμη: Ποια μεγάλη αλλαγή φέρνει στα μοντέλα της η Volvo

Βέβαια, το ΕΧ30 δεν είναι απλά ένα «δαιμονισμένο» αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Αν του το ζητήσεις, μπορεί να εμφανίσει το… αγγελικό-φιλικό του πρόσωπο. Στην πόλη και σε χαμηλές ταχύτητες, σε κερδίζει με την ποιότητα κύλισης. Σε αυτό συμβάλλει η πολύ καλή ηχομόνωση, αλλά και η εξαιρετική ρύθμιση και λειτουργία της ανάρτηση. Η επιλογή με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω δουλεύει υποδειγματικά στους ελληνικούς δρόμους. Απορροφά κάθε είδους ανωμαλία με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς μάλιστα να είναι υπερβολικά σφικτό ή σκληρό, προσφέροντας εν τέλει εξαιρετική άνεση στην καθημερινότητα.

Βέβαια, η κατανάλωση ρεύματος εξαρτάται απόλυτα από το ρυθμό που θα επιλέξεις να κινηθείς. Αν πιέσεις θα δεις τιμές πάνω από τις 23-24 kWh/100 km, ενώ αντίθετα, στην πόλη και με χρήση του one pedal, είδαμε μέχρι και 16 kWh/100 km (420 χιλιόμετρα αυτονομίας). Μία μέση τιμή είναι κοντά στις 20 kWh. Σε συνδυασμό με τη λειτουργία του συστήματος ανάκτησης αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα από 350 χιλιόμετρα. Όσον αφορά την αναπλήρωση της ενέργειας, υποστηρίζει ταχύτητα φόρτισης έως 153 kW, με τη μπαταρία να χρειάζεται σε ταχυφορτιστή DC μόλις 26,5 λεπτά για να γεμίσει από το 10% στο 80%. Αξίζει να σημειώσουμε, πως μόλις η στάθμη της μπαταρίας πέσει στο 20% αυτόματα ενεργοποιείται μία υπενθυμίσει και εμφανίζεται μία λίστα με τους κοντινούς σταθμούς φόρτισης στο Google Maps! Κάτι που αποδεικνύεται εξαιρετικά πρακτικό…

συμπέρασμα

Το ΕΧ30 αποτελεί ένα εξαιρετικά φιλόδοξο εγχείρημα της Volvo, το οποίο υλοποιήθηκε με ιδανικό τρόπο. Είναι σοφά μελετημένο, εντυπωσιακό σχεδιαστικά, βιώσιμο και εφοδιασμένο με πληθώρα τεχνολογιών. Μάλιστα, αντίθετα με το… ρεύμα της εποχής, η τιμή του δεν είναι απαγορευτική για αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Βλέπετε, η βασική πισωκίνητη έκδοση ξεκινάει κάτω από τα 30.000 € συνυπολογίζοντας φυσικά το όφελος του «Κινούμαι ηλεκτρικά 2». Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως πρόκειται για ένα μοντέλο που σε κερδίζει μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Το ΕΧ-30 δεν είναι απλά ένα καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά ένα ευχάριστο, μοντέρνο και εξαιρετικά ενδιαφέρον premium B-SUV, ανεξαρτήτως τεχνολογίας κίνησης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...