Δοκιμή SERES 5 4WD 80 kWh: Έχει ο καιρός γυρίσματα...

Οι ισορροπίες στην ευρωπαϊκή αγορά αλλάζουν και το Seres 5 αποδεικνύει του λόγου το αληθές.

  • -
  • -
Ισχύς585 PS
Ροπή940 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,2 sec
με μια ματιά

Η Seres αποτελεί τη νεότερη άφιξη στην ελληνική αγορά από την Κίνα, η οποία στοχεύει να κάνει δυναμική είσοδο στην κατηγορία των premium SUV με το Seres 5. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές μοντέλο απόδοσης 585 ίππων!

Η δυναμική της κινέζικης αγοράς και βιομηχανίας δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις και αναλύσεις. Στο χώρο της αυτοκίνησης θαρρείς πως οι επιλογές τους ήταν προσεκτικές και μελετημένες, παραμένοντας στο περιθώριο της παγκόσμιας σκηνής εξελίσσοντας τις τεχνολογίες και τα αυτοκίνητα τους. Όταν έφτασε το πλήρωμα το χρόνου και με τέλειες ενορχηστρωμένες κινήσεις «χτύπησαν» στην ευρωπαϊκή, και όχι μόνο, αγορά. Οι ισορροπίες άλλαξαν και πλέον η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία δεν αποτελεί φτωχό συγγενή, αλλά έναν ισχυρό παίχτη, με προτάσεις που προκαλούν πονοκέφαλο. Όπως η Seres με το επιβλητικό και εντυπωσιακό 5. Πρόκειται για τη νεότερη άφιξη στη χώρα μας από την Άπω Ανατολή, η οποία εκπροσωπείται από τη Σπανός ΑΕ και διαθέτει κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο, αλλά και προδιαγραφές που στα χαρτιά το τοποθετούν απέναντι σε καταξιωμένες προτάσεις στην κατηγορία των premium SUV. 

«Σήρες» και όχι… Σέρρες

Καταρχήν, το όνομα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίες δεν προφέρεται όπως η πόλη της Βόρειας Ελλάδας. Προφέρεται ως “Σήρες” και ουσιαστικά παραπέμπει στην αρχαία ελληνική λέξη «Σήρ», ή αλλιώς το μετάξι. Οι πρόγονοι μας αποκαλούσαν τους κινέζους «Σήρες» και με αυτόν τον τρόπο γίνεται σήμερα η σύνδεση με τη Χώρα του Μεταξιού. Η Seres δεν είναι πρόσφατο φαινόμενο, αφού ιδρύθηκε το 1986 στην Silicon Valley με κεντρική δραστηριότητα τα οχήματα νέας ενεργειακής τεχνολογίας σε επίπεδο έρευνας, ανάπτυξης και κατασκευής. Σήμερα είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 500 κορυφαίες κινέζικες επιχειρήσεις. Το 2021 επισφραγίστηκε μία σπουδαία συνεργασία με ακόμα έναν κολοσσό από την Άπω Ανατολή, και συγκεκριμένα την Huawei, χτίζοντας μία στρατηγική συνεργασία, με το αποτέλεσμα να είναι το Seres 5. Ένα premium SUV, απόλυτα συνυφασμένο με την ηλεκτροκίνηση, αλλά και τις σύγχρονες τεχνολογίες που χαρακτηρίζουν τις δύο ιαπωνικές βιομηχανίες. 

Πόλος έλξης

Κάθε τι νέο και διαφορετικό ελκύει τα βλέμματα, με το Seres 5 να μην αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Το μήκος των 4,7 μέτρων σε συνδυασμό με το πλάτος των 1.930 mmείναι τα δύο πρώτα στοιχεία που συμβάλλον στη δημιουργία της επιβλητικής του εικόνας. Όπως αρμόζει σε ένα premium SUV είναι μεγάλο σε διαστάσεις, κάνοντας αισθητή την παρουσία του. Οι σχεδιαστές της Seres επέλεξαν να αποφύγουν τις ακμές και γωνίες, ποντάροντας στη γοητεία των καμπυλών. Η σιλουέτα του μοιάζει να υιοθετεί τη φιλοσοφία ενός fastback, συνδυάζοντας τις αρετές ενός SUV με στοιχεία από ένα κουπέ αμάξωμα. Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, αφού αποπνέει μία αίσθηση δυναμισμού.

Δείτε ακόμη: Ποιο είναι το Νο1 ηλεκτρικό στην Ελλάδα; 

Επιπλέον, οι γραμμές του αμαξώματος χαρίζουν στο Seres 5 εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,278Cd), νούμερο που το κατατάσσει ανάμεσα στα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Βέβαια, σε αυτό επίσης συμβάλλουν μία σειρά από σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως η ενεργή εισαγωγή αέρα και η σχεδίαση της εμπρός κλειστής μάσκας που μειώνει την αντίσταση του αέρα, οι κρυφές λαβές των θυρών, αλλά και η πλευρική σχεδίαση του αμαξώματος. Η φιλοσοφία που διέπει τη σχεδίαση του πλαϊνού μέρους ονομάζεται «Dolphin Leap» και βελτιστοποιεί την αντίσταση του αέρα.

Σίγουρα, η αισθητική του είναι εκλεπτυσμένη. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει με τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας σε σχήμα «S», αλλά και το μακρύ καπό. Μία ακόμα ιδιαιτερότητα είναι η σχεδίαση των πλαϊνών παραθύρων, η οποία είναι εμπνευσμένη από φύλλο ελιάς, την ώρα που η ενιαία πίσω γραμμή των φωτιστικών από άκρη σε άκρη, παραπέμπει σε Porsche Macan. Πάντως, αρκετοί δεν έκρυψαν πως το εντυπωσιακό Seres 5 τους θυμίζει το κορυφαίο premium γερμανικό SUV, ενώ οι υποψίες τους επιβεβαιώθηκαν μόλις αντίκρυσαν το κλειδί του αυτοκινήτου, το οποίο και είναι σχεδόν πανομοιότυπο... Tέλος, την εικόνα του κινέζικου SUV συμπληρώνουν οι μεγάλο τροχοί σε διάσταση 20 ιντσών, που γεμίζουν τους ελαφρώς «πρησμένους» θόλους. 

Απόλυτα επικαιροποιημένο

Σε ένα premium SUV η καμπίνα των επιβατών επιβάλλεται να είναι προσεγμένη προσφέροντας μία αύρα πολυτέλειας. Το Seres 5 αποδεικνύει ότι έχει κατασκευαστεί με ιδιαίτερη προσοχή στην λεπτομέρεια, αλλά εναρμονισμένο με ότι προτάσσει η εποχή σήμερα. Αυτό σημαίνει πως το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, την ώρα που η σχεδιαστική φιλοσοφία είναι μίνιμαλ. Με εξαίρεση τον επιλογέα κίνησης και το φυσικό διακόπτη για το χειρόφρενο, όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου γίνονται μέσα από την τεράστια (κυριολεκτικά) οθόνη αφής των 15,6 ιντσών. Μέσω αυτής, πραγματοποιείται ακόμα και η διαχείριση της κλίσης των αεραγωγών. Ιδιαίτερα θετικό είναι ότι η λειτουργία της αποδεικνύεται εύκολη, αφού θυμίζει κινητό android, την ώρα που ικανοποιητική είναι η ταχύτητα απόκρισης στις εντολές. Διαθέτει πληθώρα εφαρμογών και ανέσεων, όπως και σύστημα φωνητικών εντολών, αλλά και φωνητική προειδοποίηση για το όριο ταχύτητας, αλλά και πιθανούς κινδύνους! Το digital περιβάλλον συμπληρώνει ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων σε διάσταση 12,3’’, όπως και το σύστημα Head-up Display.

Και αν το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο είναι ένα στοιχείο που λίγο πολύ μοιάζει αναμενόμενο λόγω τεχνογνωσίας, αυτό που εκπλήσσει ευχάριστα στην περίπτωση του Seres 5 είναι η ποιότητα κατασκευής. Η επιλογή των υλικών δείχνει να έχει γίνει πολύ προσεκτικά, με χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας, ακόμα και στα χαμηλότερα σημεία. Η επένδυση του εσωτερικού με δέρμα Nappa, το οποίο είναι διαθέσιμο σε πέντε χρωματικές επιλογές, και η στιβαρή αίσθηση που αποπνέει, του επιτρέπουν να υποστηρίζει τον χαρακτηρισμό premium. Λεπτομέρειες όπως τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα που κάνουν μασάζ, απλά προσθέτουν κάποιους επιπλέον πόντους.

Δείτε ακόμη: Αυτές είναι οι εταιρείες με εργοστάσια στην Κίνα! 

Η διαβίωση στην καμπίνα των επιβατών του Seres 5 αποδεικνύεται εξαιρετικά άνετη, αφού το μεγάλο μεταξόνιο των 2.875 mm προσφέρει άφθονο χώρο για τους επιβάτες. Ακόμα και όσοι με ανάστημα που ξεπερνάει το 1.80 βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων, θα έχουν σημαντικό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Περιορισμένος είναι ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος αγγίζει μόλις τα 361 lt και είναι κάτω από στάνταρ της κατηγορίας, αν και οφείλουμε να προσθέσουμε τα 67 lt αποθήκευσης που προσφέρονται σε ειδικά σχεδιασμένο χώρο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Τέλος, αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι η παρουσία της πανοραμικής οροφής Skylight των 85’’ με φίλτρα UV, η οποία επιτρέπει να περνάει άπλετο φως στο εσωτερικό, χωρίς να ενοχλεί στον έντονο ήλιο, δημιουργώντας έτσι μία εξαιρετικά φωτεινή και ευχάριστη ατμόσφαιρα στην καμπίνα. 

Ολοκληρωμένο…

Το Seres 5 βασίζεται σε μία αλουμινένια πλατφόρμα και είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, μία έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, και σε ακόμα μία με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Η εκδοχή που διατίθεται σήμερα στην Ελλάδα είναι αυτή με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, οι οποίοι αντλούν ενέργεια από μία μπαταρία 80 kWh. Η συνδυαστική τους απόδοση είναι –κρατηθείτε- 585 ίπποι και ροπή που αγγίζει τα 940 Nm! Νούμερα που προκαλούν έκπληξη και ακούγονται εντυπωσιακά, αν και η αλήθεια είναι πως σήμερα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι αριθμοί έχουν αρχίσει να ξεφεύγουν. Αναλογιστείτε πως το κινεζικό SUV των 2.360 kg χρειάζεται μόλις 4,2 sec για να αγγίξει τα 100 km/h από στάση. Επίδοση που πριν από μία δεκαετία θα ήταν εφικτή από κάποιο supercar…

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογίες
  • Επιδόσεις
  • Άνεση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Αποδοτικότητα
ξινά
  • Χαμηλή φόρτιση DC
  • Χώρος αποσκευών

Βέβαια, όλα εξαρτώνται από το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξει ο οδηγός. Συνολικά, είναι τέσσερα (τρεις οι ρυθμίσεις για το σύστημα διεύθυνσης), με τα ECO και Comfort να εστιάζουν στη μικρότερη δυνατή κατανάλωση της ενέργειας. Η απόκριση στο γκάζι δεν σε τρομάζει, ενώ το σύστημα ανάκτησης λειτουργεί στο μέγιστο βαθμό, χωρίς η επιβράδυνση να είναι τόσο έντονη όσο στο one-pedal. Με αυτόν τον τρόπο και χωρίς υπερβολές, μπορείς στην πόλη να δεις τιμές κάτω από τις 18-19 kWh. Μία μέση τιμή που είδαμε τις μέρες που το είχαμε στη διάθεση μας, είναι κοντά στις 21 kWh, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 380 km με μία φόρτιση. Σημειώστε, πως ο on-board φορτιστής είναι ισχύος 11 kW ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC φθάνει τα 100 kW, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να αναπληρώσει από το 30% στο 80% της ενέργειας σε 25 λεπτά. Βέβαια, η συγκεκριμένη ταχύτητα μοιάζει αρκετά χαμηλή για μία κατασκευή αυτού του είδους, με τον ανταγωνισμό να προσφέρει σαφώς μεγαλύτερες δυνατότητες και ταχύτητες φόρτισης.

Η αποδοτικότητα και η συγκρατημένη κατανάλωση πάνε… περίπατο στην περίπτωση που επιλέξεις τα προγράμματα Sport ή ακόμα καλύτερα το Race. Στο τελευταίο και πιο σκληροπυρηνικό η οθόνη σκουραίνει, ενώ εμφανίζεται μέχρι και όργανο μέτρησης πλευρικών επιταχύνσεων. Η ραφιναρισμένη λειτουργία των δύο ηλεκτροκινητήρων αντικαθίσταται από μία συνεχή ώθηση για επιτάχυνση. Είναι χαρακτηριστικό πως μόλις πατήσεις τέρμα το γκάζι, νιώθεις το εμπρός μέρος να ανασηκώνεται ελαφρώς, τα ελαστικά να στριγγλίζουν για πολύ λίγο και μέχρι να πεις… Seres 5, έχεις φτάσει τα 120-130 km/h. Εντυπωσιακό και ίσως λίγο υπερβολικό για ένα premium C-SUV, το οποίο δεν έχει σπορ προσανατολισμό.

Το θετικό είναι πως οι τεχνικοί της Seres έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στον τομέα της ανάρτησης, η οποία καταφέρνει και διαχειρίζεται με επιτυχία της αντιδράσεις του αμαξώματος. Ακόμα και στα χαρτιά, η επιλογή με διπλά ψαλίδα μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, μοιάζει αρκετά ψαγμένη. Η ανάρτηση έχει σχετικά σφικτή ρύθμιση, κάτι φυσιολογικό αν αναλογιστούμε το βάρος των 2.360 kg, αλλά καταφέρνει να στρογγυλεύει την πλειονότητα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Δεν έχει ξερές αντιδράσεις και ξεχωρίζει με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της, προσφέροντας στο Seres 5 εξαιρετική κύλιση. Σε πιο γρήγορο ρυθμό, επιβάλλεται να σεβαστείς την άμεσα διαθέσιμη και θηριώδη ροπή, αλλά και τους σχεδόν 2,5 τόνους. Μαζεύει εύκολα και γρήγορα πολλά χιλιόμετρα, και απαιτεί εγρήγορση από τον οδηγό. Αν αυτός δεν υπερβάλλει, το μεγάλο SUV ξεχωρίζει για την ομοιογένεια του και την πρόσφυση που προσφέρει η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, όντας ασφαλές. Και αν υπάρξει οποιοσδήποτε κίνδυνος, η υπερπλήρης λίστα με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού εξασφαλίζει άμεσα για την αποφυγή του. 

συμπέρασμα

Η Seres έχει έρθει στην ευρωπαϊκή αγορά με αξιώσεις, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV. Δεν υπολείπεται έναντι του ανταγωνισμού και σίγουρα αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Κάνει check σε πολλά από τα κουτάκια που αναζητά το κοινό στην συγκεκριμένη κατηγορία, αφού εκτός από premium αίσθηση και μοντέρνα αισθητική, είναι σύγχρονο, άνετο και με κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο. Το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο μπορεί να πείσει ότι είναι εφάμιλλο με παραδοσιακές προτάσεις στην κατηγορία, ειδικά από τη στιγμή που δεν μιλάμε για value for money κατασκευές.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...